Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud přiznal 80 tisíc za nepovedený potrat před osmi lety

Brněnský soud přiznal 80 tisíc jako náhradu nemajetkové újmy za nepovedený potrat. Osmnáctiletá matka čekala dvojčata, lékaři ale odebrali jen jeden plod. Dnes má zdravou šestiletou dceru. Žena žádala 400 tisíc. Soud řešil její žalobu od roku 2001.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Já teda nevim

proč to dítě, když se jí narodilo, nedala do kojeneckého ústavu....Je to odporné, před svou vlastní dcerou žádat o odkodnění za její nepovedenou vraždu...

0/0
2.3.2008 9:44

barbudo

Odporná hlíza, co dodat ...

... nepřišla na kontrolu a ještě na tom chce vydělat ...

0/0
1.3.2008 18:40

burdych

Dokonalá vražda 2

Žena si objedná vraždu, která se úplně nepodaří a  namísto odsouzení (alespoň morálního) se jí dostane odškodnění. Zajímavý námět pro pro pokračování filmu Dokonalá vražda s Michaelem Douglasem....

0/0
1.3.2008 10:54

mr.lv

Re: Dokonalá vražda 2

Jaké morální... žijemem v demokracii a pokud není věřící nemá se komu zodpovídat, jedině sama sobě. Co kdyby to dítě bylo s parchantem ( rozuměj s někým zlím) ? BTW plod v tomto stádiu je velký jako křeček ... (myš,krysa,rath) doktor jen šoupne hadici do pí** a vysaje. Denně vyhyne několik živočišných druhů a nejen díky přirozenémů výběru, ale hlavně kvůli tomu aby MY vrchol potravního řetězce jsem mohli žít jako "prasata v žitě". Tím se nikdo nezabývá, že na blízkém východě zabíjejí dnes a denně děti to už se tak horlivě neřeší. Zamysleme se co je morálně horší - tzv. (jak hlásá církev) zabít něco co by nebylo schopno života (a ten kdo to vyrobil to v tuto chvíli nechce) nebo koukat na tv jak v iráku etc. zas umřelo 100 lidí i dětí a jen koukat hmmmm.

A oblíbení česká otázka: "co já stím tak udělám" [>-]

0/0
2.3.2008 8:52

rotacni.hyperboloid

Hm

Za prvé: jak v dnešní době, kdy je na výběr x druhů antikoncepce může nechtěně otěhotnět? Velice malá pravděpodobnost...

Za druhé, když už se tak stane: prý nešla na kontrolu po potratu, kdy by se na nepovedený zákrok přišlo.

80 000 at si užije, ale její požadavky na skoro půl mega jsou trošku mimo.Rv

0/0
1.3.2008 10:15

padodo

Re: Hm

Tak za prve - tehotenstvi probihalo pred osmi lety, tehdy zdaleka nebyly takove moznosti antikoncepce. Za druhe - i pri pouziti hormonalni antikoncepce i pri pouziti kondomu k otehotneni dojit muze (znam primo oba pripady). Na kontrolu po potratu se moc nechodi, navic prodelat dalsi potrat by bylo mnohem narocnejsi. 80 000 mi prijde smesne malo, na to, jake mela s ditetem vydaje, jakych snu se musela vzdat a pod. Kdyby dala dite do decaku, tak na nej stat zaplati urcite vic nez pul mega, tak nevidim duvod, proc by nemela dostat vic.

0/0
1.3.2008 16:25

__XXXX___

Re: Re: Hm

Ty si taky srandista, viď. V roce 2000 jistě nebyly žádné antikoncepční pilulky, viď. To je hotovej středověk....

0/0
2.3.2008 9:46

janlen

hanba

je velká škoda, že se jí s dalšími dětmi podařilo otěhotnět bez problémů. kdyby jí to nešlo a případně musela volit drahou lékařskou pomoc tak by si jinak vážila toho, že už dceru má.

