Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kauza Kuřim: Zpravodajství, nebo sadistická mediální sprcha?

"Kauza Kuřim", detailně probíraná do všech nechutností napříč mediálním spektrem, dávno ve světle zrůdné manipulace a týrání dětí Maurerových přebila fotky nahé herečky Bohdalové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LongJohn

Situace je vážná, nikoliv zoufalá.

Těší mě, že ve své úvaze paní Matějů dospěla k závěru, že medializace resp. veřejný průběh procesu u takové kauzy byť za cenu částečně i bulvárního podání je naprosto nutný, stejně jako rozhodnutí předsedy senátu Dr. Götha v tomto duchu.

Každý slušný a inteligentní člověk si jistě přebere co je otřesný fakt a co je laciná SM kachna. Myslím, že poznání pravdy, byť nechutné, je opravdu základní hodnota demokracie. Připitomělé pseudointelektuální floskule typu "..ach, jak je to nechutné" zde opravdu nejsou potom vůbec na místě. Setkal jsem se s nimi bohužel v souvislosti i s touto kauzou už několikrát.

Neveřejné socialistické soudní procesy, které paní Matějů zná  jistě z doby studiíí na fakultě sociálních studií, jsou jak doufám, už 19 let za námi.

Jinak řečeno, rád se dozvím, s kým od narození dýchám jeden vzduch, s kým moje děti málem chodili do Svojsíkova srubu a vůbec s kým mám v tomto městě čest. Jak vidno, situace není nijak růžová.

Doufám, že to paní Matějů pochopí. Tečka.

0/0
24.7.2008 18:08

čukAgek

Každá událost může být vnímána mnohoznačně...

úchylové se nad tím ukájejí, obchodníci s hnusem se inspirují a poučí se z chyb (už nikdy žádnou bezdrátovou chůvičku... atd...)

někdo  třeba zbystří a bude sledovat cvrkot v okolí

někdo se třeba pomodlí

Ale mravní úpadek živený odpornostmi kormečních  televizí v dětském vysílacím čase nezastaví nikdo. Lobisti v parlamentu přetlačí rozum a hnus a zisky  zvítězí nad zdravím, celospolečenskými zájmy i rodičovskou láskou a zdravým rozumem. Nebo ....?

0/0
24.6.2008 14:39

Lilith+

Rozhodnutí o veřejném procesu je správné

Je to "součást trestu" pro obviněné, kteří tímto byli postaveni kam patří, tedy na okraj společnosti, do sociální izolace...

Pokud se týká "obětí" - všechna podstatná fakta už stejně byla zveřejněna před soudem..., lze jen doufat, že soud bude tečkou za touto kauzou a média se tím dále nebudou zabývat...

0/0
20.6.2008 20:16

rohatey

Nevidím zrovna na tomhle nic tak strašného

Denně můžeme vidět roztrhané mrtvoly po výbuších, upalování koček, řezání hlav proti čemuž je tohle opravdu nevinná záležitost, kde to vyříznutí kousku tkáně z hýždě bylo asi to co nejvíc šokovalo. Mě osobně daleko víc šokuje když rodiče utýrají dítě k smrti nebo když to dítě zabije nějaký úchyl. Tady bych řekl že kdyby ty chlapce neinternovali cca přes rok v  izolaci od otce a prarodičů, propustili je po té nutné době z toho ústavu ke svým blízkým,  tak si dneska na nějaké týrání už vůbec nevzpomenou, ta feministická grupa tetek z Klokánku, soudkyn, psychologyn a psychiatrin se ovšem evidentně rozhodla že z těch chlapců udělá doživotní psychické mrzáky. 

0/0
20.6.2008 20:04

dasa0302

Autorka je nepřesná

Trapnost s fotkami paní Bohdalové procesu předcházela. Nikoli, že by snad nějak jak ona říká "mediální sprchu" přerušila.

Navíc mi připadá dost nevhodné a bulvárně populistické stavět tyhle dvě věci vedle sebe, aby pak autorka lépe vynikla, až se bude od věci znechuceně distancovat.

Milá paní, sadisté, pedofilová a vymývání mozku existuje a je přesně takhle hnusné.

A stalo se to u nás v republice. Takže neodsuzujte, že občané chtějí vědět, k čemu vlastně došlo. Já to nečtu, aby mě mrazilo v zádech, ale člověk prostě chce vědět, s kým v téhle zemi žijeme. To není zpráva, že někdo viděl Yettiho, tohle se stalo tady u nás za humny a dělo se to spoustě z nás jaksi "pod nosem" několik let. Třeba si lidé začnou všímat, když má některé z dětí příznaky zneužívaného dítěte, co říkate?

0/0
20.6.2008 15:39

orinka3

vidím to opačně

Každý člověk má mít právo na informace. Ale obávám se, že rozpitvávání a zveřejňování všech detailů bude mnoha úchylným individuím sloužit jako návod a v přímém přenosu k osobnímu uspokojování. Rozumný člověk už snad ví, že se dělo něco strašného. Ale nepotřebuje znát každičkou peripetii, to je opravdu přes.

0/0
20.6.2008 13:53

ska.tanka

soulas s autorkou

Děkuji autorce, mám stejná názor. Co škodí týraným dětem více? Současná informovanost veřejnosti, policie i zdravotníků o tom, co se s nimi dělo, anebo léta trvající ututlání a zamlčování? Odpověď je velmi jasná...

0/0
20.6.2008 13:37

orinka3

odporná podívaná

Nevím, jak dlouho se tím budou media zabývat, ale půlku zpráv nevidím a neslyším, poněvadž jakmile spustí "kauza Kuřim", odcházím do vedlejší místnosti. Je trestuhodné pouštět do éteru veškeré podrobnosti. Výslech by měl podle mého názoru probíhat s vyloučením veřejnosti - vždyť nic tak odporného se tu veřejně dosud neprobíralo. Mravnostní delikty bývaly řešeny za zavřenými dveřmi, to už společnost tolik otupěla, že stráví i toto? Komu to prospěje?!

