Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna ze sražených tramvají překročila rychlost, policie podezírá řidiče

Vyšetřovatelé rozplétají příčiny páteční tragické srážky dvou ostravských tramvají. Policie zahájila trestní řízení proti jednomu z řidičů. Vozy se srazily čelně na jednokolejné trati, kde se ten den měly křižovat jako poslední. Jedna souprava přes kolizí mírně překročila rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

someone_else

Ať se p. Vaštík nezlobí,

ale sedmdesátiletým argumentem šermuje vždy jedině ten, kdo se bojí zodpovědnosti. Zároveň totiž svým postojem potvrzuje, co už řekli jiní: byla to jen otázka času. Z řečeného pak vyvstává velice případná otázka, zda není škoda, že tu tramvaj neřídil on sám. Pane Vaštíku, Vaše židle už dnes hřeje trochu jinak, pravda?

0/0
16.4.2008 16:12

Bouše

Policie podezírá řidiče?

A koho jiného? :-)

0/0
14.4.2008 7:38

Lord Helma

Upřesnění

Pro všechny, kteří jsou trochu mimo mísu:

Jeden z diskutujících tu blekotá o honosných ziscích DPO. Nenechte se vysmát. Zkuste srovnat, jak fungoval DPO před deseti dvaceti lety a jak dnes. Tam jsou ty vaše honosné zisky -  v dopravních prostředcích, ve vybavení... A doatece od města jsou honosný zisk? A že řidič je mameluk, který nedodržel předpisy je jen jeho chyba a nezaslouží si žádnou lítost. Ono slepé spoléhání na techniku je mnohem zhoubnější, než současný stav na ostravské trati. Další se tu rozčilují nad nezabezpečením trati. Tak za prvé tuto trať schválil drážní úřad a to včetně způsobu provozu a zabezpečení. Za druhé jaký jiný více viditelnější signál než celou tramvajovou soupravu, která přijela z protisměru by jste už chtěli?

Děsí mě naprosto bezbřehé spoléhání na techniku, výsledkem jsou čím dál tím větší havárie a neštěstí. Ona i ta technika není neomylné, vždy ji vyrábí, obsluhuje a programuje člověk a ani ta závada není vyloučena.

0/0
14.4.2008 6:52

Lord Helma

Re: Upřesnění

Tato trať byla kdysi provozována jako klasická železniční, byla ještě o 7,5km delší a vedla městem (Poruba a Svinov), dnes má jen 10,5km. Na každé výhybně (bylo jich celkem 5) byla stanice včetně výpravčího, na konečné v Zátiší (Kyjovice) bylo nádraží a ve Svinově bylo tramvajové nádraží hned vedle železničního včetně velké vozovny a dílen. Navíc po této trati až do roku 1972 (77 nevím teď přesně) jezdily nákladní vlaky. A vše v pohodě. Jenže potom v rámci úspor se nádražní budovy prodaly, lidi vyhodili (to bylo už v roce 1986) a začlo se jezdit jen podle jízdního řádu. Asi by to fungovalo dál, nebýt tak zoufalého přehlédnutí řidiče, který neviděl, že mu na druhou kolej nepřijela souprava, asi se už viděl ve vozovně, protože podle fotek jeho souprava zatahovala do vozovny.

0/0
14.4.2008 7:02

toyota

Re: Upřesnění

Proč se tady neobjeví náznak viny i někoho jiného než řidiče.To,že se na tom úseku nestala vážná nehoda není dílem vedení podniku.Každá žena byla kdysi panna!!!! Pokud měl spoj od Kyjovic zpoždění jak je možné,že dispečer pustil z Vřesinské soupravu aniž se přesvědčil kde se nachází opožděný vlak,který měl být asi už na konečné.Navíc podle místa lze usoudit,že se viděli na krátkou vzdálenost. Museli se vidět oba!!!

