Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parkanová zachraňuje vojenské kapely určené k zániku

Nechybělo mnoho a místo vojenské kapely by na pietních aktech v Lidicích či na pohřbech veteránů mohla znít jen hudba z amplionů. Plán armádního velení na snížení počtu vojenských kapel však na poslední chvíli zarazila ministryně obrany Vlasta Parkanová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

farfallone

Ach jo

Autor článku buď hraje v armádní dechové hudbě, nebo nevím. Článek je podle mne neobjektivní. Jak armádní hudba, tak i Ondráš jsou tělesa, která reprezentují ČR a myslím si, že důstojně. Armádní rozpočet je obrovský a provoz těchto těles je zanedbatelná položka. Přál bych si, aby si paní ministryně přečetla diskuzi a aby dostala objektivní informace, ale to v mediálním a politikou ovlivněném světě asi neklapne.

0/0
29.6.2008 23:27

Libůrek

Kultura v armádě

Ano již jsem četl, ale stále jsem neshledal nějaké služební opodstatnění. Ondráš je jedinečný ve folkloru, ale pro službu v armádě jako takovou nemá opodstatnění. Souhlasím že rozpočet 24 mil. je celkem běžný, má-li být vše na profi úrovni těch pár mega se tam ztratí, ale koncepce armády je jiná. Jak již bylo řečeno nejde srovnávat hrušky a jablka, ale lze srovnat opodstatnění v armádě. Hudby jsem viděl v akci všechny, každá je zaměřená do určitého stylu, ale všechny jsou využívány pro služební aktivity AČR na území ČR a i v zahraničí (pokud mám správné informace, tak zahraničí z finančních důvodů ubývá). Ondráš by měl být určitě zachován jen by se měl přehodnotit způsob financování. Je-li jedinenčný a nejlepší tak armádu vůbec nepotřebuje. Celkově lze snad říci, že všechny tyto tělesa jsou pro armádu zanedbatelná položka a mělo by se šetřit úplně jinde a  účiněji, ale to už je jiná politika.

0/0
26.6.2008 9:10

claire

pro Libůrka

Pro Libůrka, pro lepší přehled o armádních večírcích...

http://www.vusondras.cz/texty/view.php?id=246

a důkladně přečíst příspěvek od pana kolegy ze Slovenska.. Třeba pochopíte, že tu nejde jen o záchranu živobytí...

0/0
24.6.2008 21:16

fuuzi

Netuším ako to môžete spraviť

Zdravím zo Slovenska,

neviem ako môžete nechať zrušiť Váš jediný profesionálny súbor, reprezentujúci a propagujúci  Vašu kultúru a národne hodnoty.  Na slovensku máme 3  (SĽUK, Lúčnicu, armádny Jánošík, ) a k ich zrušeniu by sa ľudia postavili veľmi negatívne. Rozpočet majú podobný Ondrášu, a pritom neorganizujú osvetu tradícii a ľudovej kultúry v takej veľkej miere ako Ondráš, viď reakciu VUS Ondráš http://www.vusondras.cz/texty/view.php?id=246. Podľa mňa by ste mali byť na tento súbor hrdí - robí dobré meno celej republike. A 24 miliónov nie je tak veľa. Stačilo by tobiť lepšie tendre na nákup vojenskej techniky, menšie provízie a ušetrili by ste viac.

0/0
24.6.2008 15:21

Libůrek

Zdravý rozum zvítězil

Tak koukám na tu diskusi jak tu členové Ondráše kritizují rozhodnutí, které má ušetřit další  miliony pro státní kasu, chápu je, jde jim o živobytí nicméně pokud jsou braný jako civilové tak  by na  ně měla platit  pravidla jako pro ostatní o.z. v armádě, tzn.  máš možnost stát se vojákem a to už nevidí co to obnáší, nehledě na to, že neplní mimo těch večírků žádné služební akce pro armádu, ti kluci z těch kapel to dělají dnes a denně a mimochodem také hrají pro děti, školy a jiné instituce v rámci výchovných programů. Je sice pravda že tady asi o peníze nejde, ty mise, se kterýma já osobně nesouhlasím  jsou mnohem nákladnější, ale jde tu přeci jen o armádu jako takovou, navíc těm muzikantům přibude další časově náročný  úkol. Těm muzikantům přeji ať se jim daří a přeji jim už jen to dobré.

