Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V srbských volbách zvítězil prozápadní blok, tvrdí první výsledky

V srbských volbách zvítězil podle prvních odhadů prozápadní blok prezidenta Borise Tadiče. Není ale jisté, že získá parlamentní většinu. Nacionalističtí radikálové zaostali o deset procent. Předčasné volby rozhodují, zda se Srbsko přikloní k EU nebo k Rusku. Sdělovací prostředky psaly o "osudové volbě".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Chudáci Srbi -

USA je vybombardují, EU jim ukradne Kosovo a pak je nutí volit prozápadně s jedinou vidinou - že jinak se budou mít ještě hůř ......

A to ještě netuší, že EU není žádná výhra

0/0
12.5.2008 11:13

Vosta Jindra

Re: Chudáci Srbi -

Výhra je Rusko, samozřejmě....... Krom toho nevím, jak je EU zbavila Kosova. Kosova se zbavili sami v roce 99 a deset let už stejně součástí Srbska není.

0/0
12.5.2008 11:15

Mak1

Re: Re: Chudáci Srbi -

A proč ne - nám taky EU nic dobrého nepřinela ....

A že se Srbové sami zbavili Kosova ? A v roce 99 ?? Můžete mi k tomu poslat nějaký odkaz ??? Já jsem nikde nečetl, že by se separovali ....

0/0
12.5.2008 11:22

Hail Eris

Re: Re: Re: Chudáci Srbi -

EU nám nic dobrého nepřinesla? kdo je to "my"? :) mne EU prinesla mnoho dobreho R^

0/0
12.5.2008 13:28

Mak1

Re: Re: Re: Re: Chudáci Srbi -

Tak to si můžete gratulovat.

Mně a spoustě jiných lidí přinesla neuvěřitelný nárůst byrokracie, kamiónové dopravy, zákaz rumu, kvóty na cukr, .........

ale - jste-li byrokrat, či rentiér, tak pak věřím, že výhody převažují;-)

0/0
12.5.2008 14:53

rene1879

Umíte počítat?

Ty vaše "proevropské" strany mají 123 mandátů v 250 členném parlamentu. Tak kdo vyhrál? Nikolič 77 + Koštunica 30 + socialisté 20 = 127 mandátů. Takže je to naopak než hlásají titulky našich novin, že? Je možné, že Koštunica "přeběhne", ale zatím je situace jasná pro "nacionalisty", přesto, že za sebou neměli sdělovací prostředky. Je to ale nacionalismus, nechtít být spojencem někoho, kdo mě bombardoval, ničil nemocnice a školy a vraždil děti v porodnici v Bělehradě, aby vydupal samostatnost pro mafiány v Kosovu? Překvapivě hodně lidí se sice nechalo zblbnout a nachytat na sliby, většina však měla rozum a hrdost. Takže zklidněte hormon, páni novináři. Dětská počitadla do ruky a učte se sčítat!

0/0
12.5.2008 11:12

goldaxe

???

kdyz sectu vysledky nacionalistickych stran, tak me nejak nesedi to jasne vitezstvi Tadice...?8-o

0/0
12.5.2008 8:02

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze Srbove nechteji mit s Rusakama nic spolecneho ?  ;-)

0/0
12.5.2008 5:54

B.Walsh

Situace

jak ze špatného filmu. Buď se nechají pohltit Západem, který se k nim chová jak ku*w*a k děcku, s vizí prosperity, nebo budou ve věčné izolaci s orientací na Rusko s nejasnou budoucností.;-(

0/0
11.5.2008 23:29

Tarin

Re: Situace

no jo ale Srbsko je stat ktery alespon castecne funguje. V Kosovu nefunguje nic

0/0
11.5.2008 23:36

B.Walsh

Re: Re: Situace

a ani fungovat nebude, od kamaráda známý tam byl na vojenské misy a říkal, že máme být vděční za to několikasetticícové etnikum (omlouvám se za paušalizaci), které u nás žije, že by mohlo být pro tamní obyvatelstvo vzor pracovitosti a spořádaného způsobu života!!! 

