Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve vězení

Vůdce komunistů Klement Gottwald měl při komunistickém převratu 25. února 1948 silné spojence. Nová pátrání historiků ukazují, že k mimořádnému úspěchu puče mu pomohli i zkušení zpravodajští důstojníci. Zvláště mezi nimi vynikl Bedřich Pokorný. Jemu Gottwald po Únoru dokonce osobně poděkoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BAJLA

Cenzore ty jsi fakt GUMA

;-D;-D

0/0
25.2.2008 19:18

cenzoretypitchozdesenanasersi

Re: Cenzore ty jsi fakt GUMA

Reditel idnes <jaroslav.kabele@idnes.cz>R^

0/0
26.2.2008 12:53

Fibi

Nu, stejne jako cepice

Nu, nedavno sme se tu v diskuzi shodli, ze takovych co pomahali byla spousta. Takovej Clementis (nebo Slansky, ted nevim) sel na popraviste za to ze zapujcil Gottwaldovi cepici na to shromazdeni 25.2. Jasna a kardinalni chyba;-D.

Jinak, ze revoluce vrazdi svoje deti, to neni nic noveho. TO uz zazil Robberspierre (omlouvam se za pripadne spatne napsane jeho jmeno), nebo Saint-Just atd.

0/0
25.2.2008 18:23

osvetitel

<><><>

Jelikoz nejsem v tom oboru nijak zbehly,tak bych byl rad,kdyby me nekdo vysvetli rozdil mezi  komunistickyma idealama a to jak je uvedli do praxe stalinisticti bolsevici,a ti co je kopirovali,pokud v tom byl nejaky rozdil.?

0/0
25.2.2008 15:52

BAJLA

Re: <><><>

problém je v tom, že komunisté nedokázali své utopické ideály nikdy a nikde zrealizovat v praxi tak aby to fungovalo. Vždy z toho vylezlo vraždění oponentů, devastace hospodářství a mrzačení lidského ducha.

0/0
25.2.2008 16:12

osvetitel

Re: Re: <><><>

Ano ,to je pravda!Ale me spise zajima zda se tak delo ,protoze to mela byt soucast toho systemu a teh "idealu", ,jako napriklad byl ten rasismus soucast  toho nacismu,a nebo zda se jednalo pouze o zlovuli jednotlivcu,kterym rezim umoznoval se takto "hojit" na nekterych lidech?Napriklad Hitler ve sve knize ten svuj rezim dobre popsal, i ten svuj rasismus.A proto nemohl byt nikdo na pochybach oco mu jde,at uz tomu nekdo do predu veril nebo ne!Byl ten komunismus na "papire" take tak podrobny stim co zamysli,a nebo se to tak dodatecne zvrhlo??

0/0
26.2.2008 2:09

osvetitel

<><><>

JO v Kvetnu  1945 kdy byla CSR plna ruskych tanku a harmonik,a propagoval se novy zivot bez valek,neni divu ze plno lidi komunistum naletelo.Sice jich vetsinna vystrizlivela a nekteri komuniste kdyz mneli tu prilezitost se dokonce rozhodli za drtive podpory vetsiny nekomunistickych cechoslovaku ten rezim rehabilitovat! !A ti s "lidskou tvari" meli podporu od lidi jako Kubisova a spol. Vetsinna se komunistickych idealu sama nezrekla,spis byli vylouceni s KSC.A proto se neda vsechny komunisty strkat do jednoho pytle,uz jen proto,ze nekteri in 1968,a i v dobe te normalizace,projevili lepsi charakter nezli ti  druzi karieriste!Ale je treba udelat meznik a odsoudit nejen ty vrahy z padesatych let,ale i ty hrobare "Prazskeho Jara"a vsechny ty karieristy,kteri jim umoznili tu "normalizaci!"!Ti komuniste co se hlasi,nebo co neodsoudili ty svinstva s 50 let byjste meli zakazat,ovsem nejake pokriky o vrazdeni vsech komunistu,v narode ve kterem je nejen skoro polovina lidi volila dobrovolne >>>

