Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí se naposledy rozloučil se „svým“ nádražím. Nahradí ho počítač

Výpravčí Jan Bolla a nádraží Plzeň-Křimice k sobě nerozlučně patřili bezmála dvacet let. V úterý ráno ale zamkl 43letý železničář svoji křimickou kancelář při odchodu domů z noční služby naposledy. Jan Bolla je historicky posledním křimickým výpravčím. Živým výpravčím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ajembest

Ale kdy to nádraží nahradí počítač

,tak kam budou ty vlaky jezdit? A kde budou nastupovat lidi? A ten výpravčí bude obsluhovat ten počítač?8-o8-o To jsou věci.

0/0
5.3.2008 10:45

mutantmutant

konečně

že by konečeně začali něco dělat s tou přezaměstnaností na dráze na kterou všichni diplácíme?

0/0
5.3.2008 9:43

kestrik

Chapu usporu nkladu na lidskou silu

chapu vseobecny trend VT.

Presto je mi lito, ze se misto poklidne kolebajici se krajiny budu divat na sedivou smouhu vetsinou betonoveho rychlostniho koridoru. Je mi lito, ze cim dal tim min vidim muskatu za okny nadrazi a stavedel ci hradel. Mrzi mne, ze ta usmevava pani, ktera mi dala studeny obklad jako desetiletemu na tom malem nadrazicku kdyz jsem mel upal (nebo uzeh?, ted nevim...), ze uz tam neni. Neni tam ani DeTecko, jehoz obcasne zarachoceni bylo predzvesti brzkeho divadla v podobe posunu po nekolika odstavnych kolejich a vlecky, ktera dneska zarostla travou. Mrzi mne, ze na nadrazi, kde nam parte cundraku dovolili prespat kdyz prisla listopadova fujavice a dali nam tu bajecnou gulasovku, uz se davno z komina nekouri a nadrazi je den ode dne sedivejsi a vecne rozpraskanou omitku uz nikdo neopravuje. Uz ani sprejeri nemaji kam psat, protoze vlhkem nabobtnala omitka opadava.

Boli mne u srdce, kdyz si vzpomenu na piskot "hurvajse" a na vsechny dalsi zvuky provazejici vjezd toho

0/0
5.3.2008 8:59

kestrik

Chapu usporu nkladu na lidskou silu

...vjezd toho maleho motoracku do nadrazi.

Vuni teplem rozpalenych prazcu natrenych smolou, nadrazacke kolomazi a chladnou rukovet vekslu, tu uz asi take neucitim. Vsude betonove prazce, misto nastupiste z udupaneho pisku jen zamkova dlazba (mnohdy nepovedena), dalkove ovladane "spice" a misto vyhrateho asfaltu s bublinkama jen beton a prach.

Vim, pro dalkove cestovani neni rychlost motoraku a "drc-drc" to prave orechove, ale kdyz jsem jel vlakem, tak jsem zil. Dneska jedu vlakem a prezivam. Ma pneu dvere, pneu tlumeni, uhani neco pres sto kilaku za hodinu a misto 6 a pul hodiny do Hranic na Morave mne tam doveze za min nez za polovinu casu, je to uspora, ale uz to neni muj vlak.

Kazda doba ma svy. Nekdo mi namitne, at se jdu se svymi nazory zahrabat a mozna bude mit pravdu. Jsme o dobrych padesat let dal a totac uz je taky minulost, ale na tohle vzpominam a budu vzpominat rad.

0/0
5.3.2008 9:07

Tony Fauntana

Re: Chapu usporu nkladu na lidskou silu

R^ hezke...

0/0
5.3.2008 9:34

Karelur

Re: Chapu usporu nkladu na lidskou silu

Neboj, pan výpravčí dostane takové odstupné, že na práci nemusí do smrti šáhnout.

0/0
5.3.2008 9:36

r.martensky

Re: Re: Chapu usporu nkladu na lidskou silu

asi vítr Máchale:-) ... bude dál šroubovat na šeřaďáku v Plzni ...

