Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva cizinci zranění při obří nehodě na D1 bojují o život

Lékaři brněnské fakultní nemocnice stále bojují o život Němce a Slováka, kteří byli zraněni při včerejší hromadné havárii na dálnici D1. Vraky už od dálnice zmizely, obří bouračku připomínají zničená svodidla nebo pokácený billboard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirji

D1

v den hromadné havárie jsem se vracel os. automobilem z Říma do Brna (cca.1250 km). do itálie jsem jel cestou z Brna do Turína (1200 km), z Turína do Říma (750 km). a je pravda, že jsem se cítil bezpečněji celou tuto cestu, než druhý den kdy jsem absolvoval cestu Brno-Praha-Brno (když už bylo vše po hromad.nehodě čisté). Přiznávám, že nedodržuji 130km/h, ani zde ani v Rakousku, či Itálii, a nemyslím, že bych tím ohrožoval ostatní, či si léčil nějaké komplexy (jak už zaznělo u diskusí spojených s hromad.havárií).Jde opravdu o kvalitu cest,která je nesrovnatelná (počet pruhů,kvalita povrchu atd.) a také o hování řidičů na silnicích. bohužel případy kdy především kamion či autobus vjíždí do levého pruhu těsně před stoupáním a rozšířením ze dvou do tří pruhů (to jsem zažil jen u nás),naprosté nepoužívání zpětných zrcátek (třeba v itálii v noci os.auta jedoucí rychle v levém pruhu problikávají preventivně jako upozornění na svou přítomnost pomalejší kamiony -

0/0
22.3.2008 12:41

jirji

pokračování

což by si u nás řidiči velkých aut vysvětlili jako provokaci a schválně by vjeli do levého pruhu) a podobně nepochopitelné riskantní situace jde vidět především v panoptiku na riziko řízení na D1.prostě D1 je nebezpečná sama o sobě a pohybuje se na ní spousta řidičů kteří jsou jen svátečními uživateli motorových vozítek,nepoužívají zpětná zrcátka (ani když mění jízdní pruhy),nedokáží předvídat,často nejspíš z důvodu závisti,či vlastní omezenosti se snaží blokovat rychlejší (příp.dražší a luxusnější automobily).není to ani o rychlosti, jako spíš o blbosti.

0/0
22.3.2008 12:41

danax

když už mají na každé mezi mýta

tak proč k nim nepřidělají tabule???

0/0
22.3.2008 11:28

danax

už letos?????

to je rychlost........... vskutku výkonný personál úřadů

0/0
22.3.2008 11:27

ix.

Kamery a radary na mýtné brány.....

...a řidiče odchytávat na každém exitu....bude po obdobných nehodách.

0/0
21.3.2008 22:44

Mad_fido

Déjednička III

To nepomáhá jen samotným řidičům, ale i lepšímu a plynulejšímu provozu. Podle mého má i policie méně práce s přeplněnými místy nehody, nervozními řidiči, kteří stojí dlouhou dobu na jednom místě a i jiné složky ( rychlá záchranná služba, hasiči, odtahové služby ) mají lepší přístup k místu nehody, protože řidiči se průběžně informují o pozici techto složek.

Nevím, kolik nakonec pojišťovny vyplatí na škodách způsobených touto hromadnou havárií, ale určitě to budou milióny. Milióny, které by mohly být investovány určitě lépe než opravou nebo výměnou pomačkaných plechů. Třeba do informačních tabulí. Evidentně Ministerstvo dopravy na ně peníze nemá a tato nepříjemná údálost určitě nebyla poslední.

 zraněným brzké uzdravení, co nejrychlejší návrat k rodinám těm co museli využít služby našeho komerčního zdravotního systému a všem Veselé Velikonoce.

0/0
21.3.2008 19:31

Mad_fido

Déjednička II

Čtyři informační tabule na D1 opravdu moc nenapoví, ale každé vozidlo s dálníční známkou má zajisté i autorádio, které se určitě vyplatí poslouchat a místo hromadné havárie elegantně objet. Znovu se vrátím do Polska, kde informovanost řidičů je úplně jiná. Obchodní zástupci a řidiči kamiónů se navájem informují o provozu v daném směru, počasí, stavu vozovky, haváriích, kolonách, zácpách a jak je možné se vyhnout těmto nečekaným komplikacím, pomocí CB rádií.

 Nebudu skrývat, že nejčastěji jsou avizována místa, kde Policie provádí měření rychlosti a jiné jimi oblíbené činnosti. Vidina úspory finančních prostředků vynaložených na pokutách vedla i mne k nákupu CB radia. Postupně ale odhaluji i další výhody, tj. mám aktuální informace co se děje cca 10 km přede mnou, v případě událostí, které se staly dříve ( třeba hromadné havárie ) tak o nich vím prakticky několik desítek kilometrů předem.