0/0
25.2.2008 15:23

osvetitel

Re: <><><>

>>>ale kdese vyskytovali i ti komuniste s "lidskou tvari" co dali do pohybu to "Prazske Jaro" a za ktere byla vetsinna cechoslovaku ochotna se bit,tak v takovem narode me nabadani k vrazdeni vsech komunistu pripadaji vice nezli "UJETE";-)

0/0
25.2.2008 15:28

starej_vul

Re: <><><>

Rok 1968 byl rokem boje jedněch komunistů proti druhým komunistům. Normální člověk se k tomu připojil v touze a naději, že by se mohl mít lépe než doposud. Protože horší, horší už to nemohlo být ...

0/0
26.12.2008 7:04

cenzoretypitchozdesenanasersi

Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve věz

Zase ta trapna nejistota. Cenzore co myslis, to je dobre nebo spatne? Porad', at' vim co mam sakra psat????:-P:-P:-P

0/0
25.2.2008 14:10

BAJLA

Re: Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve věz

Dle novodobých komunistických demokratů v čele se soudruhem Filipem, bylo vše podle zákona a legitimní. Pro jiné demokraty to bylo ještě v 80. letech žhavou výzvou, ale ti se k tomu momentálně raději nehlásí.

0/0
25.2.2008 14:39

wincmen

hnus

To bylo je a bude.II světovou vyhráli špióni ne mariňáci.Kdyby nerozluštili německé kodovani  a jiné šprechujem teď německy a každý rok oslavujem dolfíka.A to raději ani člověk nechce vědět jak to chodí teď.

0/0
25.2.2008 13:13

BAJLA

Cenzore !!!!!

a je opravdu zvláštní, že třeba "AŤ ŽIJE KSČ" nesmažeš.

0/0
25.2.2008 13:12

Praotec

Asi takto

Bylo by zajimave zjistit kde a jak ziji potomci techto Ceskych katu.!!:-/

0/0
25.2.2008 12:23

Dynko

Re: Asi takto

;-D;-D;-Dco to ma spolecnyho s katama?

0/0
25.2.2008 14:29

Destroyer7

Takhle se odvděčují komouši

Udělej čertu dobře, peklem se ti odmění. Takhle se komunisti odvděčili i válečným veteránům z II.světové, lidem z odboje. Takhle vypadá vděčnost komunistů - kriminál.

0/0
25.2.2008 11:57

cenzoretypitchozdesenanasersi

Re: Takhle se odvděčují komouši

Vidis a dnes misto aby byli rozveseni po kandelabrech sedi v parlamentu a rozhoduji kdo bude v Cesku prezidentem. A cenzor rusi prispevky a nicky, kdyz se o tom zminis.Rv:-©(Y):-P:-/

0/0
25.2.2008 12:37

sorgedoktor

Forhen..Lidi to chtěli..To je pravda..

V   národě   bylo   zapáleno  hodně  lidí   pro   ideály  komunismu.O paktu  Ribentrop-Molotov  s naši   republiku.   dělením Polska     nikdo nevědě.Kromě   toho si Poláce ze   severu začali ukrajovat  naši   republiku.

  No  a  tak   jako se 10  přednáší  osvobození Prahy pokaždé jinak /Amerikáni měli demrkační čáru u Plzně/ Tak budeme  do konce  života  poslouchat  únor   po   každé jinak..

0/0
25.2.2008 11:41

sorgedoktor

Nějak Ti uniká..

žže   konfidenti   STB   pokud   dělali   zcela   bezohledně   inkvizice  Občanského   Fora  jsou  nadále  na   výsluní společnosti.Vše   ještě  značné  podělal Cibulka se svými seznamy.Žádný pořádný    agent   nemůže být někde   evidovanný, co je to  za    volovinu??

0/0
25.2.2008 11:36

cenzoretydebile

Re: Nějak Ti uniká..

