Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje už proti sobě vyjely několikrát, přiznal dopravní podnik

Vedení Dopravního podniku Ostrava poprvé oficiálně přiznalo, že k nebezpečným situacím na jednokolejné trati, kde se v pátek srazily dvě tramvaje, docházelo už v minulosti. Za poslední tři roky proti sobě podle něj vyjely tramvaje už dvakrát, nikdy ale naštěstí nedošlo ke střetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palmic

petice

http://www.petice-za-tramvajaka.cz/

0/0
21.4.2008 19:23

sadlo.sadlo

křížení

DP vymýšlí tak dlouho nějaké zabezpečení? Přitom stačí podle nějakého čidla (spínače) zjistit, že tramvaj na jedné straně vjela na kolej a druhá bude mít díky semaforu Stop. Takhle nějak to fungovalo podle mě i v Brně, když se stavělo nové křížení v Pisárkách u výstaviště (vozovny). Delší dobu se tam jezdilo pouze po jedné koleji v určitém úseku.

0/0
17.4.2008 12:46

mmmm1

všichni nejchytřejší

navrhuji 1 soupravu po 30minutách a maj ušetřeno 2x;-D a maj tom za darmo..

0/0
17.4.2008 12:41

sigenius

Re: všichni nejchytřejší

DP Ostravy na toto řešení přišel sám. Jen ho vylepšil. Ten interval je teď 60 až 65 minut. Řidič má také právo se vymočit. Viz zde:

http://jizdnirady.idnes.cz/ConnRes.asp?tt=g&p=MF&from=44&from=1&from=512&froml=-1&to=44&to=1&to=530&tol=-1&date=17.4.2008&time=17:30&min1=5&max1=60&alg=1&isdep=1&beds=0&chn=5&stop=0&odcht=0&odch=50&link=992A&prev=0&handle=18855

0/0
17.4.2008 13:09

mmmm1

řekněme si

smutnou pravdu, prostě se snažili ušetřit. Takže doufám, že mněli  slušnou pojistku, nebo že platili na tramvaj něco jako pov.ručení. Těm lidem už  sice nikdo život nevrátí, ale doporučuji pozůstalým dobrého právníka a stažení dopr.podniku z kůže. Aby věděli co stojí peněz debilní šetření. Počítám, že to pude z pov.ruč. a pojišťovna to bude chtít po nich. Pov. ruč je někdy až 100mil.  Ty co to mněli na starosti bych odvolal z funkce- atd. Škoda, že tu nejsou americký soudy, by skončil dopr. podnik v konkurzu...

0/0
17.4.2008 12:33

nipper

Re: řekněme si

slovo mněli se v českém jazyce píše MĚLI...jen pro pořádek!

0/0
17.4.2008 12:37

mmmm1

Re: Re: řekněme si

sorry

0/0
17.4.2008 12:42

Galis27

Re: Re: řekněme si

a samozvany kantor......takove sasky mam nejradeji;-D

0/0
17.4.2008 14:52

Erciyes

nehoda

Koukal jsem na tu skvělou animaci a konečně vím, jak se to stalo. ;-D Že to bylo takhle nějak, by mě nenapadlo ani ve snu.

0/0
17.4.2008 12:29

nipper

Re: nehoda

...grafika je opravdu drsná :-P 

0/0
17.4.2008 12:34

Spit_MkI

Re: Re: nehoda

Ta grafika je prvni vesela vec na cele smutne udalosti. Cekal jsem, ze tam budou naznaceny zatacky, aby si clovek udelal predstavu o situaci, ovsem autor predcil me predstavy ;-)

0/0
17.4.2008 12:35

nipper

Re: Re: Re: nehoda

...úplně to vidím...jako na vlastní oči (dle grafiky)

0/0
17.4.2008 12:39

Lord Helma

Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

Žádná tramvaj v 17:40 ze smyčky Vřesinská nevyjíždí a už roky jezdí v čtvrt a ve třičtvrtě. To jen na vysvětlenou.

0/0
17.4.2008 11:53

kapkuvulgarniplastovalahev

Re: Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

děkujeme

0/0
17.4.2008 11:56

nipper

Re: Re: Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

odejděte...

0/0
17.4.2008 12:17

kapkuvulgarniplastovalahev

Re: Re: Re: Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

a dyk já už du

0/0
17.4.2008 12:19

nipper

Re: Re: Re: Re: Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

na oběd?

0/0
17.4.2008 12:22

killy

Hmmm..

...."Po páteční tragické nehodě ale chce, aby jištění bylo ještě

bezpečnější. Plánovaný systém by měl zajistit, že se tramvaje, které na

jednokolejce proti sobě vyjedou, úplně zastaví".....   K tomu bych dodal, že jednoduchej systém, kterej z odběru z troleje zjistí dvě tramvaje a úsek odpojí...... nakreslí každej průmyslovák na pytlík od svačiny.

