Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Personál LDN: O falšování údajů nepište!

O tom, že pacienti v léčebnách dlouhodobě nemocných mnohdy trpí hlady a žízní, se mluví už delší čas. MF DNES však získala důkazy, že se personál léčeben k bezmocným lidem chová ještě hůře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

novinářská špína nic jiného

pracovní doba 8hodin 30pacientů. 15 minut na jednoho pacianta na den. Zkuste si za 15 minut pacienta co se nemůže hýbat vykoupat, dojít s ním 2x na záchod či přebalit plínky a utřít od hove. 2x ho nakrmit, starat se o pitný režim, podat léky a injekce, obvázat bolavá místa a ještě s i s ním lidsky popovídat a mezi tím chodit za dedkama co mackaji tlacitak.. Nejen že by jste to neudelali za 15minut ale ani za 2hodiny. Pan redaktor misto toho aby sestickam pomohl se nekde fotografoval. Stydet by se meli naopak potomci, ale i samotní pacienti, kteří na své potomky i na své zdraví a zajištění pro důchod kašlali.čest vyjímkám.

 zajímalo by mě co dědkové a babky na LDN ležící dělali se svým majetkem naškudleným za celý život? Dali ho dětem, které se na ně vykašlali? A od státu chtějí péči zadarmo?

0/0
19.7.2008 22:52

seppiblb

Re: novinářská špína nic jiného

nemáš pravdu, BLBE mladej, však si to taky vyžereš! :-©

0/0
19.7.2008 23:06

aqvinsky

vypečená Appeltová

Hm, sice se otom nikde ve článku ani v diskusi nepíše, ale logicky musel mít pan redaktor nějaké informace když se nechal zaměstnat zrovna v Interna CO,nemyslíte? Mám s touhle vypečenou takyLDNkou zkušenosti z nedávné minulosti, díky svým blízkým, a musím říct, že tenhle tzv. ústav velmi vybočuje i z místně obvyklých podmínek LDNek aspoň po Praze, a že těch zkušeností mám-s pražskými LDNkami právě díky těm blízkým docela dost, tak smradlavý nepečující ústav jako tenhle jsem nikde jinde neviděl, navíc zcela drze tahle vypečena Appeltová vynucuje 2OOkorun měsíčně jako dobrovolný sponzorský dar za pobyt ve smradlavém pokoji s šesti-sedmi dalšími pacienty.. jinak moje zkušenosti jsou ve shodě s popisem v článku..je to ostuda stavu, měli by jí vzít diplom sestry a nejen ji připravit o nějakou funkci! Sebrání funkce jí nic neudělá.maximálně zmarněnou pýchu,ale o prachy v zásadě nepřijde.Nestěžovali jsme si,protože jsme dědečka rychle dali pryč odtamtud a měli pak jiné starosti.

0/0
13.7.2008 0:04

seppiblb

Re: vypečená Appeltová

se vším souhlasím o Miladě Appeltové!!! :-© Z vlastní zkušenosti mohu ještě upozornit na gaunera MUDr. Martin Bognár!!! To je DACAN a Mengele!;-O:-©

0/0
19.7.2008 23:09

Mak76

Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Pro někoho se to může zdát nemorální, ale celý problém je jen o penězích. Nabídněte zdravotnickému personálu takové platy (tomu samozřejmě musí předcházet dostatečný přísun financí do zdravotnictví...), aby o tato místa byl zájem! Proč mají nemocnice problém sehnat sestry a na konkurz na letušku se přihlásí stovky mladých holek a kluků? A přitom je obojí pěkná dřina... V okamžiku, kdy na místo sestry (lékaře, sanitáře...) bude čekat deset dalších, můžeš nekvalitnímu zaměstnanci dát výpověď a přijmout toho lepšího. To je prostě realita. A můžete tu moralizovat o poslání (BW, běžte právníkovi vyprávět, že jeho posláním je hájit právo třeba i zadarmo...), ale dokud si kvalitní péči nezaplatíte - a je fuk jestli přímo nebo nepřímo (daně, ZP...), nebudete ji mít!

0/0
7.7.2008 19:20

Dezo-Conka

Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Blbost.90% babiček a dědečků umístěných v LDN tam nemá být.

Na pobyt v LDN má nárko osoba ,která vyžaduje minimálně 3 hodiny zdravotnických

výkonů denně/neptří sem krmení,oblekání,koupel......,pouze injekce,infuze,převazy..../.LDNky nahrazují ústavy sociální péče.Jinými slovy:zdravotníci dělají to,co by dělat neměli,ještě si na to nechají nadávat a

co je nejhorší: za peníze ,které mají jít na jejich platy...nebo na vybavení nemocnic

,se stárají o vaše odložené příbuzné.Jste hyeny.A ty jseš navíc mdlého mozku.