Tak to vis hodne malo o komancskem gestapu. Nezapomen, ze ti se to od Azbuku a Germanu ucili. Takze nemohli mit lepsi ucitele.:-P;-D

0/0
25.2.2008 11:41

sorgedoktor

No jo..Posledních 10 let

režimu  už ta...m myslím někdo šel, že ho   nějak přinutili...

K¨exemplární  ukázkankretně  ti  lidi z těch   seznamů..Někdo byl   vyhozenej ze strany, druhými někdo   emigrovakl..

No a poslanec  Snítilý  to je exemplární   ukázka člověka, který honí kariéru, místo aby to zabalil

0/0
25.2.2008 11:45

cenzoretypitchozdesenanasersi

Re: No jo..Posledních 10 let

8-oCo ti udelal, ze volil Klause?:-P

0/0
25.2.2008 12:39

cenzoretydebile

Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve věz

Co je divnyho na tom, ze mel Klema spiona pred unorem. Od unora jich mel potom 20 milonu. Vsichni Cechackove se prece navzajem udavali aby si splhli.R^:-PRakouskouhersko uz nebylo tak komu meli donaset jinemu nez komacum?R^:-P;-D;-D;-D

0/0
25.2.2008 11:20

forhend

Re: Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve věz

takže ty jsi udavač! Anebo nemáš o tom ani páru a posloucháš doma hrdinské kecy rodičů...:-P

0/0
25.2.2008 11:33

sorgedoktor

Nějak Ti uniká

že   STB  akvírovalo  lidi, kteří  byli   zkompromitovaní z doby olupace..Vše odpouštěno..

0/0
25.2.2008 11:34

matysek-k

Re: Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve

20 milionů? a kde je vzal?8-o

0/0
25.2.2008 12:09

cenzoretypitchozdesenanasersi

Re: Re: Špion pomohl Gottwaldovi vyhrát Únor. Sám pak skončil ve

Nikde je nevzal. Oni se hlasili sami.:-P:-/

0/0
25.2.2008 12:40

forhend

úžasné

jak se každá kravina hodí do krámu. Tak agent byl hlavním trumfem k převratu???;-D;-D;-DNezdá se vám, že kdyby nebyla tehdy taková situace a hlavně lidi to chtěli, tak nikdy žádný převrat nebude??? Asi nee;-)

0/0
25.2.2008 11:05

Frantaflinta88

Historie se opakuje

Neobolševikovi Václavu Klausovi(krycí jméno REK,II správa STB) a jeho STRANĚ,bolševické ODS, pomohl také vojenské agent Snítilý(III.správa STB-VKR,krycí jméno ROMAN) a Filip(taktéž II.správa STB,krycí jméno Falmer) .Dokud se lidé nepoučí z historie, bude se únor 48 stále opakovat!

0/0
25.2.2008 10:42

Dynko

Re: Historie se opakuje

jsi blb...dlouho jsem se branil takovemu vyjadrovani zde na diskuzich, ale uz se to fakt neda vydrzet

0/0
25.2.2008 14:32

TectosagosOld

agenti mezi imigranty

ruští agenti se často prohlásí za uprchlíky - směrem k nám před '48, po '89, na západ to byla standardní metoda vysazení během 48-89. 

U nás pak jako krytí dělají ošetřovatelky, hrají šachy jako před '48, nebo nosí politikům obrazy profesionálně namalované.

Někdy musí vydírat politiky přes síť informátorů, jindy stačí doporučit manželce koho má volit - a když manželka tu radu neunese tak manžel ji zapírá a chodí vysvětlovat místo ní. Dokud se manželka nesrovná s novou rolí.

0/0
25.2.2008 10:40

drevak_patlak

Re: NIC NOVÉHO

Máte pravdu, že komunisté využívali všechny možné prostředky. Skoro žádný nebyl ústavní ani legální (zneužití SNB, lidové milice, akční výbory, nátlaky atd.). Stejně tak máte pravdu, že na vše se pečlivě připravoval už v Moskvě.