0/0
14.4.2008 13:11

toyota

Re: Upřesnění

Ještě něco.Mameluk může být pouze autor Lord Helma.Byl jsem zaměstnancem DP od vyučení celkem 18let a že si vedení mnulo ruce nad zisky o tom není pochyb.Jen na kolik si někdo přišel při zakázce Solaris!!!!!!!!!!!!?????????Když se mluví o dotacích,které jdou z kapes všech,proč se nemluví o až zlodějsky nenormálních platech a hlavně prémiích o kterých se taktně mlčí.

V DP není bohužel nikdo,kdo by se k tomu všemu postavil čelem! Proč taky vždyť viník byl jednoznačně předem odsouzen.

0/0
14.4.2008 13:22

djdave2

:)

ne v te dobe byla Lisen samostatna ....

0/0
13.4.2008 17:11

mc_cormic

Hm

To musela bejt prda jak sviň.

0/0
13.4.2008 16:17

__XXXX___

Tak vám teda nevim

kdo si tu ze mě utahuje. To fakt budou řešit, jestli řidič jel o 1,6 km/h víc? Jestli jo, tak už teda fakt nevim, kde to žiju....

0/0
13.4.2008 15:49

burian2001

Zabezpecovaci system

Kazda podobna nehodova udalost je vzdy souhrnem udalosti. Jedno je

treba konstatovat na zacatku: zadne zabezpecovaci zarizeni neni

nikdy prosto lidskeho faktoru ( i to sebedokonalejsi). Ale na druhe

strane, cim je slozitejsi, tim se moznost chyby jak lidskeho cinitele,

tak techniky, nacita.

0/0
13.4.2008 13:24

_Aleister_

Re: Zabezpecovaci system

amen.

0/0
13.4.2008 14:35

someone_else

Re: Zabezpecovaci system

Jasně, soudruhu, vlastně je naprosto zbytečné kdekoli kdykoli cokoli jakkoli zabezpečovat, protože v tom vždycky bude mít někdo prsty!

(Doufám, že když's to psal, dobře ses přesvědčil, jestli nejde primář?)

0/0
16.4.2008 16:20

Horolezec-29

Povinnost kontrolovat podřízené

mají právě nadřízení. Ti berou za svůj díl odpovědnosti za provoz i za podřízené tomu adekvátní plat, tedy i vedení DP musí stát před soudem a vysvětlovat..

Hodit to na řidiče je typicky české v tom našem ČUNKYSTÁNU !

Proto volám: pozůstalí, BRAŇTE SE A NENECHTE SI ZACPAT PUSU PÁR KORUNAMA! :-/R^

0/0
13.4.2008 12:25

toyota

Proč!!!!!!!!!!!!!!

Nikdo se nezabývá tím proč se to stalo.Viník je "jasný".Proč se dispečer nezajímal o to,kde je tramvaj a proč má zpoždění.Původně měl soupravu jedoucí z Vřesinské zdržet.Nejdříve měla dojet na konečnou souprava od Kyjovic,odevzdat klíče.Taky jsem na té lince jezdil a tak se konyrolovaly dojezdy.Když jsem měl 9let tak mi tramvaj zabila otce takže chápu žal ,ale nikdo nepochopí,že ten kluk má zničený život protože do smrti bude mít ty vteřiny před očima.Pokud neskončí v léčebně,kdo si ho všimne coby "vraha" Úmyslně to neudělal,ale trestán bude hůř než ten co úmyslně zabije. Jezdím jako profiřidič 34let takže vím o čem mluvím.Přesto,že na té trati je stejný systém od počátku,není taky podíl města, jako zřizovatele,na nedostatečném zajištění bezpečnosti? Tam i na vedení DP Ostrava je díl zodpovědnosti za tuto tragédii.

0/0
13.4.2008 11:27

0608

Re: Proč!!!!!!!!!!!!!!

