Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na motorkách se umírá, na řidičák ale stačí pár hodin jízd

Řidiči motorek jsou nejohroženější skupinou na českých silnicích. Pravděpodobnost, že se při nehodě zabijí, je sedmkrát vyšší než u řidičů osobních aut. K získání řidičáku na silnou motorku ale musíte v autoškole absolvovat jen třináct hodin cvičných jízd. U auta potřebujete více než dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

killy

No, něco z historie.

Kladenská průmyslovka měla kdysi svoji autoškolu. Auto Škoda Superb z r.39 a Jawu 250 péráka. Protože jsme ji, za 600.- auto a 200.- moto, dělali ve čtvrťáku, nemusel nám v podstatě nikdo už nic o údržbě a technickejch věcech říkat. Auťák, kterej se rozjel na jakejkoliv kvalt, měl navíc pravý řízení... Motovýcvik probíhal většinou tak, že jsme péráka proháněli sami za školou na uzavřeným školním atletickém hřišti.  Když instruktor zjistil, že už se s náma nemusí bát na silnici...jezdilo se (bez helmy).  Po získání papírů se navzájem půjčovalo na svezení, co kdo měl: ČZ 150 C, Čezeta, Jawa 500 OHC, Java 350.... Já vím, moc to nejezdilo (až na půllitra), ale na takovejch silnicích s kočičíma hlavama a pískem u krajnic...!!!  Než jsme se pořádně zaběhli, párkrát jsme si ustali ve škarpě... ale ne v rychlosti kolem 200. Proč to píšu ? Protože se domnívám, že je nanejvýš nutné čerstvý adepty nechat legislativně se omlátit na menších kubaturách a ne je nechat jezdit na litrovejch mašinách.

0/0
12.8.2008 14:41

aljav

LOGIKA PODLE....

zástupce Asociace autoškol Ondřeje Horázného:"nezáleží na počtu hodin ale na osobnosti" !

OK, tak v autoškole dělejme jen psychotesty, ukažme na obrázcích funkci pedálů a pár křižovatek, a hurá za volant !!!

8-o 8-o 8-o

0/0
12.8.2008 13:15

orrange

Re: LOGIKA PODLE....

Ukázat nestačí, musíš si to vyzkoušet to je snad jasný ale ve zbytku má Ondra pravduR^

0/0
12.8.2008 13:16

zoufalec1

diskuze

"Při řízení podle něj nezáleží na počtu hodin strávených v autoškole, jako spíš na osobnosti řidiče. "

Tak s tímto názorem lze myslím docela souhlasit. A tak debata o tom, zda dané hodiny k výuce postačí či nikoliv je zbytečná. ( Kdo z lidí, kteří jdou do autoškoly neumí řídit a nikdy neřídil?)

0/0
12.8.2008 11:08

aljav

Re: diskuze

třeba já ! A věř že nás je většina !

0/0
12.8.2008 13:16

orrange

Re: Re: diskuze

Tak ty veř že je vás hodně velká menšina;-D;-D Balík co nikdy neseděl v autě se jentak nevidí, jsi atrakce mohou tě vystavovatR^

0/0
12.8.2008 13:17

pvl1

Nesmysl.

V autoškole stejně nenaučí nikoho jezdit 200 po okresce a jezdit zatáčky s kolenem na zemi. A právě tak se umírá. Kdo jezdí rozumně a ne na hranici schopností a stavu silnice žádné další jízdy nepotřebuje.

.

V autě je to jiné. To si člověk nevyzkouší, max na motokárách.

0/0
12.8.2008 10:53

pvl1

Přečetl jsem si dole, že to prosazuje

předseda svazu autoškol. Tak pak je jasné, že nejde o bezpečnost ale o prachy.

0/0
12.8.2008 10:58

pvl1

Re: Přečetl jsem si dole, že to prosazuje

Asi jsem šetl blbě. Ten auto3kolák říká opak a s tím souhlasím.

0/0
12.8.2008 11:13

P8000

Pár hodin jízdy..?

Nebuďme naivní, ani do autoškoly jít nemusím a papíry dostanu. Stojí to sice maličko více, ale neztrácím čas a mám to jisté..

U motorkářů je mi to šumafuk, Ti většinou zabíjí sami sebe, šílím, když tohle vidím u zájemců o papíry na kamiony..

