Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Selhala technika, vysvětluje pád mostu na vlak stavební firma

Za pád mostu na vlak u Studénky zřejmě mohla technická porucha. Selhalo zařízení, které mělo konstrukci držet při jejím nasouvání přes trať. Vyplývá to z vyjádření Dana Šabíka, mediálního zástupce firmy Dopravní stavby Ostrava, která most rekonstruovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bývalý volič ČSSD

Ééé vono se to - škyt - nějak poto - škyt -

a pak to tak nějak - škyt - bléé - škyt no a najednou to bylo - škyt - dóóle, no. Ale nigdo tu - škyt - nech/astá, jasný?

0/0
13.8.2008 20:14

bývalý volič ČSSD

Re: Ééé vono se to - škyt - nějak poto - škyt -

to už i já vidím dvakrát?

0/0
13.8.2008 20:16

bývalý volič ČSSD

Ééé vono se to - škyt - nějak poto - škyt -

a pak to tak nějak - škyt - bléé - škyt no a najednou to bylo - škyt - dóóle, no. Ale nigdo tu - škyt - nechlastá, jasný?

0/0
13.8.2008 20:12

Augo

Okamzite zalovat

Jako jedinec, byt na chodniku pro codce, se nesmim vyskytnout pod tezkym bremenem. V opacnem pripade si vezmu kousek cihly, skrabnu se do hlavy, lehnu si pod pracujici delniky (ti jsou povinni zajistit misto, aby se pod bremeno nikdo nedostal) a volam sanitku a policii. Polezim si v nemocnici  a zalobu o tucne odskodne od majitele stavebni firmy podam jeste z nemocnice.

Ale v tomto pripade bude bohatych viniku hned nekolik...

:-©

0/0
10.8.2008 0:21

lbc59

slovenští dělníci

Neoficiální informavce svědků Na stavbě pracovali slovenští dělníci,dokonce opilí..už to začíná prosakovat ..

0/0
9.8.2008 20:01

Fyzik

Re: slovenští dělníci

Aj keby tam boli opití robotníci, trebárs aj zo Zimbabwe, aj tak sú zodpovední vedúci pracovníci stavby (aj za to, že sú tam opití robotníci v práci). Nie je dobré, keď sa na základe neoverenej informácie pokúšate kaziť dobré vzťahy medzi Čechmi a Slovákmi.

0/0
10.8.2008 9:11

Kosta262

Re: slovenští dělníci

Opilost dělníků je hrubá chyba zaměstnavatele. Národnost dělníků nemá s nehodou nic společného.

0/0
10.8.2008 22:14

dislektik-idnes si na mě zasedla

no ODS by měla obvinit ČSSD

;-D;-D;-D

0/0
9.8.2008 15:45

Asmar

Selhala technika,

neinformovala dráhu ! Co to má stavební firma za techniku ? Co se to ještě dovíme ?

0/0
9.8.2008 14:00

Kvalich

Důsledek českého specifika.

Tato katastrofa  je důsledkem dnešní doby: všude se krade, všude se šetří a někdo se tímto obohacuje. Skoro každý školák má mobilní telefon, ale pro mašínfíru není vysílačka ani ten telefon, aby mohl dostat naléhavou zprávu. Situaci ve Studénce znám. Ten pantáta v červené čepičce, kterému se říká náčelník stanice, nebo přednosta od rána na ten málo vzdálený most dobře viděl a jako odpovědná osoba měl reagovat, aspoň dodazem, co se na mostě děje. Most je dobře vidět z nádražního perónu. Asi ho ta činnost  mostařské firmy Ostravských dopravních staveb nezajímala a proto ani strojvedoucí nebyl varovaný. Již za bolševika ve vedení Ostravských doprstaveb seděli komunističtí kádři, kteří práci řádně kur....li, např  za soudruha H.W. se postavila rychlostní komunikace z Ostravy do Frýdku-Místku po které se nedalo jezdit. To nebyla silnice, to byl tankodrom a zlepšovák soudruha ředitele H.W. Pověřovat tuto firmu opravou mostů je hazard.

