Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se broušením kolejí odhlučňují tramvaje v Praze

Podivné oranžové vozidlo najíždí z asfaltu na koleje, spouští zvláštní podvozek a doprovázeno záplavou jisker vyráží na pouť po tramvajových tratích hlavního města. Tak vypadá právě probíhající broušení kolejnic. Snižuje hlučnost tratí a šetří peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maxihaf

Proč trváme tak tvrdošíjně na tramvajích?

A co takhle konečně začít používat trolejbusy, které:

a) žádné koleje nepotřebují a tudíž není třeba nic brousit, udržovat, financovat a stavět b) tím je  výstavba i provoz podstatně levnější,

c) jsou daleko méně hlučné - jezdí po gumách 

d) jsou pružnější (dají se při poruše odstavit u kraje a ostatní je mohou předjet, špatně zaparkované auto nevyřadí z provozu celou trať - trolejbus jej objede...)

e) jsou rovněž vyráběné u nás...

0/0
30.7.2008 21:23

Dusche

Re: Proč trváme tak tvrdošíjně na tramvajích?

provoz je drazci pac trolejbusy maj vetsi spotrebu energie ( valivy odpor pneumatik ) a mensi prepravni kapacitu. Nemusej se sice stavet koleje, trolej je na stejno,zas investujes vic do silnic po kterejch by ty trolejbusy jezdily.

0/0
31.7.2008 10:09

Grossak

Re: Proč trváme tak tvrdošíjně na tramvajích?

Další kouzelný nápad. Ale zkus nahradit tramvaje trolejbusema. Už dneska je kapacita tramvají často na hraně a ty bys chtěl zavádět trolejbusy, který mají kapacitu přibližně poloviční. A když se nebudeš starat o koleje, musíš se zase starat o vozovku pro trolejbusy, pokud bys je tedy nechtěl umístit do veřejného pruhu, kde by popojížděly v kolonách aut. Což by ale mělo vliv na růst potřeby vozového parku - a zase na peníze.

A k hlučnosti. Jeď se podívat třeba do Mnichova, jak jsou tam tramvaje tiché. Nebo i na některé moderní pražské tratě. Nadává se na hlučnost 14T, ale (pokud nepočítám první kusy) na dobré trati jsou velmi tiché! To je cesta.

Proto trváme na tramvajích, rozumbrado. Nevyrábíš ty trolejbusy? ;-D

0/0
1.8.2008 13:16

Lucius_Malfoy

Upozornění čtenářům

Redakce již zcela zešílela - linky Přehraj video vedou na jakousi reklamu...

0/0
30.7.2008 12:46





Najdete na iDNES.cz