0/0
11.5.2008 23:52

Tarin

Re: Re: Re: Situace

Ja se odtamtut vratil v patek byl sem i na zakladne tak vetsinu infa mam z prvi ruky. Ale oni prece pracuji perou perou docista docista :)

0/0
11.5.2008 23:56

Simakj

Re: Re: Re: Re: Situace

Odtamtut jo? prví ruky jo?... spíš jsi měl být doma a učit se česky... :-©

0/0
12.5.2008 0:33

Tarin

Re: Re: Re: Re: Re: Situace

lol no promin ze sem unaveny a pisu tak jak pisu. Ale pripada mi ubohe ze na to musis takhle reagovat...jen davas najevo ze nemas nic vecnyho co bys rekl.

0/0
12.5.2008 0:46

Tarin

heh

Jak se můžete divit tomu, že jsou na EU naštvani? Vždyť jim vzali územi, které jim právem patří. Kdyby se státy EU chovali alespoň trochu rozumě nikdy by Kosovo neuznali.

0/0
11.5.2008 22:32

Josef II

Re: heh

Asi nekterym doslo, ze by museli Kosovakum platit duchody a davky !! Kdyby nam nekdo nabizel zakarpatskou Rus, tak by se take naslo par hlupaku, ketri by to brali ! 

0/0
11.5.2008 22:44

Tarin

Re: Re: heh

mno mezi nami a podkarpatskou rusy je takovy drobny problem. Tusim ze se mu rika slovensko. Jinak pozor protoze Kosovo je region(nechci rikat stat), ktery byval byl mohl mit obrovsky potencial. Jsou tam velka naleziste nerostnych surovin no ale samozrejme neni infrastruktura a penize na to aby se mohlo uvazovat o tezbe ;)

0/0
11.5.2008 22:50

cenzor je /cenzored/999

Re: Re: Re: heh

Obrovsky potencial?? Kterej muslimskej region ma nejakej potencial?? Kdyz odectu ropu, tak zadnej. Muslimove jsou linejsi nez vsi, takze ten "potencial" vlastne zadnej neni. Krome mesit tam zatim nic nepostavili, ale zato dokazali, ze umi mordovat lidi(nektere na nahradni dily), rabovat, znasilnovat a podobne zverstva..:-©

0/0
11.5.2008 22:54

Tarin

Re: Re: Re: Re: heh

Proto sem napsal mohlo mit ale EU ten region svym rozhodnutim poslala do pekel uplne

0/0
11.5.2008 22:56

Tarin

Re: Re: Re: Re: heh

Jeste s tim stavenim. Byl si nekdy v Kosovu? Ja se z tama v patek vratil :)

0/0
11.5.2008 23:07

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: heh

K rozvinute prosperujici ekonomice nejsou potreba nejake nerostne suroviny. Stejne by to vyzral nejspis stat a prislo by to vnivec. Hongkong a Singapur zacinali jako chude staty a dnes maji zivotni uroven jako Nemecko a k tomu jako bonus daleko vice svobod :)

0/0
11.5.2008 23:50

Tarin

Re: Re: Re: Re: heh

heh a jak chces udelat rozvinuty stat z uzemi kteremu vladnou klany premier je na seznamu interpolu a vsichni clenove radobyparlamentu hrabou jen pro sebe a sve rodiny. Kosovo  nebylo zalozene jako stat s perspektivou do budoucna ale jako stat ktery poslouzi k legalizaci spinaveho obchodu a prani penez.

0/0
12.5.2008 0:40

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: heh

Jo, to je problem, ale tohle si musi vyresit nejak sami. Resenim by byla absolutisticka liberalni vlada, coz je presne model ktery stoji za uspechem dvou zemi, ktere jsem zminoval.

A legalizace spinaveho obchodu (co to je?) a prani penez s vyspelosti ekonomiky nesouvisi, takze bych to sem netahal. Ostatne podobne se chova spousta vlad.

0/0
12.5.2008 0:50

Tarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: heh

jenze ona to de facto zadna vlada neni aspon ne v tom slova smyslu jak to chapem tady. Nema zajem na tom neco menit ve velkem se tam kseftuje s drogama, zbranema, alkoholem atd. a ucastni se toho i samotna slavna vlada.

