Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filmy dostanou značky za sex, alkohol i strašidla

Ministerstvo kultury chce zavést jednotné známkování filmů. Rodiče dětí se tak dozvědí, zda se v nich objeví alkohol či strašidla. Samostatnou značku budou mít i rasistické projevy či erotické náznaky. Značky bude podle jednotných pravidel filmům připisovat počítač.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukke-Luk

Nechápu

Absolutně nechápu toto skrývání sexuality před dětmi. Když si vzpomenu na sebe, tak už v 8 letech jsem kradl tátovi časopisy, dokonce jsem si pouštěl i videokazety s tvrdým pornem a žádné následky to na mě absolutně nezanechalo. Stačí se zamyslet, co 6 leté dítě může vidět v dnešní době na internetu (nemluvě o reálných vraždách téměř online)... Co je špatného na tom ukázat dítěti v nějakém filmu lechtivou scénu, jak se dva lidé milují? Dle mého názoru je to něco naprosto přirozeného. Na druhou stranu, zabíjení a vraždy, které můžeme vidět každé odpoledne na TV N@va mi přirozené zrovna nepřijde... To jsou vraždy, násilí a ubližování lidem pro děti vhodnější, než naprosto přirozená lidská sexualita? Tyhle zákony snad vymýšlejí nějaké staré panny puritánky... To není možné.

0/0
21.8.2008 14:39

kokoska112

Re: Nechápu

tohle nestoji za komentar, porno v 8-mi letech...

0/0
21.8.2008 14:42

Lukke-Luk

Re: Re: Nechápu

Proč tedy reaguješ? Máš pocit, že 8leté děti si v dnešní době na internetu prohlížejí pohádky? Musím se ti smát... Jsi neskutečně naivní, pokud si myslíš, že nějaké označení filmu hvězdičkou zabrání dítěti pohled na lidskou (a přirozenou) sexualitu.

0/0
21.8.2008 14:44

kokoska112

Re: Re: Re: Nechápu

Nejsem naivni proto svy deti nechci tady vychovavat, nevyhovuje mi tento styl mysleni, nechapu ho. Vim ze deti svou sexualitu maji, ale myslim ze porno k tomu opravdu nepotrebuji a ze je to silna kava, to ze deti si hraji na doktora je mi jasne, ale neznamena to, ze jim to musim podbizet a vyvolavat to v nich. Myslim si ze urcity veci by meli by tabu uz jenom kvuli tomu, ze existuji lide jako ja kterym prilisna vulgarita a otevrenost vadi. Jenze abych mohla zit po svem, musim vypnout televizi, radio, nechodit na evropske filmy {jenom na americke protoze mi prijdou trochu konzervativnejsi}, zkratka se zavrit doma... :))) asi mi ve finale nezbyde nic jineho nez se odstehovat nekam kde je to trochu uzavrenejsi...

0/0
21.8.2008 15:00

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Nechápu

Přeji šťastnou cestu. R^

0/0
21.8.2008 15:07

doktor_bota_2

Re: Re: Re: Re: Nechápu

Doporučuji nějakou islamistickou zemi, tam tvým dětem žádná odpornost, jako sex, určitě nehrozí.

Mimochodem, já nejsem proti symbolické vizualizaci hodnocení filmů, někdy to opravdu může pomoci rodičům určit, zda je film pro potomky vhodný. Potíž je, že půjde vždy o individuální názor výrobce či dovozce, který nepochybně řada rodičů nebude sdílet. Ti s normálním vztahem k životu se pak budou ptát, k čemu to je, zatímco extremisti jako ty budou volat po přísnějších kritériích. Ani jedna skupina ovšem nepochopí, že roli primárního filtru musí hrát rodiče. Příkladem budiž matka, která pro svého desetiletého syna, kterého baví antická historie, chtěla půjčit film Caligula (Tinto Brass) a nebýt toho, že jsem ji od vidění znal, ten film viděl a odhadl, že pro ni asi nebude, asi by mu ho i pustila.

