Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pět motorkářů a tři další lidé zemřeli o víkendu navzdory policejním akcím

Uplynulý týden na českých silnicích podle prvních zpráv patřil k nejhorším. Jen na Pardubicku během sedmi dnů zemřelo sedm lidí. Výsledek je o to smutnější, že policie kvůli tragické bilanci ohlásila v kraji víkendovou bezpečnostní akci. V celé zemi ale o víkendu zemřelo 8 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mata_cz

Pokuty

Jsem pro zvyseni pokut za rychlou jizdu obci drastickym zpusobem.

- jizda mestem cca 70 az 90km/h : pokuta 50 000,-

- jizda mestem 100km/h a vic : pokuta 100 000,-

To uvidite tu zmenu.

[>-]

0/0
28.5.2008 17:15

pvl1

Re: Pokuty

Tyto nehody se obvykle ve městě nastávají. Mimo město zase není kdo by pokutoval.

0/0
30.5.2008 14:34

mata_cz

Re: Re: Pokuty

Mne se stava casto, ze se v obci (v Brne) 'honi' neukazneni ridici .. a to i auta i motorky ... prosvisti kolem me ...

Takove bych hnal! ... Rv

0/0
30.5.2008 14:57

Qíteček

Re: Re: Re: Pokuty

Hééééeéj moralisti......

Ty asi budeš vzor počesttnosti, co, Maťo? ;-)

0/0
1.6.2008 3:02

tigrakrajtovita

hmm

dnes ma motorku kdekdo.je to boom.ze muzou jezdit od 21let na silnych nepomuze nic.v 21letech neumi predvidat,neumi celkem nic!!! ani v aute,pokud vylozene nejezdi denne pracovne apod.motorka je adrenalin,ale dnesni kluci si pletou adrenalin s agresivitou!jezdim od mlada,ne,ze bych byl uplne starej,ale casto se za ne stydim.delaji bordel,jeste posadi holku na zada,zprisnit jim ridicaky,jizdy,jinak bude mladejch motorkaru cca do 25let pribyvat.je to videt-nejistota,neumi to,ale kali to.jo a jezdil jsem celej vikend,nepotkal jsem ani jednoho cajta.nevim,kde meli jako mit tu zprisnenou kontrolu!:-(

0/0
26.5.2008 12:50

pvl1

Re: hmm

Ja videl. Merili z Melnika na Novou Ves na rovine, ne tam kde je denně nehoda a každých 5 minut nedání přednosti  (křižovatka na Nový vsi).

0/0
26.5.2008 14:54

Qíteček

Re: Re: hmm

To je jim podobný :-(

0/0
1.6.2008 3:03

chorchloj

Realita

Ted jsem jel po Brne na masine neco nakoupit. Klasicka situace - okruh, 2 proudovka, dodavka jede v levem (ten je rychly tam musi byt vsichni), v pravem jedu v kolone ja. Premyslim jestli mam dojet auto 5 metru prede mnou, dodavka nalevo. Nejedu. Najednou dodavka bez blinkru otoci volantem a vleti do meho pruhu. Brzdim a az po zatroubeni si vsima ze je  tam jsem ja a omlouva se. Kdybych nejel 40km/h nebo jel o 2 metry vepredu vystrelill by me ze silnice ven ...  Delaji to bezne Rv

0/0
26.5.2008 12:45

tigrakrajtovita

Re: Realita

tak to souhlas,nezazil jsem za 15 let litani na motorkach aby si me nekdo SLUSNE normalka vsim! nejhorsi jsou báby,ty maj spígl leda na nevim co,ale ty nehledi vubec.problem je,ze kluk to proste neumi!!! mladej kluk nepredvida,nepojede po kruhaci 40 a neokali si to tam kde muze,to vidim hlavni problem.nezvladaji to,pak to tak vypada.. :-(Rv

0/0
26.5.2008 12:56

marzena

Re: Realita

jj, to se mi stava taky bezne.. 8-o

0/0
26.5.2008 13:43

Qíteček

Re: Realita

Teď slyším v rádiu o víkendový akci, že motorkáři ve vestách. Nic víc, nic míň. No o zatím sem neviděl ani jednoho...