0/0
22.6.2008 10:17

cenzorův oblíbenec Kei

Re: Zdravý rozum zvítězil

Problém s armádníma kapelama je ten, že již byly defakto zrušeny a Parkanová o tom ví od začátku, ne že ne. Co bys dělal 22.6., kdybys věděl, že 30.6. končíš? Ti kluci už maj dost často sehnané jiné zaměstnání, takže se to rozpadne tak jako tak...:-/

0/0
22.6.2008 10:31

drak

Re: Re: Zdravý rozum zvítězil

Pani ministrine suse blaboli (aspon co se muzeme docist v clanku) kdyby sama videla aspon jeden program VUS Ondras nemohla by to vypustit s pusy ! je videt jaky ma prehled o svem resortu :-P  Prece neni mozne jen tak zrusit to nejlepsi co tu mame ! Pritom jsou to prave folklorni soubory ktere take v zahranici nejlepe reprezentuji nasi kulturu. Neni to Ondras versus dechove kapely. Potrebujou zase schovat nejaky "ulet" 

0/0
22.6.2008 10:54

holla

Re: Zdravý rozum zvítězil

to Libůrek: pokud tvrdíte, že Ondráš hraje jen na večírcích, jste stejně jako paní Parkanová naprosto neobeznámen s jeho činností. Ondráš má jedny z nejlépe hodnocených výchovných programů pro děti a každý měsíc s nimi navštíví řadu škol. Jeho působení je mnohem rozsáhlejší a přínosnější než jak ho paní Parkanová popisuje a je smutné že si lidé, kteří o Ondráši nic neví, dělají závěry zrovna na základě tohoto článku.

0/0
22.6.2008 12:42

pepino113

Re: Zdravý rozum zvítězil

Milý Libůrku,

na základě toho co tady píšeš je mi jasný, že jseš naprosto mimo mísu a je zbytečné Ti cokoli vyvracet. Asi jsi se stal nevinnou obětí článku v MF tento týden.  Máš  totiž o Ondráši a vojenských hudbách silně zkreslené představy, pleteš si hrušky s jablkama.  Pokud by jsi byl aspoň trochu v obraze tak zjistíš, že Ondráš a vojenské hudby mají v AČR trochu rozdílné poslání a úkoly. Pokud by jsi si prohlédl  třeba Ondrášovské webové stránky tak  zjistíš, že to není o večírcích. (jak se poslední týden tvrdí).  Uvidíš, jak široký záběr soubor má a kolik různorodých akcí v roce  pro AČR a veřejnost realizuje. Zájímal by mě ten další časově náročný úkol pro muzikanty.:-)

0/0
22.6.2008 19:11

Libůrek

Re: Zdravý rozum zvítězil

Souhlasím aby nadále Ondráš reprezentoval ČR, ale pouze  za podmínek jako ostatní (o.z. se v armádě ruší a stále ubývají), tzn. uniforma a jiné povinnosti, které po vzoru NATO hudbám přibudou, chápu že v krojích to nejde, ale skutečnost je taková, že už to není jen o jednom typu práce, nevím přesně kolik muzikantů obsahuje hudba, ale jistě vím to že nemají 30 lidí VZP na obsluhu a tím pádem se musejí sami  starat o sebe a nejen chodit hrát, navíc ten nelehký úkol zní - vykonávat činnost  zdravotníka-záchranáře a to je u  armády také funkce samostatná a ne sdružená, z toho mi vyplývá, že toho budou mít opravdu hodně a je jisté že hudbu budou dělat asi ve volném čase.

0/0
23.6.2008 8:24

cenzorův oblíbenec Kei

Lhářka

Parkanová především lže jak když tiskne. O tom, že se ruší klenot armádního exportu - vojenské hudby - se ví víc jak rok. Na všech glejtech je podepsaná ona a Picek. Tak co to mele?

