Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V troskách ultralightu byli dva mrtví. Podívejte se na průběh nehody

Pátrání po posádce ultralehkého letadla, které se ztratilo včera odpoledne, skončilo až ráno. Ohořelé trosky stroje objevila vojenská helikoptéra s termovizí na Opavsku, uvnitř byli dva mrtví. Informaci iDNES.cz potvrdil policejní mluvčí René Černohorský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZykIonB

Vypadá to, že Gripeny si připsaly

další úspěšný zásah.;-DR^

0/0
23.4.2008 21:26

Blbec z Xenemunde

<>

dobrá reklama na mobil. kterej to přežil - co je to značku 8-o ?

0/0
23.4.2008 18:04

rychloslimejs

let v mracich

nezkuseny pilot, pretazene letadlo a pad je tu hned... nerozumim letu UL letadla v mracich. UL letani je velmi bezpecne, jen se nesmi precenovat vlastni zkusenosti (jako u jakekoli lidske cinnosti ostatne). a veta v clanku, kde autor pise o kolizi v mracich, me navadi ke kolizi s dalsim letadlem, nema tam co delat...

0/0
23.4.2008 18:00

Bouše

Re: let v mracich

Vzhledem k počtu smrtelných nehod za posledních pár let bych o UL létání, jako bezpečném velmi pochyboval. Vždyť je to každou chvíli, co někde nějaký UL spadne. :-P

0/0
24.4.2008 11:30

Bouše

Re: let v mracich

0/0
24.4.2008 11:32

saldo

Zdá se, že se ultralajty

stávají ve vzduchu stejnou metlou jako motorky na silnici. Jen posádky se věkem poněkud různí. Aspoň že na rozdíl od těch mnohých jednostopých gaunerů si nabijí hubu v podstatě jen oni sami.

0/0
23.4.2008 13:52

Bonelord

"Když ultralighty prolétly mraky...."

Ultralight vubec nema v mracich co delat! Prulet skrz mraky neni snadna vec ani pro normalni letadla, nema-li pilot vycvik a zkusenosti s IFR lety. Myslim, ze to bude pricina nehody.:-/

0/0
23.4.2008 13:38

radekc

Re: "Když ultralighty prolétly mraky...."

...přesně! Ta věta vysloveně bije do očí! Nechápu, co je vedlo k vykonání letu, když bylo mizerné počasí na celém uzemí ČR!

0/0
23.4.2008 17:31

vymrzovac

normálka....

....letadlo se zapíchlo do země 300m od dědiny a začalo hořet.samozřejmě si toho nikdo nevšiml,možná proto,že to bylo na hranici vojenského újezdu,kde se střílí po všem,co se hýbe.že ho nanašla ani pátračka naší armády se nedivím(ti nenašli ještě nic),pravděpodobně by nenašli ani spadené civilní letadlo vybavené nouzovým vysílačem,protože ještě donedávna jsme tento signál nedokázaci číst,a museli nám francózi volat telefonem,že na našem území vysílá nějaké létadlo nouzový signál.To bylo ale ještě za velitelství 10.letecké armády s radarama ve sklepě u Starýho náměstí,kam dnes chodí policajti do sauny;-D

0/0
23.4.2008 11:47

Dr.Onufrakova

300 m od dediny

Teraz este Steva Fossetta. Jeho vdova vraj dobre plati.

0/0
23.4.2008 10:33

1-tinkturak-1

Re: 300 m od dediny

A možná platí ještě lépe za to, aby nebyl nalezen...