0/0
17.4.2008 11:50

kladnyhrdina

Re: Hmmm..

Nechte si pytlík na svačinu. Jedna dvouvozová souprava má stejný odběr, jako dvě jednovozové jedoucí proti sobě. Jeden řidič s těžkou nohou má proudové špičky jako dva umírnění řidiči. Jedna souprava, jedoucí z kopce nad  Vřesinou do Poruby má téměř nulový odběr a Váš pytlík jí nevidí.

Jediná spolehlivá cesta jsou kolejové obvody nebo počítače náprav. Ceny kompletního spolehlivého ZZ jsou v řádu desítek milionů, protože vyžadují i stavební práce - prvky v kolejišti a kabeláž.

Kolik incidentů bylo na základě stávajícího provozního předpisu za desítky let a kolik poruch by za tu dobu mělo Vaše amatéské ZZ...? Vložil byste lidské životy "do rukou" zařízení, méně spolehlivého než člověk.

Když už se všichni spolehnou na ZZ, musí to být profesionální řešení, fungijící za všech - i teoretických stavů.

Poznámka: dopravní podnik neby schopen ani prořezávat křoví, ačkoliv mu to zákon ukládá, přesto se ho neobjektivní drážní inspekce zastává. Zato z Fitipaldiho na Pendolinu dělají velkou kauzu.

0/0
17.4.2008 12:13

kladnyhrdina

Re: Re: Hmmm..

P.S. : to křoví samozřejmně kvůli viditelnosti - ten úsek vede v polích a zaclání tam jen křoví. A také kvůli adhezi, potažmo brzdné dráze. Kolejovým vozidlům vadí povlak rozježděných organických nečistot (listí, stonky, větvičky, okvětní lístky, pyl) na temeni kolejnic překvapivě víc, než náledí.

0/0
17.4.2008 12:23

Luboš2005

Re: Hmmm..

Něco nakreslí, ale rozhodně to nezrealizuje tak, aby to mělo signalizaci závad a fungovalo spolehlivě i v extrémích podmínkách (vysoká vlhkost, rychlé změny teplot atd) .Ten průmyslováckej návrh nepřežije v reálným provozu bez chyby ani týden. Ono je to ve skutečnosti vždy o něco složitější, než se některým diskutujícím může zdát. ;-O

0/0
17.4.2008 12:16

TurboFrank

Re: Hmmm..

Věnujte se raději svému pytlíku a nemudrujte do něčeho, čemu nerozumíte.

0/0
17.4.2008 12:46

gambleralkac

Barva tramvaji

Podle me kdyby ty tramvaje nebyly v banikovskejch barvach, ale cerveny jako v Praze (kde ale jsou trate dvoukolejne), mohli se videt driv a zabrzdit.

0/0
17.4.2008 11:34

moopy2

Re: Barva tramvaji

naspal si to tak, jako by všechny tratě v Ostravě byly jednokolejky!

0/0
17.4.2008 11:35

Davidak26

Re: Barva tramvaji

Jasne, a nemely by nahodou na sobe mit jeste hromadu svetylek a zarovicek jako ma Coca-Cola kamion ? Vetsi pitomoct tady snad dneska nikdo nenapsal. Neporadil bys jim treba jeste to, aby udelali v Ove Metro ?

0/0
17.4.2008 11:50

Frances Farmer

Re: Re: Barva tramvaji

V Ostravě metro miť něbuděme, bo to tu tady mame všechno ďurami od šachet poddolovane.

0/0
17.4.2008 12:57

Osvald Obrtel

A víte tohle?

Pro představu všech, co mají řidiče - viníka za neschopného pitomce:

Řidič jezdil kurs 5/2. Nástup: 3.58 hod. Takže: vstát před třetí ráno, ve čtvrt na čtyři vyrazit z bytu, před čtvrtou nástup ve vozovně. Konec dopolední části: 8.14 hod.

Nástup odpolední části: 11.42 hod. To zamená, že máte 3,5 hodiny volna, během kterých se stihnete najíst, možná dojet domů a na hodinu si lehnout, ale spíš během té doby zařídit věci, které jiní řeší odpoledne po práci (pošta, úřady, nákupy).

Odpolední směna: od 11.42 do 18.22 hod. Po skončení směny domů, večeře, sprcha, pád do postele. Když to stihnete od 20 hodin, je to úspěch. No a druhý den to samé, takže před třetí ráno vstát...