Podle jízdního řádu a době nehody by to dispečer neměl šanci stihnout protože tramvaj jedoucí z Poruby měla vyjíždět 17:45 a měla být za 5 minut ve Vřesině kde se měla potkat s protijedoucí tramvají která z Vřesiny v protisměru má jet 17:50 podle času nehody vyjela tramvaj z Vřesiny s jedno až dvou minutovým zpožděním a dispečer který poslal na trať tramvaj z Poruby zhruba 17:49 neměl šanci nehodě zabránit jinak než kontaktovat oba řidiče za jízdy pokud by ale věděl že tramvaj z Vřesiny vyjela na trať což zřejmě nevěděl a pokud ano byla to jeho chyba. Nehodu zřejmě zavinil řidič jedoucí z Vřesiny který měl čekat (mimochodem je to tak vždy že tramvaj jedoucí z Vřesiny do Poruby čeká) Problém je v tom že na trati není žádné zabezpečovací zařízení žádný semafor zkrátka nic pouze cedule "POZOR NA KŘÍŽENÍ" což je myslím si dost málo.

0/0
14.4.2008 13:14

toyota

Re: Re: Proč!!!!!!!!!!!!!!

A jsme u toho!! Proč vyjela tramvaj z Poruby o 4minuty později?????? Proč to nikdo nedal vědět řidiči z protisměru????Ano zabezpečení se vžy zlepší až dojde k neštěstí.Úplně by stačil semafor pro tramvaje jako je na Mírovém nám.ve Vítkovicích.To není jen u DP!Má ten spoj vůbec v JŘ alespoň napáno,že má vyčkat? Podle věku si myslím,že to byl řidič bez zkušeností a možná,že na té trati ještě nejel. 

0/0
14.4.2008 14:15

komentary

hamba!!!

– až nyní bude trať vybavena zabezpečovacím zařízením

– až nyní, kdy musely vyhasnout tři lidské životy, z toho jeden mladistvý – až nyní bude Ostravský dopravní podnik ze svých honosných zisků investovat pár desítek tisíc na zabezpečení trati!

Styďte se vy hovada z úseku plánování a bezpečnosti provozu Ostravského dopravního podniku – soudit tento případ, tak by jste se z této hnusárny nevykopili vy hovada hovadské!

Lituji všech obětí, vč. řidičů tramvají, kteří nejsou ničím jiným, než oběťmi dlouhodobého postoje Ostravského dopravního systému k (ne)bezpečnosti přepravy pasažérů. Policie by měla zahájit trestní řízení především s manažery plánování a bezpečnosti provozu Ostravského dopravního podniku – je hambou vinit v celé této věci jen řidiče tramvaje!!! Rv

0/0
13.4.2008 11:25

jamil1

neuveritelny kecy byv. vedeni DP

je az s podivem, ze po takove situaci, ktera nasala, rekne byv. reditel DP Ostrava, ze trat nebylo treba zabezpecovat, protoze se tam 70 let nic nestalo? naopak, jeho i ostatnim sefum podniku bych dal podil na vinne !je jasny, ani technika neni neomylna, lec temer ve 100% dokaze zabranit lidskemu selhani, a ze skoro vsechny nehody v drazni doprave (zeleznice, tramvaj, lanvoky, metro, trolejbusy) jsou zapricineny lidskym selhanim. tenhle paprda co vyslovil ty blufy by se mel jit osobne omluvit obetim, ze pred lety jako vedouci DP OV neudelal nic pro jejich bezpecnost !Rv

0/0
13.4.2008 10:57

Petr Tenzor

Re: neuveritelny kecy byv. vedeni DP

Co jsem slyšel, tak už se minimálně 2x stalo (a ředitel o tom musel vědět), že na trať vjely 2 travmvaje proti sobě, ale potkaly se na rovném úseku, stačily zabrzdit a pak to jedna z nich odcouvala.. takže je jasné, že se jen čekalo (60 let) až někdo zemře. To se teď stalo a proto se s tím až teď začne něco dělat.

0/0
13.4.2008 12:22

jamil1

Re: Re: neuveritelny kecy byv. vedeni DP

jenze to je ponekud pozde - po trech mrtvich, temer 40 zranenych a skody za miliony. dnes, kdy se vsude dba n bezpecnost, tak je divny, ze se nic nedelo, btw tlacila treba i drazni inspekce k tomu provozovatele? maji pobocku primo v OV, tak o te trati tez museli vedet ...