0/0
1.6.2008 2:37

spartaman

Statistika

Když to tak vezmu (i dle některých místních komentářů, se kterými se mohu ztotožnit), tak 3 mrtví za víkend není úplně špatné číslo. Nula by sice byla lepší, ale to bychom chtěli asi moc. Těch pět, co jsou tam navíc, bych do statistik nezahrnoval, neboť bychom tam také mohli započítat i lidi, kteří zkusmo skočí z mostu, jestli náhodou nedopadnou živí a zdraví. Jistě, jsou i přpady, kdy smrt motorkáře zaviní někdo z ostatních účasrtníků s.p., ale každodenní reporty ze silnic spíš poukazují na to, že se opravdu jedná spíš o sebevrahy nebo zakomplexované jedince.

0/0
26.5.2008 12:11

navigator

Pět motorkářů ......

Dobrý den.

Čím více ze sebe dělá Langer tajtrlíka a  sněmovna  s  policií  "vše řeší", tím větší

bordel je na silnicích. Zřejmě nikdo nemá odvahu ke skutečně radikálnímu kroku 

k  zajištění bezpečnosti a kázně v silničním provozu.

0/0
26.5.2008 12:05

Biker36

Smutné :-(

Sebekontrola! To je to správné slovo k zamezení silničních jatek. Stačí se jen kohokoli zeptat : Jak se máš? A odpověď bude ve většině případů znít: "Hekticky a uspěchaně"! A mnozí také odpoví: Špatně či nic moc.

To, že všichni jezdí tak jak jezdí tj. rychle a agresivně je způsobeno uspěchaným stylem života a frustrací, která vzniká z různých nezdarů či komplikací. Ale prvotním problémem je vlastní neschopnost sebekontroly. Většina rychlých a agresivních řidičů stejně tak reaguje i v jiných životních situacích, zvláště  v běžných mezilidských vztazích aj. Na silnici si často jako řidiči vzájemně nepomáháme, ale agresivně si vyžadujeme své právo, své ego a svůj pocit síly či rádoby nadřazenosti.

Chce to zavčas silné zpřísnění bodového hodnocení a zvláště zpřísnění odebrání řidičského průkazu, když to jinak nejde. A je úplně jedno jestli se jedna o řidiče automobilu či motocyklu.  Řidičem je v obou případech člověk! A mnohdy člověk, který potřebuje "psychiatrickou léčbu"!

0/0
26.5.2008 11:00

sam99xx

Re: Smutné :-(

Sebekontrola je jen zbožné přání, na Čechy platí bič. Tedy čím více mobilních kontrol a stíhání opravdových grázlů, tím lépe. Jenže policie se kamsi vytratila, a když už ji někde náhodou zahlédnu, tak dává pokuty za "nebezpečné lékárničky".  

Ono se mluví o jakýchsi policejnéch akcích, ale ty probíhají asi utajeně, nebo  já nevím, v sobotu jsem nezakopl ani o jednoho policajta, přestože  jsem jel autem více než 4 hodiny. Zato létajících a agresivních pitomců jsem potkal více než jindy. Bezohledné předjíždění, na druhou stranu bránění v předjíždění, někteří se dokonce chtějí prát, když je několikerým bliknutím brzdových světel upozorním, že opravdu nejsem teplej ani při 100kmh. Riskantně předjíždějí, začnou blokovat, to vše ve vysoké rychlosti. Smutné na tom je, že často nejsou v autě sami, ale mají s sebou i ženu a děti... V neděli mne na E55 předjel šedivý ford asi Focus odhadem tak 180 kmh rychlostí, v autě opět manželka a děti.

0/0
26.5.2008 12:48

sam99xx

Re: Re: Smutné :-( - pokračování

 Takže dokud lidem nebude hrozit za jejich nebezpečné jednání pokuta na každém rohu - tedy že nebudou vědět, kde ,kdy a v jakém autě budou ty policajti a ty policajti se konečně budou vyskytovat v provozu - pak není šance na změnu. Zákon sice není ten nejlepší, ale je vymahatelný, stejně jako jeho předchozí verze. Jenže už dlouho není nikdo, kdo by důsledně vymáhal jeho dodržování.