To znamená, že před šestou hodinou odpolední (čas nehody) měl řidič za sebou minimálně 15 hodin bdění a 10 hodin pobytu v tramvaji (jestli jízdy nebo čekání na konečné nehraje roli, na točně si stejně moc neodpočinete). Zkuste si představit sebe, jak budete na konci takovéhle směny vypadat a jestli neuděláte chybu...

0/0
17.4.2008 11:08

Dezo-Conka

Re: A víte tohle?

Jako lékař jsem začal pracovat v 7.00 v pátek na ambulanci

končil jsem po 15.00 hodině,mnohokrát mě odvolali i od oběda.V 15.30

jsem nastoupil službu na JIP int oddělení,která trvala nepřetržitě do

pondělka 7.00 hodin,v 7.00 hodin jsem nastupval na ambulanci a domu jsem šel

ve 14.00.Za víkend jsem přijal v průměru 10-15 lidí,infarkty...těžké stavy

0/0
17.4.2008 11:18

kladnyhrdina

Re: Re: Re: A víte tohle?

Já Vás nyní dodatečně polituji a neposírejte se. Jistě jste během té služby v sobotu a neděli nespal a neuskutečnil koitus se žádnou sestřičkou. Jistě jste byl v práci každý víkend, jistě jste za to nedostal zaplaceno a jistě jste si práci lékaře sám nevybral a děla jí z donucení.

Tramvaják si tu práci taky vybral se vším, co obnáší - zde to bylo vedeno jen jako "polehčující okolnost". Když lékař vyoperuje omylem zdravou ledvinu, také říká, že měl moc přesčasů. Obojí je tvrdá práce s velkou zodpovědností, liší se jen stupněm kvalifikace a výplatou.

K Vašemu příspěvku přiřaďte, laskavě, vhodnou psychiatrickou diagnózu. Děkuji.

0/0
17.4.2008 11:27

moopy2

Re: Re: Re: Re: A víte tohle?

máš recht... pokud mě moje práce nabaví..tak ji nedělám..a když ji dělám, nestěžuju si, vybral sem si ji dobrovolně.

Chyba je v tom, že já jako technik mám mnohem větší možnosti práce.

nic proti doktorum.Klobouk dolů, co pro nás..někteří z vás... děláte!

0/0
17.4.2008 11:34

Dezo-Conka

Re: Re: Re: Re: A víte tohle?

I se službami jsem měl stejný plat jako můj švagr ,malíř natěrač,který pracoval

4 až 5 hodin denně,soudruhu(Y)

0/0
17.4.2008 11:43

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: Re: A víte tohle?

Nejsem soudruh a Vy nejste MUDr., jen se děláte zajímavej. Viděl bych Vás na toho natěrače. Možná jste si všiml, že do soudruhů Vám nenadávám.

0/0
17.4.2008 11:47

Dezo-Conka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A víte tohle?

Mám 3 atestace a soukromou praxi

Ale na práci ve špitále nikdy nezapomenuRv

0/0
17.4.2008 11:54

dj giovanni

Re: Re: A víte tohle?

OK, za více než 60 hodin jste ošetřil 10-15 těžkých stavů - tzn jeden za 4 hodiny - pokud jste je současně neoperoval, tak se dá říct že jste stihnul i šlofíka

0/0
17.4.2008 12:03

chroustík

Re: Re: A víte tohle?

Za to, že jste vědomě porušoval zákoník práce, můžete jak Vy, tak Váš nadřízený. Pokud se tak děje i nyní, tak si uvědomte, že při nějakém průseru už doktorům nepomůže vůbec nic. Protože pacienti mají nyní takové uvědomění, že Vás soudně zlikvidují (náhrada škody, bolestné atd.). Viz třeba výměna holčiček v Třebíči, pokud to ten advokát vyhraje, mohou si ty sestřičky zrovna hodit mašli, protože to budou splácet do konce života s výhledem na bydlení v holobytu a zaměstnání uklízečky na nádraží.

0/0
17.4.2008 12:33

kladnyhrdina

Re: A víte tohle?

Znám to, také jsem to zažil. Ještě bych dodal, že má-li řidič autobusu na konečné 15 minut, může si dát budíka a velmi nouzově relaxovat. Řidiči tramvají během pobytu na točně popojíždí, takže je problém si někdy dojít jen na záchod.

0/0
17.4.2008 11:19

Lord Helma

Re: Re: A víte tohle?

no zorvna na téhle točně zrovna moc nepojíždí. ale má na konečné cca 30 minut fóra. Kdysi tam měli malé nádražíčko se vším vybavením, ale to ještě DPMO prodal ...

0/0
17.4.2008 11:26

gambleralkac

Re: A víte tohle?

tech detailu je tolik, ze to vypada jako sebeobhajoba.