Za druhé: kdyby pán tfr byl voják a někde ho picli, asi by nebylo moc vkusné, aby mu na pohřbu hráli hymnu z magiče, že? Dále v porovnání s civilníma kapelama jsou ty armádní podstatně na vyšší úrovni a dovolím si tvrdit, že i v celosvětovém měřítku. Prostě Češi hrát umí a umí to sakra dobře. Místo toho, aby naše kapely jezdily hrát do světa, posílá tam NATO třeba trapné Řeky, kteří do toho funí jak prdelí do mísy...

0/0
21.6.2008 10:58

tenisovejloket

Re: Lhářka

možná lže, ale umí zpívat;-)

0/0
21.6.2008 11:03

tfr

Re: Lhářka

Magic by mi asi vadil, ale na druhe strane by me stacilo, kdybi mi hrala jedna armadni dechovla, ne ctyri.... nemam nic proti armadnim dechovkam, ale myslim si, ze je dobre misto ctyr dechovek mit dve a spickovy folklorni soubor. Pestrost, tradice...

0/0
22.6.2008 8:57

cenzorův oblíbenec Kei

Re: Re: Lhářka

No já to vidím trochu zevnitř a všechny existující dechovky jsou tak vytížené, že nestíhají a víkendy jsou rozkazem pracovní... Takže nejde o nedostatek příležitosti, ale o něco jiného...

0/0
22.6.2008 14:51

tfr

Na co 4 ofrckovane dechovky?

Taky by mě zajímalo, na co armáda potřebuje 4 -5 dechových kapel ale na Ondráš peníze nejsou.

0/0
20.6.2008 16:57

tfr

Mizerny clanek, mizerne vedeni armady II.

Toto těleso existuje téměř 55 let a za tuto dobu

jím prošly stovky špičkových tanečníků a muzikantů, z nichž velká část se i po

odchodu z Ondráše dále věnuje rozvoji a uchování folklóru ve svých regionech,

vede dětské soubory, lidové školy umění apod. Ondráš ročně uskutěční 150 - 200  vystoupení, z nichž velká část je pro základní a střední školy, ostatní na festivalech pro veřejnost. Počet vystoupení na armádních akcích nepřesahuje 15% z celkového počtu.  Pro armádu je Ondráš vynikajícím PR, zejména v regionech s folklórní tradicí, o čemž na ministerstvu v Praze nemají samozřejmě ani tušení. Zmínka Parkanové o „kulturně – historickém kontextu“, „specifických

důvodech“ a „zvláštních výhodách pro úzkou skupinu lidí“ dokládá, že tato dáma se v některých  věcech, o kterých rozhoduje, naprosto neorientuje a svými nekompetentními komentáři shazuje práci a talent desítek lidí, kteří kdy s Ondrášem měli co do činění.Tento článek zní opravdu jako politická agitka o šetření v armádě.

0/0
20.6.2008 16:53

tfr

Mizerny clanek, mizerne vedeni armady I.

Tento článek je tendenční a svědčí o tom, že

autor se v problematice téměř neorientuje. Neobeznámený čtenář si po jeho

přečtení Ondráš představí jako těleso existující pouze k pobavení armádních

pohlavárů, jehož zrušením se zachrání dvě armádní dechové kapely. 

0/0
20.6.2008 16:47

kolemjdouci1974

STATNI PENIZE VS. KULTURA NARODA

NEJVICE BY SE USETRILO KDYBY ARMADU NERIDILI "PROFICI" TYPU PARKANOVA. PRIPADNE ZRUSENI ONDRASE JE BARBARSTVI. BUDEME JEDINY STAT VYCHODNI EVROPY CO NEMA PROFESIONALNI - STATEM FINANCOVANY FOLKLORNI SOUBOR ! AT JE KLIDNE MIMO ARMADU, ALE AT JE! RADEJI BYCH ZRUSIL DUKLU A PODOBNE NESMYSLY KDE SE PAKUJI PROFICI SE SPONZORY NA ZADECH.Rv

WWW.VUSONDRAS.CZ

WWW.SLUK.SK

P.S.: FOLKLOREM JSME VYMECNI, NAVIC ZIVE PRENASET TRADICE - PROFESIONALNIM A LEHCE KOMERCNIM ZPUSOBEM PRO DALSI GENERACE JE POVINNOST K NASIM PREDKUM A NASI HISTORII. 24 MILIONU, JE NIC.

