Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sleva na MHD přilákala tisíce lidí, OpenCard ale zatím dostal jen zlomek z nich

Pražský magistrát je zavalen žádostmi o vydání Opencard. Od ledna má karta fungovat i jako tramvajenka. Od 1. srpna, kdy kampaň začala, o ni požádalo přes osm tisíc lidí. Do včerejška jich ale bylo vydáno jen 70. Kdo chce využít slevu na ročním kuponu garantovanou do konce září, by si tak měl pospíšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

johny1111

pokus

V

informacích DPP stojí, že Vám karta bude vydána do 14 dní. Na formuláři

máte od pracovnice DPP napsáno, kdy bude karta vydána. Zavoláte

na informační linku, tak Vám pracovnice DPP řekne, že si máte přijít, potom co si vystojíte několika hodinovou frontu, Vám

sdělí, že nic pro Vás nemají,  že si musíte přijít znovu.

0/0
6.1.2009 19:50

johny1111

pokus

Nechápu, proč se po nás v rámci vydání karty chce souhlas s předáním údajů třetí straně. Když jsem nechtěl souhlas s uvedením automatických

infomací udělit, tak mi

bylo sděleno, že mi žádost nevezmou. V rámci vydání karty opencard si

DPP dělá ze zákazníků vyloženě srandu, na kterou doplácí nejen on

rozhazováním peněz za nesmyslnou formu průkazky, ale i zákazníci.

0/0
6.1.2009 19:47

Vážný

Právní problémy

Tenhle trend vydávání karet je na hraně s několika zákony:

1) Jde o to, že karta nahrazuje zákonné platidlo. To nevadí, pokud bude zachována možnost VŠECHNY SLUŽBY platit i nadále hotovými penězi.

2) Správce je soukromá společnost a ta má dle podmínek i pochopitelně dle zákona právo odmítnout kohokoliv, čímž ho postaví do role občana secsakra druhé kateorie. Nicméně vydávání všeobecně akceptovatelných platebních instrumentů je věc již v oblasti veřejné. Mj. zde chrápou antidiskriminátoři, protože ti se zastávají jenom velmi specifických menšin, ale člověk může a daleko častěji bude na rozhraní veřejné a soukromé sféry diskriminován ze zcela jiných prozaických důvodů (třeba se nebude líbit, nebo bude mít nějaký neobchodní spor s majitelem obchodu, hospody a ten ho neobslouží.).

3) Limitovat přístup k veřejné službě soukromou kartou může být také docela problém.

0/0
14.8.2008 14:11

doktor_bota

Re: Právní problémy

Naprostý nesmysl. Zkus příště zapojit hlavinku, ano?

Ty si pomocí zákonných platidel koupíš potvrzení o tom, že máš zaplaceno, toť vše - k ostatnímu blábolení duševně chorého se nebudu vyjadřovat.

0/0
14.8.2008 14:14

Tomáš Nemravný

Re: Právní problémy

Karta nahrazuje zákonné platidlo? Takže moje normální šalinkarta taky ;-D?

0/0
14.8.2008 15:26

dave3226

add

a nerozčilujte se tu,pokrok prostě nezastavíte

0/0
14.8.2008 12:59

doktor_bota

Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

Systém tě neidentifikuje vždy při vstupu / výstupu. Tvůj pohyb je zaznamenán výhradně při kontrole revizorem.

0/0
14.8.2008 12:33

jjumbik

Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

aha, tak to je jiná. ani kartu?

0/0
14.8.2008 12:38

doktor_bota

Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

Ne, to by se musely zavést turnikety a ty pokud vím DPP odmítá.

0/0
14.8.2008 12:47

jjumbik

Re: Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

v tom případě, pokud se jedná o identifikaci pouze u revizora, tak beru celou diskusi zpět. :-)

0/0
14.8.2008 12:50

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

:-)R^

Jen doufám, že to nakonec nebude jinak. Musel bych si změnit nick...;-(

0/0
14.8.2008 12:53

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

:-) nemusel.

0/0
14.8.2008 12:55

tenisovejloket

Re: Re: Re: Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

je to tak, na podobným principu to pracuje u nás v mechově

0/0
14.8.2008 13:30

_m-

Re: Re: Re: Jjumbíku, tady vidím drobný problém.

...zatím...

0/0
14.8.2008 13:38

jjumbik

fajn, máme tu zastánce

osobní karty (nemusím nic nvědět, stačí moje idnetifikace) a neosobní karty (musímještě něco vědět).

