Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Procházková: Za agresi v Gruzii by Rusko mělo přijít o olympiádu

Západní svět má možnosti, jak potrestat Rusko za agresi v Gruzii, řekla v on-line rozhovoru novinářka Petra Procházková. "Od mezinárodní izolace přes ekonomické sankce až po přerušení diplomatických styků," uvedla. "Například zrušení olympiády v Soči v roce 2012 by mělo být naprostou samozřejmostí."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

parlare

London 2012 a Irak?

I kdyz je mozne nesouhlasit s postojem RF v Gruzii, pani Prochazkova a pan Stetina jsou ve vyzvach proti OH Soci 2014 nekonzekventni. Chtel bych vedet, zda by take podporili odneti OH v Londone 2012 kvuli britskym zlocinum v Iraku! A co takhle odmitnout kandidaturu Prahy na OH taky kvuli Iraku?

Mimochodem, kde jeste mohou vubec byt OH? V USA a Britanii ne kvuli Iraku, ve Francii a Nemecku ne kvuli utoku na Kosovo, v Rusku ne kvuli Gruzii, v Cine ne kvuli Tibete, v Indii ne kvuli Kasmiru, v Africe a Azii ne kvuli porusovani lidskych prav, atd...

Nakonec jedinimi ucastniky OH budou Stetina a Prochazkova (v discipline - rusofobie).

0/0
16.8.2008 15:45

diMulino

Zase demagogie!

O co by měla přijít Gruzie za agresi na pochybně "vlastním" území? Nebo je snad podle euroatlantické etiky povoleno uplatňovat státní suverenitu bombardováním vlastních občanů? Rv

0/0
15.8.2008 22:59

diMulino

Re: Zase demagogie!

Měla by přijít o Osetii a Abcházii. Základní chyba Gruzie je, že nedokázala včas přesvědčit tyto národy, že je pro ně výhodné být v součástí Gruzie, místo toho na ně vzala klacek. Naše (a Západu) chyba je, že jsme v tom této chudé zemi nedokázali včas materielně pomoci, místo toho jsme jí poslali vojenské vybavení, pěchotní zbraně a raketomety a nyní se pokoušíme o spravedlnění vlastních politických chyb!

0/0
16.8.2008 0:23

lovermann

Re: Re: Zase demagogie!

Celkem souhlasím. Je ale důležité zmínit o tom, že Gruzie má velice omezené páky pro "přesvědčování", no a těch několik desítek let, co Gruzie kazila vlastní image v očích obyvatel Abchazie a Osetie určitě nebyly ve prospěch Gruzie.

0/0
16.8.2008 2:21

lovermann

pí Procházková - zaujatá osoba

Pamatuji reportáže z Čečenská a už vím, jaká je pí Procházková odbornice. Nevím, jak vydržela bydlet delší dobu v Rusku, když všechno, co napíše nebo řekne je prosákle proamerickou propagandou.

Mimochodem, proč žádný reportér nedělal reportáže z Iráku a nepsal o tom, co tam provádí vojáci USA? Aha, promiňte, že se ptám..:-/

0/0
15.8.2008 22:36

osvetitel

Re: pí Procházková - zaujatá osoba

V cem vidis tu pro Americkou propagandu?V tom ze nadhazuje ze v tom ma take USA nejak sve "prsty"?Podle meho nazoru pise celkem rozumne,protoze Rusove si to podelali sami a z "obhajcu" utiskovanych Osetijcu se stali agresori rozlejzajicise s ekonomickych a strategickych duvodu po cele Gruzii!Samozrejme ze tak jak zezacatku Rusove reagovali,by to na jejich miste udelala asi kazda mocnost ale nesmi se to jejich flexovani svalu prehanet!Je dokonce klidne mozne ze toho Gruzince nekdo z USA ponouknul,a nebo ze on pouze riskoval  a vsadil na rychle vitezstvi behem olympiady!Spis mel pockat na priznivejsi  dobu!Co to meles o Iraku bambulo?Az Rusti vojaci budou pod takovym drobnohledem jako Americti a budou se muset za kazdy svuj cin zodpovidat jako Americane,tak pak neco srovnavej ty detino! Myslis ze kdyz Rusky vojak neco" napere " do civilu,ze se z toho musi zodpovidat podobne jako US vojak? 8-o

