Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo školství poprvé zruší soukromou vysokou školu

Ministerstvo školství má do dvou týdnů rozhodnout o odejmutí státního souhlasu Pražskému technologického institutu. Škola podle úřadu nesplnila akreditační povinnosti. Například jí chyběli odborníci coby kmenoví pedagogové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

afix

???

Vite, ja ucim na soukrome vysoke skole a popravde se desim. Kdykoli zasedam v komisi pro statni ci souborne zkousky, uz tyden predtim se desim, co zase ty studenti vyplodi. Ta skola se profiluje jako jedna z nejlepsich, prijimaci zkousky se vlastne nekonaji, ke statnim zkouskam postoupi 90% vsech prijatych, coz samozrejme vypovida cosi o jeji kvalite... Z rektoratu prijde (jakoby z doslechu), ze nikoho nesmime vyhodit, no je to katastrofa. Stejne je to na strednich soukromych skolach... je to proste business... Vydrzim jeste tento semetr. Od zari mi bylo nabidnuto misto na prestiznim statnim gymnaziu. Delal jsem tam vyzkum a zdejsi studenti dopadli urovni znalosti i dovednosti lepe nez VS studenti z teto soukrome vysoke skoly... Je to smutne.

0/0
16.4.2008 17:01

helfi

kontrola by občas neškodila

Doporučovala bych ministerstvu vzít ty kontroly výuky zgruntu od základních až po vysoké školy

Znám ptažský učňák, kde klidně dají klukům papír, že jsou uměleckými kováři, aniž by  se jim obtěžovali jakéhokoli kováře ( natož uměleckého) vůbec ukázat!

0/0
16.4.2008 7:35

Milan_Seliga

Nechybí zásadní informace?

O jakou školu vlastně jde? Pokud se to nesmí říkat, tak mi tam pořád chybí o tomhle faktu informace. To se jako mluví obecně o nějaké škole, ale kdoví, jestli vůbec existuje...

0/0
16.4.2008 3:43

RadecekH

Re: Nechybí zásadní informace?

A co takhle si ten clanek precist? Kdo cist umi, dozvi se, jak se skola jmenuje. Kdo cte jen nadpisy, nedozvi se samozrejme nic.

0/0
16.4.2008 4:25

AlesekV

k absolvovani soukrome VS

staci naucit se jako papousek spocitat vzorovy priklad a vcas zaplatit skolne (Y)

0/0
16.4.2008 1:43

Milan_Seliga

Re: k absolvovani soukrome VS

Omezil bych to jen na to "včas zaplatit školné".

0/0
16.4.2008 3:44

killy

Omezil bych to na:

"zaplatit školné" !

0/0
16.4.2008 8:34

tewet

Re: Omezil bych to na:

To se pánové docela pletete, chcete si takhle obhajovat své studium na mizerné veřejné nebo státní škole? Stejně jako se dají odchodit některé soukromé dají se odchodit i veřejné. A stejně jako mohou být těžké veřejné mohou být těžké i soukromé, jen ten přístup je tam trochu jiný, ale do toho vy evidentně moc nevidíte.

0/0
16.4.2008 12:41

r.rynn

Re: k absolvovani soukrome VS

Dámy a pánové, jsme studenti (nestudenti) Pražského technologického institutu. Chtěli bychom uvést pár věcí na správnou míru. Na naší škole vyučovali učitelé z ČVUT, Karlovky, CZU, VŠE a mnoho dalších a nemyslím si, že učitelé s tituly Doc., Ing ... jsou nekvalifikovaný.

Pokud si to myslíte, tak tímto urážíte všechny přednášející i ze státních škol. Ohledně školného: za pár let se budou platit i státní školy a pak již bude jedno zda půjde o státní nebo soukromou VŠ. Mimo jiné vetšina studentů této školy si vzala půjčku, aby mohla studovat. Takže opravdu nejsme ZBOHATLÍCI ba naopak. ;-(

0/0
16.4.2008 8:54

sunka007

Re: Re: k absolvovani soukrome VS

Jak vidno zaci vasi skoly maji problem s pochopenim psaneho textu. Vasi skole je vytykana absence kvalifikovanych KMENOVYCH pracovniku, jednoduse receno fungujete na forme outsource, coz podle legislativy neni prijatelne.

