Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud osvobodil policistu, který střílel na auto a zranil ženu

Okresní soud ve Frýdku-Místku osvobodil policistu, který podle obžaloby střílel před časem na ujíždějící automobil a vážně zranil spolujezdkyni řidiče. Žena je ochrnutá a upoutaná na invalidní vozík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stile

sat 037

Nedávno jsem měl možnost mluvit s jedním kazeťákem, říkejme mu třeba Antonín Klokočník. Takřka 1/3 svého života strávil v nápravném zařízení pro trestnou činnost, zejména majetkového charakteru. Je to starý zkušený kazeťák, který si na nic nehraje a když jsou proti němu důkazy, vyloží karty na stůl. Asi před měsícem ho pustili z kriminálu a netrvalo to ani 4 dny a už byl znovu v policejní hladomorně. Ještě než ho odvezli k soudu, jsem si s ním docela dobře pokecal, mimo jiné z něj vypadalo, že s Petrem Šugárem seděl v base. Agresivnějšího trotla prý v životě neviděl. Jeho hobby je prý zejména vyvolávání honiček s policií, což jeho postřelená přítelkyně velmi dobře věděla. Co se týká té střelby, uvědom si laskvě, že za přestupek po tom vozidle nikdo nestřílel. Šugár svojí jízdou na Ostravu ohrožoval chodce, čímž patrně naplnil skutkovou podstatu trestného činu obecného ohrožení a to v jednočinném souběhu s trestnými činy

0/0
3.6.2008 11:52

stile

Re: sat 037

maření výkonu úředního rohodnutí, ohrožení pod vlivem návykové látky a jízdy bez řidičského oprávnění (což vyšlo najevo až později). Policisté vyčerpali všechny možnosti k jeho zastavení a to včetně varovných výstřelů. Dokonce i státní zástupce Alois Dlouhý připouští, že všechny zákonné podmínky pro použití zbraně byly splněny. Tvá poznámka o kamerovém systému je, řekněme humorná.

Primární vina by měla být na straně pachatele, který pronásledování vyvolal, nikoliv na poldovi, který se ho snažil zastavit - tak tomu u nás bohužel není.

0/0
3.6.2008 11:54

mmkk

Absurdní

V normálním státě ten případ neměl jít vůbec k soudu a po vyšetření to měl státní zástupce odložit nebo obvinit řidiče vozidla ještě z dalšího trestného činu. Protože pouze on nese vinu na tom, že policista musel střílet a postřelil spolujezdkyni.

0/0
3.6.2008 9:53

Radek1979

pro Aloise Dlouhýho

možná budeš mít to štěstí, že ti nějakej ožralej de//bil bez papírů před očima autem povraždí rodinu a policajti budou stát opodál, rameny krčiti, my nestihli zátarasy, střílet sme nemohly... (neořeju mu to)

Co by se stalo kdyby ten chlap nebyl zastavenej střelbou, policajti nestihli připravit zátarasy a ani jinak ho zastavit. Kdyby stihnul vlítnout do obydlené části a někoho zavraždit zase by tady všichni nadávali že policajti nic nedělali a mohli ho zastavit střelbou.... Někteří diskutující mě pravdu udivljí jak jsou inteligentní a dokážou pouze odsuzovat.

0/0
3.6.2008 6:55

stile

Re: pro Aloise Dlouhýho

Kdo zná A. Dlouhého a přišel s ním do kontaktu ví, že je to zapšklý zlý dědek, který nemá rád nikoho, a nejmíň ze všeho policajty.

0/0
3.6.2008 10:09

Babul

Re: Re: pro Aloise Dlouhýho

Máš pravdu, kolego.

0/0
3.6.2008 21:06

regulator

...ta holka.

..mela v prvni vterine hned vystoupit,..........kdyz vedela ze se krade.!!!  .. je to jeji chyba!