0/0
1.3.2008 7:24

yarda01

alimenty

Pan doktor může být rád, že nemusí platit alimenty

0/0
1.3.2008 6:29

traktorista operator

Re: alimenty

;-DR^

0/0
1.3.2008 7:35

Asdarel

Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

Spousta lidí tady motá dohromady dvě věci, které spolu nesouvisejí:

1. Rozhodnutí matky o interrupci. Na to mohou být různé názory - osobně nejsem pro zákaz interrupcí, ale i odpůrci potratů by měli uznat, že se tato matka nezachovala o nic hůř než desítky tisíc dalších, které se pro interrupci rozhodly a nikdo je nečastuje takovými nadávkami. Paní se navíc o holčičku stará, neodložila ji apod. I tou žalobou se o ni a o rodinu vlastně stará víc, než kdyby se o žádné peníze nesnažila.

2. Odpovědnost za provedenou službu. Poskytovatel služby je povinen odvést svou práci kvalitně, jeho zákazník je oprávněn to po něm požadovat a i sankcionovat nekvalitu (to se u nás bohužel zatím moc nevžilo, ale nést odpovědnost - včetně finanční - za svou práci je zcela normální). Přestože je potrat morálně sporný, je legální, žena má právo na jeho řádné provedení a lékař za to i musí nést odpovědnost. Být u nás víc takových žalob na odškodnění za nekvalitní práci (stavby, lék. zákroky), jsme o kus dál.

0/0
29.2.2008 23:49

chatab

Re: Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

R^

0/0
1.3.2008 0:49

Prickrose

Re: Re: Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

To je pravda. Lidi v CR sebou nechavaji orat a vlacet a to neni spravne. Tady tento pripad je choulostivy, protoze se jedna o dite, ktere se nemelo narodit, ale narodilo, ale to nemeni nic na tom, ze ten doktor je odpovedny za jeho neschopnost. 

Kdyby sel chlapik na vyoperovani slepeho streva a misto toho mu vyoperovali koule - to by snad vsichni toho doktora ukamenovali!

P.S.: a nesmejte se, takovy pripad se opravdu stal v Holandsku.

0/0
1.3.2008 1:18

marquis

Re: Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

A ono skutecne lekarske osetreni spada pod smlouvu o dilo? Zkus to nastudovat podrobneji..:)

0/0
1.3.2008 10:09

padodo

Re: Re: Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

tady nejde o nejaky pravni nazvoslovi ty pako, melo by jit o spravedlnost...

0/0
1.3.2008 16:29

marquis

Re: Re: Re: Žaloba je o odpovědnosti za vykonanou práci

Ach, dalsi ochrance prav. Nuze, jak takova spravedlnost vypada, rad si poslechnu nazor lidi hloupych a neznalych, smele do toho...a prosim, neplacat hlouposti, verim, ze po hodinovem snazeni date jednu, mozna dve srozumitelne vety dohromady.

0/0
1.3.2008 18:33

pif71

ať žijí ježci!

Zdá se, že po právní stránce v našem státě je lépe být ježkem než nenarozeným dítětem. Alespoň, co si pamatuji, dostal člověk, který udupal ježka, půl roku vězení. To mu ta holčička, na jejíž nepovedené vraždě (narozdíl od jejího dvojčete) její matka Herodes vytřískala osmdesát tisíc, může jenom tiše závidět, jak je proti ní jeho život naším zákonem chráněn.

0/0
29.2.2008 22:42

mailoo

To je osum let???

Ja myslel ze je Paroubkovi, alespon pres padesat.Pardon spletl jsem si clanek, jak jsem videl v nadpisu  slovo potrat ,hned jsem si myslel ze to je zase neco o velikem vudci.Pardon jeste jednou se moc omlouvam

0/0
29.2.2008 22:36

KatS

To je jasný,

Měli tedy použít antikoncepci, je ji na výběr myslím dostatek, pak by nemusela jít na potrat.:-/

0/0
29.2.2008 22:26

pukpuck

Re: To je jasný,

Jen nechapu, proc ji nepicla hned po porodu kdyz ji nechtela. Kdyz uz ma zaludek na takovy veci, myslim, ze by ji to nedelalo nejmensi problem.

0/0
29.2.2008 22:36

baschwek

ta bude čumět..

