Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olomoucké tramvaji selhal bezpečnostní systém, nepoznal dětskou nohu

Inspektoři Drážní inspekce dnes v Olomouci prověřovali tramvaj, jež v úterý přivřela ve dveřích tříletého chlapce a táhla ho zhruba sto metrů. Odborníci jistili, že bezpečnostní systém tramvaje nereaguje na příliš malou dětskou končetinu, ale jen na nohu dospělého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pan nejchytřejší

Blokování rozjezdu v autobusech a trolejbusech

Autobuse řady B700 nemají blokování rozjezdu při otevřených dveřích, protože v době vzniku to bylo asi velice problematicky řešitelné. Řada B900 a Iveka mají jakési blokování rozjezdu, zřejmě to působí přímo na převodovku, kde se nezařadí příslušná rychlost (tyto autobusy mají automatickou převodovku).

Na trajflech je blokování, ale řidiči ho běžně vypínají, protože se vypínač blokování neplombuje. Ale tachograf zaznamenává jízdu i s otevřenými dveřmi. V tomto případě je blokování jednoduše realizovatelné, protože všechny obvody jsou "na elektriku" a stačí jeden spínač a jedno relé, které blokuje rozjezd při otevřených dveřích. Je to velice jednoduché. [>-]

Klidně se ptejte, odpovím co vím.

0/0
7.6.2008 14:10

pan nejchytřejší

Blokování rozjezdu na tramvajích (DBR)

U nás v Brně BYLA na tramvajích T3 a K2 s dveřními pohony ČKD povolena "škvíra" při zavřených dveřích 5 až 6 cm. Je to dáno profilem použité gumy. Tzn., že když tam při zavírání strčíte ruku těsně za zápěstím (i dospělý chlap, natož vetchá stařenka či dítě), tak ji po zavření nevytáhnete, dveře se zavřou, tramvaj se legálně rozjede a budete usmýkáni.

TENTO PROBLÉM BYL JIŽ U TRAMVAJÍ V BRNĚ ODSTRANĚN. Blokování rozjezdu (dle terminologie výrobce) je aktivní, je-li mezera mezi zavřenými dveřmi větší než 3 cm. Problém ovšem byl s tramvajemi Astra (tedy pro Brno Anitra), kde si nejmenovaný výrobce (Škoda Transportation) nelámal hlavu s blokováním a mezera mezi křídly dveří často bývala větší jak 5 cm. Další problém může být u vozů T6A5 s původními pohony BODE a na vozech s výklopnými dveřmi IFE.

V jiných městech může být situace jiná, záleží na jednotlivých DP. ;-)

0/0
7.6.2008 13:17

pavlik77

Chybný údaj

Znovu upozorňuji na chybný údaj v perexu tohoto článku i v předchozím příspěvku s animací nehody (http://zpravy.idnes.cz/animace-jizda-olomoucke-tramvaje-ktera-vlekla-maleho-chlapce-pru-/krimi.asp?c=A080604_152821_krimi_jw) - nehoda se stala v pondělí 2. 6. odpoledne, nikoli v úterý, jak uvádí iDNES... Rv

0/0
7.6.2008 11:08

Qesospi Cobigan

Doufám, že ten systém nepoužívají v Praze...

To by se žádná tramvaj ze stanice v centru nikdy nerozjela, protože lidé furt dobíhají, a furt strkají lýtka a ruce do dveří...

0/0
7.6.2008 10:23

Ccecil

Spíše nechápu

Spíše nechápu, proč cestující nezmáčkli tlačítko výstrahy pro řidiče. To je ta nejjednodušší věc.

0/0
7.6.2008 7:59

pavlik77

Re: Spíše nechápu

Signál k řidiči cestující ůdajně tiskli, ale táhle a nepřerušovaně, což si šofér nejspíš vysvětlil jako žádost o zastavení na příští zastávce, která v tomto úseku není příliš vzdálená od té, kde se chlapec zachytil do dveří. Signál nebezpečí je sled krátkých stisknutí (.......).

0/0
7.6.2008 10:14

babacek

Bezpečnostní systém, nepoznal dětskou nohu.

Nevím zda je i stejný systém v autobusech MHD, ale není to tak dlouho co jsem se již pravou rukou držel za madlo vně autobusu a chtěl dát nohu na schod když se dveře zavřely. Měl jsem opravdu co dělat abych jej vytrhl ven. Myslím, že dítě nebo starší občan by na to sílu neměli.Tak, že v tomto případě bezpečnostní systém nerozeznal mužskou paži a rozhodně nejsem žádný střízlík. :-)

0/0
7.6.2008 6:57

killy

To jsou starosti.....!!!

