Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Julínek zubařům plomby za hotovost přeje, ale až po dalších změnách

Ministr zdravotnictví na sjezdu České stomatologické komory nepopřel myšlenku, že by si pacienti časem měli připlácet na zubní plomby. V dohledné době to ale podle jeho vyjádření nehrozí. Zubaři prosazují, aby lidé platili za výplně hotově v ordinaci, ne přes pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

al325

Je to logické,

že nejsou peníze na plomby. Viděli jste někdy seznam sportovně-kulturně-relaxačních aktivit, které hradí v dnešní době zdravotní pojišťovny? Kde by prosím vás pak vzaly peníze na plomby? 

0/0
26.5.2008 8:49

obhájkyně zájmů pacientů

Zubařů máme dost

V přepočtu na tisíc obyvatel máme v porovnání s EU dostatek zubních lékařů, například více než v Rakousku.  Zákon by však měl zakotvit povinnost pojišťoven a krajů ověřovat ordinační doby a vymáhat delší ordinač. doby, než jaké zubaři provozují zvláště ve větších městech. Měly by být preferovány plné úvazky zubařů, nikoli jen půlúvazky apod. Obč. sdružení na ochranu pacientů zásadně nesouhlasí s poplatky za plomby, většina zemí EU má zubní péči hrazenou z veřej. prostředků.

0/0
26.5.2008 8:25

singlemalt

Re: Zubařů máme dost

Lžete, jako obvykle a stejně tak se nedočkám odpovědi. Zubařů je kritický nedostatek a prohloubí se v nejbližších letech. Školy nemají peníze a i když je nakrásně někdo vykouzlí, nemá kdo studenty učit ( bude-li jich víc tak výuka zkolabuje). Zubař není nevolník, může se svobodně rozhodnout, jak bude ordinovat, zvláště ta třetina v předdůchodovém věku už prostě fyzicky nezvládá další navýšení počtu hodin. Zavřete je za to? Možná bych vám měl napovědět, bude to kontraproduktivní. Pan doktor Štrosmajer měl pravdu, létáte v problematice zdravotnictví jako ta holubička.

0/0
26.5.2008 9:40

zubokleštič

Re: Zubařů máme dost

Vážená paní.

Možná, že číselně máme podobné počty, jako v EU. Jenže, kromě velké feminizace oboru je třetina zubařů ve věku nad padesát let. Řada z nich už jsou důchodci a při podmínkách, které na ně stát i život nakládá, se na to jednoho dne raději vybodnou, než by dolévali další vlastní peníze, které nikdy neuvidí. Také ne každý sedmdesátník pracuje na plný úvazek jako zamlada.

Zubař naštěstí není povinen skládat účty, kolik práce udělal, ale jak ji udělal. Tam si můžete plným právem stěžovat. Každý pracuje, kolik vydrží, případně kolik mu stačí k uživení. Vojáci a policisté mohou jít v pětapadesáti do výslužby, my budeme muset dělat do smrti. Kdo si zničí zdraví, tomu pacienti ještě vynadají, že pak nemají kam jít.

Jestliže dělám výplň tři čtvrtě hodiny, stojí mě jen čas čtyřistapadesát korun. Od pojišťovny dostanu 162. Takže, pokud vymyslíte a prosadíte, jak najít a nalít tyto peníze do systému, bude to stejně na nic. O to víc budou pacienti prdět na vlastní péči.

0/0
26.5.2008 16:14

Tetex

Jůkinkovina

Řešit nedostatek lékařů tak, že si každý připlatíme je přesně to, co bych od politiků ČR čekal. Ještě větší banda blbců, než jsme mysleli! ;-D

0/0
26.5.2008 8:03

singlemalt

Re: Jůkinkovina

Lidé si věcí, které mají "zdarma" neváží. Proto finanční motivace. Proč přispívat na zkažené zuby těm, kteří o ně nepečují? Co je na tom blbě? 8-o

0/0
26.5.2008 18:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

je třeba aby jsme si péči hradily

0/0
25.5.2008 17:48

Doktorcorporal

Odvody na zdravotnictví je věc relativní.

Já se vyjádřím pouze k tomu pojištění. Každý ho platí pro případ havárky, slepáku, nebo nějaké jiné náhlé příhody. A zřejmě tady nikdo si neuvědomuje, že často taková operace stojí daleko více, než jeho celoživotní příspěvek do systému.

Takové polytrauma po havárce zkonzumuje celoživotní pojištění i 3, nebo 4 lidí. A kdo z vás může říct, že se mu to nemůže stát?

Zuby jsou nadstandard.

0/0
25.5.2008 12:37

sarax

Re: Odvody na zdravotnictví je věc relativní.

