Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Právo na smrt

Chantal Sébireová, nevyléčitelně nemocná Francouzka, kterou nádor připravil o chuť, čich a zrak a příšerným způsobem jí znetvořil obličej, spáchala sebevraždu otravou barbituráty. Tahle sebevražda byla zbytečná, krutá a nemilosrdná − a plnou zodpovědnost za toto tragické řešení nese pokrytectví euroatlantického civilizačního okruhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dr No

2. 4. 2008 22:44
Má to jeden háček

nikdo z nás neví, co vlastně znamená zemřít a ani to, proč vlastně žijeme. Víra mnoha lidí, že po smrti už není nic, je stejně nepodložená, jako víra v nějaké posmrtné pokračování naší existence. Takže nikdo z nás nemůže mít jistotu, jestli předčasný odchod ze světa je skutečně tak dobrým řešením, jak se mnoha lidem zdá. Jestli ten nedožitý kousek života, třeba i vyplněný bolestí, nebude někde chybět.

0 0
možnosti

Czechdoodle

2. 4. 2008 23:03
Re: Má to jeden háček

Tak si ten nedožitý kousek života strč třeba do (Y), třeba se ti uleví.

0 0
možnosti

capka

30. 3. 2008 17:32
Souhlasím se sebevraždou

Sebevražda je podle mě adekvátní řešení situace člověka, který se vědomě rozhodl pro smrt. Nepřijde mi správné snažit se do toho zatahovat někoho dalšího a dělat z něj vraha, už vůbec ne z lékaře.

znávám, že zabít se není snadné - hodit mé zabití na druhého (aneb chtít eutanázii místo sebevraždy) naopak podle mě je jednoduché až příliš.

Kdo nechce žít, ať raděj přehodnotí možnost sebevraždy - když přijde na to, že jí není schopen, uvědomí si snáz to, že je schopen žít..

Ona paní žít mohla, chtěla-li by. Bolest se dá potlačit, žít se dá s horšími postiženími.

Nechce žít leckdo. Nebudu mu usnadňovat cestu ke smrti..

0 0
možnosti

ix.

30. 3. 2008 22:07
Re: Souhlas....

...doplnil bych, že je třeba trvat na tom, aby lékaři skutečně využili všech možností mediciny k odstranění bolesti a to i bez ohledu na vedlejší následky. Myslím, že hodně mnoho je při tzv. léčbě bolesti hodně pozadu.  

0 0
možnosti

ix.

29. 3. 2008 14:38
..a babičko, víte, že s váma doma zůstat nemůžeme...

...musíme edělat a splácet hypotéku na ten nový domek. A na ty doplatky za léky a u doktora už váš důchod nestačí a mu na ně také nemáme. Nějak byste to měla řešit. Už jste požádala?

0 0
možnosti

rohatey

29. 3. 2008 15:41
Re: ..a babičko, víte, že s váma doma zůstat nemůžeme...

Hele už jseš s tou demagogií opravdu trapný, tady není diskuze o tom že by mohl někdo žádat o utracení z důvodu věku, tady je diskuze o tom že by toto právo měl mít trpící člověk který má před sebou cca půl roku nedůstojného umíraní jako třeba ta Francouzska. Tak sem laskavě nedavej ty opakované tapety jak někdo bude čiperného dědečka nebo babičku přemlouvat k sebevraždě, to může ostatně každý psychopat dělat i  dneska. 

0 0
možnosti

rohatey

29. 3. 2008 14:26
Příklad ze života

Jedna moje známá měla psa, který začal mít nějaké velmi vážné problémy s čumákem. Nakonec s ním šla na tomograf a tam zjistili že má obdobný nádor jako ta Francouzka. Zvěrolékař paní vysvětlil co toho psa čeká atd. a panička na místě rozhodla že tomu psovi  který byl pro ty účely tomografu uspaný, dají injekci a od celého toho utrpení ho uchrání. Zvíře má prostě právo zemřít důstojně jako člověk a člověk musí kvůli nějakým pahumanistickým hňupům povinně umírat jako zvíře.

Každý by měl mít právo dát zmocnění u notáře nějakému svému blízkému že může rozhodovat  v  takovýchle situacích  i o smrti svého blízkém i pokud by došlo k vadnému rozhodnutí nebo omylu tak do toho nikomu nic není,  stát nemá právo strkat svůj byrokratický rypák do rodinných záležitostí.

0 0
možnosti

Železobetonová Krysa

30. 3. 2008 22:59
Re: Příklad ze života

R^

0 0
možnosti

ix.

29. 3. 2008 14:21
..a babičko, ta sousedka, která už požádala,..

...říkali, že se jí to moc  líbilo. Měla tak krásný pohřeb. Lidé plakali. A kdy vy požádáte??

0 0
možnosti

rohatey

29. 3. 2008 14:35
Re: ..a babičko, ta sousedka, která už požádala,..

Akorát odborníku z oboru demagogie jaksi zapomínáš že tady nikdo neuvažuje o tom že by toto se dalo použít pro člověka z důvodu stáří, zemřít sešlostí věkem to je zcela důstojná smrt kterou jsem zažil, babičče najednou není dobře přijde lékař a ten šetrně sdělí rodině že babička umírá a do rána babička nežije.

Tady se uvažuje toto použít pro lidi kteří fakticky bolestivě umírají , mají před sebou cca půl roku nedůstojného a bolestivého života, jako třeba ta Francouzska.  Jestli má někdo potomka který by snad nedokázal těch půl roku počkat a přemlouval netrpící babičku k sebevraždě no tak to by evidentně znamenalo že došlo k nějaké zásadní chybě ve výchově, za tohle by si babička mohla sama a je to v podstatě rodiná záležitost do které  nikdo nemá právo strkat svůj rypák.