0/0
8.7.2008 6:40

Dezo-Conka

Re: Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

mdlého rozumu.

0/0
8.7.2008 6:41

Jan.Emil

Re: Re: Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Už jsem Ti to Dezo napsal. Jsou to vaše mezirezortní tahanice, které pacienta v LDN nemohou zajímat. Řešením těchto tahanic nemůže být mučení starců hladem, špínou a žízní ale průvan na všech úrovních péče o staré lidi.

Jak navrhuješ domovy důchodců a ústavy sociální péče, muselo by jich být dostatek a to není. Do domova důchodců jsou pořadníky tak na deset let, takže Tvoje rada Dezo Conko o ustavu péče je laciná a tedy bezcenná.

Je nutno o problému hodně psát a medializovat a hlavně udělat průvan na všech úrovních od sanitářky která na svou práci nestačí až po ministra zdravotnictví a ministra práce a sociálních věcí,popřípadě premiéra když se ti dva nedohodnou.

Pan redaktor udělal kus pořádné novinářské práce a za to mu budiž dík, že o tom začal diskuzi, tak je na nás aby tahle diskuze neskončila dřív než se něco začne řešit a redkci prosím. Víc podobných článků a reportáží. Protože když se tohle nevyřeší, jsme na řadě my, ty já a snad i ta sanitářka.

0/0
8.7.2008 8:24

hryhryhry

Re: Re: Re: Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Naprosto s Vámi souhlasím,a také by bylo dobré, kdyby nebyl takový problém, aby se péče o staré rodiče započítávala jako náhradní doba do starobního důchodu. Jestliže LDN dostává na pacienta 1000 Kč denně,to je 30000 měsíčně, tak by snad pečující potomek, který je většinou v předpenzijním věku, mohl dostávat aspoň průměrný plat . A ne se prosit a tahat po sociálních pracovnicích, aby mohl dostávat po půl roce žebrání od nuly do jedenácti tisíc. Jsou tři stupně. Pak by rozhodně ubylo pacientů v LDN a personál by nebyl přetížený.

0/0
8.7.2008 9:00

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platí

R^souhlasím s oběma pány. doktor dežo je ukázkou našeho zdravotnictví na stránkách idnes

0/0
8.7.2008 13:07

rentrn

Re: Re: Re: Re: Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Připojuji svůj souhlas, daleko nejhůř jsou na tom ti hrdinové, kteří se dokáží o potřebné postarat v jejich přirozeném domově a po těch tento stát dupe nejvíc. Když pak slyším nářky z nemocnic a vidím jak to tam chodí a vidím, že jejich příjmy a možnosti jsou několikanásobně vyšší, nemůže se mi nikdo divit, že je budu vždy kritizovat. Nicméně chápu, že řešení je v politice státu, krajů a především v myšlení nás všech....mlčet ale znamená smířit se se stavem který je a to rozhodně nehodlám.

0/0
11.7.2008 14:14

marvinka

Re: Máme takové zdravotnictví, jaké si platíme...

Souhlasím

0/0
8.7.2008 12:48

palmic

aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

Mohl bych ti vypravet o tom co se delo kdyz moje babicka umirala ochrnuta po mrtvici v nemocnici a kdyby musela pryc kvuli dlouhodobemu umirani, urcite by se o ni nemohla starat ani ma matka, ani ja. Proc? Protoze samozrejme musime do prace nikdo z nas si nemuze dovolit ani soukromyho osetrovatele, ani nechodit treba pul roku do prace.

Jen tak mimochodem babicka nemohla ani polykat/mluvit, takze ji proste odchazel zaludek (zivili ji infuzi), dokonce se jednalo o ziveni hadici primo dirou v zaludku, aby ji ten zaludek neodumrel zaziva. To je asi tezko popsatelna bolest a pritom to ma urcite dost podstatna cast tech lidi.

Samozrejme ze by sla nejlepe do hospice a ten bych ji ze vsech sil zarizoval, nejhure do LDN.

0/0
7.7.2008 19:03

palmic

Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

2 -

Mas ty podobnou zkusenost, nebo jsou to co pises jen tve dojmy?

Premyslis nad tim, co pises, nebo jen blabolis?

Ja ti nepreju neco podobnyho zazit.

