Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenský prezident podepsal zákon, který omezí svobodu tisku

Slovenský prezident Ivan Gašparovič podle očekávání podepsal sporný tiskový zákon, který může podle vydavatelů ohrozit svobodu tisku. Zákon, který prosadila koalice vedená premiérem Robertem Ficem, má platit od června. Slovenské deníky už další protestní akci nechystají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sunny29

Madqwerte,

Pokud neumíš nic jiného, než mi nadávat a navíc lhát, buď tak laskav, a vynech mne i mé příspěvky.

Děkuji.

0/0
26.4.2008 11:00

no-ki

Příklad

jistě jste zaznamenali srdceryvný příspěvek pana Paroubka v idnes jak novináři stále píší o paní Petře....jak je to nemorální neetické a nehodné novinářů.....a hle vten samý týden Jirka 2x na titulní straně Blesku pozuje s paní Petrou a psem a paní Petrou jako rozlučkový polibek před cestou do parlamentu...ještě chyběla reportáž jak pani Petra maže svačinu do parlamentu a dává tam jen zdravé potraviny z Lidlu....Hnus ....Rv

0/0
26.4.2008 10:53

iPilat

demokracie je jako atomova bomba

dej ji hlupakum a nestesti je hotove, staci se podivat na Cesko;-D;-D;-D

0/0
26.4.2008 1:36

pius99

je mi jakýkoliv tisk ukradený

ale protže je dost lidí co noviny čtou, pak je dobré, když zákon dává právo i duhé straně se v tisku vyjádřit. Je to tedy zákon podporující demokracii. Nikoho nenutí psát nepravdy a lži, naopak.

0/0
25.4.2008 23:01

Sunny29

Re: je mi jakýkoliv tisk ukradený

Tak to je Slovensko asi jedinou zemí na světě (kromě těch jasných totalitních) demokratické. 8-o8-o;-D No, ještě, že tam nežiju. R^

0/0
26.4.2008 10:57

indnes

Vás to naozaj trápi ,

aké budú slovenské noviny ?

Ja tu žijem a je mi to akurát(Y)  Keď sa nebudú páčiť čitateľom, tak ich jednoducho nebudú kupovať a verte, že život pôjde ďalej. Politici / lebo o tých tu ide v prvom rade/

potrebujú média a naopak. Takže, oni si tú strednú cestu nájdu a nám ostatným, na ktorých si spomenú raz za štyri roky , to môže byť  v  r-ti.

0/0
25.4.2008 21:36

celtic

Re: Vás to naozaj trápi ,

R^:-)

0/0
26.4.2008 10:57

Sunny29

Re: Vás to naozaj trápi ,

Vadí to hlavně novinářům, navíc v novinách vznikne pěkný zmatek, ale když se ti to líbí, hlavně zůstaň na Slovensku. Slota je taky fajn, že? :-)

0/0
26.4.2008 11:03

rohatei_1

No jestli je pravda co psali v MF Dnes

Tak na Slovensku budou mít opravdu zajímavé noviny, všelijací psychopaté budou dlouhodobě na první stránce onanovat se svými výplody. Prý podle tohoto zákona když např. napíší něco o Paroubkovi na první stránce tak bude mít ze zákona právo na té první stránce se vyjádřit nejen  Paroubek  ale i kterýkoliv jiný rozhořčený bolševik.

Tohle je dobrá zpráva pro MF Dnes Slováci nebudou kupovat ty pozvracené slovenské noviny a radši si koupí MF Dnes:-)

0/0
25.4.2008 20:20

nic.ole

pravda... v MF Dnes???

a kdyby jen jedny, rovnou dvoje na každého a všichni jedny stejné ;-) to bude krása, jeden lid, jeden názor

0/0
25.4.2008 20:32

malej pipík

Už vidím ty noviny

tlustý jak zlatý stránky...;-DRv

0/0
25.4.2008 20:03

FightingODS

Správné rozhodnutí!!!