0/0
13.4.2008 13:37

MelSi

myslím,že zaměstnání řidiče

je natolik nebezpečné,že jakákoliv pomoc je vždy na místě a souhlasím s tím,že to elektronické zabezpečení mělo být už dávno a že vinu částečně nese i manažer Dopravního podniku ,...tvrzením,že se 70 let nic nestalo,neznamená,že je to v pořádku;-O

0/0
13.4.2008 10:10

Montaigne

chudák kluk

maká u MDP za pár šprdlíků a teď tohleRv:-©

0/0
13.4.2008 10:08

MelSi

myslím,že zaměswtnání

0/0
13.4.2008 10:08

kerim003

A co EU

Hlavne ze EU narizuje hlouposti jako napr. bezdotykove baterie, a hotovky v hospodach po trech hodinach zlikvidovat aby se nam nic nestalo :-)  atd atd ale to ze tu jezdi tramvaje bez dostatecneho zabezpeceni je jim jedno. Klasicka ukazka urednickeho aparatu na ho.....

0/0
13.4.2008 9:03

Stíhací bombardér Havel

Re: A co EU

nechápu, proč by měla EU řešit tramvaje. To má řešit dopravní podnik.

0/0
13.4.2008 9:17

michal II

Re: Re: A co EU

Protoze jidlo v restauraci by si mela ta restaurace resit taky sama. Navic v restauraci se maximalne posees, ale tady je to horsi.

0/0
13.4.2008 11:54

someone_else

Re: Re: A co EU

Když může celá vyhoněná EU řešit, jestli laskavě můžu svý večeři tykat a říkat jí buřty s cibulí, tak to si piš, že taková otázka je hodně namístě. Ať už to chápeš, nebo ne.

0/0
16.4.2008 16:31

MelSi

Re: A co EU

přesně tak!! souhlasímR^

0/0
13.4.2008 10:11

sojkal

Jasná vina provozovatele

Je s podivem, že se nepoučili od železnice. Když už nechtěli investovat do zabezpečovacího zařízení, měli použít před sto lety používaný tzv. žezlový systém. Který vlak měl žezlo mohl jet. Je známo, že na člověka není spoleh.

0/0
13.4.2008 9:00

someone_else

Re: Jasná vina provozovatele

Správně! Možná by na sebe dodnes čekali na opačnejch stanicích a kromě smrti hladem by se nikomu nic nestalo!

0/0
16.4.2008 16:34

Horolezec-29

Na tr. lavici by mělo sedět i vedení Ostravského DP

Na trestné lavici před soudem by mělo sedět i vedení Ostravského DP! Že řidič pochybil je neoodiSkutovatelný fakt, že ale ještě v r. 2008 bude Ostrava využívat zařízení z 1. republiky mi přijde KOMICKÉ. Prostě se VŽDY MUSÍ NĚCO STÁT (ROZUMĚJ ZEMŘÍT LIDÉ) ABY SE KONEČNĚ ZJEDNALA NÁPRAVA!

Proto by před soudem měl stát i ředitel DP, obviněný z obecného ohrožení podle podle § 179–180, protože VŮBEC PŘIPUSTIL, ABY SE TAK PRIMITIVNÍ BEZPEČNOSTNÍ ŘEŠENÍ NA TRATI, DENNEDENĚ PŘEPRAVUJÍCÍ LIDSKÉ ŽIVOTY VŮBEC POUŽÍVALO. POZŮSTALÍ BRAŇTE SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!R^