0/0
20.6.2008 15:20

nina

Re: STATNI PENIZE VS. KULTURA NARODA

Plně s Vámi souhlasím...jen je škoda, že lidé, kteří to mohou ovlivnit takhle nepřemýšlí...Třeba se někdo najde, kdo podá pomocnou ruku...

0/0
20.6.2008 15:42

lea 83

Re: STATNI PENIZE VS. KULTURA NARODA

Souhlas! A Ondráš si na sebe ani sám vydělávat nemůže, právě proto, že je pod armádou...Navíc, co je 24milionů v xxx miliardovém rozpočti armády?!?!? Tak to někde projedí a proflámují na rautech:-(

0/0
20.6.2008 16:19

EWCZ+

?

Mela to zrusit vsechno a misto toho vytvorit pro sebe funkci Armadniho Slavika, kterou by zastavala dozivotne. A k tomu jako doprovod Vycitala, ve funkci Armadniho Barda. A ti dva by pak hrali u vsech tech oficialit. Aspon by bylo pri kladeni vencu poradne veselo.

0/0
20.6.2008 14:47

harryd

Army Music

Ty  vosku, alou hrát kvapík do Afgánistánu....

0/0
20.6.2008 14:44

Monstrum Anonymič Anonymov

Potřebnost kapel

A kdo bude hrát vládě na pohřbu až je lid vyháže všechny z okna ?

Vyčítal to sám nezvládne.:-P

0/0
20.6.2008 14:43

petr77

bojová jednotka soubor Ondráš

Co se neví: Tato jednotka je určená k nasazení do týlu nepřítele, s cílem utancovat ho k smrti.;-)

0/0
20.6.2008 14:06

pav32

Proč?

Docela by mne zajímalo, proč se paní ministryně nepostavila za to, aby se nerušili ženisti v Jindřichově Hradci, kteří fungovali jako ůtvar civilní obrany. Jejich zásluha na odstrańování záplav je obrovská. Ale to je té kr... jedno. Svůj k svému. Kdáká tak brání muziku :-((((((Rv

0/0
20.6.2008 13:31

Montaigne

Na nic nemáme prachy

ale na válku v Afgha ano;-O

0/0
20.6.2008 13:16

nina

JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné...

Nechápu, proč nezredukujeme tolik vojenských kapel, které naše armáda financuje a neponecháme si VUS Ondráš. Vždyť je to jediný profesionální soubor v ČR, který by nás mohl reprezentovat a armáda toho nedokázala nikdy využít a vždy ho brala jako přítěž...Místo toho, aby stále řešila otázku zrušení či existence ho mohla používat k reprezentaci ČR po celém světě. Nehledě na to, že Ondráš jde stále kupředu a rozšiřuje svůj repertoár i spektrum diváků. Každopádně se paní Parkanová ukvapila a myslím si, že se mohlo najít adekvátnější řešení, které by bylo pro obě strany přijatelné. Doufám, že si Ondráš najde nějakou jinou cestu, kterou bude předávat své umění a radost dál nám stálým divákům a fandům i bez admádní pomoci...

0/0
20.6.2008 13:15

Filipek31

Re: JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné...

Ježišmarjá, a ještě aby bylo v televizi víc dechovky! Tahle pokleslá zábava zavánějící socialistickou propagadnou si nezaslouží ani korunu! Vlasta by mohla klidně zpívat vojáčkům do pochodu sama. Však již naší zemi krásně reprezentovala při návštěvě Bushe.

:-P

0/0
20.6.2008 13:48

nina

Re: Re: JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné

Nejedná se o žádnou dechovku, ale folklorní soubor Ondráš, který se právě jako jediný (financovaný také armádou) od těch dechových kapel v armádě liší!!!Výsledný verdikt paní Parkanové je ponechání si právě všech těchto dechových kapel a zrušení profesionálního vojenského uměleckého souboru Ondráš.

0/0
20.6.2008 14:17

kolemjdouci1974

Re: Re: JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné...