0/0
15.8.2008 23:00

lovermann

Re: Re: pí Procházková - zaujatá osoba

Není mým cílem zde rozebírat disciplínu v armádách různých zemí. Nikdo není svatý. Zločíny, které páchají rušti vojáci nejsou ničím líp než zločíny, které páchají američtí důstojníci. Chtěl jsem jenom poukázát na to, že těžko bude Čech spravedlivě posuzovat to, co se dějě v Rusku už jenom proto, že většina občanů má již předem dané výhrady vůči Rusku. Co se týká Američanů, je to to samé, jenom obráceně. Není asi pro nikoho překvapením, proč bylo tolik reportáži z Čečenska a Osetii, ale o zvěrstvách v Iráku nikdo dvouhodinové reportáže nenatáčel. Teda, možná ano, ale nebyl to Čech a nevysílalo se to v ČR. Možná teď budete mít lépe chápat, co se snažím říci. !

0/0
16.8.2008 2:17

osvetitel

Re: Re: Re: pí Procházková - zaujatá osoba

Americka armada musi bojovat v Iraku se "svazanyma rukama"a  o proti Ruskym vojakum kdekoliv!A podle meho nazoru,pokud bude Bush prihlizet tomu jak ti falesni Iracane,potom co tam zarvalo Amickych zivotu a dolaru za jejich demokracii  ,na ukor Ekonomie v Americe  a Americanu,kteri bojuji za sasky ,kteri si lepsiho  zivota stejne neumi vazit,tak pokud bude Bush pouze prihlizet jak oni udeluji kontrakty Cinanum a Irancum,tak to vse bylo opravdu k nicemu!Odkad byli reportaze nebo nebyli nepada na vahu!Vetsinna Americanu neni tak blba,aby si neumela udelat svuj usudek oco Rusku jde!

0/0
16.8.2008 7:12

ctenar

Proč český "pravicový" novinář nemůže změnit názor

 

Posílám Vám místo ze Švejka, kde Hašek přesně trefil ten důvod, proč dnešní proamerický pravicově laděný novinář svůj názor změnit nemůže :-), píše Martin Gřeš:

"Myslím," řekl Švejk, "abychom se na všechno dívali z poctivější stránky. Von se každý může zmejlit, a musí se zmejlit, čím víc o něčem přemýšlí.

Jako jednou v Nuslích, právě u mostu přes Botič, přišel ke mně v noci jeden pán, když jsem se vracel od Banzetů, a praštil mě bejkovcem přes hlavu, a když jsem ležel na zemi, posvítil si na mne a povídá: ,Tohle je mejlka, to není von."; A dopálil se tak na to, že se zmejlil, že mě přetáhnul ještě jednou přes záda. To už je v přirozenosti lidský, že se člověk mejlí až do svý smrti.

www.blisty.cz

0/0
15.8.2008 19:47

Ptolemaios

Re: Proč český "pravicový" novinář nemůže změnit názor

R^ není nad to ocitovat nesmrtelného Švejka.Těm novinářům /a -kám)

to doporučuji jako povinnou četbu před spaním.Nepředpokládám ,že by zásadně změnili /y/ svojí orientaci, ale třeba by ty jejich články se daly alespoň číst

0/0
15.8.2008 21:34

ctenar

V zájmu Ruska je, aby zvítězil John McCain

 4. Objevily se názory že Rusko vpádem do Gruzie skutečně posílilo pozici McCaina. K tomu je dobré poznamenat, byť to zní paradoxně, že zvolení Mc Caina je v ruském zájmu a že si to Rusko patrně uvědomuje. Proč? Uvědomme si, že pokud by se v roce 2000 stal prezidentem Gore, rozkvět Clintonovy éry v Americe by dál nerušeně pokračoval v duchu pozitivní a všemi akceptované humánní a ekologické agendy a Rusko by dnes bylo druhořadou mocností zcela ve stínu Ameriky (takový trochu větší Írán).

Posílení mezinárodní pozice Ruska bylo z velké části umožněno právě idiocií Bushova režimu. Pokud bude zvolen McCain, úpadek započatý Bushem bude pokračovat v nějaké formě dál a Rusko bude nadále sílit. Pokud bude zvolen Obama, Amerika pookřeje, velmi rychle získá zpět ztracený kredit a Rusko bude zase a nadlouho hrát druhé housle.

http://www.blisty.cz/2008/8/15/art42146.html

0/0
15.8.2008 19:44

IoannesM

Bůůůů bůůůůůůůůů

Může mít pravdu, že Rusko je agresor. Možná Rusko agresor je, možná ne. Kdo ví, jak to bylo. Paní si klidně může povídat o sankcích vůči Rusku. Měla by si ale uvědomit, že jsme energeticky závislí na Rusku! Jestli je pro ekonomické sankce vůči Rusku, nechť si jako první dobrovolně nahradí sporák na plyn sporákem na elektřinu! ;-€ Pokud tak neudělá, je toto celé jen nedůležitá akademická debata!