0/0
21.8.2008 16:41

Haui1

Tragedii vidím v tom,

že 99,9% lidí tahle pravidla odsoudí jako ptákoviny a zbytečnosti, nicméně ta 0,1% populace je dokáže prosadit a znepříjemňovat všem ostatním život. A netýká se to jen značkování filmů. Ostatně se bojím, že za chvíli bude na obrazovce tolik ikon a log, že ten film v pozadí nebude ani pořádně vidět.

0/0
21.8.2008 14:14

kokoska112

Re: Tragedii vidím v tom,

tragédie je v tom, že si tohle opravdu myslíš... Vyvedu tě z omylu ono je to totiž tak, že většina rodičů s tímhle nesouhlasí, ale slyšet je vždycky tzv. liberály, to jest lidi, kterým nezáleží na ničem jenom na nich samotných a nedejbože aby jim někdo říkal jak mají co dělat... je to přece jejich věc

ono chvíli bude trvat, až liberalům dojde, že tento styl života nemá moc velký smysl

0/0
21.8.2008 14:40

Haui1

Re: Re: Tragedii vidím v tom,

Pokud dítě vychováte dobře, tak mu takové úlety neublíží. je třeba se dětem věnovat, nenchávat je, aby je vychovávala ulice.

0/0
21.8.2008 14:42

Lukke-Luk

Re: Re: Tragedii vidím v tom,

Dle tvých příspěvků soudím, že budeš nějaká stará panna komunistka, že...?

0/0
21.8.2008 14:43

farous

Další hovadina!

Nejnevhodnější pořady pro děti vlastně dávaj ve zprávách Novy (a jí podobnejm televizím). A daleko větší škodlivost má dle mého vzrůstající množství násilí, vraždy a střílení, než nějakej sex. Zákonitě pro děti je daleko běžnější věc někoho odprásknout případně prštit než se dotýkat! :-P

0/0
21.8.2008 13:04

_Aleister_

Blbci jsou především rodiče. Každý kreslený film je

autmoaticky pro děti? co třeba South Park či Pope town? a brát děti na příběh, jehož hisotrický podklad (Kaiser Franz Joseph  und Kaiserin Elisabeth) z těch přítomných dozajista každý znal :-), to je jako brát je na exkurzi do atomové elektrárny...

0/0
21.8.2008 12:43

Lovila veverky v korunách stromů

trapárna

chudáci děti, aby se náhodou nevyděsily žraloka z Nema, vždyť říkat jim, že žralok žere ryby by jim mohlo způsobyt doživotní trauma. A děti které se opijí, to snad ne, kdyby to neviděly v bedně, ani by je to nenapadlo.............;-D

Další inteligentní návrh po vzoru dementní US

0/0
21.8.2008 11:52

Martin5412

Re: trapárna

A co děti, které se opravdu někde opijí ? Měly by si na sebe dát hvězdičku, aby jejich kamarádi nebo spolužáci byli upozornění na to, že pohled na ně jim může způsobit ůjmu ?

0/0
21.8.2008 12:36

Dajosek

Re: Re: trapárna

za to ze se deti nekde opiji nemuze nejaky pitomy film ale rodice...

0/0
21.8.2008 12:45

hbf

Re: Re: trapárna

Vím o pánovi, který nutnost dávat hvězdičku na oděv zavedl nejen u nás, ale i jinde v Evropě ... Ani by mě nepřekvapilo, kdyby to EU s dobrým úmyslem v srdci v nějaké podobě obnovila ...

0/0
21.8.2008 13:50

macaxp1

Pohled rodiče

Většina příspěvků hodnotí "značkování" filmů negativně, ale je to vnímám opačně. Modelová situace : rodič není filmový fanda a název filmu a dvouřádkový popisek na plakátu mu nic neřekne o vhodnosti pro jeho osmileté dítě. Má na s ním jít a riskovat že v půlce filmu utečou? Nebo podle 5 symbolů uvedených na programu kina film rovnou zavrhnout a jít na něco jiného, vhodnějšího? Kdo je filmovým znalcem či je mu nad 18 toto nepotřebuje a uvedených pět symbolů může ignorovat. Takže ještě jednou - jde o informaci pro potřebné, ne o náhradu rozhodování rodiče. Podobný systém funguje na US trhu s filmy a PC hrami již mnoho let a přináší užitek jak zákazníkovi (ví jaký typ zboží kupuje pro své děti) tak i producenti (definují svůj výrobek na přesně cílenou skupinu zákazníků).