0/0
13.4.2008 8:13

Muf007

Re: Na tr. lavici by mělo sedět i vedení Ostravského DP

Souhlas zavřít vedení DP!! Jak si může třeba bývalý ředitel dovolit říci, že se od císaře pána nic nestalo! Kruci to budeme vždy čekat až někdo zemře? Na jiných tratích se přitom podobné případy stávaly viz třeba zmíněný Lbc-Jablonec, kde se tramvaje po chybě při křižování srazily v 1/2 80.let. Pak se rychle budovaly semafory. Sice myslím bez dnešního vypnutí proudu, ale řidič viděl zda má kolej před sebou volnou! A Ostrava? NIC, NIC a NIC. :-©:-© Jen papaláši z DP a vedení města si teď budou mýt ruce a honit politické body, že jako oni se postarají. Nejen pozůstalí by se měli bránit a odpovědné lidi z DP a magistrátu žalovat!! R^

0/0
13.4.2008 9:16

MelSi

Re: Na tr. lavici by mělo sedět i vedení Ostravského DP

přesně tak,vedení má vinu na tom,co se stalo,hlavně že berou velké platy,ale kde je nějaká zodpovědnost,hned se k tomu postavili zády DPO!

0/0
13.4.2008 10:13

Stíhací bombardér Havel

to je jednoduchý

to hodit na řidiče, ale od toho je technika, aby podobným věcem předcházela. Pokud tam není ani to nejzákladnější zabezpečení, je to jen otázka času, kdy se něco podobného přihodí. ;-O

0/0
13.4.2008 8:03

AKSAMIT

Nevite nekdo,

jestli je pravda,ze ten jeden ridic tramvaje stacil pred srazkou vyskocit,v clanku to neni napsane.....

0/0
13.4.2008 7:48

maxvel

Re: Nevite nekdo,

Ano, je to pravda. On ale vyskočil z kokpitu řidiče do prostoru pro cestující, ne z tramvaje.

0/0
13.4.2008 7:58

AKSAMIT

Re: Re: Nevite nekdo,

jo,dik za info.;-)

0/0
13.4.2008 8:08

maxvel

Zebezpečovací systém není jen o semaforech

Hodně se tady diskutuje o zabezpečovacím systému a proč že tam ještě není. Ano, je pravda, že elektronický systém by tam určitě měl být, ale to ještě neznamená, že když tam není, že je trať neprovozuschopná nebo nebezpečná. Někdy platí, že v jednoduchosti je síla. To svědčí i o faktu, že za sedmdesát let provozu na této trati se nic nestalo. Na té trati jsou jasně daná pravidla, že tahle linka v tomto čase čeká na protijedoucí tramvaj. Hotovo tečka. Řidič prostě nemůže vyjet na trať, dokud ho nevystřídá tramvaj odnaproti. To je pro něho stejný vizuální signál, jako když dostane zelenou semaforu. Jakákoliv mimořádná událost oproti danému jízdnímu plánu na trati je řidičům hlášená předem, například mimořádné vypravení tramvaje, a řidiči na trati o nich ví, jinak nejsou mimořádné tramvaje vypravené. Stejně jako se zasekne tramvaj na trati v případě poruchy či nehody, tak protijedoucí tramvaj prostě nevyjede, dokud nestřídá.

0/0
13.4.2008 7:44

Horolezec-29

Re: Zebezpečovací systém není jen o semaforech

Maxveli, rozumím, nic proti, v jednoduchosti je síla a kouzlo, souhlas, ale elektronika tam měla být klidně jako pojistka. NEBYLA, SPOLÉHALO SE JEN NA LIDI, ALE LIDÉ NEJSOU NEOMYLNÍ (!) Opět proto museli zemřít lidé, aby se zjednala náprava. Podívejte se na vyjádření drážních inspektorů: TRAŤ TOTO ZAŘÍZENÍ NEMĚLA A ONI BY JI DOPORUČOVALI  - trochu pozdě, nemyslíte???

Jinak za tuto nehodu by mělo sedět na tr. lavici i vedení OSTRAVSKÉHO DP, že takovou situaci MOHLO JEN PŘIPUSTIT! Šéf ostravského DP by měl okamžitě rezignovat!

0/0
13.4.2008 8:21

Jablkon

Liberec - Jablonec

Úzkokolejkou Lbc-Jbc jezdim dost často a je fakt, že kdyby tam nebyly ty semafory, cítil bych se dost blbě. Ani jsem nevěděl že při narušení se automaticky vypne proud...