A proč se nabízí oba způsoby, tj. i druhý neosobní pro ty, kteří nechtějí máít pohyb identifkován s kartou? :-) zas až tak velký rozdíl to není.

0/0
14.8.2008 12:21

doktor_bota

Re: fajn, máme tu zastánce

Zdroj? Já mám pocit, že na té žádosti o kartu jsou kolonky pro identifikaci vždy...

0/0
14.8.2008 12:27

jjumbik

Re: Re: fajn, máme tu zastánce

...asi si nerozumíme. Ptám se, proč kromě osobních karet nejsou nabízeny i roční předplacenky neosobní.  

0/0
14.8.2008 12:31

doktor_bota

Re: Re: Re: fajn, máme tu zastánce

Nejspíš z důvodů, které jsem už popsal.

0/0
14.8.2008 12:35

jgeo

hloupy dotaz pro ty co uz to vyplnili

- kdyz chci jezdit MHD, tak se ma zaskrtnout "Zadam o aktivaci kartove aplikace Dopravni odbavovaci system"? Nebo ne, a DP to pak nahraje ? V instrukcich o tom neni zminka.

0/0
14.8.2008 12:10

dave3226

Re: hloupy dotaz pro ty co uz to vyplnili

když to nezaškrtneš,tak si tu frontu v Jungmance vystojíš znova,aby ti to dohráli. ANO,zaškrtnout

0/0
14.8.2008 12:25

doktor_bota

Shrnutí:

Nabourání do systému - je samozřejmě možné, ale naprosto vyjímečné, rozhodně nelze předpokládat, že se bude odehrávat pokaždé, kdy lichvář, detektiv či zájemce o milionářské dítko ucítí potřebu.

Zneužití PČR - je pravděpodobnější, nicméně vzhledem k tomu, kolikrát ročně průměrný člověk potká revizora (a to je jediný případ, kdy se do systému dostane informace o místě a jménu), mi přijde pro takový případ jednodušší použít data telefonních společností.

Možnost nahrazení heslem nevidím dobře, něco jiného je platební karta, kterou člověk používá pravidelně (a stejně si na ni někteří lidi pin píšou) a něco jiného je heslo, které použijete jen při blokaci či převodu kreditu.

Prostě argumenty odpůrců matrixu neberu, je mi líto.

0/0
14.8.2008 12:07

mpscz

Re: Shrnutí:

Holt se moc dívají na filmy jako Síť a Matrix. Pak se bojí i otevřít konzervu :o)

0/0
14.8.2008 12:13

jjumbik

Re: Shrnutí:

není pravda:  "...rozhodně nelze předpokládat, že se bude odehrávat pokaždé, kdy.." Většinou se taková operace odehrávala obráceně, tj. někdo našel způsob a nejprve získal údaje a potom hledal kupce (viz třeba poslední skandál v Německu).

další věc: Při ztrátě karty máš mít telefonní číslo "kam volat" pro případ ztráty a to pochopitleně jinde, než kartu. :-) 

Za třetí toto heslo by si mohl klient přes https. internet změnit sám podle svého  uvážení.

0/0
14.8.2008 12:15

mpscz

Re: Re: Shrnutí:

Zneužít se dají i srolované noviny, když na to přijde... Přestanou se kvůli tomu tisknout?

0/0
14.8.2008 12:19

jjumbik

Re: Re: Re: Shrnutí:

to je rozdíl. Noviny nejsou osobní a neurčují tvůj pohyb po městě. :-)

0/0
14.8.2008 12:22

mpscz

Re: Re: Re: Re: Shrnutí:

Když mne bude chtít někdo sledovat a dá si s tím tu práci tak mne dosleduje. A vyjde ho to určitě levněji než si najímat hackera, úředníka nebo obojí.

0/0
14.8.2008 12:26

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Shrnutí:

nemusí to být hacker. Může to být neloajální zaměstnanec - vývojář z firmy, která to prozuje. Takovéto vejlupky těžko uhlídáš.

0/0
14.8.2008 12:33

mpscz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shrnutí:

Jo, může. Stejně tak mi někdo takový klidně může odposlouchávat telefon, zjistit, kde jsem se s ním přihlásil k BTS, číst e-maily, vybrat peníze z účtu, zablokovat mi platební kartu nebo zjistit kde jsem s ní platil nebo mi může třeba vypnout elektriku. No a? Mám si kvůli tomu ukousnout nohu?