0/0
21.8.2008 11:34

terminal

Re: Pohled rodiče

Ju, souhlasím...  Pochopil jsem to tak, že piktogramy budou informací pro rodiče, zda ten a ten film je pro jaké smrádě nevhodný (ne zakázaný) a bude na rodiči, zda dítěti ten film umožní vidět. Tak proč ne?

0/0
21.8.2008 11:48

Agent Přisluhovač

Obecná škola

"Slovan jsem a Slovan budu!!"

"Až jindy, Lakatoši"

A Svěráci mají hvězdičku, pokud rovnou film někdo nezakáže...A to nemluvím o "nastřelené ruce", Stavinohovi, a "tenhle vlak jede na Žižkov"...

0/0
21.8.2008 11:09

fanfan_celofan

polsky

je to zase Szuká se Nemo, to by měli zakázat rovnou. Izolovat děti co nejvíce od reality, hlavně aby to nenarušilo jejich vývoj.

0/0
21.8.2008 11:07

Hucul

Re: polsky

Presne tak, az do 18ti je nutime zit v akvariu, v umelem prostredi pulmetrovych retarderu kolem skol a skolek, tricitky, kamkoli by mohla detska nozka v provozu vkrocit, filmu retardovanych na uroven Teletubbies, aby z nich nahodou detska dusinka nemela ujimani, veskere zpravodajstvi o kriminalite, valkach ci sexu museji byt tabu, na kazdem vyrobku musi byt varovani, ze je nepozivatelny, atakdale. A pak je Pepickovi najednou 18 a na prvnim prechodu, na ktery vkroci, ho prejede auto, protoze Pepicek spatne odhadl jeho rychlost. Nebo jeste lepe, takovyhle problem se zjisti teprve tehdy, kdyz uz Pepicek dostal ridicak a zabije par lidi. Pripadne proste umre na otravu prvnim vyrobkem "pro dospele" ci ho trefi slak pri shledani s realitou vrazd, valek, prostituce a lidske bidy.

Vychovavejme deti k zivotu ve spolecnosti dospelych, abychom meli dospele lidi. Nesnazme se vytvorit z nasi spolecnosti obri skolku, nebo sami skoncime jako velke deti.

0/0
21.8.2008 11:21

killy

Toto je velice trefný....

.. pravdivý příspěvek !  R^

0/0
21.8.2008 11:33

Lovila veverky v korunách stromů

Re: Re: polsky

R^R^

0/0
21.8.2008 11:46

kokoska112

Re: Re: Re: polsky

Nesmysl... Na co jako ma byt to decko pripraveno? Ze je v teto zemi "normalni zacinat se sexem v 15-ti" ze nema existovat zadne tabu? Mne se to normalni nezda a taky se mi nezda normalni mit 50% rozvodovost. Jestli si nekdo mysli, ze to spolu nesouvisi tak se hodne myli. Cim min tabu ve spolecnosti, tim vetsi demoralizace vedouci k rozpadu rodiny. Vidim to hodne casto.

Jak rekli znami, s holkou z Ceska muzu chodit, ale nikdy se neozenit! Nejsou spatne akorat nemaji cit pro rodinu - dano spolecnosti.

Je mi lito tech slusnych holek, protoze ty si tady opravdu "uzijou".

0/0
21.8.2008 12:23

Dajosek

Re: Re: Re: Re: polsky

to snad ne.... tim chces rict ze je spravne ze decko muze odpoledne videt v televizi seriály plné nasilí (vraždy, střílení)?  Myslim ze se sexualita je daleko prirozenejsi než aby decko videlo v serialu vrazdu nebo rvacku která je na hony daleko od reality....  nejaka eroticka scena ve filmu a uz to musi byt po 22 hodine..... na palici nemyslis....