Mluvte sam za sebe. Pro me jsou zuby standard. Platim si pojisteni predevsim pro pripad, ze mi prdne nejaka plomba :-) Kdyz budu mit polytrauma, treba o nejakou resuscitaci ani nebudu stat..

0/0
25.5.2008 17:45

zubokleštič

Re: Re: Odvody na zdravotnictví je věc relativní.

Kdybyste čistil, nemusíte to řešit. Nikomu nic zlého nepřeji, ale také si nejsem jist, zda bych stál o něčí resuscitaci.

0/0
26.5.2008 16:20

kocourek96

Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

vyjmout z pojištěné péče plomby. Však pojišťovny platí jen za ten nejlevnější šmejd. Kdo chce kvalitu, nebo alespoň "nejedovatou" plombu, začněte šetřit. A všem těm dole, co bulí, že mají vrozenou kazivost je třeba vzkázat. Začněte si čistit ty své ohořelé frantíky v hubě, nebo budete platit, platit a platit. Protože konečně nebudou ostatní muset přispívat na vaše lajdáctví.R^

0/0
25.5.2008 7:37

Pilad

Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

I když si budeš čistit zuby 10x za den tak ti nevydrží,přijde doba kdy už to není nic platné.

0/0
25.5.2008 11:42

Doktorcorporal

Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

To není pravda. Když si budeš čistit zuby tak jak se má 2x denně, tak budeš mít v 70 3-4 plomby.

0/0
25.5.2008 12:30

Pilad

Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

Takového člověka bych chtěl vidět na vlastní oči,debatoval jsem o tom s jednou zubařkou a je to nesmysl!!!

0/0
25.5.2008 12:43

Doktorcorporal

Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

A poslala Vás ta zubařka k hygienistce? Nebo Vám ukázala jak si čistit zuby mezizubníma kartáčky? A určila Vám i velikost těch kartáčků?

Pokud ne, doporučuji se o to zajímat a pak možná zjistíte, jak dramaticky klesne kazivost.

0/0
25.5.2008 12:47

Pilad

Re: Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

Odpověď na otázky je ANO.Samozřejmě že KLESNE kazivost když si budeme o svoje zuby starat tak jak nám každý lepší zubař doporučí,ale nikdy neklesne tak že by 70letí měli pár kazů.

0/0
25.5.2008 13:07

Doktorcorporal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

Kupodivu nemáte pravdu. Toto je dobře zdokumentováno ve Švýcersku. Kdysi se říkalo, že správná nevěsta vstupuje do manželství s velkým věnem a vlastními prtézami. Dnes je počet bezzubých lidí Ve švýcarsku velmi malý a je poměrně běžné, že lidi ve 30 nemají žádnou výplň.

Stát tam totiž začal dbát na primární prevenci, tu výrazně dotovat a zrušil jakékoliv hrazení výplní, či jiných následků kazu. Tam si totiž politici spočítali, že investice do prevence je nepatrná, proti hrazení následků vzniklých zanedbáním prevence.

0/0
25.5.2008 13:24

Pilad

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

Je rozdíl jestli se bavíme o někom komu je 30let a nebo o důchodcích se 3 výplněmi.

0/0
25.5.2008 14:14

Doktorcorporal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

Tem co je 30 nemají ani jednu výplň. Jsou to lidi, za kterých se preventivni kampan rozběhla. To znamená, že starší moc do úvahy brát nemůžem.

Nejvíc výplní získáš mezi 14-24 rokem. U nas je bez výplně ve 30 letech asi tak 0,5% lidí. Většina lidí má aspoň 6-7 výplní.

Máte pocit, že těm co mají zuby bez kazů se začnou nějakým zázrakem, najednou, z ničeho nic zuby kazit?

0/0
25.5.2008 14:41

zubokleštič

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak bobánkové, Julínek za podporu od zubařů nechá

To by vám nesměli rodiče olizovat dudlík, lžičku, namáčet zuby do šťáviček a prdět na váš chrup stejně, jako prděli na svůj, protože zubař byl "zadarmo". Tam, kde je tlak a účinná prevence (nikoliv hromadné školní prohlídky, ale výchova od kolébky) se dělají můstky místo třicetiletým těm sedmdesátiletým. Když sebrali Eskymákům (pardon, Inuitům) styl života a dali jim cukr a chlast, dopadli tak, jak dneska dopadají sociální držky, které mají na kredit do mobilu, na cigára, sem tam pívo či gořalku, ale už ne na dochtora, kterej je stejně blbej...