0/0
5.3.2008 11:22

nasranej zcenzurovanej Kei

Re: Chapu usporu nkladu na lidskou silu

Naprosto Vám rozumím. Pro mě byl nejromantičtější zážitek sedět v Golčově Jeníkově na nádraží - stará, dřevěnocihlová budova - poslouchat cvrčky a prožívat tu atmosféru hrabalovského klidu a ticha...

0/0
5.3.2008 10:35

Pribinacek

Vzpoura mozků

Vzpomínám si na tento kreslený seriál v ABC z let 80. Kde v budoucnosti lidi předali veškeré činnosti robotům a ti se pak rozhodli lidstvo postupně zlikvidovat, nebo přeměnit na roboty.  A bylo tam i o železničních nehodách, které byly uměle roboty vyvolávány, aby se snížil počet lidí. Tak snad nás to nepotká.

0/0
5.3.2008 8:06

stav elektromeru k 2.5. 6401 kW

Re: Vzpoura mozků

..."uhni hlupče Hlavní volá".....

0/0
5.3.2008 9:29

babacek

Nahradí ho počítač.

Tak to budu zvědav jak bez lidského faktoru bude počítač řešit nestandardní situace které den co den musí výpravčí i ostatní personál řešit. :-/

0/0
5.3.2008 5:56

a.gate

Re: Nahradí ho počítač.

no, na jednom vylete se na nas prilepilo kotatko..nedalo se odehnat a slo s nami az na nadrazi. A kdo se ho ujal? Vypravci!

0/0
5.3.2008 6:00

babacek

Re: Re: Nahradí ho počítač.

No a teď se zřejmě ujme počítač a mléko bude objednávat po netu. ;-)

0/0
5.3.2008 6:13

vver440

nic se nezmění, holoto

furt bude ve vlaku v zimě zima a v létě horko, jízdenky budou dražší, zdržení větší a vy si to pěkně vyžerte;-D

0/0
4.3.2008 23:20

__XXXX___

Vážení zákazníci ČD

Nebojte se, že po příchodu digitální technologie zmizí i ta nostalgická 40 minutová zpoždění. Vše zůstane při starém.;-D

0/0
4.3.2008 21:15

Freddie33

Vyzneni clanku

clanek vzbuzuje litost, pocit nostalgie...

A pritom by mel byt oslavny! Ze konecne i sem dorazilo 21. stoleti a dalsi zbytecny clobrda s placackou zmizi v propadlisti dejin. Navic ten clovicek stoji nas vsechny docela slusny penize.

V dnesni dobe mi prijde jako sileny anachronismus, kdyz vidim na nadrazi "vsemocneho" vypravciho. Ten clovek na nastupisti prece nemuze vedet nic o trati pred vlakem - to je prace technickeho zabezpeceni a ne nejakyho nosice placacky. :-/

0/0
4.3.2008 19:35

mpixel

Re: Vyzneni clanku

přesně tak, je to v lidech, nejraději by, aby se vrátil komunismus.

0/0
4.3.2008 20:00

szemecske

Re: Vyzneni clanku

Ale ano, muze. Technika na nadrazich samozrejme na nadrazich byla i davno pred rokem 1989. Obrovska elektronicka mapa nadrazi, kde obsazenost jednotlivych koleji signalizovaly vedle sebe rozsvicene zarovky. "vsemocny"  vypravci pracoval na smeny, jednou kontroloval a ridil cele nadrazi, jednou vypravoval vlak. Takovato technologie samozrejme tezko hlida vice nadrazi najednou, coz umoznil az razantni nastup  skutecnych pocitacu. Jen pro bezneho cestujiciho, klasicke nadrazi, to nejsou jen ty dve tri nastupiste, ktere znate z osobnich vlaku, ale spousta dalsich nakladnich a odstavnych koleji a drive toto musel ten vypravci skutecne obsahnout sam - podle me slusna odpovednost. Samozrejme nastup PC je prinos neskutecny, pokud se nepletu, tak od Mostu u Jablunkova po Prerov je vsechno rizene z Ostravy ... driv musel byt nekdo na kazdem nadrazi ... ale prece jen, kdyz svou praci opoustite po 30ti letech, smutne to je ...

0/0
4.3.2008 23:45





Najdete na iDNES.cz