Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečí požáru lidé doma podceňují, říká šéf hasičské prevence

Od 1. července platí nová protipožární vyhláška, která nařizuje majitelům nových domů nainstalovat požární hlásič. Ředitel odboru prevence Hasičského záchranného sboru Rudolf Kaiser nejen o vyhlášce diskutoval se čtenáři iDNES.cz. "Přítomnost hlásičů budeme kontrolovat," prohlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vjezddopiskovny

Na prd.

Je to úplně k hov..! Trik jak z lidí dostat peníze. Výmysl nějakého lobbisty z GŘ.  Aby to nebyl jeden z nejslabších rozhovorů, není o čem mluvit.  

0/0
26.1.2009 15:29

Pavli1

Velice slabý ONLINE rozhovor

Ne-li jeden z nejslabších, co zde proběhl :-(

0/0
2.7.2008 13:59

epox9nda3

Je to sice hezký

ale pokud nebude majitel doma, tak hasiče stejně někdo zavolá, až už budou šlehat plameny z oken. Ke zvuku sirén a různých poplašných zařízení už mají lidi vypěstovánu netečnost.

0/0
2.7.2008 13:08

pancho10

Re: Je to sice hezký

Máte pravdu ale napojení na PCO nebo info přes GSM má něco do sebe.Jen aby tam přijeli,že ano:-P.Jinak ty čínské modely za 200,- jsou nekombatibilní  se systémy EU nebo USA a Kanady.;-DAle prodávají se tady.

0/0
2.7.2008 13:15

epox9nda3

Re: Re: Je to sice hezký

Jo, a jako požární hlásiče akorát vypadají, ostatně jako spousta jiných čínských výrobků. Koupíte si třeba čínský kolíček na prádlo, ono to opravdu vypadá jako kolíček na prádlo, ale rozhodně to tak nefunguje.;-D

0/0
2.7.2008 13:34

Rescueinfo

Re: Je to sice hezký

Jasně, ale hlásič mohou zaslechnout sousedi. Druhá věc je, že ten nejdůležitější význam je ochránit lidi v domě (bytě). To znamená, že Vás hlásič vzbudí dříve, než bude odříznutá cesta pryč.

0/0
2.7.2008 15:50

kunde

hlásiče netřeba

dětem a blbcům sirky do rukou nepatří! ...to je jen tlak hašišáckých lobby...;-D

0/0
2.7.2008 13:05

owner26

Hlásiče a hasičák

By měl mít doma každý, kdo má jen trochu mozek. Nebo snad někdo pochybuje, že to je zbytečná blbost? Stejně jako pásy a sedačky pro děti v autě. Pokud je někdo takovej tupec, že je schopen ohrožovat vlastní rodinu tím že vozí v autě nepřipoutané děti. Musí mu to přikázat  zákon. Podobně je to s prevencí a včasným zjištěním požáru. A jestli někdo tvrdí, že nikdy nenabourá/nevyhoří? No comment.

Až se někomu při požáru udusí děti, které jsou v tomto případě těmi nejvíce ohroženými, jen díky tomu že mu bylo líto pár pětek za hlásič, který ho mohl probudit, bude na přemýšlení o smysluplnosti takového nařízení trochu pozdě, ne?

0/0
2.7.2008 11:59

SBU

Re: Hlásiče a hasičák

Řekl jsi to tvrdě, ale v podstatě přesně. Máš pravdu.

0/0
2.7.2008 12:04

SBU

Re: Hlásiče a hasičák

Řekl jsi to tvrdě po česky, ale přesně. Lze jen souhlasit.

0/0
2.7.2008 12:06

Kazimír Nelida

Re: Hlásiče a hasičák

nevím sice, proč musí mít třeba 12 ti leté dítě sedačku, když ho můžu v pohodě připoutat pásy bez sedačky a efekt je stejný , moje máma měří 150 cm asi jako syn a sedačku taky nepotřebuje ... ale jinak souhlasím ..