0/0
15.8.2008 18:12

Energeticcc

Re: Bůůůů bůůůůůůůůů

Jsem energeticky závislí na Rusku, tak budeme dělat to, co Rusko chce? Uvědom si, jakou absurdnost jsi řekl. Ale na to asi nemáš intelgienční potenciál, viĎ?

0/0
15.8.2008 18:38

IoannesM

Re: Re: Bůůůů bůůůůůůůůů

A vy se naučte správně psát česky!!! Já jsem nenapsal žádnou blbost. Jen to, že jedna věc jsou zbožná přání a druhá realita. Obchodní zájmy. Rusko se také může vykašlat na Evropu a dodávat veškeré suroviny Indii a Číně. Zatím to nedělá. A snad ani nebude dělat.

0/0
16.8.2008 15:09

tenisovejloket

Re: Bůůůů bůůůůůůůůů

dovoluji si oponovat... rusko je závislé nejen na našich odběrech... :-/

0/0
15.8.2008 19:19

Ptolemaios

Re: Bůůůů bůůůůůůůůů

taky dobrý!!!!!!!!!!!!

0/0
15.8.2008 21:34

honzajaka

kouká

že česká reportér zase ví všechno, z tepla své kanceláře dokáže ohodnotit cokoliv od toho že si dva lidi dají v hospodě do nosu po světovou válku. Přitom uvádějí tak málo zpráv, to snad je největší zpráva na světě, že se tu skrýval nějaký důchodce

0/0
15.8.2008 17:25

singlemalt

Rusko by mělo přijít do pekla.

0/0
15.8.2008 11:54

Pan Navratil

---

To bude složitý, když podle jiných rusofobů je mezi výrazy Rusko a Peklo významová ekvivalence.

0/0
15.8.2008 16:22

modrá šlápota

Re: ---

;-D;-D;-D

0/0
15.8.2008 17:29

no-ki

Paní Procházková

má o této oblasti myslím největší přehled z našich novinářů a troufám si říci i diplomatů a rádoby zalců a poradců...

Ano, má vyhraněný názor a silně protiruský.Ovšem lze se divit?Byl jsem proti radaru ted bych tady chtel i rakety a ne proti Iranu,ale proti Rusku a to že se Poláci dohodli s USA a bude tam základna se stálou americkou posádkou je nejlepší zpráva dneška....Ruský medvěd je stále jen burlak s naftou.

0/0
15.8.2008 11:52

Pan Navratil

Re: Paní Procházková

Jistěže se lze divit, kdo nevidí za Gruzií práci NATO, resp. USA a Izraele, tak asi NENÍ dobrej novinář.

P.S. To nemyslíte vážně,  s tím radarem, ne? To je kravina jako Praha.

0/0
15.8.2008 16:23

Energeticcc

Re: Paní Procházková

Gratuluju k prozření. Kéž by vás bylo víc, ale bohužel, když se podívám na zvratky na blistech, tak slepé rusofilství zůstává na svých pozicích (neotřesilných).

0/0
15.8.2008 18:40

Ptolemaios

Re: Paní Procházková

NO-KIA BLB na kvadrát

0/0
15.8.2008 21:36

Montaigne

Co taky jiného mohlo vypadnout

z té Člověčečenky v tísni! A tahleta figura v obráceném gardu Rudého práva je nám prezentována jako odbornice. Rv:-©

0/0
15.8.2008 9:10

Montaigne

Re: Co taky jiného mohlo vypadnout

a vidím, že to vidím stejně jako ti pode mnou!;-D

0/0
15.8.2008 9:12

no-ki

Re: Co taky jiného mohlo vypadnout

viz výše.....zna ten region velmi dobře

0/0
15.8.2008 11:53

ppdedek

Nejak mi ta pani pripomina...

Nejak mi ta pani pripomina svyma zvastama Svorcovou a dobu nedavno minulou akorat ze tentokrate to je v modrym.

Z totality do totality.