0/0
17.4.2008 11:39

Beastly_Dragon

Re: A víte tohle?

Jeho prace, jeho volba. Muj bratr jako pruvodci si nedovoli jit do prace neodpocaty a nevyspaly a to imho nema tolik zodpovednosti, jako ridic tramvaje. Jsou to zvasty... Kazdy sam sveho stesti strujcem. Socialismus, kde nam stat rikal, co mame delat je davno za nama. Dokazu si zive predstavit, co takovy 24 lety ridic tramvaje ma za program mimo praci... Sebevzdelavani, odpocinek a pecliva priprava na dalsi pracovni to asi nebude... Rv

0/0
17.4.2008 15:51

Davidak26

Standardni postup

Opet dalsi ukazka toho, ze dokud neumiraji lide, tak se nic neresi. Ackoliv se o problemu vi uz dele. Naprosto totozne jako na X zeleznicnich prejezdech, kde se rozbije signalizace. Dokud tam vlak nekoho nerozmasiruje, tak to neopravi....  ;-(

0/0
17.4.2008 10:45

zapetr

Od začátku tvrdím

že vedení toho podniku by za tohle mělo jít natvrdo bručet.

0/0
17.4.2008 10:25

JetMeresjev

Re: Od začátku tvrdím

jasne, hodit to na 24 letyho kluka je jednoduchy. Oni o tom vedeli a cekali az se neco stane, typicky bolsevicky zatloukani. Selhal system, Dopravni podnik nese plnou zodpovednost za tu nehodu.

0/0
17.4.2008 11:08

Bouše

V tom případě je podle mne chyba

jednoznačně na straně Dopravního podniku.  Jestliže k chybám řidičů tramvají a k riskantním situacím docházelo opakovaně už v minulosti, měl to Dopravní podnik vyhodnotit tak, že na lidský faktor v tomto případě  n e l z e  zcela spoléhat a řešit to nějakým zabezpečovacím zařízením. :-/ Rv

0/0
17.4.2008 10:18

falda

Re: V tom případě je podle mne chyba

Též na straně Drážního úřadu, který zde provoz podle daného předpisu schválil, ačkoli musel vědět o jeho nebezpečnosti. Svádět všechno na řidiče je nesmysl. Tím spíše, že když se něco podobného stane řidiči auta, kolikrát ani nepřijde o řidičák. Když se to stane tramvajákovi, půjde do basy. Nemá to logiku. Vedení se snaží shazovat odpovědnost a posléze vinu na ty nejníže postavené, v tomto případě na řidiče tramvaje. Přitom samo vedení cíleně vytváří atmosféru, kdy zaměstnanci pracují ve stresu, a pak jen čeká na jejich chyby. Přitom ono samo je z obliga.To není jen případ dopravních podniků, ale skoro každého zaměstnavatele a potažmo celé této společnosti.

0/0
17.4.2008 11:01

evenice

Nechápu to

Nechápu, co si mysleli řidiči, kteří nepočkali na tu "křižující" tramvaj. Přece bylo jasné, že na té trati někde bude. Jestli měli pocit, že během jízdy vysublimuje ... nebo že to stihnou do další zastávky ještě předtím, než druhá tramvaj na trať vyjede ...

0/0
17.4.2008 10:12

Gasherbrum

Re: Nechápu to

nejspíše si myslel,že už je v čase,kdy se nekříží...to je pro mě jediné logické vysvětlení...A nebo prostě totálně selhal a všechno přehlédl protože spěchal.

0/0
17.4.2008 10:15

dj giovanni

Re: Nechápu to

i vy jeden malý chemiku - jasné to vůbec nebylo protože někdy se potkávaly, někdy třeba večer či v noci zase ne

0/0
17.4.2008 10:17

Gasherbrum

Re: Re: Nechápu to

jasné to bylo...jelikož to jezdí jednou,max.dvakrát do hodiny a jízdní řád se měnil tak max.jednou za 5let,tak i každý místní znal a věděl kdy a jak to jede a kdy se kříží.Prostě to vědět musel a měl...pokud nedostal blbý pokyn či instrukci.

0/0
17.4.2008 10:20

harpyje

-

Vinen je jednoznačně řidič tramvaje. Je to stejné, jako kdyby jel na červenou. Nějaké výmluvy na zabezpečení jsou trapné. Měl přesně dané instrukce, jak se má zachovat - pokud si nebyl jistý, zda je trať volná, měl se domluvit s dispečerem.

0/0
17.4.2008 10:04

HIP_HOP_4_EVER_

Re: -

R^

0/0
17.4.2008 10:05





Najdete na iDNES.cz