Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dětem nalili pivo skoro všude, postihy možná přitvrdí

MF DNES se vypravila se dvěma deváťáky zjistit, zda jim restaurace, bary, kiosky či obchody prodají alkohol. Test ukázala, že většina ano, a to bez větších problémů. Poslanci budou brzy rozhodovat o tom, zda tresty pro takové podniky zpřísní. Hrozila by jim až čtvrtmilionová sankce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J2EE

O co jako jde?

Mě je 18 a nevzpomínám si, který pátek jsme od 15 nechlastali ;-) Nehledě na to, že je to každého věc jestli si to pivo dá nebo ne, tohle je podle mě spíš zásah do demokracie. Kde je hranice mezi ochranou a omezováním?

... jinak jste přišli zase na něco nového, že všude nalévají .... Radši by se cajti měli zaměřit na to, že 15ti letí borci rozjíždí perník za každým druhým rohem, to už nikoho nezajímá.. tady se řeší jedno malé pivo ... Neřeště, co je neřešitelné a snažte se zachránit co zachránit jde ... :-/

0/0
24.3.2008 15:36

J2EE

O co jako jde?

Mě je 18 a nevzpomínám si, který pátek jsme od 15 nechlastali ;-) Nehledě na to, že je to každého věc jestli si to pivo dá nebo ne, tohle je podle mě spíš zásah do demokracie. Kde je hranice mezi ochranou a omezováním?

... jinak jste přišli zase na něco nového, že všude nalévají .... Radši by se cajti měli zaměřit na to, že 15ti letí borci rozjíždí perník za každým druhým rohem, to už nikoho nezajímá.. tady se řeší jedno malé pivo ... Neřeště, co je neřešitelné a snažte se zachránit co zachránit jde ... :-/

0/0
24.3.2008 15:36

__XXXX___

Já vám teda nevim

ale když udělám přestupek na silnici, tak za něj taky můžu jenom já. A ohánět se tím, že mi auto v prodejně prodali je na pováženou. A jak se vyřeší to, že mladistvým někdo pro ten chlast dojde? Nijak. Prostě bych to viděl tak, že se pokuty budou dávat výhradně tomu, kdo poruší zákon, tj. mladistvým....

0/0
24.3.2008 15:17

Ondrisss

Řidičák

V 16 letech jsem v hospodách pil na řidičák. stačilo řidičák jen vyndat a na datum narození už nikdo nekoukal, protože každý si myslel že řidičák může být až od 18 let, což není pravda.

0/0
24.3.2008 14:09

medík

Proč

Proč má být odpovědný personál restaurace?

Copak děti nevědí,že nemají pít alkohol?

Rodiče jim to neřekli?

0/0
24.3.2008 13:59

tmf

ano, ale

jak byl člověk v 17 rád, když mu nalili :-)

0/0
24.3.2008 13:31

NiHauMa

Kua....plnoletej jsem uz vice nez deset let...

v UK je porad normalni, ze si v tescu u automaticke pokladny musim dojit do auta pro ridicak.........des a hruza....:-/

0/0
24.3.2008 0:24

reddwarf21

Co je horší?

Když jim nalijí pivo v hopodě, nebo když si koupí fet ve škole? Číšník dostane pokutu.Dealer, pokud je chycen, uvolní místo dalšímu.

To že dostali pivo, jako tragédii nevidím. ;-)

0/0
24.3.2008 0:20

zem

pokuty

jste všichni na hlavu - u nás se zásadně říká za vše razantně zvýšit postuhy, protože nikdo nic nedodržuje, ale proboha vždyť nikdo dodržování současných norem vůbec nekontroluje. Tyhle hrc akce nemají cenu

0/0
23.3.2008 22:20

Hugo Ventil

By mne zajimalo,

v kolika zacali lejt ty, co jim to ted vadi.

My jsme taky za mlada kalili. Pravda je ze ne tak uplne od 14, ale od tech 15-16 uz uplne v poho bez obcanky. Vzdycky se to nejak udelalo. Koupit pivo v hospode bylo jednodussi nez lahvace v samosce.  

0/0
23.3.2008 21:47

HONZA49

Re: By mne zajimalo,

R^;-D

0/0
23.3.2008 23:20

zapvit

alko

pokud se zlijou jako prasatka budiz trestani pokud si daji opravdu jen JEDNO zdravotní tak OK ale snížilbych trestni odpovednost na 15 moc dobre vedi co mohou a co ne jenzneuzivaji sutuace a prodluzuji si pubertu

0/0
23.3.2008 20:43

HONZA49

Re: alko

Vždyť ta je od 15ti,tak by měli trestat mlaďasy,když je chytnou,že si to kupujou!

0/0
23.3.2008 23:22

Železobetonová Krysa

Dětem nalili pivo skoro všude

a maj jim snad lejt aceton ? 8-o

0/0
23.3.2008 20:04

HONZA49

Re: Dětem nalili pivo skoro všude

R^ ;-D

0/0
23.3.2008 23:22

bobek_79

Vysoké pokuty

Chce to disciplínu. Pokuty od 1 milionu a výš.