 ( nebyla preci spoutana ,ne ??? )

..jit vod toho pryc mela,hned!!...................distancovat se od toho co kradl,hned,neprodlene!! A bylo by vse v pohode. Jeji svedomi i jeji zdravi. Policista jednal spravne.R^

0/0
3.6.2008 0:10

sat037

pomahat a chranit - kulkou zezadu

me se ten rozsudek nelibi, nicmene neni pravomocny, takze netreba hazet flintu do zita.

Odmitam nazor, ze nekdo je spolupachatel jen proto ze je ve spatnou chvili na spatnem miste. Pokud ta holka ten benal netankovala, tak neni odpovedna za placeni, rovnez tak neni odpovedna za ridice a jeho skutky, pokud ho k tomu rekneme nepremluvila, coz tak nevypada.

Policie ma mnoho prostredku jak zastavit ujizdejici vozidlo (pronasledovani, zaterasy, ...) a zacit hnedka palit, kdyz nevim poradne kam mi prijde dost ujety.

Navic v okamziku strelby nevedel ani o tom alkoholu, ani o tom zakazu rizeni. Cili zmrzacil mladou holku jen kvuli nejakym 1500 za benzin, notabene kdyz vsechny benzinky maj kamerovy system, takze nebylo problem podle znacky urcit majitele a odstihat to jako kradez.

0/0
2.6.2008 22:40

natelius

Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

Ať tak nebo tak, všichni viníci seděli v tom autě. Pokud řidič tu holku unesl nebo byla stopařka, je to samozřejmě průšvih. Ale tak to asi nebylo; s tím by se čačtí novináři určitě vytasili.

0/0
2.6.2008 22:49

sat037

Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

taky nepredpokladam ze ji unesl, asi to byla jeho kamoska nebo tak, ale porad mi neni jasny co ta holka vlastne zavinila. Domnivam se, ze sedet v aute s nekym kdo porusil zakon neni trestne a ona nic jinyho neudelala, aspon jsem se o tom nedocetl.

A s tim ze ta odpovednost za jeji zraneni jde za ridicem bych byl taky opatrny. Dil viny urcite nese, ale dil jde i za tim cajtem, prece neni mozny strilet na prestupce, kdyz nemam jistotu, ze neutrpi zraneni jina osoba. To uz je jak kdyz v moskve osvobozovali divadlo - sice zlikvidovali utocniky, ale ze tam jsou jaksi divaci, na to pozapomeli.

0/0
2.6.2008 23:04

doktor_bota

Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

Tak pro tebe i další smradlavý humanistický odpad, který by nejraděj věšel policajty, kteří dělají svoji práci - ta šlapka v tom autě seděla naprosto dobrovolně, dobře věděla, co je její šamstr zač - a minimálně u té pumpy už nemusela nastupovat. A jen pro tvoji informaci, šmejde - kdyby ten policajt byl odsouzen, znamenalo by to, že policie prostě na auta střílet nesmí, protože co kdyby tam někde uvnitř bylo třeba nemluvně?

Není to tak dávno, co tobě podobný zmetek, jako ten z tohoto článku, zabil mámu s dítětem. Určitě by sis málem urval mandle, jak bys kvičel, kdyby se náhodou nějaký policajt pokusil tvého kamaráda odstranit dřív, než to udělá, že ano, šmejde.

0/0
2.6.2008 23:15

KarlKubrt

Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

...doktore...nenechte prchlivost cloumat majestátem..nesluší Vám to./nekomentuji příspěvek nad Vámi, mám na to trošku jiný názor...než ten pán, a i trošku jiný než Vy..ale ptoto se to jmenuje diskuze/.

0/0
2.6.2008 23:24

sat037

Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

koukni boto, slusneho vyjadrovani jsi nepobral, schopnost porozumet psanemu textu mas taky malou zato nadavat a urazet ti jde fajn. Jenze na takovou diskusi si musis najit nekoho jinyho. Cus.

0/0
2.6.2008 23:24

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

Slušný ke zmetkům tvého typu nebudu nikdy. Poděkuj všemu, v co věříš, že je tato diskuze anonymní.