0/0
21.8.2008 12:41

kokoska112

Re: Re: Re: Re: Re: polsky

Proc zachazet do extremu?  Vim o detech ktere chodi s rodici na nuda plaz a maji z toho dozivotni trauma...

Sexualita je prirozena asi tak jako nasili - staci kouknout na discovery jak to v prirode chodi... Muzeme se klidne chovat prirozene a chodit po ulicich nazi, ale take by potom muzi meli bojovat o samice do krve tak jak to chodi v prirode...

Vsechno ma svuj duvod a prilis mnoho sexuality a take nasili, skodi. Ne tobe, ale tve rodine.

0/0
21.8.2008 13:23

kokoska112

Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

Jeste bych to s dovolenim upravila, ne sexualita jako takova skodi, ale spis prilisna otevrenost v otazkach sexuality, nedostatek tabu a stydlivosti v teto otazce, protoze a to prispiva k rozpadu rodiny. A filmy tohoto typu toto tabu a intimitu odstranuji a stavi sex do roviny vulgarni.

0/0
21.8.2008 13:27

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

Že ty budeš nějaká stará panna? Pro mě osobně a celou moji rodinu je sexualita něco naprosto přirozeného, tak jako chodí lidi denně na záchod. Zabíjení (což vidíme denně odpoledne na TV N@va) mi přirozené nepřijde. Co je špatného na tom, ukázat dítěti v televizi jak se dva lidé milují? Ale je mi jasné, že ty to dělat nikdy nebudeš, proto tvůj příspěvek plně chápu.

0/0
21.8.2008 14:34

kokoska112

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

ano presne si to trefil  :))) dokonce jsem vdana a dokonce jeste i dobre vypadam a to ne podle meho manzela

ale zijte po svem, jsem zvedava jak dlouho spolu vase rodina vydrzi, ale preju aby vydrzela :))

zijte po svem, jelikoz vim ze jsem v mensine asi se jak jsem uvadela nic se neda delat  odstehuju se, proste si neumim predstavit vychovavat deti v takovem prostredi :))) zkratka to vidim jinak

0/0
21.8.2008 15:08

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

Spíše, než se uchylovat k izolaci před reálným světem bych se přimlouval k osvětlení a ukázání dětem, co je správné a jakými hodnotami by se měly zabývat. Ne je zavřít na opuštěný ostrov a předstírat, že sexualita vlastně neexistuje a děti nosí čáp.... Ve dvaceti z potomka vyroste panic absolutně bez přehledu, studu komunikovat s opačným pohlavím a bude mít velké problémy navázat nějaký (a především sexuální) vztah... Ale dělej jak myslíš, jsem šťastný, že jsem nevyrostl v rodině podobné té tvé. :-)

0/0
21.8.2008 15:31

kokoska112

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

To je ale přesně to co nechci, nechci aby mé dítě bylo považováno za exota když bude ve 20-ti panna nebo panic. Znám lidi, kteří začínali 25-ti a nemají vůbec žádné problémy, dokonce ty devcata se hodne dobre vdali, vzali si mlade, hodne bohate a perspektivni. To je to co nechápu, jak muze byt nekdo divnej kdyz je ve 20-ti panic? Myslim si ze clovek by mel zacinat se sexem az tehdy kdyz ma partnera, s kterym vi, ze bude mit rodinu.

Ja jsem spokojena v me rodine, vyborny vztahy, stabilni, zadne rozvody, my jsme v pohode.  Jen jsem konstatovala, ze podle mne existuje vztah mezi sexualni otevrenosti a poctem rozvodu ve spolecnosti a nechci aby se me deti rozvadeli, to je pro mne neco nepredstavitelneho. Proto jsem se zrejme vdala za cizince.

0/0
21.8.2008 15:57

Lukke-Luk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: polsky

No nic, tohle nepotřebuje snad žádný další komentář... ;-) Nechápu, proč pořád dokola omýláš ty rozvody... V každém příspěvku. :) Život je o lásce a sexu, ne o nějakých svatbách. Štastnou cestu přeji, až se budeš stěhovat. ;-)

0/0
21.8.2008 16:07

zoufalec1

nač je máme?

co myslíte, všimnul by si někdo, kdyby toto ( i některá jiná ) slavné ministerstvo někdo zlikvidoval?