0/0
15.8.2008 8:46

Milan Kolář

Paní Procházková

je hezká a velice inteligentní paní. Ani to však neznamená, že se občas nempže malinko mýlit. U krásné ženy je to dokonce trochu plus, že alespoň nějakou nedokonalost má.

A k názorům. Faktem je, že v dnešním světě jsou uplatňovány ne názory podle principů spravedlnosti a mezinárodního práva, ale podle toho, že kdo "je můj přítel", jedná vždy spravedlivě a kdo není zrovna "můj" kamarád, tak má "UPP".

Příklad: Když v Jugoslávii válčila Al-Kajda v Bosně proti Srbům starou mohamedánskou metodou, tedy pobít co nejvíce "křesťanských psů", Evropě ani Americe to dvakrát nevadilo, protože ti "křesťanští psi" byli konkrétně Srbové, tedy nekamarádi určení k humanitárnímu dobombardování až do doby kamenné. žák jaksi vymknul z rukou svému učiteli a zaútočil 11.září přímo proti němu. Tedy svět dnes přes všechny OSN, organizace pro spolupráci atp. jednoznačně dokazuje, že vládnou ne ideje, ale větší klacek, větší a silnější armáda . I na západě, i na východě, i na blízkém východě .  

0/0
15.8.2008 2:12

Igor1

doplním

Když vojáci USA přepadli Grenadu, tedy jak píše paní (slečna) Procházková cizí a nezávislé území, odůvodnili to obavami o osud svých 600 studentů na ostrově. Tedy lidí, kteří jsou občany USA, ale byli tam zcela dobrovolně. Bombardování Srbska se odůvodnlo etnickými čistkami v Kosovu a obavami o jejho obyvatele. Rusko odůvodňuje odvetný útok obranou občanů Jižní Osetie s ruskými pasy, kterých jsou tisíce a místo pobytu si příliš vybírat nemohou. Připadá mi, že je to úplně stejně dobrá výmluva jako ta americká. Nepamatuu se, že by se tahle novinářka v té době zasazovala o sankce proti USA za jejich agresi na cizím území. To co nám tu v článku předvádí  je tipicky bolševicky černobílé vidění světa, jen polarita se nám změnila.

0/0
15.8.2008 6:53

lanysz

Re: doplním

naprosto souhlasim

0/0
15.8.2008 7:18

fantasy

Re: doplním

naprosto nesouhlasím Rv

0/0
15.8.2008 8:38

Montaigne

Re: Re: doplním

já taky nesouhlasím: má tam být správně: ....lživými zprávami o etnických čistkách v Kosovu!

0/0
15.8.2008 9:13

Milan Kolář

Re: Re: Re: doplním

V Kosovu probíhaly etnické čistky cca 100 let. Původní složení obyvatel před sto lety: 300 tisíc Srbů a v horách roztročených cca 15 tisíc mírumilovných Albánců. Za druhé světové války učinil duče v okupovaném Kosovu ze Srbů zvěř určenou k celoročnímu odstřelu a deportoval tam prostitutky z Itálie-Albánky a zločince-Albánce. Celkem 50 tisíc kousků výkvětu podsvětí a za 50 let je z těch padesáti tisíc 2 miliony potomků zločinců. Tato banda pak celou následující dobu vyháněla Srby, vypalovala jim majetek, vyvraždila původní místní Albánce, protože ti si se Srby nijak nevadili.

Tedy genocidu v Kosovu prováděla soustavně Albánská menšina za tichého pozorování "kulturní" Evropy a se souhlasem různých autorů "humanitárních bombardování".

Mimochodem, Abcházci či Osetinci jsou na svých územích staletí podobně jako Gruzíni. Mají pouze tu smůlu, že je jich méně a proto si je Gruzie v minulosti podmanila a považuje jejich území za své.

0/0
15.8.2008 11:57

lovermann

Re: doplním

R^ Jasně a stručně!

0/0
16.8.2008 2:24

kouc

souhlasím

0/0
14.8.2008 23:26

činčo

Re: souhlasím

já takyR^

0/0
15.8.2008 1:01

dr.Dvojka

olympiády by se vůbec neměly konat

je to disneylendovský výsměch čemukoliv přirozenému jsem 1 cz;-€

0/0
14.8.2008 23:07

teror

Propaganda českých médií

Opět a znovu musím na těchto stránkách podotkout, že od roku 1989 se dosud nestalo, aby česká média lhala takovým způsobem, jako teď předvádí v konfliktu jihoosetinském. Pouštím si dennodenně BBC, CNN, Euronews, RTR-planetu a příp. ruský 1. kanál - a porovnávám strukturu zpravodajství. Stejně jsem tak dělal v době bombardování Bělehradu, útoku na dvojčata v NY, či velkách v Afganistánu či Íráku. A musím říct, že česká média udělala od té doby významný posun. U článků, resp. zaručeně pravdivých "novinek", jakože Rusové bombardují ropovod BP, se zasměji, když ve zpravodajství CNN se dozvím, že podle gruzínkých médií "Rusové bombardují ropovod...".