0/0
12.5.2008 0:56

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: heh

Tak na obchodu s drogami nevidim nic spatneho, to patri ke kazde ekonomice, jen je to nekde zakazane (a ty zakazy stejne nefunguji). Kseftovat s alkoholem je taky OK. U zbrani je to uz slozitejsi, ale tohle proste nejsou prekazky. Spis by byl prekazkou zakaz techto 3 veci ;)

No uvidime jak se to tam vyvine.

0/0
12.5.2008 1:57

Mak1

Re: Re: Re: heh

A co má být ? Mezi USA a Aljaškou je taky Kanada a přitom to funguje:-P

0/0
12.5.2008 11:08

TVaclavicek

Srbové

Hurá, Srbové dostali rozum. :-P;-);-D

0/0
11.5.2008 22:28

cenzor je /cenzored/999

Prozapadni blok...

Nazyvat v Evrope nekoho prozapadniho ne protizapadniho je humus. To uz mohli rovnou napsat vlezdoprdelky, nebo vlastence..:-©

0/0
11.5.2008 22:15

martiXXXX

hmmmm

Furt nechápu co je socialistického na volném obchodu bez cel v rámci EU, na volném pohybu zboží, lidí, kapitálu v rámci EU. A nechápu co je kapitalistického an nacionalismu, který zemi izoluje, zavádí cla, kterí zdražují zboží a; ztěžují vývoz; co je kapitalistického na zemí, kde vyhraje asi příští volby Paroubek s komunisty (Paroubek vede o 10%) atd.

0/0
11.5.2008 21:57

martiXXXX

Re: hmmmm

To mi místo kapitalismu připomíná spíše severní koreu, která je taky nesmírně nacionalistická, hrdá, izolovaná...ale chudá a zaostalá...to je ten pravý kapitalismus na rozdíl od tzv. sociaůistické evropské tyranie??

0/0
11.5.2008 21:59

José Antonio

Re: Re: hmmmm

Spoustu aspektů má EU se Severní Koreou společnou. Odvolat evropskou komisi je stejně tak snadné jako demokraticky sesadit Kim Čong-ila a pokud jde o ty stohy omezení, nařízení a doporučení, tolik jich snad ani Severní Korea nemá, protože s ohledem na tamní hospodářskou situaci by režim všechen ten popsaný papír ani nezaplatil.

0/0
11.5.2008 22:11

hnedka_zdrapana

Re: Re: hmmmm

Kapitalismus znamena osobni svobody a dane nekde blizko nuly. Severni Korea ma dane nekde u 100%, soudruhu.

0/0
11.5.2008 22:24

martiXXXX

hmmm

Kdo ve vyspělé Evropě není v EU? Švýcarsko, Norsko a dál? A tyhle dvě země jsou taky fakticky součástí EU, především ekonomicky různými dohodami o volném obchodě. To jako chcete cla, aby se zdražilo zboží z dovozu a aby se naše zboží hůře prodávalo venku? Dnešmńí svět je propojený a Evropa zvlášť. Drtivá většina anšeho obchodu je s EU. Abych si pěstoval nacionalistické vášně, kvůli tomu mohu chodit na fotbal. Izolace ovšem je cestou do pekel.

0/0
11.5.2008 21:52

hnedka_zdrapana

Re: hmmm

Ne, nechceme cla. A nebyt v EU, tak bysme mohli cla kompletne zrusit. Dnes je zrusit nemuzeme (myslim cla mimo EU). K tomu, aby fungovala ekonomika a mezinarodni obchod neni treba superstat, ale liberalni ekonomika. Podivejte treba na Singapur, ten neni clenem zadneho velkeho celku a cla nema zadna.

0/0
11.5.2008 22:23

Josef II

Re: Re: hmmm

Co to tady placas, ty huso hloupa? Nebyt EU, tak bychom mohli zrusit vsechna cla ?? Jenom nase cla, aby nas tu potom zaplavila Cina !!  Jinak ja tu EU uz opravdu nechapu! Proc maji stale takovy zajem o tu svoloc z vychodni Evropy? To jim nestaci, ze jim tam delaji bordel taci nacionalisticti rozvrataci jako jsou Polaci a Cesi ?!?

0/0
11.5.2008 22:39

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: hmmm

Nesmysly placas ty. Ano, mohli bychom zrusit vsechna cla a bylo by to v nasem zajmu. Nektere zeme EU by mozna cla nezrusily, ale tim skodi jen samy sobe.