0/0
21.8.2008 11:05

jarsk

euroblbost

Bohužel je to zase celé na podporu byrokracie EU. Kolik lidí se na tom přiživí, aby posuzovali správné hodnocení, kolik právníků bude mít "job", kdy budou obhajovat hysterické feministky, které se budou soudit, že mají morální újmu z toho z toho, když chlap šáhl na ženskou a film neměl správné varování apod. Pryč s EU nebo se za chvíli budeme  jmenovat "Spojené státy Evropské" (analogie názvu není náhodná) :-)

0/0
21.8.2008 11:01

killy

??

Do distribuce filmů nastupujou cenzoři z iDnes ?

0/0
21.8.2008 11:00

Hucul

To jsme to dopracovali.

Jen aby mne vubec jeste pousteli do kina, je mi 27 a kdyz se nascita jeden bubak, dva rozzureni pudlici, jeden vozralej deda a k tomu pruhledne tricko hlavni hrdinky filmu, urcite jim to v pocitaci preleze aspon pres 30 let.

Kdyby se radeji deti ucily zit ve spolecnosti dospelych, misto aby dospeli kriplili svou spolecnost na uroven skolky.

0/0
21.8.2008 10:57

Lukke-Luk

Re: To jsme to dopracovali.

Naprostý souhlas. R^[>-]

0/0
21.8.2008 14:35

lukumuisti

to jsou teda "problemy"

:-©

0/0
21.8.2008 10:25

deméter

haha

v televizi dostanou hvezdicku na film kde deti pijou pivo,rodice je pak poslou pryc od televize do pokojicku, kde si zapnou porno na pocitaci a nazaver si zahrajou hru alá doom...R^

0/0
21.8.2008 10:00

Lukke-Luk

Re: haha

Velice trefné. R^

0/0
21.8.2008 14:36

Agent Přisluhovač

Labuť

V Tanvaldu U Labutě je teď rvačka a ten cikán jim tam běhá už půl hodiny po lokále s nožem v zádech...tohle byrokrati nerozdejchají. Zas tam bude ten koňskej handlíř.

0/0
21.8.2008 9:52

killy

Už je tam příslušná ministryně ?

;-D

0/0
21.8.2008 9:58

Charliealpha

Re: Labuť

Cirou nahodou sem zrovna vcera vecer byl v Tanvalde v hospode u Labute a opravdu se to tam servalo :-) Fakt!

0/0
21.8.2008 12:04

bubacik

tak jeste jednou ..

Ty mas teda p**o Viki ..... za to bude jakej cejch? :-P

0/0
21.8.2008 9:38

AlCapuccino

.

Fuj. Děti mají vychovávat rodiče, ne stát.(Y)

0/0
21.8.2008 9:36

Šibal

No snad to nedopadne jako v americe

... kde je podle jejich pravidel přijatelnější useklá hlava a stříkající krev než holé kozy.Rv

0/0
21.8.2008 9:25

MiroTR

Re: No snad to nedopadne jako v americe

Ne, podle EU bude obojí špatné. Plus strašidla, jezinky a trpaslíci, co vlezou všude a strašně rychle se množí. ;-D

0/0
21.8.2008 9:33

TopGum

Re: Re: No snad to nedopadne jako v americe

nojo, eurobyrokrati vetrej konkurenci...

0/0
21.8.2008 9:48

Libor76

značky

na jednu stranu je fakt, že má dcera nemohla pochopit, proč házím bomby na ty panáčky (hrát jsem něco na emuátoru atari), když byla menší, bála se právě žraloků u Nema (musel jsem tu scénu vystřihnout). ale představa filmu, kde půlku obalu zabírají různé hvězdičky apod. je úděsná.

0/0
21.8.2008 9:18

rafol

Tak mne napada

ze autori fulmu budou sve vytvory oznacovat vsemi moznymi znackami, protoze film, ktery zadnou z nich nebude mit bude asi kasovni propadak. Zustanou tak jenom filmy o budovani socialismu.

0/0
21.8.2008 9:04





Najdete na iDNES.cz