0/0
23.4.2008 17:13

Petr330

Ultralighty

Proč je tolik nehod UL letadel? Možná proto, že výcvik pilota trvá pouhých 20 hodin form;zdroj: http://www.laacr.cz/formular_download.php?FORMULAR_ID=10, strana 4], že technicky schvalují do provozu amatérští inspektoři, které nikdo necertifikuje, že je výcvik a provoz tak nenáročný, že to přitahuje orly, kteří by si zpravidla v aeroklubu nebo s větším letadlem všeobecného letectví nezalítali, atd. Továrně vyráběné ultralighty jsou krásné stroje, ale bohužel jejich řidiči je ta nejhorší letecká sebranka. Jaro už začalo a nebe se zaplňuje problémisty :-/

0/0
23.4.2008 10:26

Schmouddle

Re: Ultralighty

Petře, asi toho o výcviku ULLa hodně víš, možná že sám máš papíry, třeba CPL nebo ATPL že si dovolíš hodnotit úroveň pilotů ULL.

Zkus si porovnat počet hodin nalétaných na ULL vůči hodinám na "dospělých" mašinách (PPL) a vyjde Ti, že poměr nehod zhruba odpovídá.

Další věc je, že LAA udělala v propagaci letectví v ČR a českého letectví v zahraničí neuvěřitelný kus práce, celé průmyslové odvětví výroby ULL letadel v ČR stojí a padá na pozitivním přístupu inspektorů LAA vůči výrobcům letadel, věděls například, že 40% všech LSA létajících v USA je vyrobeno v ČR? Dám pravou ruku do ohně že tohle by se NIKDY nepodařilo, kdyby nad ULL dohláížel kryptokomunistický UCL, viz jeho zákaz vyhlídkových letů od 16.7.2008, který svými dopady jistě položí několik firem zabývajícími se leteckými pracemi a znepříjmení aeroklubům financování činnosti.

 

Já právě dělám ULLa výcvik v Letňanech a můžu ti potvrdit, že instruktoři a požadavky kladené na pilotního žáka jsou minimálně tam hodně, hodně vysoké. 

0/0
23.4.2008 11:24

svazak1

Re: Re: Ultralighty

ty krypro komusito, vyhlidkoe lety nejsou zakazany, jen jsou zprisneny podminky a to diky EU. DOBRY DEN!!!

0/0
24.4.2008 11:11

Schmouddle

Re: Re: Re: Ultralighty

Myšleno zákaz provádění vyhlídkových letů jako letecké činnosti.

To že je to díky EU je mýtus, jedná se o chybný překlad ÚCL (který jim vyhovuje).

Leteckou dopravou je totiž přeprava osob a nákladu leteckou cestou z jednoho místa na druhé (a to i dle EU) tzn. vyhlídkový let kdy místo startu a přistání je stejné nelze za leteckou dopravu osob a nákladu považovat.

Nakonec co se stane, všichni to budou ignorovat a vyhlídkové lety se budou dělat oficiálně jao nultá lekce výcviku, tak jak se to dělá v UK.

Zajímavé je že státní orgány místo toho aby hledaly místa kde to dře tak tyhle místa přidávají. V tomto případě platí 100% "dej blbcovi funkci...."

0/0
24.4.2008 14:50

Schmouddle

Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Takže příště milý Petře (Dvořáku?) až zase budeš plít na piloty, instruktory a inspektory ULL tak si uvědom že mezi nimi jsou lidé kteří mají nalétáno tisíce hodin na dospělých letadlech, vč. MiGů a Sůček a kteří by tě za tohle krafání nakopali do zadku tak, že by ti 05L v Letňanech byla krátká.

0/0
23.4.2008 11:25

Smil

Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

O létání se moc nezajímam, ale určitě mu věřím. Když vezmu co se děje za posledních letech, na silnicích, na horách, na vodě tak ta sebranka pujde i do nejlevnějšího vzduchu.

0/0
23.4.2008 11:32

Schmouddle

Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Ale to jistě ano, ovšem je to chyba výukových osnov LAA? Je to chyba inspektorů a instruktorů ULL jak tvrdí diskutující Petr?

Proč Petr nenapsal že pilot ULL může vzít na palubu další osobu až při náletu 50 a více hodin (tzn o pět víc než je minimální nálet na pilotní průkaz PPL kde podobné omezení neplatí)?