0/0
2.6.2008 23:29

regulator

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

..doktore mate moji plnou podporu. R^R^

0/0
3.6.2008 0:12

Ahasver

Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

Prací policajta z místního oddělení rozhodně NENÍ střelba z jedoucího auta na ujíždějícího pachatele přestupku. Zvlášť když má v Ostravě a okolí dost kolegů, kteří to dovedou líp a bezpečněji.

0/0
3.6.2008 0:17

Elev

Re: Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

je rychla jizda prestupek? Odkdy ujizdejici ridic prcha policii pomalou jizdou?

0/0
3.6.2008 2:24

stile

Re: Re: Re: Re: Re: pomahat a chranit - kulkou zezadu

Nechci nijak vstupovat do Vašeho spravedlivého rozhořčení, ale v době kdy četník střílel se dávno nejednalo pouze o přestupek. S těmi kolegy bych byl při současném kolapsu policie také opatrný.

0/0
3.6.2008 19:47

bkr

Těžko soudit

Mylím, že je těžké toto soudit. Hlavně, když o tom víme dost málo. Soudci asi znali nejvíc informací a jelikož nešlo o vlivného politika, tak praděpodobněsoudili podle svého svědomí.

0/0
2.6.2008 21:36

natelius

Příště ať střílí klidně z bazuky

Veškerá morální zodpovědnost jde na triko toho neřáda za volantem .R^

0/0
2.6.2008 20:30

Z-S

Re: Příště ať střílí klidně z bazuky

Tak - a klidne at priste pritom vezme par kolemjdoucich a kolemjedoucich.

Jiste jejich pozustale uklidni ze moralni odpovednost pujde na triko toho nerada za volantem...

0/0
2.6.2008 20:55

ciankal

Re: Re: Příště ať střílí klidně z bazuky

je zajimave, ze lidi jako ty pak pisou, kdyz nekdo nekoho prejede. CO DELALI POLICAJTI ?

0/0
2.6.2008 21:00

natelius

Re: Re: Příště ať střílí klidně z bazuky

Samozřejmě podle okolností. Pokud by střelba ohrozila nevinné lidi, je lepší darebáka dojet a hlavu mu ustřelit někde na pustém místě. R^

0/0
2.6.2008 22:46

Elev

Re: Re: Re: Příště ať střílí klidně z bazuky

anebo ho nechat krouzit vysokou rychlosti nekolik hodin po meste az mu dojde benzin, co? Tys tomu dal...:-P

0/0
3.6.2008 2:27

Blbec z Xenemunde

<>

Co kdyby to byla třeba mladičká vyjukaná stopařka, která si ho stopla a pak už neměla povahu třeba u pumpy zdrhnout - opilost nemuselo vyjukaný mladý střevo vůbec poznat a to že nezaplatil, si asi měla všimnout jak - že vyndal hadici, strčil do držáku nasedl a nešel dovnitř ke kase - to už asi nestihnete vystoupit, když hned nasedne a kvaltuje jedničku a rozjíždí se - to by musela bejt ženská s povahou bagru aby na něj zařvala že chce vystoupit že nechce dál jet

.

  - a při tomhle souběhu událostí mohla zemřít klidně právě taková mladá holka jinak vzorná as oblíbená studentka - jenom kvůli tomu, že nějaký policejní rychlokvašený rambo s marmeládou místo mozku hned začal pálit z podřepu po těžkém výcviku na frýdecké střelnici

.

  - bohužel naše banánové soudy vezmou dodatečně v potaz, že v autě seděla baba, která byla v obraze a ne nevinná studentka - pak by ten proces možná vypadal jinak, zvlášť pokud by dotyčná byla z rodiny nějakého poslance - to by šel bručet z fleku .....

0/0
2.6.2008 19:54

Babul

Re: <>

První část tvého nicku je vzhledem k tvému výplodu velmi ale opravdu velmi vypovídající.

0/0
2.6.2008 20:10

Blbec z Xenemunde

Re: Re: <>

a po nevinné dívčině, zavířilo se v hlubině ;-D

0/0
2.6.2008 20:27

Babul

Re: Re: Re: <>

sqělé razítko.