0/0
9.8.2008 11:27

venomacek

Re: Důsledek českého specifika.

pokud není proti předpisům, aby provoz na trati zůstal zachován (to předpokládám) tak jste napsal velmi kvalitní výblitek. Za 13 vteřin by nepochybně kdokoliv stihnul informovat fíru, ten by varoval cestující a v klidu dobrzdil ....

0/0
9.8.2008 12:34

rOnAd

Jen doufám

že firma ODS už žádný most nepostaví. A z evropských fondů by už neměli dostat ani korunu!!! http://www.ods-dso.cz/cz/media/aktualni-54/ jim se tam houpe most a oni mají naplánované řízení provozu až na druhý den navečer. A ještě to podají stylem, že je to obyčejná nehoda.

0/0
9.8.2008 10:18

Hekynen

Nechápu jedno - proč tam nebyla snížena rychlost

Most se houpe ve "vzduchoprázdnu" a pod tím s prohánějí vlaky 135 km/h... My jsme fakt dokonalý Kocourkov

0/0
9.8.2008 9:37

Severak

Patri do basy

Vsude jinde v Evrope by pan generalni a dalsi zodpovedni zmetci dostali 5 let na tvrdo, to nemluvim o cine, tam by sel primo na sibenici. V nasi rodne vlasti se mozna omluvi pozustalym ale  pristi rok dostane jeste lepsi zakazku.

0/0
9.8.2008 0:40

R.A.K.

Re: Patri do basy

0/0
9.8.2008 9:12

Severak

Patri do basy

0/0
9.8.2008 0:34

Chytrakz hospody

jako obvykle

U nás nikdo není za nic odpovědný. Pokud lůza chce tresty, tak vždy někoho najdeme:-©8-o, většinou nevinýnho nebo toho nejposlednější pěšáka. Protože firma má logo ODS, tak nehohdu způsobil mašinfíra tím, že začal prudce brzdit. (Y)

0/0
8.8.2008 23:32

ChorcheCh

Takhle rychle rozebrat most nedokážou ani cikáni..

0/0
8.8.2008 23:18

CarolinaC

Re: Takhle rychle rozebrat most nedokážou ani cikáni..

No, třeba nejsi daleko od pravdy. Ani bych se nedivila, kdyby se ukázalo, že nejdůležitější části konstrukce už leží někde ve sběrně - viš že jsou schopni si podřezat nosníky stropu, pod kterým stojí.

0/0
9.8.2008 8:04

prcek0

Práce na železnici

Je nejjednodušší svalovat vinu jen na stavbaře. Jako firma děláme pouze práce specielního zakládání a mám cca 3 roky starou vzpomínku na práci ve výluce kdy nám smetla lokomotiva hydraulický agregát. Nic se nestalo, naštěstí ho pouze odhodila, protože nebyl přímo v ose koleje - ale byla to práce ve výluce:-))) My působíme pouze jako subdodavatel a organizace výlut a omezení je vždy na hlavním dodavateli. Pro práce je vždy nutné znát itinerář spojů a mít kontakt v případě problémů pro zastavení vlaku. Jak všichni víme v Čechách některé věci fungují podivně a moje osobní zkušenosti z prací ochranném pásmu drah nic moc!!! Třeba se to od dnes zlepší - aspoň na čas! Martin

0/0
8.8.2008 22:59

Helena1

Co to jsou v tom článku za žvásty?

Já sice chápu, že i mluvčí si musí nějak vydělávat peníze, ale ty jeho odpovědi...

No zase o hajzla víc.

0/0
8.8.2008 22:54

Tryskomys Muf

Re: Co to jsou v tom článku za žvásty?

Ty jsi dobra pipina. Ten clovek je za tu placi placen, a dela ji jak nejlepe umi. Podle mne se vyjadril rozumne - nejlepe jak v tuto chvili mohl, bez prazdnych vytacek. Podle tebe by asi mel hazet obvineni na techniky firmy nebo subdodavatele, ne? :-/ Tem lidem to uz zivot nevrati, takze nejlepsi co se v tuto chvili da udelat, je to vysetrit, a pak cinit zavery a opatreni, aby se to jiz nestalo.