0/0
2.7.2008 12:41

Pan Navratil

Re: Re: Hlásiče a hasičák

Vaše matka má do 36 kg?

0/0
2.7.2008 16:14

tojsouveci

Re: Hlásiče a hasičák

Blbost to není, ale podobně jako bezpečnostní pásy u řidiče by to nemělo být nařízeno zákonem. Je dobře, když takové věci existují a může si je kdokoliv pořídit, ale to nařizování  je špatně. Ono je hezké koupit si ten hlásič, ale pokud je napájen jen bateriemi, tak pochybuji o tom, že je budou všichni vyměňovat.

0/0
2.7.2008 14:14

Rescueinfo

Re: Re: Hlásiče a hasičák

Dám příklad. Soused v paneláku si řekne, že si nenechá nic přikazovat a hlásič si nepořídí. Vznikne u něj požár, zatímco on spokojeně spí. Nestihne se dostat pryč, uhoří a požár se mezitím rozšíří na Váš byt. Pořád je to jen jeho věc?

0/0
2.7.2008 15:56

vymrzovac

Re: Hlásiče a hasičák

je to blbost,protože to je předepsáno zákonem pouze u nových domů.Statisticky vzato,požárů v nových domech bylo nula procent! Je to pouze lobbing,ty hlásiče jsou k ničemu,za dva měsíce to má vybitý baterky a přestane to fungovat. Jinak samozřejmě nemám nic proti tomu,když mám v garáži hasičák,to můžu jen doporučit,protože vím,že garáže jsou mnohdy používány i jako dílna,což taky nějakej pitomej předpis zakazuje. v garáži nesmíte totiž dělat žádné opravy vozu,tedy ani údržbuRv

0/0
2.7.2008 15:00

vymrzovac

Re: Hlásiče a hasičák

P.S. až budeš mít vlastní děti,tak uvidíš,že seš taky tupec. když je totiž budeš ráno vozit do školky,tak budeš celej den potom vozit ve služebním autě sedačky? pokud je bude manželka odpoledne vyzvedávat,tak musí mít další sadu sedaček.dnes dle zákona nesmíš vzít z města domů sousedku s dítětem,protože nemáš sedačku,stejně jako si ženský nemůžou vypomoci s vyzvednutím dítěte ze školy nebo školky,protože nemají sedačku. Rv Vím,co to bylo s malejma děckama a jsem rád,že už jsou odrostlý

0/0
2.7.2008 15:07

owner26

Re: Re: Hlásiče a hasičák

Tak tady se hodí no comment.

Za tupce považuju toho, kdo není schopný jednou za čas vyměnit dvě tužkový baterky. Pokud ty to nezvládneš, dalo by se uvažovat o zbavení svéprávnosti.

Děti mám (3 a 6 let) a nehodlám je pro vlastní pohodlí ohrožovat na životě. Když sis koupil auto tak ti na sedačku nezbylo?

Víc nemám co dodat.

0/0
2.7.2008 15:24

Rescueinfo

Re: Re: Hlásiče a hasičák

Jasný, přece se za tu chvíli nemůže nic stát. Těžké nehody se stávají jen mimo město... A koneckonců světla na železničních přejezdech také nic neznamenají. Vždycky se dá stihnout projet.

0/0
2.7.2008 15:53

Pan Navratil

Re: Re: Hlásiče a hasičák

Asi takhle, pokud je vám líto chránit dítě před úrazem, nebo smrtí, tak snad raději žádné děti nevozte.

0/0
2.7.2008 16:16

fokz

Re: Hlásiče a hasičák

A jeste by bylo vhodné nařízení o Hlásičích třeba podpořit i nějakou slevou z pojištění domácnosti, to si myslím, že by bylo zajímavé pro více lidí.