0/0
26.5.2008 12:50

Biker36

Re: Re: Re: Smutné :-( - pokračování

Na "piráty" se asi bude muset tvrdě. Sám se určitým způsobem zmiňujete, že a) celá řada řidičů si jezdí, jak vidno, bez řidičských průkazů, b) policie i politici samotní si taky mnohdy dělají co se jim zlíbí.

Za jízdu bez řidičského oprávnění či pod vlivem alkoholu/drog bych ihned nastavil vězení na 6 měsíců a při opakování na 1 rok. A v případě způsobení vážné dopravní nehody, zvláště způsobené vysokým překročení rychlosti či kombinací dříve uvedeného, vězení min. 1 rok a víc. Samozřejmě vše nepodmíněně tj. ihned by šli sedět a než by proběhl soud byly by ve vazbě.

Mám dojem, že pouze vězení a tím pádem omezení jejich svobody by mohlo docela dobře fungovat. A povinné psychiatrické léčení těchto osob by bylo součástí výkonu trestu.

Člověk, který si "neuvědomuje" co svým chováním může způsobit "není svéprávný".

P.S. Taky mi připadá, že policie nic nedělá. V sobotu i v neděli jsem byl na silnici, na jedne stope, a nepotkal jsem jednoho jedineho policistu.

0/0
26.5.2008 14:50

marvoky

Re: Re: Re: Re: Smutné :-( - pokračování

jj přwsně tak taky sem se byl projet a ne potkal jsem za celých 230 km ani jednoho policistu... :-D asi byli nekde jinde... :-D ale kde...

0/0
26.5.2008 22:43

babca

poměr mrtvejch

ano, je to smutné, 5 motorkářů je mrtvých. Už druhý víkend po sobě. Ale nezapomněl tady někdo dodat takovou noticku? Ještě jsou mrtví 2 chodci (sejmul je nafetovanej plechovkář) a 18 AUTOMOBILISTŮ! Přičemž ve dvou případech (3 mrtví) neměli platný ŘP.

Miluju rychlé soudy!

Rv

0/0
26.5.2008 10:31

BenediktSpinoza

kdyz jsme u tech pomeru

tak co takhle srovnat pomer motorkaru na silnicich k jimy zpusobenym nehodam s tezkymi naslekdy a to same u ridicu osobnich vozu, mila babco. Kazdej druhej motorkar co ho na silnici potkam jede jak prase, coz se o ridich osobnich aut rict neda, ty rychlej soude:-P;-D

0/0
26.5.2008 10:40

chorchloj

Re: kdyz jsme u tech pomeru

Kazdej druhej ridic sluzebni stribrny Oktavky 2 v TDI na hlinach jede

jak prase. Coz se o ridicich ostatnich aut rict neda, ty rychlej soude :-P;-D

0/0
26.5.2008 10:47

babca

Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

jo tak s tim se dá než souhlasit. já dycky říkal, že Octavia neni auto, ale diagnoza...

0/0
26.5.2008 10:56

BenediktSpinoza

Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

jeste se mi nestalo, ze by mne ridic stribrne oktavky predjizdel u levych svodidel ve chvili, kdy ja predjizdim v levym pruhu autobus, nesoudny ogloji - kdyz chces citit vitr ve vlasech, tak se bez prohanet zpatky do Gobi:-P;-D

0/0
26.5.2008 10:57

Pan Navratil

Re: Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

Tak protože na tohle oktávka obvykle nemá ;)

0/0
26.5.2008 11:37

babca

Re: Re: Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
26.5.2008 13:02

pvl1

Re: Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

Tak ony 3 auta se tam vetsinou nevejdou, kdezto 2 ano. Kdyby se 3 auta vesla, bylo by to bezne.