Nazor ze akademicky titul garantuje odbornou kvalitu cloveka je mylny, obecne se uroven VS urcuje na zaklade odbornych praci/publikaci, poctu citaci, poctu nositelu vedeckych cen coz moc kmenovych kantoru na vasi skole nema, tj. vase skola ma velmi nizky kredit.

Uroven VS je v CR velmi rozdilna a clovek si musi polozit otazku proc jde nekdo do noname skoly kdyz existuji v CR technicke univerzity s vysokym kreditem, ktere navic  vetsinou berou zaky bez prijimacek

0/0
16.4.2008 9:12

AlesekV

Re: Re: k absolvovani soukrome VS

Nejde o to, jak kvalifikovani kantori se na te ci one skole vyskytuji, ale o to, jake podminky jsou k obdrzeni zapoctu ci zkousky z daneho predmetu. Mel jsem moznost porovnat zkousku z matematiky na statni a soukrome VS. Pochopte me rozhorceni, kdyz si vzpomenu, jak me sli na statni skole po krku a na soukrome jaka je to pohodicka, pri ktere se da klidne chodit jeste do prace. Takovy clovek potom ale neni schopny secist dva zlomky o rozdilnych jmenovatelich, pricemz ja pocital trojne integraly, jenom to hucelo. Takze asi tak...

0/0
16.4.2008 11:22

.MichaL

Re: Re: k absolvovani soukrome VS

Zdravim, ja se ze zvedavosti kouknul na stranky PTI a poznal jsem tam par jmen z CVUT. Prislo mi ze pan docent Rohon se pokusil rozjet "hutnejsi" verzi oboru Inzenyrstvi zivotniho prostredi, ktery drive garantoval na CVUT. Nevite nahodou proc vubec tento "klon" vzniknul? Zajima me to jako absolventa IZP, o kvalite profesorskeho sboru nepochybuju. Na druhou stranu chapu ze "outsourcovani" profesori holt nejsou garanci STABILNI kvality a asi je v poradku ze si stat vyhrazuje pravo udrzovat kvalitu skol i podle tohoto kriteria... Na druhou stranu velmi dobre pamatuji, ze i CVUT se spoustou profesoru pekne zametal, napriklad formou smluv na dobu urcitou jen po dobu semestru, takze ctvrtinu roku byli nezamestnani. Presto vypisovali terminy zkousek, aby vyuka nezkolabovala...

0/0
16.4.2008 16:40

killian

Soukromé VŠ

Musim říct, že souhlasím pokud tato škola nesplnovala kriteria s neudělením akreditace. Ač jsem sam studentem soukrome vš (Metropolitní univerzity Praha), tak musím říct, že mezi soukromýma vš je rozdíl v kvalitě hodně propastný a pokud zde neučili kvalifikovaní lidé, tak si myslím, že není proč takovou vš dále uchovávat, aby kazila pověst ostatním soukromým vysokým školám. Protože se často setkávám s názorem, že třeba od známých někdo chodí na soukromou která je pochybné kvality a ma poté sklon hodně paušalizovat.

Dále bych se rád vyjádřil jak jsem viděl diskuzi o nepotřebných oborech. Bohužel je to pravda. Když jsem se hlásil na VŠ tak jsem se vubec nemohl rozhodnout kam jít, jelikož mi nějak nezapalovalo co ze mě bude. Nevím k čemu je takový montání turismus nebo již zmíněná inženýrská ekonomie a další at už filozofické či jiné obory. Myslím si, že je třeba ty obory redukovat. Například i aby dneska nebyl ekonomem uplně každý, protože si myslím, že je jich už víc než zdrávo

0/0
16.4.2008 0:35

magdik

Re: Soukromé VŠ

Obsahově snad dobré chlapče, ale ta čeština, ta čeština, dostal bys pětku z gramatiky. Asi tam nemáte na té vaší VŠ kvalitní profesory. Rv

0/0
16.4.2008 1:13

killian

Re: Re: Soukromé VŠ

Ja si myslim, že se ma hlavně reagovat na obsah. Žurnalistiku nebo češtinu nestuduji, tak že se omlouvam jestli muj sloh někoho velmi pobouřil, žádné opravdu výstavní hrubky jsem se nedopustil, tak nevím co Vám vadí. Chlapec už taky moc nejsem a taky Vám netykam. Čeština se na většině oborů neučí, tak že poznamka o profesorech je celkem mimo mísu. Navíc, když mě učí drtivá většina pedagogů působících  bud VŠE nebo UK, tak by jste musela říct, že i na těchto dvou školach učí nekvalitní pedagogové