Jinak zajímala by mě nabídka hlásičů pro případ nočného požáru, sám mám totiž nedoslýchavost, bez naslouchadel a .. vedle me by mohla probihat "válka, či nějaké orgie" a já se proste nevzbudím, jedine vysokym tonem z mobilu, ci spec. budiku, ale zase ten nemuze byt na druhe strane mistnosti, nj, co nadělám...

0/0
26.1.2009 13:45

SBU

Hlásiče požáru a hasicí přístroj jsou dobré.

Tento předpis zhodnotí jen ten, kterému tyto prostředky někdy v životě pomohly. Jinak ne. Hlásič požáru není jen pro zjištění požáru, ale právě v samotném začátku požáru, aby se člověk neudusl při spaní. A hasicí přístoj - k tomu mohu říci, že nejhorší při jakémkoli požáru je lidská bezradnost a proti tomu právě je ten hasicí přístroj. Jsem přesvědčen, ačkoli nejsem milovníkem nařízení, že časem tyto 2 prostředky si budou kupovat i lidi do starších bytů, na chaty i na chalupy a nikdo jim to nebude nařizovat, protože preventivní ochrana života a zdraví a majetku bude za současného režimu daleko méně nákladná, než další následky.

0/0
2.7.2008 11:55

tojsouveci

Re: Hlásiče požáru a hasicí přístroj jsou dobré.

Tudy by měla cesta jít. Přesvědčovat lidi tak, aby si to sami koupili. Ne je nutit zákonem

0/0
2.7.2008 14:15

vymrzovac

Re: Re: Hlásiče požáru a hasicí přístroj jsou dobré.

R^souhlast

0/0
2.7.2008 15:01

Rescueinfo

Re: Re: Hlásiče požáru a hasicí přístroj jsou dobré.

Bylo by to ideální a krásné. Ale problém je, že v této zemi je jakákoliv prevence špatná, natož když stojí peníze. Požární hlásiče tu jsou už pěkně dlouho a kolik lidí je má? Malé procento. Ostatní si je postupně pořídí, až vyhoří.

0/0
2.7.2008 15:58

iDaddy

Nejde o to, jestli se zúčastní kolaudace hasič,

nebo jestli bude mít přístup do domu bez povolení. To si úředníci spraví novým zákonem. Jde o to, že úplně cizí člověk rozhoduje o tom, co si budu kupovat, nijak se na tom nepodílí a platí to plošně. To znamená - i na dům na samotě, který nikoho neohropžuje. Ta zvůle úředníků..., tu si pamatuji. Volby jsou za dveřmi!

0/0
2.7.2008 9:04

zapvit

Re: Nejde o to, jestli se zúčastní kolaudace hasič,

ty bydlíš na samotě někde v prasečáku, ale kvůli tobě pak bude muset přijet více jednotek k zásahu, které můžou chybět tam kde půjde o život - místo toho budou muset jen hasit tvůj prasečák (řečeno obrazně)

0/0
2.7.2008 12:02

tojsouveci

Re: Re: Nejde o to, jestli se zúčastní kolaudace hasič,

Proč v prasečáku?

Chovej se trochu slušně sprostý burane!

0/0
2.7.2008 14:17

cejkis

Kontrola ?

Jak chcete kontorlovat hlásiče a hasící přístroje, když hasič nemůže přijít do soukromého RD?

Kolaudace RD se často odehrávají na úřadě. Když už se někdo ze stavebního úřadu jde podívat, tak jen ze zvědavosti a na kafe. Viděli jste už někdy hasiče na kolaudaci RD ?

0/0
1.7.2008 18:05

KlekiPetraBílý Otec

Re: Kontrola ?

No samo! Hlavně když ho staví!

0/0
1.7.2008 18:06

cejkis

Re: Re: Kontrola ?

?

0/0
1.7.2008 18:08

baluz

Re: Re: Re: Kontrola ?

No když si hasič staví dům tak proč bys ho tam nemoh videt;-D

0/0
2.7.2008 9:58





Najdete na iDNES.cz