0/0
26.5.2008 14:50

babca

Re: kdyz jsme u tech pomeru

každý vidí co chce, já vidím především magory v autech, s telefonama v ruce, nesvítící, na dálnici si ve 130 připadam jak magor, protože sem nejpomalejší, ve městě při padesátce na mne troubí všichni, že jedu pomalu. motocykl má dneska cca 1/2 populace (budeš se divit, ale motocykl je i scooter, babeta, pionýr a tp.). nene, poměr dementů je v obou skupinách stejnej, jen se o něco lépe trefuje do motorkářů. A malá douška na závěr - právě sem se doléčil po 9 měsících s rozdrceným ramenem. Z motorky mne sejmul plechovkář, co se mu nechtělo stát na STOPce. A jen tak na okraj - od nehody samozřejmě ujel...

0/0
26.5.2008 10:48

pancho10

Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

Ale?Nekušuj!Jezdí to jak bezmozci.A jsou tak zranitelní.Mě nejvíce štve ta 2 letá holčička co bojuje o živoz díky takovým magorům.

0/0
26.5.2008 10:50

babca

Re: Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

v 50km/h jsem halt jel jak bezmozek... koukám, že vás bach na silnici potkat nechtěl...

0/0
26.5.2008 10:55

pancho10

Re: Re: Re: Re: kdyz jsme u tech pomeru

Tak jsem to nemyslel.Ale ti mladí jezdí jak cypi.Asi je to zvláštní pocit se motat na motorce mezi kamionama.

0/0
26.5.2008 11:00

bryta

Re: poměr mrtvejch

Vaše spravedlivé rozhořčení má jeden háček - a to vzájemný poměr motorkářů a automobilistů. Nemůžete brát v potaz pouze absolutní čísla.

Motorových vozidel je v ČR registrováno 6,7 mil., z toho 4,8 mil. osobních. Motorek je v registru 860 tisíc. Takže aby byl podíl srmtelných nehod srovnatelný, muselo by být na 5 mrtvých motorkárů 39 mrtvých "plechovkářů" (chcete-li počítat pouze osobní auta, tak v tom případě 28).

0/0
26.5.2008 10:53

BenediktSpinoza

podle jeho zmateny logiky

jsou nejlepsi ridici Cikani bez papiru

0/0
26.5.2008 10:59

saldo

Re: poměr mrtvejch

Diskuse ta toto téma jsou k ničemu. Každý si sveřepě hájí to svoje a protiargumenty neuznává a co horšího - bagatelizuje nebo zesměšňuje. Ale i to přináší diskusní aktivita mladých nevykvašenců. Kdosi tady uvádí, že motorky má polovina populace, což je samozřejmě nesmysl. Kromě toho jsou i na silnicích vidět mnohonásobně méně než automobilisté. Naštěstí. Ovšem na to jak je jich (zatím) relativně málo, paseky nadělají dost. A že jezdí bez respektu k pravidlům silničního provozu je také denně očividné. A neobstojí rádobyargument že autaři dělají to samé. Není to pravda. Gaunerů za volantem je procentuálně daleko méně než motorkářů na nadupaných motorkách. A jestli to někdo popírám tak si nevidí ani na špičku nosu.

0/0
26.5.2008 10:57

babca

Re: Re: poměr mrtvejch

tak zvláště poslední 2 věty jsou na oskára ftipkára!

0/0
26.5.2008 11:05

Barneby

Re: Re: poměr mrtvejch

Milý pane Saldo, těch pár bezmozků co jezdí je opravdu jako hovada kazí nám ostatním všem reputaci.  Gaunerů je procentuelně méně, cituji vás. Z jakého zdroje máte tyhle čísla? Jsou to pouze vaše pocity-dojmy? Můžete to nějak doložit? Kolik ročně najezdíte km, že nevidíte, co dokážou dnes a denně řidiči aut na silnicích?