0/0
2.6.2008 20:34

ciankal

Re: <>

Tak ma za ni zodpovedmost ridic a ne policajt !

0/0
2.6.2008 20:53

Blbec z Xenemunde

Re: Re: <>

co to plácáš  - jakou zodpovědnost - chudák holka se tam třeba třese už jak ratlík, pomalu se to mění v únos - vlastně, co kdyby se to změnilo v únos :-P - nastartoval, odjel bez placení, holka se třese jak ratlík na sedadle a podle cyankála má za ni vlastně i v tomto případě změny na únos zodpovědnost řidič - no děkundu pěkně ;-D - a policejní rambo by stejně střílel jak pominutej, jak říkal, páč by si nevšiml, že se situace zvrtla v únos, kdyxž rychle u pumpy nassedl bez zaplacení a s kvílením pneumatik vyrazil na útěk - a rambo na takový auto únosce vystřílí celej zásobník aneb no passarant :-P - tož vítaj děvčico unesená a zmrzačená

0/0
2.6.2008 21:49

mmkk

Re: Re: Re: <>

Právě, že odpovědnost je jen a jen na řidiči !

0/0
3.6.2008 9:56

venda44

Absurdita zákonů

Policista konal svoji povinnost....snažil se zadržet pachatele ne jednoho, ale hned několika trestných činů. To, že při tom tefil pachatelovu společnici, je prostě její "riziko podnikání". Ona byla přinejmenším spolupachatelkou. A za její zranění by měl být plně zodpovědný onen "řidič", ne policista.

0/0
2.6.2008 19:50

Fonon

Re: Absurdita zákonů

ty vole, ty jsi jedlej. Takže když ty budeš spolujezdec a řidič, se kterým právě jedeš v autě, někoho přejede, tak jsi taky spolupachatel. Myslíš, že bys za to zasloužil kulku?Rv:-©

0/0
2.6.2008 20:38

ferdapytlik

Re: Re: Absurdita zákonů

určitě ...... neměl mu lomcovat tím volantem

0/0
2.6.2008 20:43

ciankal

Re: Re: Absurdita zákonů

pokud neposkytnes prvni pomoc tak urcite

0/0
2.6.2008 20:57

Z-S

Re: Re: Re: Absurdita zákonů

I kdybys mel kvuli tomu vystoupit za jizdy, ze :)

0/0
2.6.2008 21:01

ciankal

Re: Re: Re: Re: Absurdita zákonů

Zas to neprehanej. Ten kluk co ho onehda smetli - baba po dojeti do cile nemela nejmensi snahu

0/0
2.6.2008 21:08

Starej Zázvorka-bijec modrejch

Jinak to dopadnout nemohlo.

Státní zástupce jen dělá svou práci, když se odvolává.

0/0
2.6.2008 18:24

dislektik-idnes si na mě zasedla

gratuluji a policistovi jsem držel palce

R^R^R^

0/0
2.6.2008 18:15

Babul

Re: gratuluji a policistovi jsem držel palce

Připojuji se. Jak se máš, stará páko?

0/0
2.6.2008 19:03

bezik

Aspoň že tak.

Policisté pronásledovali vozidlo,které nechtělo zastavit a ohrožovalo je i ostatní účastníky provozu.Po varovných výstřelech policista použil zbraň proti automobilu.Spolujezdkyni trefil,protože seděla v ujíždějícím autě a byla spolupachatelkou trestné činnosti,páchané řidičem.Že ochrnula je jistě smutné,ale bylo to pouze její riziko,pouštět se do protizákonných akcí.Policista konal svou povinnost a je za to souzen.To považuji za ostudu naší justice.Kdyby v USA měli soudit každý podobný případ,soudci by nedělali nic jiného.Soudci,trestejte drbany a ne slušné lidi!