0/0
12.8.2008 9:43

CuoreSportivo

Re: Pár hodin jízdy..?

Souhlasím s tím, že řidičák lze koupit. Ale tak už to v banánových republikách chodí. Motorkář se nezabíjí sám , ale zabíjí ho bezohlednost ostatních. 67 % nehod motorkářů je způsobeno ostatními účastníky. Takže neumíš pracovat s fakty pouze blábolíš a vyjadřuješ spíš svůj osobní pocit. Z tohoto pohledu je tvůj názor legitimní, ale naprosto bezcenný. :-/

0/0
12.8.2008 10:00

pivak

Re: Re: Pár hodin jízdy..?

Mohl by si prosim dodat zdroj tveho tvrzeni, ze 67% nehod motorkaru je zpusobeno ostatnimi ucastniky silnicniho provozu.

0/0
12.8.2008 10:04

procensora@seznam.cz

Re: Re: Re: Pár hodin jízdy..?

ja bych jim vobema dodal,ze podle toho zkorumpovanyho šit autoskolackyho systemu to na tech silnicich taky vypadaRv

0/0
12.8.2008 10:38

Vanguard

Re: Re: Pár hodin jízdy..?

Co to meleš...motorkáře zabíjí bezohlednost ostatních, jo? A co jejich vlastní bezohlednost, na tu nějak zapomínáš...

0/0
12.8.2008 12:22

petr.machy

Re: Pár hodin jízdy..?

To je pravda, znám pár kluků, co jezdili do Prahy dělat papíry a např. na získání papírů na motorku, nebo náklaďák stačily 2 jízdy. A myslim že to dokonce měli levnější, protože tímto způsobem se zákonitě šetří nafta, benzín a jiné náklady - je to humus, pak to na silnicích vypadá jak vypadá :-/

0/0
12.8.2008 11:59

chose80

Všechno je to o lidech

Podle mého názoru stroje za nic nemůžou. Ať se jedná o motorku nebo o auto.

Rozdělení do kubatur a podle věku má svoje malé plus, ale není problém se se 125ccm motorkou rozmlátit o strom stejně jako s litrem. Stačí vjet na štěrk a je to.

Všechno je jenom o řidiči. On ovládá rukojeť či pedál plynu. Pokud nemám dost zkušeností mám jezdit podle toho.

Na litrovou motorku si můžu udělat řidičák myslím v 21 letech, ale řídit auto s 200 a více koňmi pod kapotou mohu už od 18.

Je mi líto těch kluků, kteří zahynuli né vlastní vinou, ale ať klidně pochcípou ti, co si natáčejí co nejrychleší průjezd z bodu A do bodu B.

0/0
12.8.2008 9:27

Inazuma

Jízdu si užívám a nemusím jezdit rychle

O hodinách v autoškole to určitě není. Sám jsem dělal autoškolu na A u známého a žádné jízdy jsem nepodnikal, přestože jsem nikdy motorku neřídil. Krátce potom jsem si pořídil Suzuki GS 500 a učil jsem se opatrně jezdit. Rok potom jsem si pořídil 1200 Suzuki (je to sice "naháč", ale 150 by se v pohodě jedit dalo bez větších problémů), kterou mám dodnes. Jezdím pro radost, předpisy většinou dodržuju - při předjíždění občas jedu rychleji, ale to hlavně z důvodu svojí bezpečnosti. Předjet náklaďák, který jede 85-90 a "mrdí" na stovky metrů za sebe, prostě nejde nepředjet. A předjíždět jen o 5 km větší rychlostí a stresovat se, jestli proti mě nevyjede někdo v BMW 160 KM/h, za to nestojí. Po předjetí se vracím na předpisovou rychlost. Na dálnici je asi lepší při předjíždění kolony kamionů "srovnat" rychlost s řidiči, kterí jedou za mnou (třeba i 160 Km/h), než stále kličkovat a řadit se mezi kamiony s minimálními rozestupy.

0/0
12.8.2008 8:39

Jarrod

Autoškola nikoho nenaučí řídit!

Naučí člověka způsob ovládání auta/motorky, ale k dobrému zvládnutí vozidla jsou potřeba desítky nebo spíše stovky hodin praxe.