..až jí za pár let chudák její dcera zažaluje za nepovedený pokus o vraždu ;-D

0/0
29.2.2008 22:12

Blbec z Xenemunde

<>

Morální aspekty zde musí jít stranou  - jde o princip a precedens - každý teď, když se vše zdařilo, vidí jen krkavčí matku a její údajně "nemilovanou nechtěnou" dceru-ano stalo se a dcerka bude mít možná psychické problémy.

Ale vezměme jiný aspekt, který klidně mohl vůči této matce nastat, neb svět je krutý:

vyšetřením bylo zjištěno, že oba plody-dvojčata jsou nenávratně poškozeny a hrozí narození zcela dementních, fyzicky a psychicky naprosto nenormálních jedinců - lékaři doporučují okamžitou interrupci - matka souhlasí..

při násilném potratu lehkomyslný lékaž neprovedl všechny standardní úkony a  vyšetření a přehlédl, že jeden "dementní" plod zůstal naživu - matka nakonec porodila, neb ve fázi kdy bylo zjištěno, že plod přežil, již nešlo nic dělat - narozené dítě ani po roce neumí zvednout hlavičku, vykazuje známky naprosté retardace a nemá vůbec žádné reakce.

To by tady hned byl zástup moralizujících prasat požadujících napíchnout dotyčného lékaře na kůl a nemocnici podminovat

0/0
29.2.2008 20:50

kolacos

Re: <>

;-)R^ presne , lidi jsou hrozny stado ovci ;-D;-D

0/0
29.2.2008 21:17

PIsa.lek

Re: <>

Až na tu "drobnost", že ten lékař provedl zákrok správně, jenže interrupece není houska na krámě, které se musí vždy povést i přes sebezodpovědnější přístup ze strany lékaře. Už první fáze (odsátí) bývá prakticky vždy účinná, on provedl ještě kyretáž dělohy. Kvůli cca 0.04% případů, kdy i po tomto zákroku embryo přežije (byť může být zákrokem poškozeno) se provádí ono následné vyšetření u gynekologa, na které přišla dotyčná v kritickém čase, kdy se s tím dale ještě něco udělat, o týden později, a tím prošvihla lhůtu, kdy bylo možno zákrok opakovat.

0/0
1.3.2008 14:39

martiXXX

Blbče

blbče z xenemünde jak překousneš, že tvoje čistokrevná pravice ODS  chce vrátit miliardy tzv. černoprdelníkům..těm zdaleka nejvíc..a v USA se celá pvláda přes vým zasedáním pod vedením Bushe modlí...? tam zrovna pravice a především vláda a Bush potraty nechtějí

0/0
29.2.2008 20:49

Blbec z Xenemunde

Re: Blbče

nemíním nic překusovat ( i všem pravičáíkům na všech postech jde jen o osobní prospěch ) , volím totiž to nejmenší zlo, jak si udržet ty prachy, co se mi za vlády pravice sypou, levice u moci a svými levičáckými zákony by mi situaci jen ztížila, pravice je zatím bohužel jediná volba, až to nepůjde, přesídlím .......průměrný tzv. levičácký výdělek mě nezajímá, čus .......

0/0
29.2.2008 20:55

kolacos

Re: Blbče

zajimalo by me co to ma spolecneho s tim ze matka opravnene dostala odskodneni za sfusovany vykon ??;-€

0/0
29.2.2008 21:11

minx

Takovejch nechtěnejch je

Třeba já, moje sestra, můj muž....a statisíce dalších. I přestože víme, že jsme byly děti neplánované a nechtěné, nenechalo to na našich vztazích k rodičům žádné stopy. Rodiče byly naším početím zaskočeni, ale rychle si nás zamilovali :-). Předpokládám, že paní by tu holčičku už taky nedala a soud chce dotáhnout už jen z principu. Ačkoli by to většina z nás neudělala, je to její právo. Dceři se to dá podle mě vysvětlit naprosto v pohodě, horší jsou ti ostatní "mravokárci", co to pro jistotu nezapomenou vyzvonit svým dětem-jejím spolužákům.