Pokud to mělo být ten den poslední křižování, tak je taky možnost, že prostě ten řidič byl myšlenkama o krok dál. Asi jak se onehdá srazily vlaky, když si strojvedoucí myslel že je neděle a byla sobota, nebo tak ňák

0/0
13.4.2008 2:55

michal II

Pro vsechny studovane vedce

Jaka tedy byla narazova rychlost?

Predpokladam, ze by to mela byt rychlost, kterou mely tramvaje v okamziku stretu. Tedy jedna proti druhe. Zapomente na betonove zdi a idealni fyziku a realne odpovezte. Predpokladam, ze ani vy nedokazete spocitat, jake sily tam pusobily, protoze asi nevite jake deformace tam probihaly, po jakych vektorech, na jakych drahach...

A pokud jeste budete mit trochu casu, chtel bych vysvetlit rozdil nasledku narazu v ruznych rychlostech. T.j 35+35, 70+0, 100-30(jako kdyby jely za sebou).

Predem dekuji a snad to pochopim.

0/0
13.4.2008 1:33

michal II

Re: Pro vsechny studovane vedce

No ted jsem si spocital, ze kdyz v 100kmh rychlosti narazim do auta jedouciho 90kmh, bude rozdil energii skoro 20 vetsi nez kdyz narazim do stojiciho auta rychlosti 10kmh. To snad ne. Jesli by to nechtelo brat ty dve auta jako izolovanou soustavu.  Pocital jsem kinetickou energii vuci zemi a v tom si myslim je ten zakopany pes a ta betonova zed. No nejsem fyzik, tak si necham poradit.

0/0
13.4.2008 1:41

Jablkon

Re: Re: Pro vsechny studovane vedce

Já "tak trochu" fyzik jsem, a musim říct, že ta "nárazová rychlost" mi přijde jako nesmyslný číslo. Zásadní roli tu podle mě hrajou kinetický energie - který rostou s mocninou rychlosti, tj. při rychlostech 1x + 1x (v protisměru) by energie byla 1y + 1y, kdežto při rychlostech 0 + 2x (stejná vzájemná rychlost) by energie byla 0 + 4y... no ale možná je to pitomost, možná fakt hraje roli jen rychlost VZÁJEMNÁ, přeci nemůže jít o to, vůči čemu je vztažená... však říkám že jsem fyzik jen trochu :-) Když by jedna jela 30 a druhá 100 za ní, tak by určitě následky měly být stejný jako když rychlostí 70 narazí do stojící (teda pokud při tom nevykolejí a nevstoupí tam fakt ještě pohyb - deformace vůči zemi). Takže je to asi fakt jen o vzájemné...

Dokonale pružné a nepružné srážky jsou teda další věc, při dokonale nepružné hraje roli jen hybnost, tj. součet prostých rychlostí...

0/0
13.4.2008 2:52

mask

Re: Pro vsechny studovane vedce

pokud dve zhruba stejne tramvaje jedou proti sobe zhruba stejnou rychlosti, mely by byt nasledky pro kazdou z nich priblizne jako naraz do betonovy zdi pri stejne rychlosti. Tedy narazova rychlost byla spis 35, 72 je blbost. A hrozit nekomu zalobou za rychlost 61,4 pri 60 je kravovina, jestli by za neco mel bejt trestanej tak za to, ze vjel na usek aniz smel - zeptal se dispecera, nebo jak se to tam vlastne dela.