0/0
8.8.2008 23:22

Tryskomys Muf

Re: Co to jsou v tom článku za žvásty?

Pral bych ti ted byt v jeho pozici a mit nas..no az za usima.

0/0
8.8.2008 23:24

riskwildvalach

Mylite se!

Technika za nic nemůže, za vším je člověk. Pan ředitel má velké mezery v rozhledu či uvažování. Pro zlepšení doporučuji shlednout jeden dokument zabývající se vyšetřováním nehod. Vše je souhra více chyb, které vyústí v tragédii. Ale vždy je jisté, že je za tím konkrétní osoba,

0/0
8.8.2008 22:03

Blbec z Xenemunde

<>

Bylo tam prokazatelné zpoždění - Eurocity tam v době pádu mostu neměl co dělat a měl houkat už v Olomócu - v USA by to brali jako rozhodující kriterium a nedodržení časového harmonogramu - hladal by se nejdříve viník zpoždění, kterej by šel okamžitě bručet - a další za ním - je třeba vykořenit prvotní prapříčiny těchto událostí ne jejich následky (Y)

0/0
8.8.2008 21:10

doktor_bota

Re: <>

Což znamená šlůf.

0/0
8.8.2008 21:22

Helena1

Re: <>

Hahaha, dodržení časů vlaků - vy jste asi spadnul z višně, jste v ČR! Ale i jinak plácáte blbosti.

0/0
8.8.2008 22:56

ChorcheCh

Re: <>

Prvozní příčina byla, že jim spadnul most. Vlak nehodu nezavinil.

0/0
8.8.2008 23:16

Lisinha

Re: Re: <>

No, pokud tam ten vlak neměl co dělat a někdo mostařům řekl Tehdy a tehdy tam nic nepojede, jděte na to.... tak sice zůstává pravdou, že most spadl na vlak, nikoli vlak na most, ale potíž je evidentně v něčem jiném.

0/0
9.8.2008 9:54

Kosta262

Re: Re: Re: <>

Aha, takže když vlak nemřijede včas, znamená to že už nepřijede?

A když na přejezdu smete vlak auto, může za to vlak, protože měl 3 minuty zpoždění a už tam vlastně neměl být? ;-D

0/0
10.8.2008 22:22

CarolinaC

Re: <>

Ono je taky možné, že vlak to rozvibroval. Takže kdyby  jel včak, spadlo by to o 8 minut dřív.

0/0
9.8.2008 8:06

Blbec z Xenemunde

<>

tytyty, tytyty, ty to budeš platiti ;-D

0/0
8.8.2008 21:04

Zmuda

Vida..,

..německá firma Bégl. Tak se těšte,tihle neumětelové dělají přemostění Radotína !

0/0
8.8.2008 20:07

doktor_bota

Re: Vida..,

Asi ti uniklo, že ještě nikdo neví, proč k tomu neštěstí došlo.

0/0
8.8.2008 21:05

Zmuda

Re: Re: Vida..,

..proč k neštěstí došlo ? No přece proto,že spadla mostovka ! Nebo to bylo snad jinak ?

0/0
8.8.2008 21:24

doktor_bota

Re: Re: Re: Vida..,

Jasně, a hodil ji tam Sub-Zero.

0/0
8.8.2008 21:28

Zmuda

Re: Re: Re: Re: Vida..,

..podívej dr. boto, já pro Bégla dělal a vím co je to za neřády. Lezou pod cenu a pak nejsou peníze na řádnou přípravu staveniště a jeho zajištění. Jsem z oboru.

0/0
8.8.2008 21:33

Martin HSJ

Teda jestli mluvčí ČD

nekecal a opravdu o této opravě nic nevěděli, tak žijem v ještě větším Kocourkově než jsem si myslel 8-o

0/0
8.8.2008 19:39

rqmark

Re: Teda jestli mluvčí ČD

Ono je to i možné. ČD je dnes provozovatelem na dráze. Tak trochu nadneseně se dá říct, že je ve stejné pozici jako řidič na dálnici ... stát vlastní dráhu.  Od tohoto rozdělení se očekává  "zvýšení"  konkurence na dráze ... 