0/0
16.4.2008 2:00

zab2

Re: Re: Re: Soukromé VŠ

Klid, tohle je buď nedostudované, nebo naopak přestudované tele;-)

0/0
16.4.2008 6:58

Ceasar

Re: Re: Re: Soukromé VŠ

Moc pěkná reakce :)

0/0
16.4.2008 7:50

Mullen

Re: Re: Re: Soukromé VŠ

Nejsem hnidopich, ale dopustil jste se 2 výstavních hrubek. Jednu používáte opakovaně. Nepíše se "tak že", ale "takže" a rovněž místo "aby jste" je správně "abyste". Možná se Vám tyto dobré rady budou jako absolventovi soukromé VŠ do života hodit :-)

0/0
16.4.2008 8:20

cvikoun

Re: Re: Re: Re: Soukromé VŠ

Tak jestli jsou tohle výstvaní hrubky tak hnidopich jste pane profesore jazyka českého. Nechápu proč tady pořád něko řeší stupidní pravopisné chyby místo toho aby přispěl k tématu.[>-]

0/0
16.4.2008 8:33

BigpetBig

Re: Re: Re: Re: Re: Soukromé VŠ

Stupidní pravopisné chyby. ;-D Budeme psát jak co slyšíme a v infinitivech. To bít potom pecka velykí. Rv

0/0
16.4.2008 9:24

houba_

Re: Re: Re: Soukromé VŠ

na VS se jiz predpoklada, ze student cestinu umi. nevim, jak na soukromych VS, ale ja si pamatuji, ze u statni zkousky mi v diplomce byla vytknuta pravopisna chyba. kdyby byla znamka nekde na pomezi, tak ji to priklonilo o stupne niz.

0/0
16.4.2008 10:07

Dr. Fe1

Tak jak

0/0
15.4.2008 23:32

blekkal

Re: Tak jak

No jak... levičáky nahnat na kopec a rozstřílet na mraky. Budou hezké červánky :-)

0/0
15.4.2008 23:44

HEIL-ige-ODS

Re: Re: Tak jak

v pripade krajiny bez kopcu by se udelila vyjimka a postrileli by se hned...

0/0
15.4.2008 23:54

HEIL-ige-ODS

.

cesky skolstvi zrusit - ponechat jen prvnich pet trid zakladky... ...tam se clovek nauci psat a cist, zbytek se muze doucit v zahranici, pokud chce... ...aspon by se usetrilo...

0/0
15.4.2008 23:04

blekkal

Re: .

A za dalších třicet let by tu měli sociálkomunisté preference 97% :-)

0/0
15.4.2008 23:26

HEIL-ige-ODS

.

to maj i tak...

0/0
15.4.2008 23:27

blekkal

Re: .

Zatím ještě ne. Bývalé pilíře levice (manuálně pracující) dnes jezdí hákovat za hranice a slušně vydělávají, takže začínají mít strach, že by jim to všechno soudruh zase sebral :-)

0/0
15.4.2008 23:33

HEIL-ige-ODS

.

tim spise je zbytecny lidi nechavat vzdelavat v cesku - to nikam nevede...

0/0
15.4.2008 23:34

blekkal

Re: .

Proč? Pokud budou ochotni za vzdělání zaplatit? ;-)

0/0
15.4.2008 23:41

HEIL-ige-ODS

Re: Re: .

pak ano - ovsem z dani bych to zrusil - hezky platit na ruku - jako driv...

0/0
15.4.2008 23:44

blekkal

Re: Re: Re: .

ok R^

.

Samozřejmě poskytovat solidní a dlouhodobé půjčky těm, kdo by na to případně neměli.

0/0
15.4.2008 23:48

katlab

Re: .

ja si nemyslim, že naše školství je tak příšerné. což neznamená, že by nesneslo reformy.

0/0
16.4.2008 8:22

velkaselma

Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

LiškaRvRvRv

0/0
15.4.2008 22:56

LimonadovyJoe

Re: Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

On i celá jeho partaj by měli být v opozici a to nejlépe mimoparlamentní.

0/0
15.4.2008 22:59

HEIL-ige-ODS

Re: Re: Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

rovnou v lochu...