0/0
14.8.2008 13:26

doktor_bota

Re: Re: Shrnutí:

Ano, někdo může najít způsob, jak vytáhnout občasné záznamy o pohybu mnoha lidí. Jakou asi mají cenu?

TČ nekomentuju, to není argument.

Předpokládej prosím, že přes 50% případných majitelů takovou věc nezvládne.

0/0
14.8.2008 12:25

Doktor.bota

Re: Shrnutí:

teda doktore, ty seš machr...R^

0/0
14.8.2008 12:44

letadlo_hen_heen

wau

roční jízdenka 4750 8-o no hlavně že nám radní vyprávěli, jak zdraží jen jízdenky pro turisty a cenu kuponů nechaji tak jak je. hnát to klackama.

0/0
14.8.2008 11:36

sedlak.cupera

Re: wau

4750 už to stálo min rok..tak o co de

0/0
14.8.2008 11:41

jjumbik

napište mi jediný důvod

proč musí být karta osobní. :-)

0/0
14.8.2008 11:35

doktor_bota

Re: napište mi jediný důvod

Např. kvůli odcizení a možnosti zablokování, nebo transferu kreditu?

0/0
14.8.2008 11:41

jjumbik

Re: Re: napište mi jediný důvod

to se vše se dá přes heslo.

0/0
14.8.2008 11:42

doktor_bota

Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Finanční transakce zajištěné statickým heslem?8-o

0/0
14.8.2008 11:46

jjumbik

Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

ne, blokace. ;-D

0/0
14.8.2008 11:46

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Ok, zablokoval jsem kartu heslem. Co včil? Mám na ni kredit 4750 kaček, blokací jsem ho tedy daroval DPP, že? Protože bez karty či osobní identifikace by mi peníze přesunul na jiný účet jen sebevrah.

0/0
14.8.2008 11:51

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

A proč nemůže být v evidenci karty v databázi i její skrytý idnetifkikátro , který zná jen majitel při obdržení? Jestli jej řekneš, dostaneš peníze. :-)

0/0
14.8.2008 11:54

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Protože ten identifikátor 90% populace okamžitě zapomene, pokud si jej tedy nenapíše na tu kartu.

0/0
14.8.2008 11:56

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

hm, tak to je argument jako noha. Napsat sio jej může, ale ne na kartu. Ty si píšeš PIN na kartu?  ;-D;-D;-D

0/0
14.8.2008 11:57

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Já ne, na rozdíl od tisíců jiných lidí.

0/0
14.8.2008 12:01

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

ale to přece není argument, že pro blokaci musíš znát nějaký údaj. TO je problém klienta. Furt lepší, než evidovat pohyb lidí po městě. :-)  

0/0
14.8.2008 12:03

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Dobře, tak systém bude vědět, že jsem za loňský rok 6x použil linku B, z čehož si nejspíš půjde dát odvodit, že ji používám pravidelně. A? Nelze z toho určit odkud a kam jezdím.

0/0
14.8.2008 12:11

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

a proč jezdíš každé úterý do Holešovic, jsi tam tři hodiny, a pak jezdíš zpět? ;-D hm, není to tajné, že ne?

0/0
14.8.2008 12:18

jjumbik

Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

hele,

jaký je rozdíl v bezpečnosti karty, která je vázána na osobu v evidenci a která není? Žádný. údaje osoby jsou pouze vedlejší produkt. :-)

0/0
14.8.2008 11:48

mpscz

Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

To by znamenalo, že ten, kdo kartu ukradne, ji může použít. A jak dokážeš, že to byla tvoje karta, když nebude nikde svázána s osobními údaji? Poběžíš hned do nějaké pobočky OC a budeš tam klepat z paměti X místné číslo té karty a heslo?

0/0
14.8.2008 11:54

jjumbik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

totéž děláš, když ti ukradnou paltební kartu a je to mnohem rizikovější.

Není přece problém na kartu nechat uvést své údaje a fotku, ale neměla by být vázána elktronicky!  

0/0
14.8.2008 12:00

mpscz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: napište mi jediný důvod

Tohle nevím určitě, o platební kartu jsem zatím nepřišel. Mám ale pocit, že nemusím nutně znát číslo karty právě proto, že je svázána s dalšími údaji jako je jméno, číslo účtu, rodné číslo...

0/0
14.8.2008 12:10

jjumbik

aha,

další projekt, ve kterém se evidentní rukopis pana Ing. Arnošta Traxlera nezapře. ;-DR^.

0/0
14.8.2008 11:02





Najdete na iDNES.cz