0/0
7.7.2008 19:03

Dezo-Conka

Re: Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

Co to tu meleš

Od kdy je zdravotnictví povinno nahrazovat sociální služby ?

Podívej d.bile,v SSSR to kdysi došlo tak,že sestry muselz pěstovat zeleninu

na nemocničním záhonku.

O svoje příbuzné se musíš postarta jinak,zaplať jim domov důchodců,sestru,charitu,ošetřovatele.Zdravotník není tvůj sluha,d.bile;-€

0/0
8.7.2008 6:53

Jan.Emil

Re: Re: Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

On by se ten domov důchodců zaplatil, jenže kdyby bylo komu platit. Domovy důchodců nejsou. Pořadníky jsou na deset let, takže když náhle zdementníš a nepodal jsi žádost před deseti lety, máš smůlu kámo protože zdechneš v té eldeence.  Tož tak je to a teď mudruj Dezo Čonko.

0/0
8.7.2008 8:27

brezzinka

Re: Re: Re: Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

"chytrému" doktoru dežovi chybí slova. ..

0/0
8.7.2008 13:09

mikd

Re: Re: Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

Doktore, nerozčilujte se, kdo to nezná,nepracoval tam a neví o tom co vám pojišťovna proplatí a co ne ,nepochopí, Ldn nemůže donekonečna nahrazovat ústavy sociálního zabezpečení, ale to někteří nechtějí slyšet a raději kydají špínu na zdravotníky, než by se zasadili o větší dostupnost sociálních služeb a nebo v rámci možností se o své blízké postarali.

0/0
8.7.2008 13:48

Jan.Emil

Re: Re: Re: Re: aludog - TO SNAD NEMYSLIS VAZNE

To si musíte v rezortech vyřídit mezi sebou. Nemohoucí starec na lůžku v LDN to za vás nevyřídí který rezort že se to má oněj starat. On celý život pracoval a platil pojištění, tak má právo na slušné zacházení a nikoli týrání hladem, špínou, žízní a mnohdy taky zimou v zimě a horkem v létě.

0/0
8.7.2008 14:18

rbursik

tak to někde ve vaší výchově se stala chyba

promiňte to není povinnost, to není pravidlo, píšete o práci a tu děláte proč? Já myslel pro získání finančních prosttředků pro pohodu DOMA rodiny. U nás v rodině jsou její součástí i babičky, dědečkové a vždy budou, jsem vděčný co pro mne udělali a dali mi, obětovali se a stojí za víc než více peněz na výplatní pásce. V našich hlavách pořád je popletaná bolševická nátura. Až se do mne pustíte jak nevím co je to starart se o člověka s Alzhaimrem či Parkinsem, jste si tím jisti. Jsme lidé ne zvířata ty vytláčí po většinou slabší jedince ze své tlupy.

Radim Buršík

0/0
12.7.2008 8:29

aludog

Jste přicmrndové

Proč jste, pane redaktore Šťastný, nenapsal reportáž o nelidských pracovních podmínkách sestřiček, které se za pár peněz starají o odložené staré lidi. Proč jste nenapsal o rodinách těch, kteří své příbuzné za 200 Kč za den do LDN odložili. Proč ? Protože by to nebyla taková senzace o vytržených alarmech, viďte. Jste v redakci všichni srágorové.

0/0
7.7.2008 17:28

Volič KSČM

Re: Jste přicmrndové

Za nelidské pracovní podmínky sestřiček snad může zaměstnavatel, ne? A ten je pokud dobře čtu, soukromý :-P

0/0
7.7.2008 17:41

mikd

Re: Re: Jste přicmrndové

soukromý nebo státní, prašť jako uhoď, všude musíš držet hubu a krok a jinak prý za tebe dalších dvacet za branou.....a buď rád že pracuješ za mnohdy minimální mzdu, s odpisem  času za přestávky,které většinou nemáš.Rv

0/0
7.7.2008 18:14

231

Re: Jste přicmrndové

Možná proto, že novinář může psát o čem chce. Pokud máte dojem, že by měl být napsásn článek na témata, která zmiňujete, co vám brání? Buďte hrdina a napišteho. V dnešní době máet mnoho možnosí jak ho publikovat.

0/0
7.7.2008 17:47

Projíždějící

Re: Jste přicmrndové

A nemyslíš Aludog, že o nelidských pracovních podmínkách sestřiček si sestřičky mohou napsat samy? Mají povětšině středoškolské vzdělání, umí psát a sloh měly jako povinný předmět narozdíl od starého člověka který se nedokáže ani nabumbat vody, natož něco napsat do novin. Tak proto si myslím že pan redaktor psal o nemohoucích pacientech, kteří se ozvat nemohou a nikoli o sestřičkách, které se samy ozvat mohly. Jestli jsou ty jejich pracovní podmínky tak hrozné jak píší v diskuzi, tak nemají co ztratit, proč tedy ta jejich předposranost?