Tak jako najdeš idioty za volantem nebo řídítky, najdeš idioty za kniplem.

Amatérské letectví je tu přesně od toho, aby bylo levné a dostupné. Nemá možnosti "velkého letectví" tzn IFR lety nebo lety za úplatu a hodně staví na osobní odpovědnosti jednotlivce.

Protože v luftě jsi sám se sebou, se svým odhadem, se svými zkušenostmi a svým umem.

0/0
23.4.2008 11:45

anawarr

Re: Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

oba mrtvé jsem znal, můj kamarád měl toto konkrétní letadlo kupovat.

letadlo bylo v pořádku a pilot měl nalétáno docela dost hodin.

obávám se, že to byla chyba pilota, že vletěl s ull do nízké oblačnosti, kde se s takovým letadlem za chvíli přestaneš orientovat (budíky ti moc nepomohou), ale nebudu dělat závěry, před ukončením vyšetřování

0/0
23.4.2008 12:18

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Bohužel to vidím velice podobně.,

velice pravděpodobně VFR let do IMC, ztráta prostorové orientace, přetažení, pád (event. spirála etc).

Příští rok na (každoročním) bezpečnostním školení si budeme s lidma z ÚZPLN říkat co se stalo a jak to neopakovat (a zůstat tedy na živu). Bohužel každý rok se najdou piloti (a nejen ULL) kteří přecení své síly či leteckou nekázní ohrozí sebe i druhé. Nelze ale za selhání jednotlivce postihovat celou skupinu, tak jak se teď děje na silnicích, kde Policie a StaPo neomylně vybírají z molýnice dopravy zrna ve formě "parkovného", mýtného fy CzechRadar a  tisícikorunových sankcí za překročení rychlosti o 4kmh a plevy jako je jízda na červenou, nebezpečné předjíždění nechávají nadále být.

Nechci se dostat do stavu že stejný fašismus bude panovat ve vzduchu a proto musí panovat osvěta a zdravý rozum.

0/0
23.4.2008 12:39

loginname_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Zajímala by mě ta hranice odlétaných hodin, po kterých si děda začne myslet, že je mistr světa a rizika jsou záležitostí pouze těch druhých.......... :-/

0/0
23.4.2008 16:51

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Hehe začni si dělat piloťák a zjistíš sám...já mám míň jak deset hodin a mám k tomu letadlu respekt jaxviň;-D

0/0
23.4.2008 20:14

steinway

Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Ahoj Schmouddle,

předpokládám (i podle L ve zmíněné RWY), že děláš výcvik v Letovu. Vzhledem k tomu, že já také, tak moc zdravím kolegu :-)

0/0
24.4.2008 8:52

Schmouddle

Re: Re: Re: Ultralighty - DOPLNĚNÍ

Ahoj steinway,

je to tak, pozdrav opětuji a těším se že se potkáme...hurá do luftu!R^

0/0
24.4.2008 14:52

Bonelord

Re: Ultralighty

Absolutni souhlas!R^

0/0
23.4.2008 13:39

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Našli ho !

Tak to dopře dopadlo. :-P

0/0
23.4.2008 10:06

mpes

Ani prase se v tom nevyzná...

tak napřed že volání o pomoc zaslechl pilot ČSA a ten podal zprávu dál. A v dalším odstavci že šlo o let dvou ultralightů a po průletu mrakem neviděl borec toho druhýho, tak zavolal o pomoc. Mám tomu rozumět tak, že ČSA lítá s ultralightama? 8-o

0/0
23.4.2008 9:48

starej_vul

Re: Ani prase se v tom nevyzná...

V rámci úspor ve zdravotnictví doprovází namísto letadel typu Gripen letadla typu Ultralight ... ;-)

0/0
23.4.2008 9:58

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Ani prase se v tom nevyzná...

Ten pilot ČSA ho sestřelil.

0/0
23.4.2008 10:07

Yesname

Re: Ani prase se v tom nevyzná...