 

0/0
21.3.2008 19:30

u.boat

Re: Déjednička II

Mrzí mne jen že ještě někoho nenapadlo zavést "rádio D1" s pokrytím nejblžšího okolí dálnice, které by vysílalo aktuální dopravní zpravodajství a v akutních případech kvůli němu i přerušilo program. Běžné stanice minimálně dohrají písničku - za tu dobi už může být pozdě.  A solidní prijímač s RDS na něj přepne při signálu "dopravní info" i pokud zrovna posloucháte cédo.  V zahraničí podobné projekty fungují...

0/0
21.3.2008 20:49

Filas77

Re: Re: Déjednička II

Jasně, to by byl super nápad, např. po celé Francii je dálniční rádio Autoroute, které má po celé zemi jednotnou frekvenci 107,7 a funguje to skvěle, navíc vzsílají dopravní informace i v několika jazycích.

0/0
21.3.2008 21:05

Aiki75

Re: Re: Déjednička II

Nemusí to být ani solidní příjmač, já mám Sencora za 2500 a 1,5 roku starý a umí to.

0/0
21.3.2008 21:08

vozova.hradba

Re: Re: Déjednička II

Mě přijde ČR1 Radiožurnál celkem dostačující, co mi vadí, je že není aktuální TMC zpravodajství, které dokáže přijímat každá moderní navigace. Pokud by někdo prosadil lepší (aktuální) TMC místo nějakých pitomých tabulí, které stejně po dvou letech nebo v mínus deseti přestanou fungovat, tak bych mu zatleskal.

0/0
21.3.2008 21:58

Mad_fido

Hromadná déjednička I.

 Hromadná havárie na D1 byla, dle mého názoru, hlavně zaviněna " rychlíky na letních ". To jsou převážně obchodní zástupci a jim podobní řidiči, kteří mají " nalítáno " kolem 40-50.000 km ročně, převážne po D1. Jejich vozítka na letních pneumatikách, řítící se rychlostí 130 km/hod a více se stávají časovanou bombou na kolech.

 Strávím za volantem ročně 100.000 km a to převážně v Polsku. Kvalita polských cest, hustota provozu a stáří většiny polských vozidel, mě zpočátku deprimovala. Průměrná rychlost na polské cestě je kolem 60 km/hod. Řidiči referentských vozítek jsou s touto skutečností smířeni a proto se nikam neženou, je to stejně úplně zbytečné, protože 10 kamionů jedoucí v koloně za sebou je docela běžný jev. Od jara do podzimu se tato skutečnost ještě zhoršuje o zemědělskou techniku jedoucí po komunikaci rychlostí daleko nižší. Víkendoví řidiči se smířili i s nižší průměrnou rychlostí a snaží se na cestě spíš "nepřekážet" tím, že jezdí mimo čas dopravních špičky.

0/0
21.3.2008 19:30

vlaji

Re: Hromadná déjednička I.

Chlape! Obchodní zástupce rozhodně letní gumy nemá! Normální firma je přezouvá později! Proč už teď?

0/0
21.3.2008 19:36

vozova.hradba

Re: Hromadná déjednička I.

Nemusí to být rychlíci na letních, spíš obyčejní rychlíci - (sebe)vrazi a náklaďáky na letních.

0/0
21.3.2008 21:59

vlaji

Pánové....

Jel někdo z vás někdy po D1 přes Vysočinu, když sněží, vichr a do toho v pravém pruhu kamion? Žádná rychlost není přiměřená. Prostě jedu 80 (60?) podle něj, všechnu břečku (krom toho sněhu) mi hází na sklo, stěrače to nestíhají. A když uhne plynule do lesa tak jedu stále vedle něho! A bude-li přede mnou bouračka tak ji prostě nemám šanci vidět! To jsou všechno kecy od stolu. Někdy si to zkuste na vlastní kůži!

0/0
21.3.2008 19:18

u.boat

Re: Pánové....

Jo je to hnus, chce to držet velké odstupy. Ale zdrží to míň než tam stát 8hodin u nabořenýho střepu. Znám spíš situaci kdy jsne jeli v pravým 60kou v břečce, a levým - komplet zasněženým nás bral maďar v kamionu (možná na letních slizkách?) 90kph doslova jako by se nechumelilo.

0/0
21.3.2008 20:54

Mitchell

Re: Re: Pánové....

