Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce drezíny vyjel zřejmě před srážkou s avií na červenou

Strojvedoucí drezíny, která se ve čtvrtek na přejezdu v Proboštově u Teplic srazila s avií, pravděpodobně vyjel z nádraží v Teplicích na červenou. Na jeho vinu ukazuje pokračující vyšetřování Drážní inspekce. Podle policie tím mohl strojvůdce spáchat trestný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jan52

Další

 který chce aby vlak dával přednost na každém přejezdu.......

0/0
28.3.2008 13:23

Rebby

Mno?

Kde jsou vsichni mudrlanti ze vcerejska, ze bile svetlo blikat nemohlo a vina ze je na strane ridice, protoze se nerozhledl...?

Tohle je presne ten duvod, proc u podobnych situaci nikoho neodsuzuju. Informace v clancich byvaji nekompletni popripade zkreslene.

0/0
28.3.2008 13:16

dejsipivo

Re: Mno?

To je právě to, že někteří žijí jen v teorii (dle normy, ZTP, ... by opravdu pozitiva jet neměla), ale při souhře některých událostí k tomu dojít bohužel může.

0/0
28.3.2008 13:22

Michal Novotný

Re: Mno?

No, ja už to chtěl upřesnit včera, ale nejak jsem se k tomu nedostal. Podle nové normy na přejezdy je umožněno, aby bílá blikala i tam, kde by dřív ani nemohla být - u přejezdů v obvodu stanice. Ve stanici se narozdíl od trati přejezd spouští v závislosti na postavené vlakové cestě pomocí staničního zab. zařízení a případně i jízdou vlaku, kdežto na širé trati se spouští jen jízdou vlaku. Takže po "novu" může blikat bílá i ve situaci, kdy drážní vozidlo je třeba jen pár metrů před přejezdem v případě, že na návěstidle je návěst stůj (popř. posun zakázán) = vlak musí zastavit ještě před přejezdem. Ovšem problém je, když z nějakého důvodu vlak před tim návěstidlem nezastaví.....

0/0
28.3.2008 13:30

Michal Novotný

Re: Re: Mno?

... Tato situace je sice ošetřená zab. zařízením, ale to zařízení pozná že se "něco děje", až když ten vlak projede kolem toho návěstidla. V tom okamžiku ihned zhasne bílé světlo a rozsvítí se výstraha, ale když je návěstidlo tesně před přejezdem, tak už je to samozřejmě pozdě, protože řidič ještě vjel na přejezd za blikajícího bílého světla, i když v době srážky už probíhá na přejezdu výstraha (většinou, protože reakční doba zařízení je cca 1 s v určitých situacích ke srážce může dojít i dřív).

0/0
28.3.2008 13:30

dejsipivo

Re: Re: Re: Mno?

Nezapomeňte na součinnost drážního vozidla a prostředků pro zjišťování volnosti. Nastalo už hodně situací, kdy vlivem rzi, špatné údržby, hůře šuntujícího vozidla  apod. si PZZ ani "nevšimlo", že má v přibližováku nějaké železniční vozidlo.

0/0
28.3.2008 13:42

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Mno?

Ano, ale to je spis problem lokalek s minimalnim provozem, ale ne hlavni trati. MUV 69 by mela spolehlive ovlivnovat prostredky pro zjistovani volnosti.

0/0
28.3.2008 13:47

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: Mno?

Neřekl bych, na koridoru se ztratily i samotné lokomotivy jedoucí jako Lv.

0/0
28.3.2008 13:50

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mno?

No, nepopírám to, obzvláště starší typy kolejových obvodů s malým tzv. fritovacím napětím na to jsou nachylnější zejména v době padání listí na koleje. Sám osobně jsem viděl na cca 2 s "zmizet" 810 (malý motoráček) na AB mezi Dolním Žlebem a Dečínem. Tam dokonce kvůli tomu "mizení" 810 museli při jejich jízdách zavádět jízdu v mezistaničním oddíle.

0/0
28.3.2008 13:56

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mno?

Ani novější typy jako KO 3102(3) na tom nejsou o mnoho lépe. Že mizí 810 je běžná věc, proto bylo na některých tratích vydáno nařízení, že mohou jezdit jen s přívěšákem, o jehož dodržování by se dalo polemizovat...

0/0
28.3.2008 14:08

dejsipivo

Re: Re: Mno?

Těch Vašich pár metrů musí být minimálně 50.

0/0
28.3.2008 13:36

Michal Novotný

Re: Re: Re: Mno?

Je to možné, i když nejsem si jistý všemi případy, minimalně si vybavuju vjezdové návěstidlo do Tanvaldu od Smrzovky, za kterym je cca 5 metru prejezd se zavorama a pozitivnim svetlem (a to tam ta trat ma 25 promile klesani). Ale nejsem si jisty, zda pozitivni svetlo nezhasina v pripade obsazeni priblizovaciho useku od Smrzovky v pripade ze je vjezdove navestidlo na Stuj. Jeste dodam, ze driv tam bylo PZZ se zavorami, ale bez pozitivni signalizace.

0/0
28.3.2008 13:44

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Mno?

Pokud je návěstidlo 5 m od kraje přejezdu, tak při obsazení úseku před návěstidlem musí pozitiva rozhodně zhasnout.

0/0
28.3.2008 13:48

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Re: Mno?

Je to možné a i logické. Ale i těch 50 metrů je hodně málo, i při rychlosti 40 km/h je doba od projetí návěstidla k přejezdu cca 4,5 sekundy a kdyz se jeste započítá reakční doba zab. zař (1-2 s), tak je nemožné na následnou výstrahu včas zareagovat.

0/0
28.3.2008 13:52

chrapot

Mistr "V"

Dej vohnoutovi drezínu a dostane pocit, že mu patří celá trať

0/0
28.3.2008 12:14





Najdete na iDNES.cz