A s tou Cinou, fakt no comment. Cina muze sice zaplavovat cokoli, ale to cokoli musi taky nekdo koupit. A tady rozhoduje zakaznik. Komparativni vyhody ti nic nerikaji, ze? Spi dál :-)

0/0
11.5.2008 23:03

blekkal

Re: Re: Re: Re: hmmm

Ony se koneckonců i ta cla dají zavádět selektivně, že? ;-)

0/0
12.5.2008 0:54

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: hmmm

Ano, daji. Ale u cel vzdy plati, ze jejich zavedenim ztraceji *obě* strany. Kdyby meli politici a volici trosku vice rozumu, nikde na svete uz cla davno neexistuji.

0/0
12.5.2008 3:29

kion1

Volič Národní strany

Věřím, že Srbové mají rozum, a odmítnou volit prozápadní koalici okolo Tadiče.

Srbové jsou v Evropě, a Evropané, na to nepotřebují EU!!!!!!!!!!!!!!!

To se nám nutí neustále dokola tenhle blud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doufám, že zvítězí zdravý pud sebezáchovy, a vyhrají nacionalistéR^[>-]

0/0
11.5.2008 21:41

osvetitel

Re: Volič Národní strany

Nacionalismu se normalni Srbove nenaji !A ti nacionaliste je automaticky izoluji a udelaji zavisle na Rusku!Nevim proc jim to prejes a jeste vystrkujes ceskou vlajku?8-o

0/0
11.5.2008 21:45

Ikhor

Srbsko

je v pozici Finska ve 40. letech. Na to útočil bolševický obr s cílem totální nadvlády, a tak jim nezbývalo nic jiného než přijmout pomoc od nacistů. Na Srbsko dnes útočí islamosocialistický obr tvořený EU a USA, a tak jim nezbývá nic jiného než přimout pomoc od Rusáků

0/0
11.5.2008 21:41

kion1

Re: Srbsko

R^

0/0
11.5.2008 21:41

osvetitel

Re: Srbsko

Hmm ak vuli tomu vystupnovali to fiasko s Chorvatama?

0/0
11.5.2008 21:47

martiXXXX

Re: Srbsko

že ti Finové a Irové a další tak dobře prosperují s eurem......takové bláboly

0/0
11.5.2008 21:53

martiXXXX

Re: Srbsko

to je síla..Srbsko je pro tebe vzorem tvrdého kapitalismu ;-D

0/0
11.5.2008 21:55

Ikhor

Re: Re: Srbsko

Co tady plácáš o kapitalismu? Já jsem hodnotil politickou situaci Srbů, kteří bojují o holé přežití.

0/0
11.5.2008 22:05

kultx

Re: Srbsko

Ano, USA je islamosocialistický obr jak vyšitý.... ;-D;-D Prosím tě, bež se někam uklidnit a vzpamatovat... R^

0/0
11.5.2008 22:09

franta_straka_unban

srbove voli

mezi vlezenim do prdele sionistum a normalnim fungovanim:-)

0/0
11.5.2008 21:40

martiXXXX

HMMM

Zajímavá je ta vlna nacionalismu v Česku....malý český nacionálfašismus těžko může ovládnout světa ale zemi může izolovat...a každá izolace v dnešním světě bolí - viz severní Korea. Do EU vyvážíme drtivou většinu zboží a též dovážíme. Je tady absolutně volný obchod bez cel; volný pohyb osob a kapitálu. Zřejmě se nám stýská po zavřených hranicích, zastavení obchodování atd. rADŠI MJÁME pAROUBKA A KOMUNISTY, KTEŘÍ PODLE PRŮZKUMŮ VYHRAJÍ PŘÍŠTÍ VOLBY NEŽ eu

0/0
11.5.2008 21:39

martiXXXX

hmmmm

toto má budoucnost - komunistické Česko

Paroubek už vede podle výsledků průzkumů o 10%; utvoří koalici s komunisty nebo možná s lidovcia zelenými a koruna bude posilovat jako zběsilá vůči euru

ani dekadentní socialistická Evropa ani pravoslavné Srbsko..ale komunistické Česko

Severní Korei i budeme závidětR^

0/0
11.5.2008 21:35





Najdete na iDNES.cz