- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Současná "výuka" agličtiny u nejmladších dětí je jen odrazem oblíbeného mýtu, že s výukou jazyka je "nutné začít co nejdříve". Argumentem mají být děti, které se dostaly do anglicky mluvícího prostředí nebo děti bilingvních rodičů. Jak jim ta angličtina panečku jde! Ano, jde, ale ty děti mají obrovskou motivaci, protože se potřebují domluvit s vrstevníky nebo s rodiči. Hodina týdně zaměřená na žvatlání ve stylu "Hello, I am Peter" děti k ničemu nemotivuje a je vysoce neefektivní. V takové "angličtině" se děti za rok naučí to, co teenager zvládne za týden. Rodiče jsou však spokojení a žijí v iluzi, že jejich dítě tím získává nějakou "výhodu". Vydají-li se však s dítětem do anglofonního prostředí, s překvapením zjistí, že ani po pěti letech "angličtiny" dítě nerozumí ani slovo, natož aby bylo schopné se domluvit. Kdybychom stejnou energii a prostředky věnovali tomu, abychom nejdříve naučili děti se srozumitelně a kultivovaně vyjadřovat v rodném jazyce, udělali bychom mnohem lépe.
Tak to musí být panečku odborníci...
A Barbora Říhová ještě větší. Bože můj, kam ses to žurnalistiko dopracovala.
učit děti rovnou místo češtiny jazyk C++. To by pak bylo inženýrů