0 0
možnosti

rohatey

29. 3. 2008 13:55
No tohle je opravdu hezky napsané

Ještě tam pan Doležal zapoměl upozornit na tu zrůdnou absurditu, že kdyby té nešťastné ženě někdo pomohl v tom utrpení, třeba nějaký blízký příbuzný tak ho ještě bude ta zhlouplá pahumanistická justice stíhat za vraždu. :-© Ta snaha tam byla  jak psali v tisku tak po té smrti už tyhle hyeny začali šetřit jestli by se nedal někdo obvinit. :-©

0 0
možnosti

Železobetonová Krysa

30. 3. 2008 23:02
Re: No tohle je opravdu hezky napsané

R^

0 0
možnosti

agnostik1

29. 3. 2008 10:29
Souhlas,

svobodný člověk má právo svobodně rozhodovat nejen o svém životě, ale i smrti.R^!

0 0
možnosti

capka

30. 3. 2008 17:33
Ne a ne

A o svém narození jsi taky svobodně rozhodl?

Upřímně - já ne...

0 0
možnosti

ix.

29. 3. 2008 8:30
...a babičko, kdy už o to požádáte??

...doma se o vás starat nemůžeme. Víte, že máme děti. A sousedka už požádala a prý to ani nebolelo.

0 0
možnosti

rohatey

29. 3. 2008 14:01
Re: ...a babičko, kdy už o to požádáte??

Komu se honí tohle v hlavě tak to je opravdu psychopat, jestli má někdo takovéhle děti tak to bude zřejmě jeho vina buďto to budou geny nebo výchovat. Nechápu proč kvůli nějakým ojedinělým psychopatům někomu zakazovat důstojně zemřít, to by také mohli jednou zakázat prodej nožů aby nějaký psychopat někoho nezapíchnul atd. atd, zkrátka by bylo potřeba potom zakázat zcela všechno co by mohlo být nějak zneužito a zneužít se dá zcela všechno Taky by bylo potřeba potom hned po porodu všem rodičům odebrat děti aby je náhodou nějaký rodič - psychopat netýral a nazabil atd...  :-)

0 0
možnosti

Bouše

28. 3. 2008 9:35
Obavy ze zneužití eutanázie jsou   p ř e h n a n é

Pokud budou stanovena jasná pravidla, například, že:

     -  j e d i n ý m  důvodem k eutanázii bude beznadějný zdravotní stav 

     - o eutanázii bude moci požádat jen ten, kdo je delší dobu hospitalizován

     - žadatel bude muset být svépravný a při plném vědomí

nevidím důvody k obavám z jejího zneužití. Je to všechno jen otázka důvěry, že byla splněna všechna zákonná opatření. Se stejnou důvěrou dnes vyslechnou příbuzní zemřelého sdělení lékařů, že pro záchranu pacienta udělali všechno a málokoho napadne o tom pochybovat (vyjma některých do očí bijících medializovaných případů). Neobstojí ani obavy, že nesvědomití příbuzní donutí svého rodiče či prarodiče k eutanázii kvůli majetkovému či jinému prospěchu. I kdyby se k tomu nějakým způsobem nechal přemluvit, vždy to nakonec bude otázka jeho svobodného rozhodnutí, nehledě k tomu, že i tak budou muset být splněny další podmínky pro eutanázii. Jsem jednoznačně pro zavedení eutanázie a doufám, že až budu na řadě, bude už legální. :-))

0 0
možnosti

kremsa

28. 3. 2008 12:57
Re: Obavy ze zneužití eutanázie jsou   p ř e h n a n é

ad 1) Co je to "beznadějný zdravotní stav"? Tu paní její nádor na životě neohrožoval. Jakékoliv trvalé poškození je "beznadějné", a přitom někdo se hroutí pod týmž, s čím jiný dokáže spokojeně žít. Uznal byste za důvod pro euthanasii třeba oslepnutí nebo ztrátu obou rukou?

ad 2) Nesmysl. Ta paní nebyla vůbec hospitalizována, ten francouzský chlapec, jehož asi před rokem usmrtila jeho matka, také ne. Většina lidí, u nichž by mohla být euthanasie oprávněná, žijí v rodinách.

ad 3) Svéprávnost a plné vědomí nevylučuje, že žadatel jedná pod nátlakem příbuzných, v důsledku dočasného zhoršení zdravotního stavu, mylného uvažování, duševní indispozice, dočasné ztráty naděje apod. Pokud Vám i za těchto okolností stačí, že jeho rozhodnutí je z hlediska zákona "svobodné", pak s Vámi hluboce nesouhlasím.

Jsem přesvědčen, že na každého, jemuž by euthanasie pomohla, by bylo alespoň sto zbytečně zabitých, kteří by při neexistenci zákona svou krizi překonali a mohli ještě nějakou dobu spokojeně žít.

0 0
možnosti

kv.george

28. 3. 2008 8:17
Problém

Problém je, že někdo musí podat ten smrtící nápoj, vědomě zabít. Byť z milosrdného důvodu. Dokázal by to např. autor článku??

0 0
možnosti

Bouše

28. 3. 2008 9:04
Re: Problém

Takové věci se dějí už dnes, když se lékaři rozhodnou odpojit od přístrojů člověka v kómatu. I tam musí být někdo, kdo aparaturu vypne. Řekl bych, že pro člověka (lékaře), který se setkává se smrtí a utrpením denně, nemusí být asistence u eutanázie až takový problém. Nehledě k tomu, že se to dá technicky zajistit tak, aby ten poslední (definitivní) krok musel udělat pacient sám. Například vědomým stiskem knoflíku spustit mechanismus, který nějakým způsobem vpraví do těla smrtící látku.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...