0/0
14.8.2008 23:06

fj08

Re: Propaganda českých médií

no v českých medii jako je třeba zde, či na ČT se spíše proparují ruské názory, a ruské zpravodajství ... o tom není pochyb ...

0/0
15.8.2008 11:39

papazian

Doporučuji této paní si dát studenou sprchu,

vystřízlivět a začít uvažovat chladnou a klidnou hlavou. Třeštěnost ji nesluší.

0/0
14.8.2008 22:41

Mr_R

Re: Doporučuji této paní si dát studenou sprchu,

Procházková (díky svým zkušenostem) má hodně protiruský názor, přesto je to jeden z nejvíce se orientujících Čechů v těchto oblastech..

0/0
15.8.2008 14:36

Bennu

Te pani by mel nekdo rict, ze Rusko ma plyn a ropu

a pokud ji nebude chtit Evropa, tak Cina a Indie ano.

Silnejsi pes suka.

0/0
14.8.2008 22:16

František Koudelka 4.Kyju

Re: Te pani by mel nekdo rict, ze Rusko ma plyn a ropu

A budou to tam vozit v bandaskách. Jaksi do těchto teritorií zatím nemají ropovody a plynovody a postavit je chvíli trvá.

0/0
14.8.2008 22:22

Nubiola

Re: Re: Te pani by mel nekdo rict, ze Rusko ma plyn a ropu

Postavit ropovod nebo plnovod do Ciny  delo jednoho roku.Rusko uz  uvazuje nad tim. cim bydes topit v baraku ty kdyz to stane......Prochazkova je(Y)

0/0
15.8.2008 2:47

Tholdrin

Re: Re: Re: Te pani by mel nekdo rict, ze Rusko ma plyn a ropu

aha... takže jen proto že mají ropu tak když zapískají tak my úslužně zatancujeme? Jste tak hloupý nebo tak ubohý? Jen proto, že někdo má strategickou surovinu tak si může dovolit všechno?

0/0
15.8.2008 18:53

marla

Re: Te pani by mel nekdo rict, ze Rusko ma plyn a ropu

Brnkni jí to, ona to určitě neví;-D, tady je zase chytráků a všeználků.Paní Procházková má o tamnější situaci a poměrech o x větší znalosti než zdejší kecalové na diskuzi.Prožila v Rusku a postovětských republikách léta, sledovala rozpad SSSR, ale ty jsi samozřejmě chytřejší;-D.Pokud si někdy čte tyto diskuze(i když ta má asi jiný starosti), musí se pěkně smát zdejším rozumbradům, expertům na všechnoRv

0/0
14.8.2008 22:34

LPFxxx

Co to je???

Uff. To je teda síla. Všichni se tu předháníte, kdo z vašich favoritů je lepší a vůbec vám nedochází, že je to debata o ho... Neřikam, že sou stejný, naopak každej je hroznej jinym způsobem.

Gruzínci podporovaní amerikou museli moc dobře vědět, co se stane, a Rusové jakbysmet.

No a pokud jde o nějaké odebírání olympiády - to je snad největší štěk co sem slyšel - po tom, co je olympiáda v číně, ktrá porušuje naprosto všechny představy západního světa o tom, co jsou to lidské svobody...

Nikdy prostě nebude existovat pro všechny stejnej metr, jsme si rovni, ale někteří jsou si rovnější.

0/0
14.8.2008 22:07

Ptolemaios

Není náhodou Procházková blondýnka????

to by vysvětlovalo její novinářskou "práci";-D;-D

0/0
14.8.2008 22:07

Martin Kostera

Abcházie

Kdy rusáci zaútočí proti Abchazům? Mají přece vynucovat status quo...

Je

tu někdo ještě takový naivní magor, aby si myslel, že Rusko je

nestranné a nešlo mu o faktickou anexi separatistických oblastí?

0/0
14.8.2008 21:59





Najdete na iDNES.cz