0/0
8.8.2008 19:50

doktor_bota

Re: Re: Teda jestli mluvčí ČD

A ono k ní nedošlo, že ji dávaš do uvozovek?

Mimochodem, podle posledních informací k neštěstí došlo v důsledku zřícení instalovaného jeřábu na mostovku, ne kvůli manipulaci s mostovkou.

0/0
8.8.2008 19:53

rqmark

Re: Re: Re: Teda jestli mluvčí ČD

no psal jsem v uvozovkách, protože ono to tak jenom říct si, že budu jezdit na dráze nejde ... Nehledě na to, že konečné slovo o tom, jestli na dráze můžeš jezdit má Drážní úřad. Je pak otázkou, zda ten již ČD nemají patřičně podchyceny ... :-):-)

0/0
8.8.2008 19:59

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Teda jestli mluvčí ČD

Tak já doufám, že ČD povolení mají.8-o;-)

Tohle nemá smysl řešit, nemáme dost informací a jsem si celkem jistý, že bude snaha zjistit, co to neštěstí zavinilo.

0/0
8.8.2008 21:00

fleret1

nemuzu si pomoct,ale pri takoveto operaci a manipulaci

s mostovkou by mel byt docasne po dobu jejiho trvani zastaven jakykoli provoz na trati - muze selhat technika,muze selhat clovek - to co se deje je proste hazard nejhorsiho kalibru - a tohle jsou vysledky Rv

0/0
8.8.2008 19:34

v.bobek

???

Nevim co je tohle za "čuňačinku".. zabyval jsem se opravami mostů cca 10 let..mj. i pro CD /neboli přes trat/... co za neskutečný obštrukce na frekvent. trati se musí s CD podstoupit???:-( Tohle někdo odsrat -- bud firma nebo někdo na CD.. NESKUTEČNÝ?

0/0
8.8.2008 19:27

tor11

Re: ???

ono je to tezky, kdyz si vemu kolik da prace vyridit s draznim uredem jen prostrceni HDPE trubky nejakym kabelovodem pod zeleznicnim telesem... nazblazdneni... zasunuti mostu ro musi byt tak na pul roku papirovani... no tak si hold rekli soupenm to tam a bude a ono je.....  

byla to nedbalost a smula se spoustou kdyby, ale na druhe strane i stesti, predstava ze by ten most spadl primo navlak a tim serizl skrine nekolika vagonu az na ramy..  to by neprezil nikdo

0/0
8.8.2008 19:35

osvetitel

Re: Re: ???

Predstava ze by se na tu chvili behem presouvani zastavil veskery provoz,je lakavejsi!Potom by nemusel nikdo spolehat na stesti,obvzlast ne lide,kteri si zaplatili  za transportaci a ne za smrt nebo zraneni!

0/0
8.8.2008 19:40

osvetitel

Re: Re: Re: ???

Ano nehody se deji ale tehle se dalo lehce predejit,obvzlast kdyz jde o masovou dopravu v dobe presouvani!

0/0
8.8.2008 19:42

tor11

Re: Re: Re: Re: ???

jiste mate pravdu, jezdit plnou ruchlosti pod mostem na kterem probiha rekonstrukce je nezodpovednost...  nicmene presne takhle se ty prusery stavaji...  ono kdyz ce slovek podiva na historii zeleznicnich nestesti u nas tak to v podstate nic jineho nez nezodpovednost  a shoda blbych nahod neni....   Ten most pri zasouvani musi snest dinamicke namahani vetsi nez bude od vybrujiciho svrsku pri prujezdu vlakem. Podle animace byl vlak dost daleko aby mohl byt most ovlivnen proudem vzduchu...   takze kdo vi co vsechno se zcela nahodou podelalo... 

0/0
8.8.2008 19:49

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: ???

Jezdit se v te dobe nemelo vubec!A pokud je pravda ze ten strojvudce nebo draha nic o tom zasouvani nevedeli ,tak je nutne z toho vyvodit dusledky!

0/0
8.8.2008 19:54

R.A.K.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???

souhlas, jezdit se nemělo. Někdo zaspal a měl by si pospat v base.

0/0
9.8.2008 9:20





Najdete na iDNES.cz