Zvládnout auto mne nenaučila. Až teprve po roce řízení jsem si mohl říct, že to jakž takž jde. V tom období jsem ale jezdil pomalu, s klidem, dodržoval předpisy. Pár okamžiků "o hubu" se dostavilo, ale v nízké rychlosti to šlo zvládnout.

Teď jsem si koupil mašinu a přístup je úplně stejný. V autoškole mi dali je hodně základní náviky. Mám k motorce respekt, a proto se nepřeceňuji. Jezdím 60-70 na okreskách, 80-90 na hlavních tazích. Lidi okolo si o mě musí myslet, že jsem úplný idiot, ale co... ať si to myslí. Dokud to nezvládnu, budu jezdit pomalu.

Podle mne problém není v počtu hodin v autoškole, ale v myšlení lidí, co si motorku koupí. Posunout věkové hranicé u jednotlivých kubatur a pak psychotesty jako součást testů. Při nepříznivém výsledku smůla, další možnost až za rok.

0/0
12.8.2008 8:23

sCZECH

Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

R^

0/0
12.8.2008 8:41

sikin1

Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

To je přesně ono R^ mám kamarádku ( bejvalka ) ;-D , je jí 20 let , v životě ani neseděla na babetě, ale až jí bude 21 tak si chce udělat řidičák a koupit motorku , nějakou silnější. Měří 164 cm a váží necelejch 50 kg ;-D když jí neurazí ruce máma tak já jo R^:-/

0/0
12.8.2008 9:04

medved_cz

Re: Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

At si koupi jen takovou motorku, kterou dokaze zvednout. Az zvedne polozenej pullitr, tak se s ni o necem bav...

0/0
12.8.2008 9:47

sikin1

Re: Re: Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

to jsem jí řekl a vztáhla si to na sebe, baba nooo ;-)

0/0
12.8.2008 9:55

árkaš

Re: Re: Autoškola nikoho nenaučí řídit!

spíš jí je urazí ta motorka...

0/0
12.8.2008 10:54

Slaine55

Pan Hrázný je opravdu...

Tenhle druh názorů je tak scestný, že by měl chodit za rodiči těch mrtvých a informovat je o úmrtí jejich dětí.

Důvodem bouraček je kolikrát "co teď s tím"! Ty mrtví nevěděli, co motorka udělá, když...

Je to nedostatkem výuky a kvalitních instruktorů.

0/0
12.8.2008 8:15

fido7787

Re: Pan Hrázný je opravdu...

nejsmutnější na tom je, že předsedá asociaci autoškol. Za tohle by ho měli okamžitě vyrazit ... :-©

0/0
12.8.2008 8:20

sikin1

Re: Pan Hrázný je opravdu...

přesně, sednou na mašinu a myslej si že se jim nemůže nic stát. Mám kamaráda, první motorka 350 druhá 600 třetí 1000 a doteď jezdí víceméně dle předpisů. Začínal tak, že mu pomáhal jeho známej co už lítal na motorce 10 let a rozhodně ze začátku nejezdil víc jak 70-80, teď na rovince klidně 160, víc ne, se spolujezdcem si nedovolí jet přes 100 pokud si není jistej že dotyčný se mu třeba nenakloní na jinou stranu. A řekl jednu důležitou věc. Když jedu do zatáčky kterou znám, tak stejně uberu , jak kdybych ji neznal, nikdy nevíš co tam bude R^ BTW : když chcou blbnout tak si zaplatí masarykův okruh v Brně R^

0/0
12.8.2008 9:09

pivak

Re: Pan Hrázný je opravdu...

Takze, kdyz nekdo jede jako prase a neodhadne moznosti svoje a stroje, tak za to muze instruktor? To vas ma celej zivot nekdo vodit za rucicku a davat pozor jestli se nechovate jako nezodpovednej cvok? Plnoletej clovek je svepravnej a mel by umet uz taky trochu myslet za sebe.

0/0
12.8.2008 9:22

Neumětel

Zrovna včera jsem měl jeden zážitek s motorkářem

Jedu 90 km/hod mimo obec na rovnějším úseku, za mnou nikdo, proti mně jede auto. Za ním motorka a začne se mezi nás cpát zrovna, když se míjíme. Tak jsem blikl dálkovými a hezky si zatroubil a bylo vidět, že ho to překvapilo, d.ebila. Za mnou nic NEJELO. Kdyby počkal 5 sekund, mohl to auto předjet v pohodě. Motorkáři jsou psychopati. Když trefí strom - OK, ale nechci, aby z frajeřiny trefili mě v autě.

