Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárníci doporučují levnější lék jen na dotázání

Reforma zdravotnictví může lidem ušetřit peníze za léky, jen když se nebojí zeptat. Lékárníci mají nyní v některých případech možnost vydat levnější lék srovnatelný s předepsaným. Jenže to bez dotázání nedělají. Majitelé lékáren by si prodejem levnějšího zboží snížili zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čukAgek

menší opáčko úvodem : každý středoškolák ví

že "Céčko" je kyselina L-askorbová, R - forma je bezcenný balast a  její přítomnost ruší účinnost preparátu, krom toho přísady (vláknina) uvolňuií Céčko postupně do organizmu

0/0
11.4.2008 16:13

čukAgek

jináč by to bez užitku proteklo trubkama .

A pak za pár kaček to rovnou vyčuráte bez užitku - to je podstata Dratovo levnýho léku. A studentky vyšší dívčí třeba vědí i něco o polymorfismu látek, kdy   pouhé vzájemné uspořádání těchsamých molekul v krystalu (polymorfismus) může způsobit i jedovatost preparátu se STEJNÝM OBSAHEM účinné látky. A tahle nemilá polymorfie vzniká až při konečném vykrystalování   hotového léčiva  z roztoku! Každá kuchařka ví proč na jedno pečivo používá kvasnice a jinde prášek do pečiva (já to teda nevím, ale ten šmak je sakra jiný když se to poplete)

A to si teda připlatím na rád na ty "dobré krystaly".

Viz letošní Vesmír č.1, s. 37 - 39. Prohlídněte synův pokoj třeba se to tam válí.

0/0
11.4.2008 16:32

URB-Královna diskusí

Re: jináč by to bez užitku proteklo trubkama .

 Nejlepší kvasnice jsou instantní, ale jestli jezdíte do Německa tak se vyplatí kupovat už hotovou směs " mit hefe " a pak už se nedá nic zkazit. Stačí jen zmíchat s vlažnou vodou v peci na chleba umísit  a výsledek je jistý. Mají velké množství druhů a Češi to kupují na vozíky.

0/0
11.4.2008 17:19

Samer-majitel Madkwerta

URB-Královna diskusí

:-©:-©:-©:-©

0/0
11.4.2008 14:43

URB-Královna diskusí

Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

za peníze něco udělat. Nad pravým obočím se mě udělal flíček a pořád mě někdo na něj upozorńoval . Našla jsem si na netu recept na mast k odstranění, zesvětlením. Pak jsem běhala od lékárny k lékárně a všude jen výmluvy a výmluvy.Navykli si totiž dostávat na poplatcích peníze zdarma, tak co by se namáholi s výrobou masti. Nakonec mě jí vyrobili v Kauflandu, kde má pobočku lékárna. Stejně to mo nepomohlo, nevím kde je chyba, ale od magistra bych očekávala alespon´radu. co s tím. 

0/0
11.4.2008 11:34

demagog_007

Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

Tak si ty trumpeto zajdi k dermatologovi, že? Chtěla jsi konkrétní mast a lékárník ti ji dal, ale on tam není aby určil diágnozu, na to jsou tu doktoři a s poplatky to nemá co dělat... na pigmentovou skvrnu asi mast nezabere :o))))

0/0
11.4.2008 11:38

Josefaprav

Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

Jistě je nejlepší zajít ke specialistovi, aby ti řekl, že to nic není. Urbanová reagovala na to, že lékárníci jsou podle článku znalejší než lékaři a tak dala příklad, kdy lékárník neporadil a tudíž v Julínkově systému selhal. To Julínek tvrdí, že lékárník může doporučit pacientovi jiný lék než mu předepsal lékař. Existují širokospektrální léky, které lze použít k léčbě různých onemocnění. Jak lékárník pozná na jakou nemoc ta náhrada má být, když na receptu není uvedena diagnoza?

0/0
11.4.2008 11:48

Chmee

Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

Lékárník zaměňuje jen léky, které obsahují tutéž účinnou látku, tedy nemusí poznávat, na jakou nemoc je konkrétní přípravek předepsán.