0/0
15.4.2008 23:05

Dr. Fe1

Re: Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

Lepší by bylo, kdybyste řekl: "Rozumí tomu jako Langer vnitru". Ale to by bylo přeci jenom přehnané přirovnání :-) :-P

0/0
15.4.2008 23:32

blekkal

Re: Re: Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

Máš pravdu, nemá tu správnou socanskou kvalifikaci na využívání ministerstva a podřízených orgánů ke špiclování a diskreditaci opozice ;-)

0/0
15.4.2008 23:43

samhowkins

Re: Liška rozumí školství jako koza petrželi!!!

to je sice mozne, ale kazdopadne je na tom porad lip jak ty;-D(Y)

0/0
16.4.2008 6:07

SlusnyClovek

Vzpomínáte na inzerát Maturita Raz-Dva?

Vystihuje to, kam školství zdegradovalo. Za peníze maturitu rychle. Za bolševika byli taky z dělníckých kádrů (často nekvalifikovaných pomocných dělníků) za čtvrt roku maturanti a za další rok doktoři práv.

Reklama fungovala asi dobře, ale zřejmě to provokovalo, tak to zrušili. Vystihovalo to ale reálných stav vzdělávacího systému u nás. Fakt je, že by mohlo být i Inženýrem Raz-Dva, nebo Magistrem snadno a rychle...

Z první republiky se platilo i na střední škole, a přitom ty měly daleko lepší úroveň. A špatní žáci opakovali nebo se vylučovali. Maturita měla větší hodnotu, jak současný titul DiS - jak z hlediska vědomostí, tak z hlediska následného uplatnění.

0/0
15.4.2008 22:50

LimonadovyJoe

Re: Vzpomínáte na inzerát Maturita Raz-Dva?

Ono to takto bude ještě pár let fungovat a pak se budou muset přijmout náležitá opatření. Přece nebudeme národem "regionalistů" a "sociálních antropologů".

0/0
15.4.2008 22:52

SlusnyClovek

Re: Re: Vzpomínáte na inzerát Maturita Raz-Dva?

Pokud vím, tak religionistiku učí pan docent Štampach. Z katolické církve ho vyhodily, asi pro jeho kladný vztah k homosexualitě. Tak se uchytil na nějaké fakultě a tam vyučuje. Myslím, že víc kněží, co je jejich církev vyhodila, se uchytilo na vysokých školách, kde učí mladé lidi.

Řešení by bylo vyhodnotit, kolik stát potřebuje takovýchto "odborníků". At si takové obory lidi studují za své, za prvé. Za druhé bych chtěl, aby - mají-li mít vš titul - učili skutečnou vědu erudovaní odborníci. Štampacha neposoudím, ale feministická studia nepatří ani do vědeckých ústavů, ani na vysoké školy. Nejde o žádnou vědu, ale o pseudovědu a čistou ideologii, dobrou leda k rozvracení rodin a lidských osudů vůbec.

Svědci Jehovovoi učí své bludy, ale naštěstí nechtějí, aby jim někdo za to někdo dával doktoráty. Což by mělo platit pro všechny sociální ekology a různé pseudovědy vůbec.

0/0
15.4.2008 22:59

Pán všech moří

kdepak

nejsem...jsem jen obycejnym dramatickym pedagogem...:o)

...coz je velmi konkretni obor...prave az moc konkretni...a to taky neni moc dobre...

0/0
15.4.2008 22:44

LimonadovyJoe

Re: kdepak

;-D dramatický pedagog (sorry za ten smích) - to z toho jako děláš ještě větší drama, než pedagogika je ?

0/0
15.4.2008 22:45

Pán všech moří

Re: Re: kdepak

nj...bavilo me ucit dramatak...tak jsem si rekl...ze si z tohu udelam diplom...tak jsem si ho udelal...

0/0
15.4.2008 22:48

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: kdepak

A co s ním teď děláš ? Dramatika ?

0/0
15.4.2008 22:50

Pán všech moří

Re: Re: Re: Re: kdepak

porad ucim dramatak...

0/0
15.4.2008 22:54

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: kdepak

 Tak to gratuluji, asi je s tím těžké sehnat práci v oboru. A kolik vás bylo v ročníku ? Může každý rok končit X učitelů dramaťáku (ať se pod tím skrývá co chce) ?

0/0
15.4.2008 22:56

Pán všech moří

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdepak

jednou za dva roky...bylo nas sest...:o)

0/0
15.4.2008 23:02

Pán všech moří

au

verejna sprava...promin cestino...

0/0
15.4.2008 22:42





Najdete na iDNES.cz