Diskuze
Dráhy prověřují po tragické srážce u Moravan všechny lokomotivy
Děkujeme za pochopení.
vigoth
Kvůli písku selhalo zabezpečovací zařízení tratě.
Opravte mě , jestli se pletu,ale ve zprávách ukazovali dopravnu s digitálním systémem a tam je systém snímačů dvojkolí a né šuntovosti-takže písek by neměl na to mít vliv,ale třeba je tam releovka - to opravdu nevím
dejsipivo
Re: Kvůli písku selhalo zabezpečovací zařízení tratě.
V ŽST Moravany je zařízení ESA 11 (elektronické stavědlo), ale to neznamená, že pro zjišťování volnosti kolejových úseků jsou použity počítače náprav. V Moravanech jsou totiž kolejové obvody.
vlastik63
Cinické vyjádření D.Ú.
Když jsem včera ve zprávách slyšel vyjádření toho zaměstnance z D.Ú.nevěřil jsem vlastním uším.Co je to za hovado(hodilo by se asi peprnější označení ),když při nehodě zemře nevinný člověk a on prohlásí no vždyť se tak moc nestalo.Jestli tímto způsobem šetří příčiny této nehody i D.Ú.tak je možné vše a nezávidím kolegům strojvůdcům jezdících po tratích zabezpečených tímto systémem.Jsem zvědavý jestli někdo odpovědný na toto bude reagovat.Je vidět jak je na naši profesi nahlíženo a jak naši mocní uvažují o obyčejných zaměstnancích.
NT05
Kvůli písku selhalo zabezpečovací zařízení tratě.
Heuréka, u ČD přestaly platit fyzikální zákony! České dráhy svolávají mezinárodní a mezigalaktický (teď jkdyž máme kontakt i s Marsem) kongres. Od zítřka budou všechy vlaky ČD volně plout nad tratí.
Každý, kdo si vezme do ruky kalkulačku a spočítá měrný tlak kola lokomotivy na hlavu kolejnice vidí jaká je to donebevolající krávovina... Kromě toho přerušit současně kontakt všech náprav vlaku v úseku... Muhehehe.
Pan Navratil
Re: Kvůli písku selhalo zabezpečovací zařízení tratě.
Co je to měrný tlak? Odpor náprav byl po nehodě měřen na místě.
vver440
hm, hm
když jsme kdysi instalovali na křižovatce želivskýho vexle Hanning a Kahl, tak zabezpečení spo v kombinaci kolejových obvodů, bezkontaktních snímačů na troleji a rozladěný smyčky. doteď si pamatuju, jak chtěl revizák-čtete dobře revizák-pustit do tý elektroniky 4,5 kV na zjištění izolačního odporu. No a když tohle zařízení okopírovala firma EL, tak jí přišly tyhle zabezpečovací prvky zbytečný. V Bielefeldu se přes vexle H a K smí jezdit 60km/h, v Praze max 5 km/h. divný. zvlášť, když sme to dělali v 93
rafol
Takove blbine
snad neveri ani ti, co to napsali
Uz se tesim na to fiasko, az budou delat rekonstrukci. To budou kazdou napravu vlaku (lokomotivy i vagonu) podsypavat piskem, aby ji odizolovali? Jsem zvedavy, na kolikaty pokus se jim to podari. Myslim si, ze na lokomotive ani tolik pisku neni. To by si musela vezt svlastni vagon.
PIsa.lek
Re: Takove blbine
Vzhledem k tomu, že této "blibině" věří lidé, kteří na rozdíl od tebe znají SZZ ESA 11 do posledního vodiče, tak počkej se svými "odbornými" soudy, až co řeknou skutečné znalci.
starej_vul
:-)
Mě by jen zajímalo, zda se drážní inspekci povedlo tento efek při zkouškách vyvolat. V opačném případě to vypadá, že zloděj volá chyťte zloděje. (Každý důvod objasnění je dobrý ... mokrý/kašovitý písek vytcvoří nevodivou vrstvu při talu lokomotivy několika tun ...)
zab2
Na bli.tí
Zvláště pikantní bylo, když včera ve zprávách se po rozhovoru nechtíc na kameru vyjádřil kravaťák od drah, že se se systémem zatím nic dělat nebude, protože se vlastně nic moc nestalo. Půjčil bych ho na hoďku příbuzným zabitého mašinfíry.
Železobetonová Krysa
Re: Na bli.tí
Přesně sem řikal - nebo kolegům co jsou ještě naživu.......
babacek
Dráhy prověřují všechny lokomotivy.
Takové kontroly a opatření se vždy dělají až když dojde na tragedii i když toto je snad první případ kdy dráhy přiznali jiné pochybení než to lidské.
danny44
Re: Dráhy prověřují všechny lokomotivy.
Ty seš asi génius, když dokážeš dopředu znát všechny možný situace, ke kterejm může někdy dojít......
jmhad
pískem se nebrzdí
Obhájce z OSŽ vyřkl poučku,že vlak při brzdění používá písek a nyní to všichni opakují.Vlak používá písek při rozjezdu,kdy se veškěrá síla z lokomotivy přenáší na kolejnice pomocí malé stykové plochy.Proto už od pradávna si strojvedoucí proti prokluzu kol pomáhá jemným křemičitým pískem.Při zastavování,obdobně jako u auta,není žádoucí ,aby se kola vlaku dostala do smyku.Proto jsou téměř všechny nápravy vlaku vybaveny systémem podobným ABS.Pokud by strojvedoucí použil na lokomotivě při brzdění písek,vystavuje se nebezpečí,že "mašinu obuje bačkorama".Z hantýrky přeloženo - na ideální kružnici kola lokomotivy se udělají plošky,které se následně projevují rytmickým klepáním kola o kolejnici a podle velikosti mohou být pro další jízdu nebezpečné.A z "obuté mašiny" chodí každý fíra domů kanálama.
Protože "právník" již při zahájení vyšetřování směřuje toto směrem písek na koleji,bude příčina nehody poněkud větší "průser".
Železobetonová Krysa
ČD myslí zcela vážně ,provozuje systém
jehož bezpečnost je založena na obrácené logice základního principu všech bezpečnostních a řídících systémů (analogových ale stejná logika se vztahuje i na jakoukoliv vyšší technologii) ,který pochopí i mongol - tj. stav kdy je elektrický okruh uzavřen je logicky stav normální tedy výchozí (=vše funguje, svítí zelená, ok, nehouká alarm atp.) a stav kdy je okruh přerušen (buď čidlem nebo poruchou) je stav alarm - obvykle to je ten nejprimitivnější systém i alarm k boudě vašeho psa od vietmanců za 35 kč bude chytřejší ale funguje na stejném principu - ne tak asi řídící systém, který používají české dráhy kde jak jsem pochopil funguje, že není-li uzavřen elektrický okruh mezi dvěma kolejnicemi tím že jsou "zkratovány" podvozkem vlaku systém vlak nevidí a svítí zelená - což je přesně opačně a kdyby něco takového dráhy provozovaly v osmnáctém století tak je za to nejspíš zavřou - fototranzistor a infradioda stojí asi dvě koruny, kdyby tam byla normální a primitivní fotobuňka nebo obyčejný
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar
Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...
Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste
Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...
Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump
Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
Prodej byty 2+1, 53 m2 - Kyjov
Nerudova, Kyjov, okres Hodonín
3 500 000 Kč