0/0
13.4.2008 11:24

michal II

Re: Re: Pro vsechny studovane vedce

Tak vazeni, skoro celou noc jsem nespal a premejslel o tom. Vysledek me dedukce je nasledujici. Rychlosti se scitaji, lepe receno narazova rychlost je vzajemna rychlost teles pohybucicich se proti sobe, tedy souctem rychlosti vuci zemi. Predstavme si, ze ty tramvaje date do vesmiru(pomineme napr treni, valivy odpor a gravitaci- stejne zanedbatelne). Nebudete mit moznost merit rychlost vuci okoli, ale jenom teles vuci sobe. Pak samozrejme dusledky narazu budou zavisle pouze na vzajemne rychlosti a hmotnosti teles. Toto si myslim, ze je nezvratitelne vysvetleni. Je totiz naprosto jedno, jakou rychlosti se pohybuji proti zemi ale dulezite jakou proti sobe. Pokud budete chtit byt stouravi, rychlosti se vlastne odcitaji, ale jelikoz maji opacnou orientaci, tak je to stejne soucet. A ted se tesim, ktery pan vedec se do me pusti. Zapomente na betonove zdi,  musela by se fyzikalne definovat. Stale se bavime o tramvajich nebo dvou proti sobe se pohybujicich telesech a narazove rychlosti.

0/0
13.4.2008 11:52

Petr Tenzor

Re: Re: Pro vsechny studovane vedce

To je pouze teorie. Samozřejmě je nesmyslné říkat, že náraz dvou tramvají které jedou proti sobě 35 km/h je stejný jako náraz do zdi v 70 km/h (pokud bereme, že zeď se na rozdíl od tramvaje nedeformuje). Nicméně v případě nárazu dvou tramvají jdou části jedné z nich do prostoru druhé a naopak, takže následky jsou horší než při nárazu do zdi v 35 km/h. O kolik, je těžké řict.

0/0
13.4.2008 12:13

Hh.

Re: Re: Pro vsechny studovane vedce

Nárazová rychlost tramvají byla 70 km/h, žádných 35 km/h. Co sem pořád taháte nějaké zdi? To, že náraz tramvaje do jiné tramvaje rychlostí 70 km/h má podobné následky jako náraz do betonové zdi rychlostí 35 km/h, nebo do dřevěné boudy rychlostí 1000 km/h, je úplně irelevantní. Nárazová rychlost se nebere vůči žádným betonovým zdím, stejně jako se nebere vůči hromadám písku, stromům ani papundeklovým krabicím - vztahuje se vždy na dva objekty, které se srazily, v tomto případě dvě tramvaje.

0/0
13.4.2008 12:57

michal II

Re: Re: Re: Pro vsechny studovane vedce

Dekuju. Jsi asi jediny kdo to pochopil a to ani nepredpokladam, ze jsi nejaky vedec nebo profesor.

0/0
13.4.2008 15:38

jointick

.

Ono je jedno kdo sedí tam nahoře, vždycky se to řeší až když je pozdě a je jedno jestli to je u nás nebo v Africe.:-/ záchranáři a hasiči odvedli kus skvělé práce a za to jim patří velký dík.R^

0/0
13.4.2008 0:52

Lord Helma

to Warťan

omluva za toho chytrolína, jinak mám totiž k té trati trochu jiný vztah, než ostatní, můj děda jako jeden z ředitelů bývalých zemských drah, po válce DPMO, tuhle trať měl na triku a v osmdesátých letech ji zase pro změnu teta zachraňovala, kdy jako poslední z příměstských tratí měla být zrušena a i díky tomu, že teta jako hlavní ekonom tramvajových tratí spočetla, že náklady na zrušení a snesení tratě byly skoro stejné jako na její renovaci (do dneška nechápu jak to dokázala, ale za socialismu bylo vše možné) tak ta trať jezdí do dneška. párkrát jsem tam i já zažil i se starýma bimbajdama (obousměrné dvounápravové až s dvěma přívěsy) couvání, ale s novýma ani jednou, ono všechno je to jen agentura JPP (jedna paní povídala), protože se vždy kontrolují tachgrafy a jízda zpět je tam vždy zaznamenána. To jen tak na vysvětlenou. 

A nedovedu si vysvětlit, co vedlo toho řidiče vjet z Vřesiny na trať -  protože každý ze strojvůdců se klepal hrůzou, že se mu něco takového stane.

Zdař buh.

0/0
12.4.2008 23:29





Najdete na iDNES.cz