"Mrzí mne, že lidé, kteří o redukci kapel rozhodli, tento krok nevnímají v kulturně-historickém kontextu. Nejde přece o housky na krámě, ale tradici, jakou se může pyšnit málokdo. Pokud bychom si naopak z velmi ‚specifických důvodů‘ ponechali tanečníky, pak to má mentálně blízko k aféře na generálním štábu, která souvisela se zvláštními výhodami pro úzkou skupinu lidí. Tohle já ale podporovat nebudu," vysvětluje Parkanová. - parkanova je osel. jestli ma neco hodnotu z pohledu historie a tradic, tak je to ondras a ne naka zapraskana dechovka

0/0
20.6.2008 15:25

hlupák

Re: Re: JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné

už ti někdo řek, filípku, že seš netolerantní blbec? jestli ne, tak to tu máš : seš netolerantní blbec. hudební žánry sou jako církve. každýmu co mu vyhovuje, někdo se obejde úplně bez.hezký vodpoledne, filípku. a přemejšlej.

0/0
20.6.2008 15:25

Filipek31

Re: Re: Re: JEDINÝ V ČR a armáda ho neuměla využít, to je smutné

Ano, samozřejmě, každému co se mu líbí, ale za jeho peníze. Nevím, proč mám ze svých daní financovat takovouhle šaškárnu. Najděte mi prosím nějakou punkovou nebo heavymetalovou skupinu placenou státem. (A dle Tvého mínění, každému co jeho jest...) A prosím bez urážek, v demokracii žijeme již dostatečně dlouho a nemusíš se chovat jako naši vrcholní politici posledních pár let...

0/0
20.6.2008 16:26

vlmach

Parkanová zachraňuje vojenské kapely

Zpěvačka potřebuje kapelu.Ale mohli vojenské zrušit a vzít si Vyčítala+jeho melody boy's.Armáda by ušetřila.

0/0
20.6.2008 13:14

kapkuvulgarniplastovalahev

a

dobrý den, majore Parkoanová

0/0
20.6.2008 12:54

sewista

Ondras

Rozhodne je Ondras jeden z nejlepsich folklornich souboru u nas tak nevim proc ho rusit. [>-][>-][>-]VVV

0/0
20.6.2008 12:45

ZyklonB-cenzore vyliž si.

Re: Ondras

Pokud je jeden z nejlepsich, uzivi se, i kdyz do nej armada nenarve 24 mega rocne. A pokud ne, dokaze to jen, ze to opravdu byl tunel na penize.

0/0
20.6.2008 12:52

lea 83

Re: Re: Ondras

A víte proč má takový rozpočet??? Protože tam sedí v kancelech 30 lidí, kteří nic nedělají a kteří až je zruší si přes své kamarády vojáčky najdou jiné teplé místečko!

A tanečnící a muzikanti se půjdou pást:-( Škoda, když chce paní ministrině udržovat trdici, tak nechápu, proč ruší Ondráš!!!

0/0
20.6.2008 14:33

herdekflek

Re: Re: Re: Ondras

A co tak ministryně?

0/0
21.6.2008 7:51

kolemjdouci1974

Re: Re: Ondras

zrusme narodni muzem kdyz se neuzivi samo! tak si to myslel?

0/0
20.6.2008 15:26

R@VI

JJ pekna fotka ...

... v pozadi je ten armadni cinitel, co je obzalovan ze zpronevereni nekolika milionu a ted ho kvuli tomu, ani nemuzou odlifrovat do zahranicni na nejakou ambasadu??

0/0
20.6.2008 12:35

kartan

Doufám,že ne tím, že s nimi bude zpívat!

Koukat se na tuhle Marfušu,je nad lidské síly.Ten manžel, musí být hrbatý, když to drží doma?

0/0
20.6.2008 11:42

Velho

nejhorší

je předkus a kapela chycená na Medarda!

0/0
20.6.2008 11:21

procensora@seznam.cz

:-)))

zrzka tvori svejkoarmy:-P napred krakora s alkoholikem,pak koupi ponorku a ted tu jejich cimbalovku...jojo, chudak,kdo to po ni prijde spravovat8-o

0/0
20.6.2008 11:19

Cocotus_Interruptus

A jako podekovani...

... povinne nacvici vsichni skladbu "Dobrrry den, rrrradarrre" a pani ministryne k tomu zazpiva. 8-o

0/0
20.6.2008 11:19





Najdete na iDNES.cz