0/0
29.2.2008 20:39

Toulava-kocka

Re: Takovejch nechtěnejch je

Naproto s Vami souhlasim. Jeste bych se pozastavila nad trvanim soudniho rizeni, nebot jeho rychlejsi rozhodnuti - rekneme, kdyz by diteti byly dva roky - by rozhodne vec usnadnilo. Ve dvou letech by dite rozhodne nereflektovalo probihajici soudni rizeni a vzhledem k tomu, ze by media nejspis nemala sdelovat jmeno matky, by bylo pro zmínene "mravokarce" daleko tezsi zapamatovat si sve rozhorceni do doby nastupu ditete do skoly a oznacit holcicku pred svymi detmi jako nechtenou

0/0
2.3.2008 12:37

Stiller

Jsem zvedav, jak to vysvetli svojemu diteti

To dite uz neni male, dozvi se o tom, to bude radost...Zenska pitoma, nemohla se s tim proste smirit ? Zivot jde dal, obcas se stavaji takove veci. Chtit tolik penez, nakonec dostala zlomek. Hruza, cesky narod sleduje prilis mnoho americkych filmu...

0/0
29.2.2008 20:18

sarax

jak to vysvetli svojemu diteti

Dceri to vysvetli normalne. Otehotnela ve veku, kdy na to nebyla pripravena (financne nezabezpecena, nemela dokoncene vzdelani resp. dobre postaveni v praci). Ten chlap ji v tom zrejme nechal samotnou. Mozna se to tehdy bala rict rodicum, kdyz se rozhodla pro potrat.. Pochybuji, ze to rodice vedeli, protoze normalni by bylo, aby ji ten potrat rozmluvili, kdyz ona nemela dost rozumu. Casem si musela vycitat, ze druhe dite nezije, kdyz si stejne spackala zivot a pripravila se o nejhezci roky. To uz mohla zrovna vychovat dve deti. Kazdopadne se ma dite narodit z lasky, do rodiny, kde se otec i matka na dite tesi a nemusi zit ve stresu. Nejake odskodneni ji patri, ale castka 400 tisic byla prehnana, vzhledem k tomu, ze nechodila na kontroly a nechtene tehotenstvi si zavinila sama. Urcite za svoji chybu zaplatila vic nez otec toho ditete, ktery sa na decko vykaslal uplne Rv

0/0
29.2.2008 20:50

pukpuck

Re: jak to vysvetli svojemu diteti

1. Zrejme neslysela o antikoncepci ze? Tzn. zavinily si to sami, pokud by se mela domahat odskodneho, tak na chlapovi, co ji to udelal - minimalne by mel nest vic nez 50% nakladu.

2. je jiste ze nebyla na kontrole, je nepravdepodobne, ze by se na to neprislo

3. bod 1 a 2 dokresluje obrazek o tom, co je to za osobu.

0/0
29.2.2008 22:26

pukpuck

Re: jak to vysvetli svojemu diteti

Jeste jsem zvedavy jak ji to vysvetli, chtela jsem aby mi te vyskrabli, ale nepovedlo se to. :-© Kazdy je odpovedny za sve ciny, a musi si nest nasledky za to, nejsme v komunismu. V takovem pripade by si zakrok rozhodne mela hradit ze sveho.

0/0
29.2.2008 22:30

zahorak1

Husiti, práve ste...

... vykročili pevne na cestu islamizácie Vašej krajiny. V 15-tom storočí ste sa pripojili k Turkovi a podporili ste jeho prienik do Európy Vašími výbojmi na východ od Vašich krajín!! Vtedy to katolícky Nemci (rakušania) a Maďari zastavili.

   Teraz ste - súdne - uvolnili morálku. Zvráteným rozhodnutím. Ano, na chvíľu si budete žiť "slobodne". Ale o to horšie bude, keď si národ - ako to v histórii bývalo - "cyklicky" uvedemí, že takto to ďalej nejde a bude hľadať nejaké radikálne riešenie. Katolicizmus ste potlačili - no tak to bude islám. 100 %.

    A inakšie, mala trt/kať, keď už bola zodpovedná, mala isté statky a mala trt/kať zodpovedene! 