Zákon by měl být ještě tvrdší.Co si dovolují pisálci je neuvěřitelné.Místo informovaní veřejnosti, dělají vlastní politiku.Rv

0/0
25.4.2008 19:54

jjumbik

Re: Správné rozhodnutí!!!

jak by měl být tvrdší? :-)

0/0
25.4.2008 22:30

Azarael

akorat kopou

tendle zakon totiz znamena konec bulvaru a obvineni ktera si nejaky redaktor vycucal z prstu, neni to omezeni svobody tisku ale zavedeni kontroly pravdivosti toho co tisk pise, takovy zakon bysme potrebovali takyR^V

0/0
25.4.2008 19:23

kamasutra.novakova

chro, chro

No jo no, koukam, že i pro slovenská prasátka jsou ty miliardy ve státním rozpočtu tak lákavé. Oni ti novináři furt otravujou a když nějakému prasátku skončí při přerozdělování něco v korýtku, tak hned chtěj novináři vysvětlení. A prasátka to nebaví neustále vysvětlovat. To by se taky třeba mohla uchrochtat. Oni si chtěj vklidu rochnit v korýtku. A ten chtíč zůstat u korýtka je tak velký - že prasátka pro to udělaj úplně všechno. Tak prostě teď na Slovensku prasátka omezili novináře no. Je tu někdo, kdo to snad nechápe ? Nebo je tu někdo, kdo si myslí, že lék na ekonomiku je ten, že stačí omezit novináře a rázem jak mávnutím kouzelného proutku se politici změní, budou poctiví, ekonomika půjde prudce nahoru a svět bude krásný.

0/0
25.4.2008 18:13

klauzkomik

nadpis

o co jsou ti naší pisálkové lepší než ti Slevenští,jen si vezměte ten dementní nadpis,jakou svobodu slova omezí,snad omezí omezenceRv

0/0
25.4.2008 17:39

donvito

Koho je svoboda ?

Každá svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proč má mít novinář větší právo, než kdokoliv jiný? Nejde přece o politiky. Každý člověk, o kterém noviny napíšou něco, co ho poškozuje (a že jich takových je !!!), by měl mít stejně jako pisálek svoje právo. Až o někom z kritiků zákona nějaký plátek něco napíše u nás, tak každý pozná, jak je proti lžím a manipulacím bezmocný. Na Slovensku se to snad aspoň trochu zlepší.R^R^R^

To je pravicový, nikoliv levicový zákon. Naopak fašismus a nacismus jsou levicové, nikoliv pravicové, jak naši pisálkové jako stádo ovcí stále opakují.:-/

0/0
25.4.2008 16:55

HEIL-ige-ODS

Re: Koho je svoboda ?

ale sou pravicovy - a tak to ma bejt R^[>-]

0/0
25.4.2008 17:03

Sharkee

Re: Koho je svoboda ?

nic proti, ale mne prece nikdo, jako vydavatele novin, nemuze nutit, abych ZDARMA a bez moznisto nasledne reakce uverejnil cokolivk co se kou´mu zlibi a to jeste pod pokutou 150.000/pripad

to neni nic jineho nez-li porusovani zakladnich lidskych prava a svobod

0/0
25.4.2008 17:08

donvito

Re: Re: Koho je svoboda ?

Tak fajn. Až o tobě napíše nějaký hnojomet (Y), že jsi někoho okradl nebo že jsi řídil opilý nebo že týráš děti nebo ještě něco horšího, co uděláš? Řekneš si : no jasně je to jeho právo, jsou to jeho noviny a jeho svoboda slova. Když se budeš soudit, možná za 3 roky se dočkáš v rohu malinkaté opravy, ale to už nikdo nečte a nikdo si to nepamatuje. Do 3 let jsi vyřízený člověk. Podle nového slovenského zákona máš právo (!!!) se ozvat.R^

0/0
25.4.2008 17:14

Sharkee

Re: Re: Re: Koho je svoboda ?

ale to co popisujte hrozi prave prijetim tohoto zakona - navic vam zakon zakaze reagovat (PROTIUSTAVNE)

0/0
25.4.2008 17:15

bilboq

Re: Re: Re: Koho je svoboda ?