0/0
2.6.2008 17:32

Libor76

Re: Aspoň že tak.

přesně tak, sice ta paní nemusela nutně být spolupachatel, ale i tak - ten člověk mohl srazit dítě, když by ujížděl dál, tak to raději tu ženu na vozíku, které¨á přece jen nejspíš věděla, do čeho jde.

Nehledě k tomu, jakou dobup otřebovalo hejno znalců a soudců k rozhodnutí, zatímco ten policista měl vteřiny.

0/0
2.6.2008 17:35

bezik

Re: Re: Aspoň že tak.

Řidič byl zfetovaný,ujel od pumpy bez placení-kdyby chtěla,mohla kdykoli odejít.Neudělala to a nese trest.A s tou střelbou máš pravdu-všichni ti znalci znají ten případ pouze z doslechu.Tak to ale bude vždy a proto nemohou být zcela objektivní.Vlastním zbraň a mám i povolení ji nosit.Přesně vím,co zákon definuje jako krajní nouzi nebo nutnou obranu.A je mi také jasné,že v případě použití zbraně se dostanu do rukou "znalců".Ale rád to riziko podstoupím,protože je lepší zbraň mít a nepotřebovat ji,než nemít a potřebovat.A v neposlední řadě je lepší být souzen třema  než nesen šesti.

0/0
2.6.2008 17:43

Ahasver

Re: Aspoň že tak.

Spolupachatelka? Jakto?

Policajt konal tu povinnost nějak špatně, když to takhle dopadlo... Radši ať ožrala ujede i s nezaplaceným benzínem, než aby si beztrestně stříleli namachrovaní blbečci kteří na to nemají! Z toho co říká (jak by to udělal zas) mi běhá mráz po zádech, ani takovej zážitek mu nepřinese soudnost a zodpovědnost, doufám, že odvolání uspěje a ten bezmozek půjde za mříže!!!

0/0
2.6.2008 18:05

chassis hunter

Re: Re: Aspoň že tak.

ses magor...;-)

0/0
2.6.2008 18:27

bezik

Re: Re: Aspoň že tak.

Policista použil zbraň v souladu se zákonem.Tvé posuzování(namachrovaní blbečci,bezmozek) této situace je poněkud jednostranné.Že by nenávist k četníkům?

0/0
2.6.2008 18:28

Ahasver

Re: Re: Re: Aspoň že tak.

Ani ne, to by asi ani nešlo:-) Jen se snažím být objektivní s fakty, které znám. Buď to byl střelec - mistr nad mistry, který neměl svůj den, to on ale nebyl. Tedy zbývá jen druhá možnost - namachrovanej blbeček, kterej se fatálně přecenil. Použil sice zbraň v souladu se zákonem, ale naprosto to nezvládnul a zničil nevinnej život. Navíc teď silácky plácá, jak by to udělal znova (proto bezmozek).

Četníci by si zasloužili lepší výcvik a mnohem jemnější síto!

0/0
2.6.2008 19:01

Babul

Re: Re: Re: Re: Aspoň že tak.

O objektivitu se jenom snažíš a stejně ti to nejde. A k tvé poslední větě - výcvik se zkracuje, tedy vojebává a síto má takový díry, že by ses divil. Ale to poznají všichni občané během velmi krátké doby.

0/0
2.6.2008 19:07

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Aspoň že tak.

Zase je hezký jak četníci drží při sobě:) ale to je vidět každej den...

Taky mi jen potvrzuješ to, co píšu výše - strážmistr z MO se přecenil, nezvládnul to a způsobil neštěstí. Z nedbalosti, i když mě nikdo nepřesvědčí, že o té holce nevěděl. Btw. kdyby to nepos_al hned na začátku, vůbec by střílet nemusel

Rv

0/0
2.6.2008 19:35

231

Re: Re: Re: Re: Aspoň že tak.

Kdyby nestřílel a to hovado za volantem někoho zabilo (třeba nějaké dítě) tak byste zcela objektivně mohl hájit názor, že policajt měl zabránit pokračování jízdy za každou cenu, třeba i střelbou.

0/0
2.6.2008 19:32





Najdete na iDNES.cz