0/0
12.8.2008 8:03

pvl1

Re: Zrovna včera jsem měl jeden zážitek s motorkářem

Mě zrovna tak ráno málem sejmulo auto a ještě u  křižovatky. A co z toho vyplývá?

Bllba prostě najdeš v každé skupině.

.

Kromě toho nemůžeš říkat motorkář ani autař. Kdo se někdy svezl na motorce? Většina.  A kdo jezdí na motorce častěji než autem? Skoro nikdo.

0/0
12.8.2008 11:02

mzek

CHODCI+CYKLISTI

Chodci jsou nejnebezpečnější "doprvní prostředek" na silnici.Myslí si že mají ABSOLUTNÍ PŘEDNOST,ale prostě nejde zastavit hned a na místě když jedete yť 48km/h ,a máte před sebou dva přechody.neohlíží se,kolikrát má člověk co dělat aby i při předvídání zastavil! Cyklisti to samé,jedou vedle sebe,tak prostě troubím,vím že se lekne ale taky vím že udělá nepředvídatenost.Tak zbrzdím.Motorkáři jsou jistě dobří!!!R^ALE TY ROZUMNÍ né ty frajeři,co je silnice jejich.Pak je tolik zybtečných smrtí;-(

0/0
12.8.2008 7:58

cafe2

Re: CHODCI+CYKLISTI

Slusni cykliste jezdi vzdy za sebou,to ze na cestach potkas takove blby je mozne,ale pozor treba deti maji tendenci kdyz za nimi jede auto se otocit i s riditky do silnice tak at v tom spechu neudelas nekoho nestastnyho;) ja klidne pribrzdim a v klidu je objedu minuta sem minuta tam me prece nezabije;-) nehlede na to ze cyklista a chodec nevyvine rychlost 200+ jako motorka ;-O

0/0
12.8.2008 8:13

kluknakluky

Re: Re: CHODCI+CYKLISTI

Když jsem před mnoha lety bydlel v Německu, úplně jsem zíral, že při jízdě na kole za mnou přibrzdilo auto a jelo těch mých cca 30km/h tak dlouho až si byl 100%ně jistý, že může předjet. A to ještě předjížděl obrovským obloukem. U nás se to lidi nenaučili dodnes, v Německu naopak trochu zdivočeli.

0/0
12.8.2008 8:18

kluknakluky

Re: CHODCI+CYKLISTI

ještě jste zapoměl na řidiče off-roadů a SUV, kloboučníky ve starých škodovkách, podnikatele v drahých a rycglých autech, autobusáky a řidiče náklaďáků.

0/0
12.8.2008 8:14

fido7787

Re: CHODCI+CYKLISTI

jezím autem a jezdím i na kole. A říkám jedno:kdo nedokáže předjet byť dva vedle sebe jedoucí cyklisty, nepatří na silnici ...

0/0
12.8.2008 8:30

pivak

Re: CHODCI+CYKLISTI

Teda kdyz jsou nekde nasekany prechody a ja vidim v blizkosti chodce, tak tam nejezdim padesatkou. Ridici by se taky mohli naucit, ze maximalni povolena rychlost neni totez co rychlost primerena situaci na silnici.

0/0
12.8.2008 9:17

Radek1979

Motorky jsou mnohem rychlejší a nebezpečnější než osobní aut

sakra a já myslel že jak auto tak motorka mají jezdit podle předpisů, jak potom motorka může jezdit rychleji, bavíme li se o běžných silnicích a silničním provoze? To jako mají už autoškoly připravovat motorkáře přímo na porušování zákona?

A ještě jedna drobnost, jak je prokázáno že těch hodin v autoškole je málo? Vždyť většina motorkářů se dožije důchodu, a docela by mě zajímalo kterej tupec si myslí že o pár hodin víc autoškoly by zachránilo život motorkáře? To jako že ten co se zabil protože jel dvojnásobek povolenej rychlosti a napral to do stromu, by jel zase dvojnásobek rychlosti ale stromu se vyhnul? A nebo je snad někdo tak bláhovej že díky pár hodinám navíc v autoškole by ten samej člověk začal dodržovat předpisy?