0/0
20.6.2008 13:24

gero99

To víte soudružko, pravda vyděsí.....

0/0
20.6.2008 8:53

lolek77

Zveřejnění sadistické kauzy je prospěšné.

Aspoň někteří rodiči si uvědomí, že je třeba bedlivě sledovat co se děje s jejich dětmi když je svěří hodným tetám třeba do nějakého kroužku nebo na letní tábor. Také doufám, že brněnský Paprsek v Komárově konečně porovná buldozer i s jejich personálem.

0/0
20.6.2008 1:07

vver440

eště by m,ně zajímalo, co je zvláštní

na skoro 80letý nahatý paní. tělo, jako tělo, někdo pude do raqe v 80 zhuntovanej, někdo to stihne v 15 krásnej. takovej je prostě život. není na tom nic zvláštního. autorka si zřejmě lokla patoků vod moraváků pro pražáky.:-)

0/0
19.6.2008 23:37

vver440

bych sem tu malou moravskou peripetii netahal

co je na moravě normální, to prostě pražák nerozdejchá, no. tak co se řeší. prostě morava to má postavený trochu jinak;-D;-D;-D

0/0
19.6.2008 23:29

anela20

odstrašující příklad pro všechny fanatiky

Souhlasím s Vámi, Pavlo, že je správné, že se o případu píše. Doufám, že tato hrůzná causa poslouží jako odstrašující příklad pro ty, kdo mají tendence podléhat fanatismu jakéhokoliv druhu - náboženskému, nacionalistickému...  Že tito lidé uvidí, kam až takový fanatismus může vést a třeba se nad tím zamyslí. A navíc veřejný proces snad zabrání tomu, aby se fakta zametla pod koberec a viníci byli osvobozeni pro nedostatek důkazů. Jen ať se soudce a státní zástupce snaží.

0/0
19.6.2008 21:50

Millca

myslím

že veřejnost by měla být přímo vyzvána ke spolupráci. Policie, jak se zdá starého Škrlu nenajde...

0/0
19.6.2008 19:40

vver440

Re: myslím

a aničkoadamabarborku taky ne, to je už rozježděný po d1:-)

0/0
19.6.2008 23:31

duhastrecht

Autorko, nekecej, že tě tíží

"sadistická mediální sprcha": Co je okolo Škrlové tak zajímavého, že z ní mediální pracovníci dělají div ne oběť, je to celé jen tlupa úchyláků, jak to na první pohled vypadá,  nebo je v tom zapleteno cosi jiného?

0/0
19.6.2008 19:38

fishkaa

Re: Autorko, nekecej, že tě tíží

přesně tak, bulvární tisk (a bohužel idnes se k němu poslední dobou blíží) je doslova NADŠENÝ touto kauzou. O čem by jinak psal? Snad ne proboha o něčem vážném, co ty tupé ovečky zásobované TV N@ha, vůbec nezajímá.

Obecně mi nevadí plátky typu AHA, Blesk atd., ale je mi na zvracení z toho, že se najde spousta lidí co to čte a KUPUJE! :-©

0/0
19.6.2008 21:12

bývalý volič ČSSD

A co vás na tom překvapuje?

Liháč již investoval přes 30 mega do rozdmýchávání kauzy kolem Čunkových tisícovek. Třeba pro odvedení pozornosti od Grossových stamilionů.

0/0
19.6.2008 19:30

blue_velvet

Verejny proces je jediny zpusob jak ciste

tuto kauzu resit. Kdyz policiste prodavaji informace do bulvaru a Nova toci Oci se Skrlovou v kriminale tyden pred soudem.... Myslim, ze verejny proces je to nejrozumejsi reseni. R^

0/0
19.6.2008 19:28

dasa0302

Re: Verejny proces je jediny zpusob jak ciste

Ano, souhlasím.

Nejde jen o to si u kávičky zacpat ouška. Měli bychom vědět, kde se to vzalo. Co dokázalo normální mámu takhle zruinovat. Už jsme slyšeli, že Anička je autistka a geniální matematik, komusi "bylo řečeno", ať si zajede do Norska zachránit to ubohé dítě, ale nemusí už uvádět "kým". Po osočování státních policie, že nic neví (ona třeba i ví, alenebude to troubit panu redaktorovi, dokud se vyšetřuje) máme snad právo slyšet právníky, sociální pracovníky, psychiatry, vyšetřovatele. Nedá se nic dělat, je konec dělání záhad tam, kde nejsou.

Zrovna včera na Nově komentátor tvrdil, že neexistuje-li "doktor", bude Klára odsouzená jako jediná a hned dodal, že se našly instrukce od doktora u Barbory. Takovou odflinknutou reportáží z nás činí média hlupce.

Veřejný proces odkáže komentáře tam, kam patří, a sice až za fakta. Jinak nás zahrnou spekulativními fantaziemi a místo abychom se učili poznat, co je nám a našim dětem nebezpečné, budeme říkat  : "No jo, kdovíjak to bylo."

0/0
20.6.2008 15:24

ix.

60 svědků je dopředu médii informováno....

...nemyslím, že je to v zájmu rozumného rozhodnutí.

0/0
19.6.2008 19:23

JaneForester

Re: 60 svědků je dopředu médii informováno....

Souhlasím. Vžďyť při každém soudním líčení v trestním řízení svědci nemůžou být přítomni výslechu obžalovaného. Což sice nebyli, ale mají důkladné info z médií.

0/0
19.6.2008 19:36





Najdete na iDNES.cz