0/0
26.5.2008 11:20

bryta

Re: Re: Re: poměr mrtvejch

Milý pane Barneby a Babco, ne tato čísla nejsou jen našimi dojmy. Pocházejí ze statistiky Ministerstva vnitra. Takže:

1. Nehod motocyklů bylo 3.851. Z toho 2.233 ze zavinění řidiče motorky (67,6%).

2. Při nehodách motocyků bylo zraněno 1521 osob,  zahynulo 98 motorkářů a 10 spolujezdců. U 80 z těchto úmrtí (74%) byl vinník nehody řidič motorky!

3. 3/4 smrtelných nehod motocyklů bylo z důvodu vysoké rychlosti, 26% kvůli nedání přednosti v jízdě a 16% kvůli předjíždění v nepovoleném úseku.

Z důvodu objektivity je potřeba uvést, že motořkáři se v přepočtu na počet registrovaných vozidel účastní nehod 10x méně než osobní automotily. Nehody motocyklů jsou ale mnohem tragičtější a ze dvou třetin z viny řidiče motorky.

0/0
26.5.2008 12:08

Barneby

Re: Re: Re: Re: poměr mrtvejch

Krásnej příspěvek. Věcnej, stručnej a výstižnej. více takovej příspěvků!

0/0
26.5.2008 12:16

babca

Re: Re: Re: Re: poměr mrtvejch

no mohu z vlastní zkušenosti popsat, jak vznikají podobné statistiky... Sestřelilo mne z motorky auto, ujelo od havárky. přijeli policajti a okamžitě mne označili za viníka (sem přeci motorkář). Až na upozornění, že sem jel na scooteru 50ccm a poté co se za mne postavilo 6 očitých svědků, tak obrátili. Pak se mne zkusili ještě přemluvit za 2 měsíce u výslechu, že sem to přeci jen zavinil já. tak sem jim to nepodepsal, načež oni mi sdělili, že okamžitě zastavují pátrání.

A další případ? Je-li motorkář mrtev, automaticky se píše, že havárii zavinil on. Proč ne, stejně už je mrtvej. Oblíbená výmluva řidiče auta - já ho neviděl.

taktéž sem to zažil, ten kluk co jel přede mnou jel max 70... ten skvělej dodáfkář jen nechtěl čekat na vedlejší...

0/0
26.5.2008 13:07

bloudicibobik

Re: Re: Re: Re: poměr mrtvejch

Ty jses zvlastni tukan. Kdyby jsi mel vsech pet pohromade tak by jsis domyslel ze motorkari bouraji protoze jizda na superbike je adrenalinovy sport. Diky tomu jsou casto dle statistik nehod odbocovani vozidla vlevo z 98% usmrceni. Takze aby se odlehcilo statnimu aparatu hodi se vina na motorkare. Tim je ovlivnena cela statistika a tve blaboly jsou k nicemu. A na zaver jeden priklad za vsechny. V pravidlech silnicniho provozu je psano ze zmena smeru se ma ukazat vcas a zretelne !!!!!! kolik vas pisalku a chytrolinu to dela? pravilo v CR je ze blinkr se zapina soucasne s tocenim volantu  vlevo toz good luck a sahni si do svedomi blboune urcite bych te chtel potkat na silnici jak to mastis 125 km bezduvodne v levem pruhu na dalnici a drmolis blaboly a tech co te chtejii predjet jaci jsou to magori ze povoleno pouze 130km/h bez si strcit prst do prdele a ten smrat vypoustej na jinych forech

0/0
26.5.2008 13:46

wrangler

Re: Re: poměr mrtvejch

Máte můj plný souhlas. Nejhoršími účastníky silničního provozu jsou motorkáři a řidiči kamionů.R^R^R^

0/0
26.5.2008 18:21

marvoky

Re: Re: Re: poměr mrtvejch

Tady je zase nekdo vtipnej a chytrej jako rádio... LOL

0/0
26.5.2008 22:57

marvoky

Re: Re: poměr mrtvejch

LOL....