;-D

Myslím že by byla zajímavá statistika najetejch Km u mrtvejch motorkářů.

0/0
12.8.2008 7:46

pindaxx

Re: Motorky jsou mnohem rychlejší a nebezpečnější než osobní

Ano, souhlasím, proto bych zavedl povinné psychotesty!

0/0
12.8.2008 8:18

Kurt21

přechody

Na přechodech se umírá taky a chodcům řidičák netřeba.;-)

0/0
12.8.2008 7:37

Milan_Seliga

Rychle motorky

On je vseobecne problem v rychlych motorkach. Nikdo nemuze cekat, ze clovek co ma litrovou sportovni motorku bude jezdit ve meste 50, takovy stroj tuhle rychlost prakticky neumi. K cemu takovy stroj vlastne je? Ja teda nemam nic proti motorkam, naopak, hodlam si ji taky poridit, ale chci jit do sportovni 250 uz jen z duvodu, aby se na tom dalo jezdit rozumne. 250 km/h fakt nepotrebuju...

0/0
12.8.2008 7:33

RmN321

Re: Rychle motorky

Mám litra a 50 sním jezdím bez problému. Možná se budete divit, ale i takové stroje disponují 1 a 2 rychlostním stupněm;-)

0/0
12.8.2008 7:41

Georgik-I

Re: Re: Rychle motorky

A i na 5 a 6 umí 50km/h;-D

0/0
12.8.2008 7:44

RmN321

Re: Re: Re: Rychle motorky

Barbare takhle tu chudinku trápit:-P

0/0
12.8.2008 7:51

Dr.Ozd

Re: Re: Re: Rychle motorky

Ještě uber.Fazer mi v poho jede na 6 takových 35kmh a nebo naopak na jedničku přes 100.To zase píše někdo článek,kdo na biku nikdy neseděl.

0/0
12.8.2008 7:52

Lama.Vikuna

Re: Re: Re: Re: Rychle motorky

jj. jsem si nějak říkal, že když se rozjíždím, tak mi tam nikde nechybí ta padesátka. Rozjíždí se mi to jakž takž plynule a spojitě. :-))))))

0/0
12.8.2008 7:57

kuntakynte

Re: Re: Re: Rychle motorky

řadit na supersportu 6 muze jen jantar... 6 sem tam nikdy nepotreboval, protoze to potom nejede...

0/0
12.8.2008 8:29

Kejhal

Re: Re: Rychle motorky

No a ja mam 50 a budete se divit, vic nez 50 nejezdim. Ono to o moc vic ani nejde.

0/0
12.8.2008 8:07

petr.machy

Re: Re: Rychle motorky

jo dá se na tom ta 50 dodržet, mám GSX-R 750 a 50 mi jede na 3 i na 4 v pohodě.

Třebo bude tenhle odstavec pojatej jako anketa na čem čtenáři iDnes jezdí a jak dodržujou rychlost ;-D

0/0
12.8.2008 13:14

fido7787

Re: Rychle motorky

ty woe co je tohle za názor? 8-o seš wypatlanej nebo co?

takze všechny Q7, X5 a taky nemusejí jezdit 50?

0/0
12.8.2008 8:27

lubber

Re: Rychle motorky

Ale umí! To by ses divil.Viděl jsem to v Houstonu v Texasu, jak dvoumetroví ne...ři (afroameričané) ve skupinkách po 10-15ti lidech dusej svoje Suzuki hayabusa rychlostí 40mil/h!! A proč? No protože na té silnici je proste 40cítka a když ji nedodrží, tak ho místní okrskář (šerif) sjezdí tak, že na to páníšek jen tak nezapomene. Kde nehrozí postih, tam nikdo nedodržuje. Jsme prostě Češi a Čech jak se mu uvolní oprať, tak je jak urvanej ze řetězu. Bič na nás! To je to co platí.;-O

0/0
12.8.2008 8:29

karf-raptor1000

Re: Rychle motorky

budete se divit ale mám také motorku s litrovým motorem - Cagiva Raptor 1000 a 50 ve vsi mi nedělá absolutně žádný problém. Rád se hezkým strojem pochlubím :-)

0/0
12.8.2008 9:27





Najdete na iDNES.cz