Řešit nespokojenost s pracovním prostředím odbýváním své práce a potažmo mučením svých klientů hladem, zanedbáváním péče a žízní jak snad uznáte není to pravé ořechové. No a když už budou u toho psaní tak mohou napsat taky o rodinách svých klientů.  Jenže pomlouvat své klienty, to dobrý pracovník nedělá.

0/0
7.7.2008 17:52

biofyzik

Re: Re: Jste přicmrndové

Jo a co všechno by si sami ty sestřičky neměly dělat? Ještě psát články... panebože!

0/0
7.7.2008 18:10

marvinka

Re: Re: Jste přicmrndové

Novinář naštěstí psal o tom, že jsou sestřičky ve špatných podmínkách s minimální motivací. Pokud někdo dostane miziví plat za takto psychicky i fyzicky náročnou práci, nedivím se, že je to v takovém stavu.

0/0
8.7.2008 12:47

Jenda.Pracka

Re: Jste přicmrndové

A co byste pak dělala Vy sestřičko v nelidských podmínkách podmínkách, kdyby ty rodiny své příbuzné do vašich LDN neodkládali? To byste mohla jít zrovna na pracák,protože do LDN se chodí makat za trest a tak by vás nikde jinde nevzali. Tak buďte ráda že jste v LDN a važte si své práce i když uznávám že na podpoře by vám bylo lépe ale máte li pečovat o své klienty tak jak ty sestřičky z reportáže, tak to na tu socku raději běžte. Zase jedna potrefená husa se ozvala.  Vytržený alarm je dost průser když se pacient potřebuje dovolat pomoci, protože s vytrženým alarmem se může taky pokálet v lepším případě a v horším případě zrovna zdechnout.

0/0
7.7.2008 18:01

biofyzik

Re: Re: Jste přicmrndové

do LDN se chodí makat za trest?

Kdepak jste to vzal, to ještě žijete za socialismu. To je pěkně náročná práce která vyžaduje svoji kvalifikaci.

0/0
7.7.2008 18:13

marvinka

Re: Re: Jste přicmrndové

Vy byste měl jít na brigádu na LDN, ať vidíte, co to obnáší. Psát kritiku umí opravdu každý. Pokud si LDN nezaplatí motivované pracovníky,  pokud sestrám nemůže dát odpovídající plat, pak vinu nenesou sestry, ale jejich zaměstnavatelé. Pokud by sestry dělaly všechno na to procent, ale ohodnocení by bylo nulové, následně by vyhořely. :-/

0/0
8.7.2008 12:55

biofyzik

Re: Jste přicmrndové

Jo, na pořádnou kauzu by si netroufli. Třeba na to, jak vedení nemocnic nakupuje předražený materiál. To by odcházelíi z nemocnice s tisícovkou v kapse a napasali by oslavný článek na vedení nemocnice (možná že za to berou víc - myslím tím úplatky za články).

0/0
7.7.2008 18:12

Jan.Emil

Re: Re: Jste přicmrndové

Já bych to tak zle neviděl, příteli Biofyziku.

Úplatky za články samozřejmě existují ale když někdo píše za peníze, pozná se to a takový redaktůrek brzo sknčí jako druhá nebo třetí liga redaktorská protože jeho články nikdo nečte a bývá na ně malý ohlas. Jsou takoví i v první lize ale trpí redakce. Vnímavý čtenář pozná co je článek o životě a který je placená inzerce.

0/0
8.7.2008 8:33

Dezo-Conka

Co se týče CMP,je to unás slabší.

To je pravda...

Zrušit LDKya vybudovat síť stroke units. V kardiologii se podařilo udělat síť

kardiocenter.......

/ vybavit první linii

LDNky zrušit a to hned!Jedná se vyhazování peněz.

0/0
7.7.2008 16:52

Rith

To nemůže být pravda....