Stalo se mi totéž. V pravém pruhu mezi kamiony, na tachometru ani ne 70 a levým to střihali dokonce dva za sebou (mám pocit, že to byli taky maďaři, ale jistý si nejsem). Když mi ten první začal házet břečku na auto, myslel jsem, že je to to poslední, co v životě uvidím a uslyším. V tu chvíli jsem byl hodně blízko k myšlenkám na hrubé násilí. ... Mimochodem, v pravém pruhu bylo cca 5 - 10 cm břečky, v levém 15 - 20. Opravdu zážitek, který nikomu nepřeju.

0/0
21.3.2008 22:29

Qesospi Cobigan

Informační cedule: "VOLE, SNĚŽÍ !"

;-D

0/0
21.3.2008 18:52

Železobetonová Krysa

Re: Informační cedule: "VOLE, SNĚŽÍ !"

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
21.3.2008 22:34

vlvr

Nehoda na D1 a následná oprava svodidel

 Překvapují mě v článku slova  paní Vápeníkové z Řed. silnic a dalnic o opravě svodidel, kdy v textu říká: " že oprava se protáhne z důvodu výběrového řízení na dodavatele opravy ". Myslím si, že tento postup z bezpečnost. hlediska není správný. Co když se ve stejném místě stane další nehoda do doby opravy a z důvodu chybějících svodidel budou následky mnohem horší ? To ty svodidla po takové mimoř. události nemohou hned opravovat zaměstnanci správy daného úseku vozovky Řed. silnic a dálnic např. v mimořádném režimu jako při živelních pohromách?  Sám jsem byl před několika lety svědkem větší nehody na dálnici v Rakousku, při které byly také silně poškozeny svodidla. Po odklizení poškoz. vozidel, označení vozovky výstraž. kuželi a následného rozjetí stojící kolony již na její konec dorazila údržba dálnice s novými svodidly, sloupky do země a hlavně s vozidlem, které tyto rovnou zapouštělo do země tak, aby parta montérů k nim mohla hned montovat nové díly. Nešlo by to u nás také tak ?

0/0
21.3.2008 18:46

u.boat

Re: Nehoda na D1 a následná oprava svodidel

pak se nějakej neúspěšnej odvolá a budem rádi pokud tam budou nějaká svodidla v září. To nemaj již dávno vytendrovanou firmu na opravy a údržbu?! Jestlipak se vypisuje výb. řízení na odtahovku pokaždé když je nutné odtáhnout hříšníka, co stojí tam kde nemá?

0/0
21.3.2008 20:57

Smil

zajímavé

Tady každý nadával na české řidiče a najednou se ukazuje že zmrzačení jsou samí cizinci.

0/0
21.3.2008 17:01

Železobetonová Krysa

Re: zajímavé

Protože jsou zvyklí, že značka dálnice znamená ,že je jedou po dálnici. Ne ,že to bude reálná exkurze jak stavěly dálnice za druhé světové války.:-P

0/0
21.3.2008 17:05

Železobetonová Krysa

Re: Re: zajímavé

A jak vypadaly po několika měsících těžkých bojů, bombardování a přesunů tanků... ;-D

0/0
21.3.2008 17:06

dj giovanni

Re: Re: zajímavé

tak pozor, Hitler byl sice masovej vrah ale dálnice stavět uměl

0/0
22.3.2008 10:33

Qesospi Cobigan

Re: zajímavé

Tak to jsi se špatně díval na vraky, na SPZ jsou samá "Z" a "B".

0/0
21.3.2008 18:53

trojuhelník

.

Největší borec, jako vždy, ministr Langer. Škoda že nepřiletěl v maskáčích, nepovolal na pomoc vzdušné síly NATO.

Nakonec přišlo frenetické povzbuzení a pochvala svého rezortu (makají, jako fretky,  všichni odvedli excelentní práci) a odlet zpět do Prahy. Celou situaci vyřešili lidé z regionů.

0/0
21.3.2008 16:50

Mullen

Re: .

a co jako měl udělat? Povolat armádu? Že záchranáře pochválil je snad v pořádku a že makali jako fretky je taky pravda. Všude ve světě se na vyjímečné karamboly přijedou podívat i papaláši, co je na tom divného?

0/0
21.3.2008 17:11

TurboFrank

Re: Re: .

Divné na tom je, že nepoužil svoji vědmu, která mu situaci mohla popsat z lógru.

0/0
21.3.2008 17:15

czechian

Re: Re: Re: .

Ta jeho vědma byl beztak Baudyš. ;-D

0/0
21.3.2008 17:41

WebFilozof

iDnes je úžasná.

Při obří nehodě se odtahovalo na obří parkoviště a lidi se schovali v obří hale. Je vidět, že obří redakce má obří novináře.

0/0
21.3.2008 16:46

Tomáš Nemravný

Re: iDnes je úžasná.

... ovšem s trpasličím IQ ;-D.

