Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brutalita na cestě za lepším!

Bratři Mašínové, až do nedávné doby jsem je neznal. A neměl jsem se raději o nich nic dočítat, podle mého osobního názoru byl jejich útěk zbabělý a brutální! Podívejme se, kolik lidí uteklo v jednom období z ČSSR a nikomu neublížili kromě svých blízkých, kteří poté byli sledováni StB!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uhu

Pravda o Mašínech

Je docela zarážející,že celostátní deník otiskuje bláboly pisatele,který si vůbec neověřil základní fakta.Skupina bratrů Mašínů samozřejmě žádného vojáka základní služby nezabila.Zabili dva příslušníky SNB(aktivní přisluhovače režimu),aniž to měli předem v úmyslu.I v případě usmrcení pokladníka Rošického se jednalo o neštastnou náhodu.Jejich útěk do Berlína byl v té době pro ně jediným východiskem,jelikož měli v krátké době obdržet povolávací rozkazy(Milan Paumer už na vojně dokonce byl) a pro práci v ilegalitě neměli podmínky.Jejich cesta do Berlína vzbudila na západě velký ohlas a  po příjezdu do USA jim byl nabidnut vysoký honorář za vydáni knihy.Toto odmítli s důvodem možného prozrazení lidí,kteří jim byli při útěko napomocni a podepsali závazek v USarmy aby se podíleli na osvobozování Evropy od komunismu.Jedna otázka na závěr mladý muži.Jak by jste si Vy ředstavoval odboj proti zločineckému režimu,bez zkušeností bez výcviku,bez prostředků a zahraniční podpory?

0/0
19.4.2008 8:32

I am Jane

Nepoučený autor

Autor si evidentně přečetl nějaký výkřik na internetu, na jehož základě napsal svůj článek. Např. - nechci znít cynicky - ten uškrcený, o němž je zmínka, byl ve sktečnosti podříznutý. Chci tím jen upozornit na autorovu neznalost faktů. Další věc je "útěk za lepším". Oni chtěli utéct, aby v duchu svého otce, generála Josefa Mašína, mohli pokračovat v odboji s pomocí Američanů. Je bez diskuze, že prokázali nesmírnou odvahu, diskutovat se dá jen o tom, jestli to bylo správné, nebo ne.

0/0
18.4.2008 18:57

kremsa

Vážený pane autore, v mnoha bodech nemáte pravdu

Souhlasím s Vámi, že Mašínové jednali brutálně, a máte plné právo některé z jejich činů považovat za vraždy. Ale určitě nebyli zbabělí, naopak byli mimořádně stateční.  Nemáte pravdu, když říkáte, že vraždili bezdůvodně a že utíkali "za lepším". Oni chtěli bojovat proti komunismu a utíkali proto, aby proti němu mohli bojovat zvenčí - pouze proto vstoupili do americké armády. Sice se v tomhle škaredě zmýlili, komunistům spíše prospěli než uškodili, a boj proti komunismu šel úplně jinými cestami, než oni předpokládali, ale to svědčí pouze o jejich mylném úsudku a nesnižuje poctivost jejich úmyslů. A pokud jde o ty vraždy: Partyzáni se za války takto chovali k Němcům a kolaborantům běžně a nikdo jim to dnes nevyčítá. Problém je v tom, že Mašínové byli přesvědčeni, že je válka a že oni jsou oprávněni jednat dle válečných zvyklostí. My si nyní myslíme, že tehdy válka nebyla a že toto právo neměli. Kdo je ale oprávněný po skoro 60 letech soudit? 

0/0
18.4.2008 10:51

mtis

Re: Vážený pane autore, v mnoha bodech nemáte pravdu

Válka pod označením třídní boj objektivně probíhala, a zcela evidentně měla minimálně stovky a spíše tisíce nevinných obětí, nepočítaje desetitisíce perzekuovaných a vězněných a statistíce vyhnaných a zničených existencí.

O morální a ekonomické devastaci celého státu a národa ani nemluvě.

0/0
18.4.2008 10:56

Pking1

Re: Vážený pane autore, v mnoha bodech nemáte pravdu

To jsem ani nevedel, ze slouzili v americke armade. A pokud to je pravda tak by meli byt postaveni pred soud a po pravu odsouzeni !!! Pokud vim tak nase zakony toto nedovoluji (je vsak mozne, ze uz je to promlcene)...

0/0
18.4.2008 12:07

mtis

Milá základní vojenská službo ...

... jsi prostý blbec, který krom toho že papouškuje velmi prosté a průhledné bolševické lži, tak navíc ještě předvádí, že o věci nemá nejmenší ponětí.Rv

0/0
18.4.2008 10:48

Palosh

Vzkaz

S článkem se naprosto a ztotožňuji.

0/0
18.4.2008 10:41

gonzalez_cz

koukam, mladej...

už sežral věechnu moudrost světa a má ve všem jasno. Milý Petře, svět není černobílej. A není pravda, že ti "zavraždění krajani" museli sloužit režimu. Někteří byli opravdu horliví přisluhovači a nakonec - nikdo je nenutil dělat jejich práci. Dřív se zajímej o to co se skutečně stalo než začneš vynášet soudy. Ten uškrcenej - třeba měl na svědomí něco, o čem se už dneska nikdo nedoví.

0/0
18.4.2008 10:30

URB-Královna diskusí

Topolánku, tou plaketou vejdeš do dějin

0/0
18.4.2008 9:23

tommyq

"...kteří určitě také nechtěli žít v takovém státě?"

Nechci obhajovat činy Mašínů při jejich útěku, ale tvrdit, že ti, které zavraždili, určitě nechtěli žít v takovém státě... no příjde mi to minimálně hloupé... to asi podle Vás nechtěl nikdo v té době... a proto se ten režim držel víc jak půl století ?

0/0
18.4.2008 9:14

martas_1.8T

Re: "...kteří určitě také nechtěli žít v takovém státě?"

S clankem naprosto nesouhlasim ackoliv Masiny taky obhajovat nechci. Ale clanek celkem chapu, vzdyt to pisou deti, prectete si hlavicku.

0/0
18.4.2008 9:25

mtis

Re: Re: "...kteří určitě také nechtěli žít v takovém státě?"

Je základní společenskou dovedností člověka libovolného věku, že dokáže rozlišit věci, ke kterým je se schopen vyjádřit ne snad třeba hned plně kvalifikovaně, ale aspoň s mírným náznakem vztahu k realitě a nebo uznat, že na top nemá a pakl mlčet. 

Pokud toho dotyčný není schopen, pak je idiot, že se vyjadřuje. Rv

0/0
18.4.2008 10:51





Najdete na iDNES.cz