0/0
23.3.2008 19:19

Železobetonová Krysa

Re: Vysoké pokuty

Hlavně upálit servírku a podnik zabavit ve prospěch lidu.R^;-€;-D

0/0
23.3.2008 20:05

HONZA49

Re: Re: Vysoké pokuty

;-D A ti mlaďasové by museli za trest tu servírku vošukat!

0/0
23.3.2008 23:24

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Vysoké pokuty

LOL :-)

0/0
24.3.2008 13:30

prajaques

trest pro skutečného viníka

Potrestán má být ten, kdo alkohol mladisvým naleje. Viníkem nemusí být vždy majitel podniku. Strach z postihu musí mít přímo pachatel přestupku a ne člověk, který ani při nejlepší vůli tuto situaci někdy nemůže ovlivnit. Spousta zaměstnanců v pohostinství si velice dobře uvědomuje, že "z cizího krev neteče."

0/0
23.3.2008 18:41

HONZA49

Re: trest pro skutečného viníka

;-D Viník je ten mlaďas mezi 15ti - 18ti roky,který ví,že se to nesmí a vyžaduje to!Je trestně odpovědný,tak má být potrestán!HOTOVO :-P

0/0
23.3.2008 23:32

__XXXX___

Re: trest pro skutečného viníka

Ano, pokuty se mají dávat uvědomělým viníkům. A když jde 17 letej do hospody na pivo a kořku, tak evidentně ten zákon porušuje...

0/0
24.3.2008 15:22

mikeK

zákaz přitahuje

Podle mě zákaz přitahuje... A proto mladí pijí o stošest když mají možnost, protože je to poskrovnu, většinou se opijí...

Co se podívat i jinam do ciziny, pokud vím, tak ve Španělsku (alespoň regionálně) bylo, že nápoje s poměrem alkoholu do 20% se mohli konzumovat od 16 let a tvrdý alkohol až od 18...

Je to otázka do diskuze, spíš si myslím, že pokud by to mladého člověka tolik nelákalo oním zákazem, nebylo by tolik údajných případů opití, které má nasvědomí lákadlo zakázaného...

0/0
23.3.2008 16:19

kabad

Kouzlo

Náhodou to omezení věkem má něco do sebe, kdo by neznal ten krásný pocity nejistoty "jestli nám nalijou" :-) . To pivo pak hned líp chutnalo.

0/0
23.3.2008 13:57

Železobetonová Krysa

Re: Kouzlo

Akorát si představ ten absurdní svět, kde bude všechno tak sledováno, že téměř vždy to bude nenalijou, protože to nejde.... :-©

0/0
23.3.2008 16:15

ladinusamad

to znáte?

Jak přijde klouček do hospody a povídá, dal bych si desítku. Hostinská se podiví a povídá jestli by si nedal raděj džus. Klouček povídá že by si ho klidně dal ale že mu chyběj dvě koruny.

0/0
23.3.2008 13:55

Mak76

Re: to znáte?

R^ Klasika... ale zdražit pivo je "politicky neprůchodné" - takže si raději budeme vychovávat národ alkoholiků a kuřáků... Když bude stát pivo v hospodě 50,- tak to slušného člověka neomezí.

0/0
23.3.2008 16:31

zbynek._s

Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

Takoví výčepní klidně budou ničit cizí děti... Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

0/0
23.3.2008 13:12

HenryVIII

Re: Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

Ty děti se ničí samy. Pořád je lepší malé pivo, než jakákoliv droga.

0/0
23.3.2008 16:09

blekekeke

Re: Re: Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

v pivu je obsažen alkohol, no a alkohol je droga, a podle všech dostupných informací dost nebezpečná ......

0/0
23.3.2008 17:11

zbynek._s

Re: Re: Re: Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

Ano, alkohol je NERVOVÝ JED. Poznal jsem spoustu kluků, kteří s ním začali brzy. Dnes na srazy spolužáků nejezdí.Nemohou.PROSTĚ NEJSOU!

0/0
23.3.2008 17:19

HONZA49

Re: Re: Re: Re: Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

;-D Nebo si s váma ostatníma nemají co říct!:-P

0/0
23.3.2008 23:29

HONZA49

Re: Čechům vládnou jen prachy, je to bída!

;-D Tak si ty svý fakany vychovej tak,aby je nenapadlo chtít chlastat!

0/0
23.3.2008 23:27

Lovunka

obsluha barů si to ani často neumi sama spočítat..

Párkrát jsem se setkala v hospodě s tím, že obluze dělalo problémy spočítat si podle občanky věk osoby, která si objednala pivo.. Jednou po ukázání občanky servírka po chvíli koukání řekla, že se s tim radši nebude počítat. Jindy , když jsem slavila svoje osmnáctiny (týden po narozeninách), požádala mě také servírka o občanku. Když sem ji ukázala, prohlásila, že mi ještě teda jako nelít nemůže, dyt mi ještě osmnáct neni. Musela jsem ji přesvědčit o tom, že je :-). No jo, když ani obsluha v hospodách neumí počítat do osmnácti, tak jak nám potom má spočítat účet. Ještě že existují pokladny, kam se to jen naťuká a spočte samo..;-D

0/0
23.3.2008 13:06

Železobetonová Krysa

Re: obsluha barů si to ani často neumi sama spočítat..