Jo. Ale stejne tak se mam pravo ozvat na pravdivy clanek a reagovat necim typu "Nase firma prodava lednice XYZ nejlevneji! Objednavejte na tel. cisle 123456789". Mozna je to dobre myslene, ale je to velmi lehce zneuzitelne.

0/0
25.4.2008 17:43

madqwert

Re: Re: Koho je svoboda ?

nic proti, ale ty zadne noviny nevydavas ;-D

0/0
25.4.2008 17:14

donvito

Re: Re: Re: Koho je svoboda ?

No právě proto. Kdo vydává noviny (musí mít registraci), má dost velkou moc ovlivnit lidi a to jak pozitivně tak negativně. Z někoho hrdinu, z jiného gaunera. Tak, jak jim někdo třeba zaplatí. Musí mít taky odpovědnost za následky svých svobodných slov.

0/0
25.4.2008 17:19

Podrazza

Svoboda blbosti

Ono když už nějaký zákon vůbec upravuje tisk, tak to o něčem svědčí? Ale o čem? O dění na Slovensku se nezajímám, ale napadá mě že buď nestojí za nic slovenští novináři nebo politikové. Samozřejmě že naši politikové taky nejsou žádná sláva, ale ti se na rozdíl od slovenských starají jen o vlastní kapsu... a v podstatě je našim politikům ukradené co si o nich voliči myslí a co o nich noviny píší až na vyjímky ze kterých by se dalo u soudu něco vyrazit. I když na druhou stranu když vidím formulaci a obsah titulků v českém bulváru, tak nechápu co to kupuje vůbec za lidi, a jak si může taková redakce vydělat na slanou vodu... Teď Slováku raď :D

0/0
25.4.2008 16:52

singlemalt

Autoři a signatáři zákona jsou sami nesvobodní omezenci.

0/0
25.4.2008 16:51

Sunny29

Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

nepochopí, o co jde, a volby vyhraje levice. Rv

0/0
25.4.2008 16:49

madqwert

Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

hloupa sunny, topol rekl, ze ficuv tiskovy zakon se mu libi ;-D

0/0
25.4.2008 16:51

Podrazza

Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

Topol je taky poslední dobou trochu hodně mimo... :D

0/0
25.4.2008 16:52

singlemalt

Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

nekecej Macuro, tak to neřekl a ty to víš. ;-€

0/0
25.4.2008 16:59

madqwert

Re: Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

ja presne necitoval, ale v tomhle smyslu to bylo ;-D

0/0
25.4.2008 17:03

singlemalt

Re: Re: Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

a že jindy tapetuješ a dneska se k tomu nemáš.:-)

0/0
25.4.2008 17:04

madqwert

Re: Re: Re: Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

na tapety je tu nyni samer petra ;-D

0/0
25.4.2008 17:06

Sharkee

Re: Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

soudruh laebil je placen za sireni lzi a pomluv

pravda a objektivita jej nezajima

0/0
25.4.2008 17:09

Sharkee

Re: Re: Re: Tak takhle podobně dopadneme, pokud socani

soudruh larebil uz si opet podplatil cenzora a nesmi se napsat ze lze????????

cenzura lal placeny diskuter z CSSD????

:-©Rv

0/0
25.4.2008 17:14

Hail Eris

to se nám tu vyrojilo

křesťanů a komoušů :)

0/0
25.4.2008 16:42

astrix

Re: to se nám tu vyrojilo

Jo, tak to máte blbý. Tady u nás je to v pohodě.;-D

0/0
25.4.2008 16:44

donvito

Re: to se nám tu vyrojilo

A kterej z nich ty jseš?

0/0
25.4.2008 16:47

schlowak

nevidim nic zle na tomto zakone..

uroven slovenskej zurnalistiky je otrasna.. same gramaticke chyby, nazory su predkladane ako fakty, totalna absencia objektivnej diskusie a kritiky napriec celym politickym spektrom.. skoda, ze u nas nedavaju priame prenosy z tlacoviek ako na zapade, otazky niektorych novinarov vysoko vypovedaju o znalostnej urovni problematiky tychto jedincov..