Hlava je to, co mívají lidi na krku. Možná je to u tebe trochu jinak.

0/0
23.4.2008 10:15

barbudo

Re: Ani prase se v tom nevyzná...

... a ČSA je co?

0/0
23.4.2008 10:22

Usmolená štětina

Upřímnou soustrast

Tak, která firma z Ostravska ztratila během pár minut svého majitele? K úrovni článku? Stačí si přečíst jméno autora....

0/0
23.4.2008 8:50

Smil

bohuzel shoreli

na altasu je zajimavy clanek:

Kněz vyletěl na balóncích k nebi a zmizel

0/0
23.4.2008 8:35

Frantisek Koudelka

Re: bohuzel shoreli

Čert ho vzal ...

0/0
23.4.2008 9:21

DeathWillBeMyBride

Re: bohuzel shoreli

ten knez se zamotal do ultralightu !!! a je po zahade

0/0
23.4.2008 21:07

Deratizátor

Do nebíčka, nebo do peklíčka?

Čtěte v  příloze zítřejšího vydání deníku Mladá Fronta.

0/0
23.4.2008 8:22

tojsouveci

Poprvé

To je snad poprvé (alespoň co pamatuju), že vrtulník s termovizí něco (někoho) našel. Mnoho let při hledání osob pouze vzlétl, ale to bylo všechno.:-)

0/0
23.4.2008 8:14

u.boat

Re: Poprvé

No a jak bys taky chtěl termovizí najít studenou mrtvolu, že? Ta už moc infračerveného záření nedá...

0/0
23.4.2008 8:54

loginname_

Re: Re: Poprvé

R^;-D

0/0
23.4.2008 9:19

mpes

Re: Re: Poprvé

já nevím, ale psali že letadlo začalo hořet. Takže nečekám že za půl hodiny po pádu bylo studený...

0/0
23.4.2008 9:49

u.boat

Re: Re: Re: Poprvé

takovejhele třeskolet...  jen huchnul benzin a bylo po ohni. Kdyby se z lesa vyvalil obnivej hřib jako po migu tak si toho všimne i to druhý letadlo který ho ztratilo.

0/0
23.4.2008 14:30

opportunity

Re: Poprvé

Taky mě to napadlo... Ale mohli by najít někoho živého.

0/0
23.4.2008 10:17

tojsouveci

Dobrá češtin

""Helikoptéra by měla stále ve vzduchu, zatím ani nevíme, zda jsou uvnitř nějaké oběti,"

Jasně a srozumitelně napsáno ;-D

0/0
23.4.2008 8:12

Chytrakz hospody

Co na to L -předpisy

Od kdy muže ULL  létat skrz mraky, to měl IFR a odmrazování. ;-O

0/0
22.4.2008 23:11

DeWalt

Re: Co na to L -předpisy

Pohoda, při VFR šmíroval skrz mraky ;-D

0/0
23.4.2008 7:55

Zuzana.

:))

Ta ilustrační fotka mě dostala :)))

0/0
22.4.2008 22:05

Andee

Re: :))

No... asi tak.... model z plastelíny???:-©

0/0
23.4.2008 0:01

FMX

Satelit

Prej se na oběžný dráze objevila nová družice a neustále vysílá: " Ty pí pí pí pí pí pí pí pí čo, já já já já já já chci chci chci do do do do do lu".

0/0
22.4.2008 21:01

další vůl co nevydržel ty kecy

Redakci Idnes

Vážení Ultralight je třeba tento letoun: http://www.pbase.com/kerosen/image/32381590

Ne ten dvojplošník na fotografii!

0/0
22.4.2008 20:48

DeWalt

Re: Redakci Idnes

můžem být rádi že tam nedali třeba raketoplán. Nemůžeme přeci po nich chtít odbornou práci8-o Já jim přesto věřím, že to s námi myslí upřímně;-D

0/0
22.4.2008 21:09





Najdete na iDNES.cz