0/0
11.4.2008 12:14

URB-Královna diskusí

Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

Skvrna vznikla od toho, že mám takový zlozvyk a špičkou ukazováku se na tom místě každou chvíli škrabu. I při práci, a tak už to je jak tetování. 

0/0
11.4.2008 12:19

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

jednoduche reseni - plastika. Za pul hodky je po zakroku a za dva dny o nicem nevite....Prst vam uriznou radi zadarmo a skvrnka se tak nebude moci rozsirovat.

0/0
11.4.2008 13:05

URB-Královna diskusí

Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

 Jestli rozumíte anténám jako dermatologii......

0/0
11.4.2008 13:32

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

stezujete si ze se vam dela flicek na hlave v miste kde se neustale drbete? Co vam na to mam asi rici, prestante se tam drbat. Byla jste uz u dermatologa? Co vam rekl on? nebo sve sarlatanske pokusy ktere troufale oznacujete za lecbu jsou jedinym vasim pokusem se problemu zbavit?

0/0
11.4.2008 13:42

URB-Královna diskusí

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

 Je to spíš společenský problém, leze mě na nervy, když  mě kdekdo říká, že jsem se špatně umyla. Nyní to zkouším na radu citronem, prý bělí a pak ještě asi zkusím radu od holky, která měla tetování nad kolenem a likvidovala to tenkou jehlou a mlékem, docela jí to pomohlo, ale vidět to je. Když ani to nepomůže, tak k tomu kožnímu půjdu.

0/0
11.4.2008 14:12

Samer-majitel Madkwerta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a

:-©:-©;-D;-D

0/0
11.4.2008 14:41

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

peroxid vodiku taky beli :-) ale vazne, ale nedelejte to a jdete k dermatologovi.

0/0
11.4.2008 14:56

URB-Královna diskusí

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

 Peroxid vodíku je hlavní složkou té masti co mě míchali, to vím, protože mě zbytek v lahvičce k masti vrátili.  

0/0
11.4.2008 17:07

Vanislav

Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

ale pane ci pani, nedelejte ze sebe opet hlupaka. Vyse zminena pani u specialisty vubec nebyla. O tom cim trpi si rozhodla sama a sama si take stanovila lecbu. Lekarnik ji tak maximalne muze rici at nefusuje do remesla doktorum kdyz nema diplom.

0/0
11.4.2008 13:04

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je och

No comment, Vanislav.

0/0
11.4.2008 17:58

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

1) takova lecba od pohledu muze byt skutecne hazardem. Lekarnici nemaji znalosti ohledne ruznych novotvaru na kuzi nebo zmenach kuze jako dermatologove. Zodpovedne bylo poslat pacienta za specialistou. Co kdyby to byl opravdu nejaky (byt benigni) novotvar? Tzv. "zesvetlijici" masti jiste obsahuji nejake oxidacni cinidlo a to by bylo pekne nesetrne vuci necemu, o cem nevime co to vlastne je.

2) vyrazem "sirokospektralni leky" jste opet obohatila muj slovnik. Diky. Venujte se radeji necemu, cemu rozumite. Radte jen tam, kde poradit muzete (skutecne poradit dobre). Zdravim vas. bigbadaboom

PS: ta diagnoza se puvodne na receptech objevovat mela, zakonodarci to zamitli. Skoda, odhalilo by se zase spoustu nevhodnych kombinaci (o kterych mezi sebou 2 lekari pri leceni 1pacienta mnohdy nevi)

0/0
11.4.2008 14:39

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je och

Jsem ráda, že jsem mohla obohatit Váš slovník. Jen je mi s podivem, že Vy, farmaceut, neznáte nejrozšířenější širokospektrální antibiotikum, nazývané Penicilín. Přece jen se lékárníka nebudu na nic ptát, mohl by mi místo Tetracyklinu doporučit Penicilin na který jsem od 12ti let silně alergická (průběh alergie podobný onemocnění meningitidou).

PS: sám jste radil komusi najít si lék na Google, tak to zkuste se širokospektrálním lékem a budete se divit.

