- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím jak to ti lidi můžou přežít - v autě jsou taky dveře bez blokování rozjezdu, lidi seděj hnedle u nich a nevypadávaj. Tak nevím...
všeho se jednalo a vlakovou soupravu na trati Ústí nad Labem-Kolín, což je tychlík a ten je většinou sestaven ze 4-5 vagónů+lokomotiva a vagóny jsou pouze kupátka, takže minimální prostor u dveří a když jsem viděl kde dítě leželo tak to bylo zhruba 300m od odjezdového návěstidla možná méně. V Lysé to znám. Tak mi neříkejte že vlak za tak krátkou dobu nabere rychlost až 70km/h, jelikož tam ještě má nějakou rychlost určenou pro průjezd výhybkami
Především rodiče, kteří nejsou schopni uhlídat své dítě!
Na tramvajích funguje tzv. "blokování rozjezdu", které se alespoň u nás v Brně nastavuje maximálně na 3,5 cm. To znamená, že když necháte ve dveřích ruku nebo nohu nebo něco, vůz se nerozjede. Nastane-li při jízdě, že se dveře pootevřou (dovoluje-li to ovšem jejich mechanizmus), vůz začne automaticky brzdit. A je jedno, jedná-li se o tramvaj 40 let starou nebo poslední výkřik techniky.
Tak jak je možné, že něco takového nefunguje i u vlaků??? Sám jsem zažil již několikrát jízdu s otevřenými dveřmi, a naprostá spokojenost veškerého perzonálu...
V roce 1968 (tj. před 40 lety) pane nejchytřejší jezdily v Brně šaliny i bez dveří. Zeptej se rodičů než tady budeš něco plácat.
ale neměl by kontrolovat dveře průvodčí? Není tam taky kvůli tomu? No a rodiče zodpovídají za dítě, ne?! Jestli na ně maminka nemá čas a pustí je z dohledu, tak může očekávat průšvih. Pořádný peněžní flastr by ji snad probudil nánu.
Z tří letého dítěte přece nemůžou rodiče spustit oči.
Co se týče dozoru, už se to probíralo v předchozím, tom původním článku. Mělo tam dozorů více, byla tam i matka - kterou bych z toho vagónu teď vyhodila já, aby věděla, co je to zodpovědnost!
Za pád dítěte z jedoucího vlaku nemohou nedovřené dveře, ale neodpovědný dozor, tedy zřejmě rodiče, se kterými dítě cestovalo. Nebo snad jelo samo
Jsou ještě typy vagónů, které nemají automatické blokování otevírání dveří. Ale!!!
Mnoho cestujících nechá při vystupování za sebou dveře otevřené, nebo je zabouchne slabě a ty se po rozjezdu vlaku samy otevřeou ( proudem vzduchu). Rodiče mají své děti ve vlaku hlídat a sednout si s nimi dostatečně daleko od dveří. Ale mnozí své děti nechávají tzv. "vyrůstat v osobnosti", děti lítají po vagónu a malér je na cestě. Vlakem jezdím velice často, takže vím, o čem je řeč.
Ten kluk měl sakra štěstí!!!
jenom dotaz - KDO je tedy zodpovědný za to, že vlak jede s otevřenýma dveřma?
V autobuse je to jednoznačně řidič autobusu? Mašinfírové to nekontrolují ve spolupráci s dalším personálem?