Nevěřím, že se to stalo. Nejlepší ministr Julínek přece vždycky tvrdí, jak vše skvěle funguje. 8-o;-D;-D:-P

0/0
7.7.2008 16:52

esset

Dobrá zpráva

Muž, 80 let, mozková příhoda, Stuttgart. Dobrá práce lékařů. Za 10 dní bez následků doma. Tak to funguje v Německu. V Česku by ležel bez účelné lékařské pomoci v LDN a tak za půl roku ve vlastních výkalech zemřel. :-/

0/0
7.7.2008 16:47

brezzinka

Re: Dobrá zpráva

máš pravdu

0/0
7.7.2008 16:48

mikd

Re: Re: Dobrá zpráva

ozval se specialista na CMP, bacha

0/0
7.7.2008 16:54

paskudilek

Re: Dobrá zpráva

Tak záleží co Ti praskne za céva, ne?

0/0
7.7.2008 16:49

Dezo-Conka

Re: Dobrá zpráva

Dobrá kráce lékařů ? Upřesni ! Trombolyza/ischemická příhoda ?/

nebo operace ? /Krvácení/ ?.Jakou měl léčbu ?

0/0
7.7.2008 16:50

esset

Re: Re: Dobrá zpráva

Neumím to odborně popsat. Šlo o krvácení do mozku. Přes otvor v lebce byla zavedena sonda a krev odsáta. plus odpovídající léčba. Následky nulové. Žádné ochrnutí na půl těla, ztráta řeči na 3 roky, zmatečné myšlení apod. (Čerstvá zkušenost v rodině.)

0/0
7.7.2008 16:56

paskudilek

Re: Re: Re: Dobrá zpráva

U nás záleží především na tom, kde co a na jakém místě ti to praskne a jak rychle se na to přijde a jak rychle dojde k operaci.

0/0
7.7.2008 17:03

esset

Re: Re: Re: Re: Dobrá zpráva

10 let zpět v Česku. Nezjišťovalo se nic, protože chybělo funkční vybavení. Začínající lékařkou byly podávány léky, pacient ochrnutý, nekomunikativní. Sestry se alespoň postaraly u "beznadějného případu" o proleženiny. Po třech týdnech pacient odvelen v hrůzostrašném stavu do LDN. (Báli se, že zemře při převozu. Samozřejmě to dělali bez vědomí příbuzných a na vlastní triko.) Když jsem primářovi nabídl úplatek, rozuměj ochotu platit jeho osobní léčbu na jeho soukromých pokojích pro prominentní pacienty, začal se zajímat o možnost pro pacienta skutečně něco udělat. Bylo už pozdě.

0/0
7.7.2008 23:08

biofyzik

Re: Dobrá zpráva

Souhlasím s Vámi, já v Německu pracuji. Tady mi zaměstnavatel třeba koupí nové auto, jen abych neodešel. Pamatuji si ještě v čechách, jak mi říkal primář: vždyť mi se bez vás taky obejdeme. Po té co jsem odešel z nedostatku personálu zavřeli celý trakt. Holt česká hrdost... Nebo blbost?

0/0
7.7.2008 16:51

paskudilek

Re: Re: Dobrá zpráva

No počkej a to teda pracuješ v Německu kvalitněji, než v čr kvůli autu?

0/0
7.7.2008 16:52

biofyzik

Re: Re: Re: Dobrá zpráva

Řekl bych to takto: dá se tu pracovat mnohem kvalitněji a v mnohem lepších podmínkách (i přes počáteční jazykovou bariéru) než v ČR. Jeden z důvodů je to, že tu všechno funguje. S papírem nepřijde lékař téměř do styku, všechno se tu diktuje. Sestry tu nemyjí pacienty, to dělají sanitáři. Každý ví co má dělat. Netrávím tu hodiny na telefonu sháněním nějakých vyšetření a zamlouváním termínů a cétéček. Mohu se plně věnovat pacientům.

0/0
7.7.2008 16:57

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Dobrá zpráva

Chápu, máš tam lepší podmínky pro práci. Vím, jak to v Německu chodí, mám tam rodinu. Ale kvalita lékařů je v Německu i v čr stejná si myslím.

0/0
7.7.2008 17:01

biofyzik

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá zpráva

S tou kvalitou: lékař v Německu oštří více pacientů a udělá více výkonů než český, protože není zatížen bytrokracií

0/0
7.7.2008 17:10

biofyzik

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrá zpráva

Kromě toho systém vzdělávání je v Německu lepší, nemocnice má povinost ze zákona zajistti vzdělávání lékaře. Dostat se k atestaci je v Německu také snažší než v ČR.

0/0
7.7.2008 17:13

Monstrum Anonymič Anonymov

Co je LDN ?

Tuhle zkratku slyším dneska poprvé....

0/0
7.7.2008 16:47

Rith

Re: Co je LDN ?

LiDové Noviny... ;-)

0/0
7.7.2008 16:52





Najdete na iDNES.cz