0/0
11.4.2008 17:56

_Aleister_

Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

aby vám po tom škrábání a zesvětlování někdo nakonec neřekl, že je to basaliom, co prorostl do očnice... jinak samoléčbě zdar

0/0
11.4.2008 12:27

URB-Královna diskusí

Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

 Jste lékař? Tak pardon, jedou jsem se vám posmívala, to víte tady je vše virtualní. Tu skvrnu mám od toho, že když jsem v rozpacích, nebo přemýšlím, tak se na tom místě nehtem poškrabu a to i při práce na zahradě, v lese, u ohně , no prostě pořád. Je to něco jako tetování od prachu, který si tím zadírám do kůže.zjevuje. Doktorů se od podzimu bojím, protože mě připravili o hlas, ne uplně, ale už si nezazpívám. Řezali mě píštěl z konečníku a tak mě umrtvovali do páteře. Několikrát se jim to nepovedlo a tak nakonec nevěděli kolik mě toho vlastně vpíchli. Začala jsem se dusit, tak mě dali kyslík a asi mě tím ty hlasivky poškodili.

0/0
11.4.2008 13:20

Samer-majitel Madkwerta

Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

;-D;-D

0/0
11.4.2008 14:14

URB-Královna diskusí

Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je ochota

Na tvém místě bych se modlila, aby tě nic takového nepostihlo. Mohli by si splést píštěl s tvou ozdobou, hlas by si měl sice v pořádku, ale o dvě oktávy výše. 

0/0
11.4.2008 14:29

Samer-majitel Madkwerta

Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je

;-D;-D;-D;-D

0/0
11.4.2008 14:41

Samer-majitel Madkwerta

Re: Re: Re: Re: Re: Lékárníci hlavně zlenivěli a opustila je

dam vam dobru radu. co keb ste prestali pisat ;-D;-D

0/0
11.4.2008 14:42

čukAgek

ano to je příklad hermetismu v praxi

co je dole je i nahoře. Teď už si ani nepískne ani nep.dne.

0/0
11.4.2008 16:43

Gaston

Ten titulek lže!

Ano je to lež!

Z vlastní zkušenosti mohu napsat, že mi lékárnice bez jakéhokoliv mého dotazu navrhla lék s nižším doplatkem. Odmítl jsem to s tím, že se nejprve zeptám svého ošetřujícího lékaře.

Nyní beru beru lék Tarka 4/240

0/0
11.4.2008 9:58

Bouše

Re: Ten titulek lže!

To ale musí být vzácný lék!? Google na něj nenašel žádný český odkaz. 8-o 

0/0
11.4.2008 10:03

Bigbadaboom

Re: Re: Ten titulek lže!

To, ze neumite pracovat s vyhledavacem, jeste neznamena ze neco neexistuje ;-)

0/0
11.4.2008 10:09

sigenius

Re: Re: Re: Ten titulek lže!

To, že umíte pracovat s vyhledávačem, ještě neznamená, že něco existuje.:-)

0/0
11.4.2008 10:16

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Ten titulek lže!

;-D

0/0
11.4.2008 10:20

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Re: Re: Ten titulek lže!

;-D;-D;-D http://www.lekarna.cz/tarka-240-4mg-tbl-28-tabl-s-rizenym-uvol/ ;-D;-D;-D

0/0
11.4.2008 10:23

ALEKSEJ

Překvápko

No to je mi překvápko...:-) Já měl za to, že lékaři a zdravotníci chtějí jen to nejlepší pro pacienty a taky to nejlevnější a oni zatím by jenom kasírovali8-o

0/0
11.4.2008 9:42

_Aleister_

Jistě, úspora je důležitá.

ale generikum o pár desítek levnější není vždy nej,  pamatuji si studii Salozin(čr) a Salofalk čípky, kdy ten německý pacienti snášeli v poho, a ten český je pálil v (Y), protože to uvoňovaní látky nebylo tak řízené... rovněž Aspirin a Acylpyrin, nebe a dudy...

0/0
11.4.2008 9:38

_m-

Re: Jistě, úspora je důležitá.

R^

0/0
11.4.2008 9:38

chamberlain

Re: Jistě, úspora je důležitá.

