Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANKETA: Jak zabránit tomu, aby sběrny vykupovaly kradené kovy?

Krádež osmi stovek bronzových destiček z památníku v Terezíně rozpoutala diskusi, jak podobnému plenění sběračů kovů zabránit. Pravidla výkupu kovů ve sběrnách by měla být přísnější. Jak to zařídit, se ptal iDNES.cz v anketě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bývalý volič ČSSD II

Paroubek již prohlásil, že jeho strana není určena

pro ochranu sociálně slabších. No tak socky se musí přiživit samy. Třeba krádeží barevných kovů na hřbitovech. A ti starší už jenom smrdí, jak pravil soudruh Jandák(ČSSD), když komentoval bejváček na Floridě, který si nyní koupil bývalý předseda ČSSD za 13 mega. Jandák: "Na Floridě jsou jen krokodýli, smrad a důchodci".

0/0
21.4.2008 16:24

Lotras

Jak to udelat aby neviditelna ruka trhu kradla kovy

...urazit u same prdelky.....desitce prednim modraskum useknout paraty co strkaji lidem do kapes ,a to bude ta spravna regulace zlodejskych chuti...a zde bude na miste....

0/0
19.4.2008 9:46

12345hanka

Omlouvám se

za poněkud nepřehledný předchozí příspěvek, diskuze idnesu nezvládá rozvržení textu - byť krátkého - do odstavců. No ať žije kultura psaní :-(

0/0
19.4.2008 9:01

natelius

Re: Omlouvám se

To je v poho. iDnes sice pdstavce zobrazuje hloupě, ale číst se to dá. S příspěvkem víceméně souhlas - zastavárny, bazary apod. žijí ze zločinu.

0/0
19.4.2008 9:34

12345hanka

Odposlechnutý rozhovor

Skupina menšinových obyvatel vleče ke sběrně několik mříží z kanálů. Majitel: "To vám nevemu, to je kradený" Jeden z menšinových: "Ale šéfe, to je strašně těžký, kdo to zas bude nakládat?" "Tak to sem dejte, ale dám vám za to jen půlku." "Tak dobrý, šéfe." Transakce v pohodě proběhne.

NIKDO mě nepřesvědčí, že provozovatelé/majitelé sběren, stejně jako obchodů s použitými mobily atd. dobře nevědí, odkud jejich zboží pochází a jsou tudíž stejní zloději, jako ti, co kradou přímo.

0/0
19.4.2008 8:59

Ti-Li-Ling

Rašková, poslyš

možná že je problém v tom, že si řada lidí zaměňuje pojem zcizení a odcizení.

0/0
19.4.2008 8:16

natelius

Já bych věděl

Ale bylo by škoda nechat si zas zrušit romofilním cenzorem celou diskusi. :-P

0/0
19.4.2008 1:19

Železobetonová Krysa

Re: Já bych věděl

Já bych taky věděl, ale zbytečně ban, víme všichni.:-)

0/0
19.4.2008 2:12

radegast45

Myslim nevykupovat kovy vubec:)

VVV

0/0
18.4.2008 22:51

Železobetonová Krysa

Re: Myslim nevykupovat kovy vubec:)

jj přežitek, potratu, my víme. :-/

0/0
19.4.2008 1:55

radegast45

Nevykupovat-jednoduche ze?

VVVPrezitek komunismu!VVV

0/0
18.4.2008 22:50

slatin

To snad je zlý sen...

" Lobby, která existuje, brání neustále přijetí zákona o sběru druhotných surovin"

Která lobby ? Odkud pochází ?

0/0
18.4.2008 21:21

Železobetonová Krysa

Re: To snad je zlý sen...

Z hlubokých lesů a skal tam v jeskyňích mužík zatleskal.:-)

0/0
19.4.2008 1:57

jsteffi1

Drasticke tresty pomuzou.

Az do odebrani licnce vykupujiciho a basu. Basu dostane i ten, kdo to donesl do vykupu. A je po komedii. Blbe narikani nic nevyresi, dokonce zlodejum nahrava - to je pristup katoliku - to je porad: co mam delat, co mam delat? Tak nedelej nic a zavreme te do basy. U strycka Stalina by sis ani necvrk a uz by si byl na nucenych pracich, gauner jeden!

0/0
18.4.2008 18:38

Hagenbaden

Re: Drasticke tresty pomuzou.

Presne. Pokuta 5mega bez pardonu pro sbernu, zadny benevolence. Basa samozrejme taky. Oni by si parchanti dali bacha. Co je to taky za lidi, kteri se hlabou v odpadech (sberne suroviny) :-©

0/0
18.4.2008 19:08

geroc

Re: Drasticke tresty pomuzou.

I úplný idiot musel v případě Terezína vo co go. Takže souhlas.R^

0/0
18.4.2008 22:59

bývalý volič ČSSD II

Za ty destičky si bejvák na Floridě nekoupí.

Jak krást ve velkém tě naučí v ČSSD. Unipetrol, Biolíh, Gripeny, Ghanské kakao....

0/0
18.4.2008 18:33

lexmark

Re: Za ty destičky si bejvák na Floridě nekoupí.

zapoměl jsi na ODS

0/0
18.4.2008 19:25

kodjos

SBĚRNY

Ať sběreči dají do  sběrny od  nějakého  poslance  tašky s dokumenty a bude  vyhráno

0/0
18.4.2008 18:20

Kekule

Prostě uplatňovat zákon

Pokud vím, existuje trestný čin překupnictví. No a pokud někdo koupí kradenou věc, musí počítat s trestem.  Vymlouvat se na to, že neznal původ těch destiček je nesmysl, kde by je ten zloděj asi legálně získal?

