- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dost často se smrtelnými následky, že se divím, že do těchto "harapáků" ještě někdo vůbec vleze.
V posledních letech se cca 12x více lidí utopilo při koupání, že se divím, že ještě dneska někdo leze do vody ....
...bez problemu se propadne az o 500 metru. Vzhledem k tomu, ze s UL se casto lita v nizkych vyskach, sami si spoctete, co je pricinou havarie... neznalost vzdusnych proudeni a pocit pilota, ze kdyz UL je pohanen motorem, ze se jeho letove vlastnosti neridi zakony termodynamiky.
No zato vaše znalosti jsiou uctihodné "Vzduchová turbolentní kapsa" .. to jste slyšel asi někde ve filmu, co ? Ne, vážně se jen tak z ničeho nic nemůže tralajt "propadnout" o 500 metrů, leda že by vletěl do vzduchoprázdna .. Spíš je bohužel pravda to, že někteří piloti, stejně jako někteří motorkáří, jsou hovada.
Sportovní a hobby létání je bezesporu méně bezpečné než filatelie či hra v šachy...
UL licence je na úrovni trochu těžšího (a dražšího) řidičáku a stejně jako jízda na moto je nezbytná pravidelnost, určitá výlétanost a zkušenosti, jež se dají získat pouze s lety létání... Ustlání si na mašině do příkopu může , ale nemusí být nutně tak fatální jako nouzové přistání a samozžejmě naopak ... V každém případě se lidí na UL zabije ročně méně než se jich utopí či se zmrtví na horských bicyklech či in-linech .... Asi by měla asociace UL trochu víc špapat na perka po stránce techniky, bo stále se občas objevují neskutečné výtvory, do kterých by nevlezli ani pánové Kašpar s Čihákem ...
je lepší se zabít na motorce nebo v ultralightu...???