0/0
21.3.2008 16:51

Agent-přisluhovač

Re: iDnes je úžasná.

Chudáci obři - lidi jim zabrali halu i parkoviště ;-D

0/0
21.3.2008 18:50

tribeko

Připravenost Policie

Na této nehodě je vidět připravenost Policie.

Již několikrát jsem stál v koloně kolem Brna díky nehodě. Policie není schopna řešit odklonění dopravy již několik kilometrů před kolonou při menších nehodách. Prostě uzavře dálnici a všichni se p......

0/0
21.3.2008 16:41

Železobetonová Krysa

Re: Připravenost Policie

Policie nemůže řešit situaci na D1 "dálnici" , kterou postavil ještě Hitler bych možná taky radši dopravu odkláněl, možná by to tam jinak vypadalo jako dneska častějc. Situaci by měl vyřešit stát ideálně navýšením kapicity dálnic tímto směrem a pak rekonstrukcí  D1, ta měla být dávno alespoň 2 patrová nebo 3x tak široká........

0/0
21.3.2008 16:54

Železobetonová Krysa

Re: Re: Připravenost Policie

a samozřejmě přehlednější a lépe vybavená.(Y)

0/0
21.3.2008 16:55

tribeko

Re: Re: Připravenost Policie

O tom, že stát  měl řešit navýšení kapacity dálnic, je zbytečné diskutovat. Ale, když se stane na D1 nehoda,tak by policie měla informovat řidiče o časové délce uzávěry a zcela určitě odklánět dopravu třeba již padesát kilometrů před místem nehody.

0/0
21.3.2008 17:06

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Připravenost Policie

No tak to každopádně ;-D

0/0
21.3.2008 17:12

10sparta

Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům !!!

Jejich ujištťění (asi tak 14 dnů staré), že jaro už zimu ke slovu nepustí se rovná šíření poplašné zprávy !!! Na ni spoustu řidičů reagovalo výměnou zimních pneu !!!!!  Tak co na to mudrci z předpovědí počasí ?????????:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
21.3.2008 16:36

HIFE

Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům !!!

Kdo se řídí zdravým rozumem, toho sníh v březnu nezaskočí. Kdo místo hlavy používá kdoví co, ... Darmo mluvit.

0/0
21.3.2008 16:42

10sparta

Re: Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům

na co teda platíme obrovské peníze těm darmošlapům !!!

0/0
21.3.2008 16:50

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům

jsi zdráv?

0/0
21.3.2008 18:44

killy

V prvý řadě bys musel Bursíkovi, protože....

..ten vyhlásil závazný ministerský jaro už 28. února ;-D

0/0
21.3.2008 16:47

Georgik-I

Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům !!!

Ty odborníku, toto není zima, dva dny trvající sněhové přeháňky!!! V březnu chumelí celkem pravidelně a ten kdo v únoru přezuje na letní nebo ještě hůř, jezdí na letních celou zimu a pak při vánici musí letět 130 - je přeci na dálnici, tomu není pomoci!!!

0/0
21.3.2008 16:49

Roumen

Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům !!!

Jeste porad nikdo nezverejnil statistiku oboti nabouranych vozidel...vykrikovat, ze na vine je letni obuti, je tedy predcasne. Jelikoz tady ale dana statistika chybi, da se predpokladat, ze obuti meli zimni, takze smula. ;-D

0/0
21.3.2008 17:00

Caretaker

Re: Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorologům !!!

Milý šoumene, statisticky u nás přezouvá na yimní necelých 50% řidičů, pak jsou tu borci. co dávají zimní jen na hnací nápravu a kamiony mají z pochopitelných důvodů jen letní obutí. Takže suma sumárum 30% na zimních???

0/0
21.3.2008 17:52

Roumen

Re: Re: Re: Veškerou škodu bych nechal uhradit tzv. meteorol

Tak precijen za to muzou letnaky...ja to vedel. ;-D

0/0
21.3.2008 18:39

killy

Všechno už bylo probráno....

..jen to, co tam měl co dělat billboard do kterýho se dá bourat , ne !

0/0
21.3.2008 16:36

Lukas1000

Tak se dlouho se jezdi jak prase...az se D1 zasekne

Vcera jsem jel po objizdne trase, nekonecna kolona, hadam 20-30 kilometru aut, jelo se minimalne 80.....a kdo myslite, ze jedinej predjizdeli???

Slovaci, Nemci .. hm a taky prazaci (resp. brnaci v autech z blbó značkó).

Nekdo je proste nepoucitelnej.

0/0
21.3.2008 16:33

cejkis

Třeba teď už budeme mít povinné odstupy.

Třeba to i termiti pochopí.

0/0
21.3.2008 16:17





Najdete na iDNES.cz