0/0
26.5.2008 22:52

saldo

V rámci zachování

aspoň trochu přijatelného životního prostředí se bojuje proti nejrůznějším devastujícím vlivům, ale na nebezpečně rostoucí hlučnost se jaksi zapomíná. A tak se pořád ve větší míře vyrábějí a prodávají vyjící strunové motorové sekačky na trávu, řvoucí vyfukovače na smetí a posekanou trávu, hlučné motorové pily atd. Kdysi si policie zvala motorkáře na přezkušování hlučnosti, ale teď neviditelná ruka trhu podobné vymoženosti potlačila. Kšeft je kšeft a zdraví jde stranou. Takže se vyrábí nejrůznější kity jako kdyby těch většinou více než 100 HP nestačilo. A k tomu i laďáky, Hook, Akrapovič, IXIL, DEVIL RACER a bůhví jak se to všechno jmenuje. Vím o čem píši, protože mám dva syny, jinak otce potomků, kteří sedlají Hondu CBR 100 RR a Suzuki SV 1000. Ale jezdí málo a mají přitom na mysli svoji rodinu. Aspoň doufám.

0/0
26.5.2008 10:16

mrchozrout05

Re: V rámci zachování

Tak to jste trochu mimo. Kdyby se k vám zezadu blížila motorka v naprosté tichosti, tak by to bylo mnohem nebezpečnější. Motorka musí řvát, aby na sebe upozornila.

Sekačku na trávu potřebuju každý víkend, jedině, kdybyste mi přišel zahradu posekat nějak nehlučně - já bych byl jedině rád. Vaše názory považuji za naprosto zcestné.

0/0
26.5.2008 10:35

saldo

Re: Re: V rámci zachování

O naprosté tichosti nebyla řeč vašnosto, tak si nevymýšlejte irelevantní argumenty. Kromě toho je povinností řidiče sledovat provoz i za sebou, jestli to nevíte. Pokud se sekaček týká, tak tvrdím, že strunovky jsou sice v jistých ohledech dobře funkční, ale akusticky katastrofa (o cirkulárkách ani nemluvě). Aspoň pro sousedy a hlavně v neděli a o svátcích, kdy lidé touží po klidu. Mám tichou pojezdovku a místa kam nedosáhne zvládnu srpem nebo rukou. Ale to je asi pro moderní pohodlné technokraty ponižující, že? Takže zrevidujte svoji filipiku na můj příspěvek a pro příště nejdřív pořádně čtěte a o odpovědi popřemýšlejte.

0/0
26.5.2008 10:48

mrchozrout05

Re: Re: Re: V rámci zachování

Zahrady se sekají v neděli a o svátcích hlavně proto, že na to přes týden jaksi není čas. Jestliže je člověk od rána do večera v práci, nemůže v týdnu sekat zahradu. A sekat zahradu potmě, tak to jsem pane ještě nezkoušel. Srp je sice krásný nástroj, leč patří do pravěku. Používali ho již v mladší době kamenné a taky ho používaly báby, když sháněly kopřivy. Jestli mám na zahradě nízký trávník, tak ty kraje musím sekat strunovkou. A jestli vám tyto přístroje vadí, tak si vemte na hlavu střelecká sluchátka - vřele doporučuji. Není slyšet vůbec nic anebo se odstěhujte do pouště. Tam je taky ticho. Doufám, že vás teď čte nějaký chytrý úředník, který pak zakáže sekání trávy o víkendech. V tomto státě je všechno možný díky takovým rejpalům jako jste vy.

0/0
26.5.2008 11:19

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: V rámci zachování

Už aby to bylo. Nic nedá víc adrenalinu, než dementní pako, který v neděli v sedm ráno spustí svou kosu od Bédy Trávníčka.

0/0
26.5.2008 11:40

babca

Re: Re: Re: Re: V rámci zachování

ano, snem mým je anglický, na milimetr střižený trávník. Všichni tyhle magory se sekačkama (cirkulema, vrtačkama, pilama...) milujeme, zvláště v neděli, jedinej den, kdy má možnost člověk odpočívat.

0/0
26.5.2008 13:01

babca

Re: Re: V rámci zachování

kup si kosu! nebo kozu. obojí funguje...

0/0
26.5.2008 10:49

pancho10

Re: Re: Re: V rámci zachování

;-DR^

0/0
26.5.2008 10:55





Najdete na iDNES.cz