V šedesátejch letech jsme v Praze jezdili na starejch tramvajích v hroznu u dveří jednou nohou na prkně u podvozku a levou rukou na madle ....... a v podstatě se nikdy nikomu nic nestalo, jen opilci a unavení se občas neudrželi.... .... No vono to zase tak moc rychle nejezdilo, že ?

0/0
7.6.2008 10:42

babacek

Re: To jsou starosti.....!!!

No ono se z takové tramvaje muselo umět vyskočit aby si člověk nenatloukl. :-)

0/0
8.6.2008 6:22

danny44

Selhal systém - po vyloučení technické závady

V titulku se (a prvním odstavci) se píše, že tramvaji selhal bezpečností systém a na konci pak, že "po vyloučení technické závady bude vyšetřování pokračovat" 8-o

Tak který soustruh z NDR ase udělal chybu ? 

0/0
7.6.2008 6:20

kill7

nj

holt děti musejí více jíst

0/0
7.6.2008 6:00

Martin Kostera

Cože?

Bezpečnostní systém, nepoznal dětskou nohu? Já bych spíše řekl, že řidič nepoznal, že přivřel a vláčí dítě. Dosud jsem si myslel, že jsou na tramvajích zpětná zrcátka...:-©

0/0
7.6.2008 1:14

Barmann

Re: Cože?

Bych ti doporučil abys někdy na konečné poprosil řidiče, zda by ti nedovolil sednout na jeho židli a podívat se do zrcátka. pokud to dítě bylo přivřený a viselo dolů. tak ho nemohl vidět. Ony ty poslední dveře jsou zkosený a tedy tak nějak za rohem. Tím jej nechci obhajovat, ale to děcko tam opravdu mohlo být schovaný a pokud mu zhasly kontrolky a vůz se rozjel, tak ani neměl důvod k obavám.

0/0
7.6.2008 1:32

babacek

Re: Re: Cože?

Pokud by se v minulosti nestaly případy kdy řidič takto přivřel i kočárek tak bych této ´´ obhajobě ´´ i věřil.

0/0
7.6.2008 6:59

sluni-sluni

Re: Re: Re: Cože?

příliš hubení kočárci, potvůrky :-))

0/0
7.6.2008 8:52

pepe999 from Salford

Chudak malej..

Mel ale stesti v nestesti. Od Wolkerove k Nemocnici je to pouze pro tramvaje, cili zadne nebezpeci od aut, kdyby to bylo nekde bliz centru. Mozna by si ten typek taky ve meste daval vetsi pozor.

Ten sterk, nebo co to tam je mu ale nezavidim..:-(

0/0
6.6.2008 23:52

Qíteček

No je to smutný...

Je to smutný, ale těch vosum a půl centimetru dá dohromady už aji ta guma ve dveřích. Čili u těchle hrkačů technicky nejde ty původní dveře zabezpečit líp, než vyměnit.Prostě tahle věc už byla vyráběná se zemědělskejma vůlema, kerý se eště za léta používání zvětšovaly a zvětšovaly.

Zas to jenom ukazuje na katastrofální stav dopravních prostředků, co tady běžně jezděj. Jenomže na shnilý stopětky jsme tak nějak zvyklí, ale pokud budu muset do tý sotvapětky sednout, budu mít zdravej a přiměřenej strach. Ale pokud s ní nebo jiným hrkáčem jezdím denně, a nikdy se nic nestalo, přirozený obavy utichnou, šaxe přece nikdy nic nestalo a je zaděláno na průser.

Pěkný dědictví nám tady ti legální a nezakázaní bolševici nechali......

No a zatímco jsem tady pro vás psal tenhle hodnotnej příSpěvek, tak mi nějakej dobrák sežral 2 rohlíky, co sem eště měl mít na véču, fšecko sem prohledal, myslím si, že bydlím sám, ale nejsou... Tak teda dotyčnýmu/né pěkně děkuju, že du spinkat hladovej... Brou...

0/0
6.6.2008 23:20

pavlik77

Chyba

ČTKa tam má klasicky chybu - nehoda se nestala v úterý, jak se píše v téhle svodce, ale v pondělí. Rádio Jerevan... :-)

0/0
6.6.2008 21:34

pavlik77

Re: Chyba

Nebo že by v tom byla Četka tentokrát nevinně? Chybný den se objevuje i v původním příspěvku iDNES ze 4. 6. :-)

0/0
6.6.2008 21:44





Najdete na iDNES.cz