Kdo má po litru vodky počítat nějaký data ;-D jsou tam aby počítaly prachy a pivo. :-)Rv[>-]

0/0
23.3.2008 16:17

HONZA49

Re: obsluha barů si to ani často neumi sama spočítat..

;-D A to jestli Ti je 18 si máš spočítat sama!;-D

0/0
23.3.2008 23:36

RumFighter

a? Copak se v ČR dá něco lepšího,

než se prochlastat životem? :-P

0/0
23.3.2008 12:48

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: a? Copak se v ČR dá něco lepšího,

no třeba prokouřit nebo prošoustat a dokonce i prdelolezectvím stráviti život svůj ;-)

0/0
23.3.2008 12:57

ELAPHURUS

Všechno je o tom,

že zákonů je asi půl miliónu a dodržuje a uplatňuje se jich 10. Všechno se dá uplatit, přechytračit. Takové předpisy jsou zbytečné...

0/0
23.3.2008 11:51

MychalB

je smutné, že třetinka perlivé vody je dražší než pivo!

Přičemž v ceně piva je zahrnut ještě výrobní proces nejen stočení do lahví. Tam je zakopaný pes ;-€

0/0
23.3.2008 11:38

ELAPHURUS

Re: je smutné, že třetinka perlivé vody je dražší než pivo!

souhlas

0/0
23.3.2008 11:48

pravidelny_ctenar

jeto o lidech 2

bré nedělní poledne všem kecalistům tady....víte, já si myslím, že jeto o lidech - kdyby rodičové sledovali aspon trochu jak jejich děti vypadají, čemu se věnují ve volném čase a nenechali je pobíhat do noci po městě, tak by to všechno vypadalo jinak. Já sem si do hospody dovolil jít na pivo teprve v osmnácti, a to jsem se ještě bál, jestli z toho nebude průšvih. Do té doby jsem si nedovolil někde "pařit" po nocích a nebo chodit na pivo po škole, jako moji spolužáci, vrstevníci. :-/

0/0
23.3.2008 11:08

Kocourek69

Re: jeto o lidech 2

Pobíhání po nocích to samozřejmě rodiče ovlivnit můžou. Ne ale aby si potomek dal někde po škole pivo, či dokonce nějakou horší drogu. To nejde věnovat se dětem odpoledne když člověk tvrdne v práci do večera.

0/0
23.3.2008 11:18

blekekeke

Re: Re: jeto o lidech 2

horší drogu :o)) nevím jak kde, ale alkohol není zrovna jemná droga ......

0/0
23.3.2008 17:14

pravidelny_ctenar

Re: Re: jeto o lidech 2

no ono to s tím souvisí - jestliže to "dítě" bude mít jakous takous autoritu doma,nebo ve škole,  tak si to sám ani nedovolí - teda aspoň takhle to u mě fungovalo. Pokud je alespoň jeden z nich spíš kamarád, tak se k sobě chovají úplně jinak a snaží se toho "kamaráda" (rodiče) nezklamat.

My jsme samo taky prováděli vylomeniny, jako všichni ostatní, ale v životě mě nenapadlo, že bych si skočil při cestě ze školy na pivo, nebo šel za školu atp:-)...

0/0
23.3.2008 20:03

pravidelny_ctenar

jeto o lidech...

0/0
23.3.2008 10:59

zapvit

Coca-COla ee

ty seš vážněmagor, ani kdybys vypil 4 piva denně tak ti to neuškodí tolik jako 2 litry Coca Coly denně...... Věř, že pokud si dášjedno pivo denně tak je to rozhodn prospěšné, pokud budeš pít 0,5litra Coca-Coly denně tak navštiv po půl roce doktora a nech se vyšetřit a uvidíš co ti najde v těle.......

0/0
23.3.2008 10:22

Vanislav

Re: Coca-COla ee

clanek je o detech ve vecku okolo 14 let a to si pis, ze alkohol je pro ne mnohem vetsi riziko nez nezdrava kola ktera maximalne zpusobuje obezitu plus lehky diabetes.

0/0
23.3.2008 10:30

calypsol

Re: Re: Coca-COla ee

V devate tride jim je vetsinou 15. Ja nevim, me kdyz bylo 15 tak jsem byl rad kdyz mel hospodsky rozum a nalil nam pivko, nikdy jsme se v hospode neozrali do nemoty. Na chmelu nam bylo sotva 16 a bez piva po osmi hodinach na cesacce si tuhle brigadu nedovedu predstavit. Dva kolaboranti, kteri by s novinarem chodili po hospodach a udavali kde nam nalijou pivo...tak takovi by v kolektivu asi nevydrzeli. My osobne jsme si hospodskych, kteri byli schovivavi vazili, ale ted je asi jina doba.

0/0
23.3.2008 11:04

HONZA49

Re: Re: Re: Coca-COla ee

R^ ;-D

0/0
23.3.2008 23:41





Najdete na iDNES.cz