0/0
25.4.2008 16:38

astrix

Re: nevidim nic zle na tomto zakone..

Gramatika je příšerná i u nás. Ale vidíš... to by  mě zajímalo, jestli se budou muset zveřejňovat upozornění čtenářů na gramatické chyby. ;-D

0/0
25.4.2008 16:40

Sunny29

Re: nevidim nic zle na tomto zakone..

Když se ti to líbí, super, ale zůstaň si na Slovensku, my tady takové nadšence nepotřebujeme. :-)

0/0
25.4.2008 16:50

schlowak

Re: Re: nevidim nic zle na tomto zakone..

no ved jasne.. debata je o slovenskom zakone, nie o vasej tlaci.. vy mate lepsich novinarov, kvalita spravodajstva je neporovnatelne vyssia..

0/0
25.4.2008 16:56

jansmith1984

Spravne

Zájmy občanů naopak poškozují pisálkové,kteří beztrestně,bez jakékoliv odpovědnosti mohou nakydat na kohokoliv jakýkoliv hnůj v podobě nepodložených informací.Každý musí za svou práci zodpovídat.Zákon je na místě.

Mainstream se bojí především toho, že dle nového zákona budou muset zveřejnit strukturu vlastníků, tj. hned bude vidět, za čí peníze daný plátek kope. A to je konec lží o nezávislosti novinářů.

0/0
25.4.2008 16:37

astrix

Akorát jsem nepochopil

kde je to omezení. Že je povinnost zveřejnit nějaké informace navíc podle mě není omezení informací původních. Kdyby zákon určoval, co se smí publikovat a co nesmí, tak to by bylo něco jiného, ale tady se naopak přikazuje publikovat něco navíc, takže co se vlastně omezilo?

0/0
25.4.2008 16:36

bilboq

Re: Akorát jsem nepochopil

Pokud na kazdy clanek dojde 100 reakci k publkaci, tak to noviny muzou zabalit. Pochybuju ze by si udrzely rozumnou cenu i pri poctu stranek srovnatelnych s telefonnim seznamem.

0/0
25.4.2008 17:45

davidh

komunismus

A na Slovensko se vrací komunismus. Říkat si, co kdo chce??? Tak to si snad děláte srandu??? Kde žijeme?

0/0
25.4.2008 16:28

donvito

Re: komunismus

Správně. Až tě nějaký pisálek poblije, tak mu ještě poděkuj:-©. To by tak bylo, abys měl dovoleno se nějak ozvat !

0/0
25.4.2008 16:35

donvito

Omezí svobodu koho ?

Každá svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proč má mít novinář (kde jaký zakomplexovaný nýmand) mít větší právo, než kdokoliv jiný? Nejde přece o politiky. Každý člověk, o kterém noviny napíšou něco, co ho poškozuje (a že jich takových je !!!), by měl mít stejně jako pisálek svoje právo. Až o někom z kritiků zákona nějaký plátek něco napíše u nás, tak každý pozná, jak je proti lžím a manipulacím bezmocný. Na Slovensku se to snad aspoň trochu zlepší.R^R^R^

0/0
25.4.2008 16:27

HEIL-ige-ODS

.

holt asie no - tam je mozny vsecko...

0/0
25.4.2008 16:22

ossetepo

Reakce na slovenský zákon

Naše media kritizují zákon , který by v případě , že by platil i u nás , media donutll k objektivnějším a pravdivějším informacím. Zatím si mohou psát bez ohledu na pravý stav věcí zcela beztrestně. Potrefená husa se vždy nejvíc ozývá.

   O informacích na idnes lze mnohdy úspěšně pochybovat.

   Mediím věřím jen výsledky sportovních utkání.

0/0
25.4.2008 16:16





Najdete na iDNES.cz