Diskuze

Senátoři se přeli o Lisabon, nakonec smlouvu poslali k Ústavnímu soudu

Lisabonská smlouva míří k Ústavnímu soudu, rozhodli podle očekávání senátoři. Ještě před hlasováním se dlouho přeli o to, co smlouva pro zemi znamená. "Naruší naši suverenitu," tvrdil senátor Josef Kalbáč. "Nedá se to hájit, ale musíme to schválit," kontroval jeho kolega Petr Pithart.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

celtic

26. 4. 2008 10:55
koukám že zdejší bolševici zase už vystupují z EU...

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

krok_original

25. 4. 2008 7:35
Poslali na špatné místo

Senátoři to poslali na špatné místo, Lisabonská smlouva patří poslat do  (Y)!

0 0
možnosti

hella.k

24. 4. 2008 20:25
Rozhovor

Přečtěte si tohle, je to fakt síla.

http://www.ods.cz/zpravy/prispevek.php?ID=6603

0 0
možnosti

keryx

24. 4. 2008 20:11
Zlata dvanactka....

jak bylo dobre v unii nez tam vlezli dalsi staty. Hadalo se to taky ale takovej cubinec a bordel jako je ted v ty dobe nikdy nebyl. Jeden tajtrlik z polska si postavi hlavu a ostatni staty EU nic nezmuzou. Kam by jsme tak dosli. Komu se to nelibi ma moznost se dat do politiky vyhlasit referendum a vystoupit.

0 0
možnosti

hnedka_zdrapana

25. 4. 2008 10:17
Re: Zlata dvanactka....

Kam by jsme tak dosli? No pokud by se neprijimaly zadne vyhlasky, tak urcite dal, nez kdyby se prijimaly jako doposud. Zablokovany zakonodarny sbor je ostatne casto pro obcany nejlepsim resenim :) Kdyz se dva perou, treti (obcan) se smeje..

0 0
možnosti

jjumbik

24. 4. 2008 19:22
o čem je smlouva

Tohle je skutečně velmi špatný systém pro malé státy. Protože proč by měli lidé podporovat něco, co si ani nemohou přečíst? Lisabonská smlouva není normální text, který dává smysl. Je to jen nesrozumitelný souhrn odkazů a doplňků k předchozím smlouvám. A já si myslím, že je to schválně. Že je to proto, aby si to normální voliči nemohli přečíst.

0 0
možnosti

madqwert

24. 4. 2008 19:29
Re: o čem je smlouva

souhlasim, puvodni euroustava byla lepsi, ta ty predchozi smlouvy rusila... tahle je jen uvadeni ve vzajemny souhlas a leckde upravuje na soucasny stav... ale je to dobry kompromis R^;-D

0 0
možnosti

jjumbik

24. 4. 2008 19:21
jak to bude fungovat

V řadě věcí už nebude potřeba jednomyslnost, ale kvalifikovaná většina. Po Lisabonské smlouvě už nebude potřeba hledat kompromis. A tak každý úředník Evropské komise začne svůj den tím, že zavolá německému velvyslanci, potom britskému, francouzskému a italskému. A když získá jejich souhlas, navrhne svůj návrh, když ne, neudělá nic. Ale už nikdy nezavolá českému velvyslanci. Nebude ho potřebovat.

0 0
možnosti

madqwert

24. 4. 2008 19:33
Re: jak to bude fungovat

nejdriv si nastuduj co je kvalifikovana vetsina... potrebujes souhlas nejen 65% obcanu EU, ale i 55% statu... takze 4 velke staty nemuzou samy nic R^;-D

0 0
možnosti

jjumbik

24. 4. 2008 19:21
co se mění

pro malé státy je Lisabnská smlouva katastrofa. Zásadně mění koncept fungování Evropské unie, posiluje moc velkých států. Dnes je unie založená na konceptu konsenzu, nikdo si nemůže nikoho dovolit ignorovat, vždycky se musí hledat kompromis. Protože jeden den sice můžete ignorovat výhrady Česka, ale druhý den, když se o zásadní věci rozhoduje jednomyslně, vám to český velvyslanec s chutí vrátí. Lisabonská smlouva tohle mění.

0 0
možnosti

madqwert

24. 4. 2008 19:35
Re: co se mění

ano meni a je to po zkusenostech s kacery dobre R^;-D

prava malych a strednich zemi jsou dobre osetrena R^;-D

0 0
možnosti

jjumbik

24. 4. 2008 19:20
na pokračování

Která z institucí Evropské unie je momentálně nejmíň otevřená? Rozhodně Rada Evropské unie. Je to nejmocnější instituce, přesto o spoustě rozhodovacích procesů není možné získat vůbec žádné informace. Třeba o činnosti pracovních skupin, které tvoří velkou část legislativy.

0 0
možnosti

madqwert

24. 4. 2008 20:02
Re: na pokračování

souhlas, bohuzel vetsi podrizeni rady europarlamentu, jak bylo navrhovanu v puvodni verzi euroustavy neproslo ;-D

0 0
možnosti