0/0
18.4.2008 18:07

JAR-47

Re: Prostě uplatňovat zákon

R^

0/0
18.4.2008 18:36

lexmark

Re: Prostě uplatňovat zákon

R^R^

0/0
18.4.2008 19:26

chassis hunter

Obraz spolecnosti..

Normalni je nekrast...:-©;-€;-O(Y)[>-]Rv

0/0
18.4.2008 17:44

Homer1

Re: Obraz spolecnosti..

Nemáš bohužel pravdu.

Normální je krást. Viz. parlament, senát i vláda, magistráty, ministerstva, atd... Kam se podíváš všude zlodějna a levárna. A když už někoho chytnou za ruku, tak dostane "milost", třeba "na hlavu" viz. zcela nedávný případ.

Taky nekradu. Ale připadám si čím dál častěji "nějakej divnej"...:-/

0/0
18.4.2008 17:49

chassis hunter

Re: Re: Obraz spolecnosti..

taky nekradu,ale neziju v Cechach,tudiz se citim docela normalne,tzv.nevybocujici z rady;-)

0/0
18.4.2008 18:13

PatrikChrz

Zamezit ne, ale omezit ano

100 % to samozřejmě nejde, ale jde to výrazně omezit - pokud by všechny firmy, které vykupují "zboží z druhé ruky" (jedno jestli půjde o kovy ve sběrnách nebo autorádia v bazarech) směly vyplácet peníze jen bezhotovostně. Pokud by někdo byl usvědčen z krádeže, měl by doživotní zákaz cokoliv z "z druhé ruky" kdekoliv prodávat, pokud by to porušil, byl dostal by stejný trest, jako by se dopustil krádeže.

0/0
18.4.2008 16:59

(gbd)

Re: Zamezit ne, ale omezit ano

To bezhodovostní placení by bylo nanic - okamžitě by vznikla síť "překupníků", kteří by vyplatili hotovost proti potvtzení ze sběrny, že jim jde něco na účet.

0/0
18.4.2008 17:22

PatrikChrz

Re: Re: Zamezit ne, ale omezit ano

Neříkám, že by to bylo 100 % účinné, ale svoji úlohu by to sehrálo. Každý bazar / sběrna by musel evidovat, na jaké číslo účtu za co zaplatil. Takže by trest "šel za" překupníkem, on by musel prokázat jakým způsobem zboží nabyl a pokud by za něj zaplatil jinak než převodem, byl by podle příslušných zákonů postižen.

Jednoduché, efektivní.

0/0
18.4.2008 18:59

akro

Trest

V případě z Terezína muselo být i blboslepému výkupčímu ve sběrně jasné, o co jde. jediné řešení v tomto případě může být trestní stíhání právě pracovníka sběrny, neboť on se spolupodílel na zpeněžení lupu.

0/0
18.4.2008 16:57

fomacka

Zavrit

sebrat licience a davat poradne pokuty. Dalsi ukol pro ty vase "zakonodarce", aby darovali narodu zakon, ktery je bude chranit..... Zakazat vykupovat od bezdomovcu...Stejne to nekde ukradli a prachy propijou;-)  Nepomuze?..., podnik zabavit a nahradit za utrzene penize zpusobenou skoduR^

0/0
18.4.2008 16:52

kodjos

Re: Zavrit

souhlasím..;-(

0/0
18.4.2008 18:22

P7J

Jednoduše

najdou se ve zběrně kradené předměty a zběrna nejen, že hradí škodu, ale i končí.

0/0
18.4.2008 16:52

lolek77

Re: Jednoduše

Před každou sběrnu nainstaluje Kapsch bránu s radarem, kamerou, rentgenem...... Každý sběrač kovů bude muset mít licenci EU a Šimonovského 411 bude rozšířena o "krádež kovů"  .. 7 bodů a 2 mio Kč pokuty.;-D

0/0
18.4.2008 17:42

Hufo

Re: Jak zabránit tomu, aby sběrny vykupovaly kradené kovy?

to nepomůže, u nás moc cikorek není a přesto se krade. hodně "bílých cikánů" se schovává za ty pravý.

0/0
18.4.2008 16:58

Vanislav

No jak

proste takove sberne naparit poradnou pokutu ve vysi nekolika mega a je to vyreseno.

0/0
18.4.2008 16:43

(gbd)

Re: No jak

Dokud bude pravděpodobnost odhalení tak nízká, jako dosud, ani megapokuty nepomohou. Nebo jinak: vynásobte si prvděpodobnost odhlení cca 0.1% případnou pokutou 500 000 Kč a dostanete částku 500 Kč. Risknete pětistovku kvůli zisku několika tisícovek?

0/0
18.4.2008 17:26

jarda41

Re: No jak

Taková pokuta by mohla být nevymahatelná. Navrhuji napoprvé povinnost nahradit škodu + "normální" pokutu. Bude-li se prohřešek opakovat zabavit podnik a odebrat živnostenské oprávnění. Hlavní problém bude ale v tom, aby nekdo (policie) sběrny kontroloval a následně konal. Jinak je sebelepší nápad (zákon) nakočku.

0/0
18.4.2008 17:27

kodjos

Re: No jak

souhlasí;-):-Pm;-(

0/0
18.4.2008 18:23





Najdete na iDNES.cz