Abych to P.T. čtenářům trochu zkomplikoval, tak například Acylpyrin není generikum Aspirinu. Je to funkční, nicméně ne zcela povedená kopie originálu, která s generikem nemá nic společného. To se jen tehdejší socialistický průmysl snažil neztratit stopu.

0/0
11.4.2008 10:12

Bigbadaboom

Re: Re: Jistě, úspora je důležitá.

hmm, ta stopa saha daleko daleko pred socialismus...dokonce nekam k monarchii. Ale vlastne mate pravdu;-)

0/0
11.4.2008 10:15

inedible

to je snad normalni, ze ptat se nebo ne?

clanek o hovne

0/0
11.4.2008 9:35

paskudilek

Re: to je snad normalni, ze ptat se nebo ne?

jak se říká, líná huba, holé neštěstí

0/0
11.4.2008 9:38

_Aleister_

Re: to je snad normalni, ze ptat se nebo ne?

kromě ceny je zde x faktorů, pro laika nepochopitelných, důležitý je dobrý doktor, nejdoucí moc na ruku farmfirmám...

0/0
11.4.2008 9:40

ALEKSEJ

Re: Re: to je snad normalni, ze ptat se nebo ne?

souhlas, ale kde takového najdeš? Je to jeden z deseti, z padesáti nebo ze sta??

0/0
11.4.2008 9:47

brezzinka

Re: Re: Re: to je snad normalni, ze ptat se nebo ne?

je to jeden z mála

0/0
11.4.2008 10:22

chenile

pocet lekaren

http://www.mapy.cz/#x=133099360@y=136001472@z=15@mm=ZP  kouknete sem... na tomto kousku Prahy  SEST lekaren... a lekarnici porad breci ze maji malo penez... no jedna jedina by tady bohate stacila... a meli by penez dost

0/0
11.4.2008 9:32

paskudilek

Re: pocet lekaren

lékárníci brečí, že mají málo peněz?8-o

0/0
11.4.2008 9:33

chenile

Re: Re: pocet lekaren

stezovali si za Ratha urcite... Ted uz mozna ne.. Julinek jim dal napakovat.. tak muzou stavet dalsi a dalsi lekarny.... :-©

0/0
11.4.2008 9:38

Bigbadaboom

Re: Re: Re: pocet lekaren

jak jim dal Julinek napakovat? snizenim marze a zavedenim 30 Kc poplatku, o ktery se dal snizuje doplatek? I vy vtipalku;-D

0/0
11.4.2008 9:40

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: pocet lekaren

O kolik se snížila marže? Lék Detralex, v roce 2007 doplatek 291 Kč, v roce 2008 doplatek 284 Kč (nezapočítává se do limitu) + 30 Kč poplatek za recept. Zdražení v roce 2008 o 23 Kč. Vtipálek jsi ty.

0/0
11.4.2008 9:59

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Re: Re: pocet lekaren

1) nepotykali jsme si. 2) marze ma jen velmi malo spolecneho s doplatkem Doplatek se odvozuje od celkove ceny pripravu (ta se nejspis nezmenila) Celkovou cenu je treba zaplati, ze ano. Kdo to plati? Pojistovna a pacient. Pojistovna od ledna snizila uhradu nekterych leku (mj. Detralexu). Tzn. ze musite vice doplacet vy. Pri zachovani marze. Marze zustala degresivni, priblizne o 30 korun, co jste dal jako regulacni poplatek se snizil doplatek. Takze to co pocitujete jako "zdrazeni" je ve skutecnosti uspora pojistovne. DOufam ze jste to pochopil a nebudete z vlastni nevedomosti nekoho bezduvodne krive napadat. Dekuji

0/0
11.4.2008 10:08

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Re: Re: pocet lekaren

jeste jedna vec: pravdepodobne se bude uhrada tohoto leku dale snizovat (tzn. pro Vás zdrazovat, bohuzel). V nekterych zemich se venotonika (ani detralex) nehradi vubec ze zdravotniho pojisteni. A jde o civilizovane zeme, ktere si sakra hlidaji, kam smeruji penize tak, aby byly co nejlepe vyuzity. Detralex nezachranuje zivoty, jak uz nekdo pode mnou napsal...

0/0
11.4.2008 10:12





Najdete na iDNES.cz