0/0
26.5.2008 17:41

tourbillon

hm

porad kolem dokola nikam

0/0
25.5.2008 0:45

almnis

vždycky když vidím

jak navoněná maminka s trvalou na hlavičce a tatínek v bundičce Adidas své ratolesti olíznou svými špinavými ústy, které si před tím pošudlili pastou Colgate,   dudlíka, lžičku si říkám........ jo jo, pěkně se nám ty breberky přenášejí, do toho si dáme Coca Colu s perfektní kyselinou, karamelku, koupíme si ten nejlepší kartáček co ty zoubky očistí úplně sám.....a máme o zábavu postaránoR^;-D;-( na pubertální humusáky, co si na diskošce důležitě předávají zbytky od oběda jsem zapomněl....nebo třeba.......;-D

0/0
24.5.2008 20:41

Tessien

Re: vždycky když vidím

žvaníš.

0/0
24.5.2008 20:57

almnis

Re: Re: vždycky když vidím

marně se snažíš kecko, to je realita

0/0
24.5.2008 21:00

tourbillon

Re: Re: Re: vždycky když vidím

Co je realita? To ze neco podobneho je soucasti normalni osvety a tim padem se podle toho kazda rozumna matka zaridi?

0/0
25.5.2008 1:14

sarax

Re: vždycky když vidím

ad amnis: pane "breberko", Vy mate asi problem se adaptovat v moderni spolecnosti, ze ;-D Co vas tak drazdi na znacce Adidas? A proc Vam tak cuka koutek, kdyz si nejaka zenska necha udelat trvalou? Zrejme mate ples nebo roztomily plnovous a o svuj vzhled zasadne nepecujete, ale proc Vas tak zere, kdyz ostatni si zivot uzivaji lip podle jejich predstav:-)

0/0
24.5.2008 21:15

almnis

Re: Re: vždycky když vidím

pro sarax, zrovna jsem popsal můj dnešní postřeh. proti značkám Adidas, Nike, Rebook, Easics .......HIS........LeeCooper.....atd. atd. nic nemám, jsem plně "ovlasen", standartně oholen s pusou snad zdarvých zubů(až na cca 3-4 drobné stříbrné hříchy mládí). Zkrátka normál :-)

0/0
24.5.2008 21:21

almnis

Re: Re: Re: vždycky když vidím

jo k té trvalé, zase nic nemám, nikoho se nechci dotknout, prostě taková jak se říká "doma dělaná" .......

0/0
24.5.2008 21:24

tourbillon

Re: Re: vždycky když vidím

on si ten breberka dela srandu, ne?

0/0
25.5.2008 0:47

Doktorcorporal

Re: Re: vždycky když vidím

Mě například nevytáčí ta budna, nebo účes. Mně vytáčí, že tato rodinka je ochotna investovat velké peníze do krásy, ale na zuby si dá pravidelně jenom to co hradí pojišťovna. To znamená šmejd.

0/0
25.5.2008 12:32

Diskutervas

Julínku,

ve zdravotnictví nemůže existovat normální ekonomické prostředí, protože by to znemožnilo rovnost přístupu ke zdravotní péči. Buď si tak blbej, že si to neuvědomuješ, nebo řekni rovnou, že nechceš rovný přístup k péči, který garantuje ústava. Táhni v každém případě!

0/0
24.5.2008 20:06

Doktorcorporal

Re: Julínku,

Ekonomika může panovat. Tam, kde jde o estetiku. A nadstandard. Což zuby jsou.

0/0
25.5.2008 12:34

djlukasek

Podle téhle logiky

by si lidi měli platit uplně za všechno a mělo by je to motivovat o lepší péči o sebe. Jen hlupák si může myslet že za zkažený zub si člověk může, ale za infarkt, žlučníkové problémy atd., atd. ne. Může si za to uplně stejně. Tak bud se bude platit všechno anebo nic ...

0/0
24.5.2008 18:55

almnis

Re: Podle téhle logiky

na 90% si za to opravdu můžeš sám, možná že některý zubař můj percentuální odhad ještě navýší...ale to těžko pochopíš

0/0
24.5.2008 20:45

mh_ringo

Re: Re: Podle téhle logiky

za mnohe zmrvene zuby muze prave zubar.