 

0/0
1.3.2008 7:34

Mak76

Nic bych jí nedal...

V článku opomenuli důležitý fakt, která uvedla ostatní média - ta žena NEPŘÍŠLA na nezbytnou kontrolu po zákroku... To je podle mě dost zásadní argument proto, aby spor prohrála. Na kontrole by se na druhý plod přišlo a chyba by se dala napravit.

0/0
29.2.2008 20:15

HEIL-ige-ODS

.

jak to teda vis?

0/0
29.2.2008 20:16

Mak76

Re: .

Vždyť to tam píšu...! :-) Uvedla to jiná média (ČT, Nova...) ;-)

0/0
29.2.2008 20:18

Mak76

Re: Re: .

Měla přijít na kontrolu, nepřišla a potom se ukázala, až když už se další potrat nedal provést...

0/0
29.2.2008 20:19

HEIL-ige-ODS

.

ok - na to sem se prave ptal

0/0
29.2.2008 20:25

gerranek

Re: Nic bych jí nedal...

presne tak, naprostej souhlas, rad bych zahlasoval do anketky :) ale otazka je naprosto zcestna, pokud by slecinka delala co ma, tak zadny nechteny dite nemuselo bejt..

0/0
29.2.2008 21:04

Blbec z Xenemunde

<>

od roku 1990 volím vždy čistokrevnou pravici kravičko vč. celé rodiny -  skurvení levičáci nás nezajímají ani omylem -  ti to odpřisáhnu na tu zpackanej potrat,  z kterýho se mohl klidně vylíhnout místo zdravé holky taky totální retard - holt doktor měl kliku - nicméně svobodná volby potratu je ohrožena, pokud se tři čtvrtiny doktorů spletou, nic se neděje - rodička měla smůlu a doktor jde happy na pivo ......všechny potraty od roku xxxx byly tedy vlastně vraždy, jak tvrdí zdejší moralisté, doktory necháme v klidu, když potrat neudělá, nesmí být potrastán ani ústav na který se dotyčná spolehla - a proto když my uděláme soudruzi jak má být, tak je to správné :-)

0/0
29.2.2008 20:07

wertzu

Re: <>

Máš docela přiléhavý nick.

0/0
29.2.2008 20:20

kolacos

velmi se me libi jak tady kazdy te zene nadava

proc se do toho vubec montujete ?? do nejakeho jejiho potratu ?? je to jeji telo , jeji dite nikoliv vase takze vam po tom je hov//no , starejte se predevsim o svoje veci ;-)R^

0/0
29.2.2008 20:02

HEIL-ige-ODS

.

proc se do toho montujes ty?

0/0
29.2.2008 20:06

kolacos

Re: .

ja ji nenadavam ;-)

0/0
29.2.2008 21:07

AKSAMIT

Re: velmi se me libi jak tady kazdy te zene nadava

Tyn blbe,uvedomujes si,ze tak mohli rozhodovat o tobe tvi rodice,jestli se narodis nebo ne.....Proste by te hodili do kose a hotovo!!!

0/0
29.2.2008 20:06

Zuzana.

Re: Re: velmi se me libi jak tady kazdy te zene nadava

bohužel to neudělali

0/0
29.2.2008 20:08

HEIL-ige-ODS

.

bohuzel? jen proto, ze je to ignorantni provokater? i takovi maj prece pravo na zivot

0/0
29.2.2008 20:13

Delirium Tremens

Re: Re: velmi se me libi jak tady kazdy te zene nadava

Ano, o potratu rozhodovali rodiče (často jen budoucí "matka") a potratová komise.

0/0
29.2.2008 20:22

kolacos

Re: Re: velmi se me libi jak tady kazdy te zene nadava

no a ??? kdyby to udelali tak je mi to jaksi jedno , tohle me vzdy pobavi : "co kdyby sli tvoje matka na potrat taky by ti to nevadilo??? " tyhle prispevky jsou mimo misu kdyby se tak stalo je mi to jedno kdyz bych jaksi neexistoval tak si to uvedom vemenoR^

0/0
29.2.2008 21:07





Najdete na iDNES.cz