0/0
24.5.2008 20:55

almnis

Re: Re: Re: Podle téhle logiky

no to zcela jistě taky, spolupráce doktor pacient v tomto směru často bývá na 100% smrtelná

0/0
24.5.2008 21:01

tourbillon

Re: Re: Re: Re: Podle téhle logiky

pouzivat slovo smrtelna pro obycejny nezdar pri osetreni zubu je trosku divne

0/0
25.5.2008 0:49

mikd

Re: Re: Re: Podle téhle logiky

R^můj manžel/který si čistí zuby 3x denně/ přišel díky "skvělé" péči zubaře o 4 přední zuby a následně ho to stálo 11tis., aby měl aspoň napevno umělé :-/Rv

0/0
25.5.2008 8:58

slatin

Re: Re: Podle téhle logiky

Tak ať se zruší povinné zdravotní pojištění,ať se zavede dobrovolné komerční pojištění(každý podle své peněženky),a potom všichni mohou platit vše,a pojišťovna to uhradí. Kdo na to nebude mít(chudí)ať stát za něj platí minimální povinnou péči,a problém by nebyl tak veliký. Teprve potom si každý uvědomí,co to je pečovat o zdraví.A kdo nebude chtít zaplatit,bude mít smůlu.Ale současně to bude působit jako odstrašující příklad pro ostatní,aby  něco pro své zdraví dělali.

0/0
24.5.2008 21:09

almnis

Re: Re: Re: Podle téhle logiky

no za 100 let se možná něčeho dočkáme, momentálně nám těch 200 vyčpělých poslaneckých outěžků mohou za hranicemi závidět. Větší exoty v akci snad mají už jen na Slovensku. Sousedům se omlouvám.

0/0
24.5.2008 21:13

Pilad

Re: Re: Podle téhle logiky

To je debilita která možná platí tak když je člověku 20-25 let ale ne v padesáti.

0/0
24.5.2008 23:59

tourbillon

Re: Re: Re: Podle téhle logiky

To si zaslouzi odbornou hlubsi uvahu. Sem s ni.

0/0
25.5.2008 0:55

tmf

Re: Podle téhle logiky

myslím, že djlukasek má pravdu

člověk si může za chřipku, kdyby byl doma nechytne ji, může si za zlomenou nohu, kdyby nelyžoval tak si ji nezlomí ... no a kdyby se nenarodil ...

Před rokem přijdu k zubaři, ukazuji mu 7 dole a že strašně bolí, on odborně usoudil že to tak není, vyrval osmičku, přetrpěl jsem noc a druhý den znovu, vytáhl 6 no a na potřetí s komentářem že osmičky jsou stejně k ničemu konečně vytáhl tu sedmičku kterou jsem mu hlásil hned při první návštěvě. Debil. A potom mi nabídl implatáty když teď na jedné straně kvůli němu skoro nemám zuby, kousek za 22 tisíc.

0/0
24.5.2008 22:03

tourbillon

Re: Re: Podle téhle logiky

Predpokladam jsi okamzite zmenil osetrujiciho lekare. Nechat se dal osetrovat tim jak jsi ho nazval debilem by te stavelo do stejne pozice.

0/0
25.5.2008 0:58

zubokleštič

Re: Re: Podle téhle logiky

Tak k němu nechoď.

0/0
26.5.2008 17:43

kocourek96

Re: Podle téhle logiky

taj jsi se označil za hlupáka. ;-D

0/0
25.5.2008 7:55

zubokleštič

Re: Podle téhle logiky

Takže za vrozenou srdeční vadu si podle vás člověk může úplně stejně, jako když je mu objasněno, že bez mezizubního kartáčku to nejde, nacvičí se s ním používání, on si ho koupí, vystaví na poličku, a pak se ošívá, když mu chybí money na jeden karton jeho oblíbené zubní pasty Sparta?

0/0
26.5.2008 17:34

roddie

Já mám

geneticky vrozenou vyšší kazivost zubů kvůli slabší sklovině. Většina huby v 32 letech pod plombama, mnoho z nich až ke kořenům, už z mládí, několikrát přeplombované. Jinak jsem zdravý až hanba, v práci jsem za 6 let neměl nemocenskou. Nejen, že mě stojí majlant korunky, ještě implantáty a teď už i obyčejné plomby. Jsem pro to, aby si i ostatní pacienti připláceli na endoprotézy, transplantace a podobně. Proč mám být bitý kvůli svojí dispozici?

0/0
24.5.2008 18:46

hisaak

Re: Já mám

Souhlasim, ze tyhle extremni pripady by se mely nejak extra resit. Na druhou stranu musi byt ve dravotnictvi nejaky system, ktery by mel byt nastaveny tak, aby fungoval pro maximalni moznou vetsinu spolecnosti (myslim takovou tu "normalni"). A v tom pripade je na extremni pripady nutne myslet az v druhe rade.

0/0
24.5.2008 18:51

Tomáš Nemravný

Re: Já mám

Přesně tak, kolega v práci říkal, že jeho táta si čistí zuby jenom když jde k zubaři, jinak si vypláchne ráno hubu vlažnou vodou a přitom nemá jediný zkažený zub...

0/0
24.5.2008 23:23





Najdete na iDNES.cz