Trochu bych si ale dovolil nesouhlasit s rolí Beneše. Obecně na tom nebyl o moc lépe než před válkou Hácha. Komunisté měli ohromnou podporu veřejnosti (zejména kvůli předválečné hospodářské krizi - spousta i rozumných lidí viděla víhodisko jedině v socialismu). Navíc tu byla nedůvěra v západ, který nás zradil. Kromě toho se nejen Beneš bál opakování nacismu a záruku míru viděl právě v SSSR, neboť ten jediný nezklamal (nebo se o tom nevědělo). Na druhou stranu ani Beneš neviděl Stalina růžově a bál se zvůle SSSR na osvobozeném území. Proto chtěl mít smlouvu ještě před osvobozením. Beneš se také bál občasnké války, i proto nakonec osamocený ustoupil nátlaku komunistů podobně jako Hácha v roce 1939 nátlaku Nacistů.

0/0
25.2.2008 10:52

drevak_patlak

Kde je příspěvek?

Když jsem psal svůj příspěvek, tak to bylo jako reakce na poměrně kultivovaný příspěvek na téma Beneš. Nyní je příspěvekv trapu a moje reakce je nesmyslně připojena k jinému nesouvisejícímu příspěvku. Jediný problém s příspěvkem snad byl ten, že nabádal k ozbrojenému povstání proti komunistům. Ale na tom nevidím žádný důvod, proč příspěvek smazat. Někteří to rozhodně plánovali, v rozhovoru o tom mluvil i historik Pernes a nakonec Sověti také nabízeli Gottwaldovi ozbrojenou pomoc. Mohl by se k tomu cenzor vyjádřit?

0/0
25.2.2008 13:40

Atol

Re: Kde je příspěvek?

Pane kolego, reagoval jste na můj příspěvek, který se tu však příliš dlouho neohřál. Asi jsou komouši v den jejich svátku obzvláště iritovaní a tak vzpomínají na doby jejich zašlé slávy alespň tak, že dělají to co jim šlo vždycky dobře. Cenzurují otevřenou diskusi a odstraňují příspěvky, které jsou jim proti srsti.

V mém případě je asi rozlítilo, že jsem vyjádřil svůj názor jak tomu historickému neštěstí šlo zabránit. Je škoda, že ministrem obrany byl komunistický agent Svoboda a ne takový muž činu jako generál Pinochet, který by na lůzu  z KSČ, LM, Akčních výborů a dalších prodloužených rukou NKVD poslal tanky a jednotky commandos.V dané situaci by to bylo naprosto oprávněné řešení a mohli jsme být ušetřeni 40 let barbarského komunismu importovaného z Dálného východu. Příklad Chile ukazuje, že to bylo mimořádně šťastné řešení a tato země je dnes nejbohatší zemí J. Ameriky. O to více světové levičáctvo Pinocheta nenávidí.

Redakci vzkazuji, že možnost mazání příspěvků není dobrý nápad.

0/0
25.2.2008 14:40

vena.m

V čem se lyší tehdejší prostředky ...

... politického boje s dnešními? Ničím, jen se strany poučili a všechny jsou v této formě agilnější ...

0/0
25.2.2008 10:14

kOBLICH

Re: V čem se lyší tehdejší prostředky ...

Předevsím v tom, že tehdy se ještě psalo liší s měkkým i ;-D O dalších hrubkách a nesprávných formulacích ani nemluvě...

Kdybyste se podíval na dějiny politiky, zjistil byste, že podobné praktiky se používaly už ve starém Egyptě a je jasné, že se budou používat i dále, protože se osvědčily.

Ale nic vám nebrání založit vlastní stranu, třeba s názvem "Bez podrazů".

Názvy "Čisté ruce" a "Pravda a láska" se bohužel už trochu zašpinily.

0/0
25.2.2008 10:40

vena.m

Re: Re: V čem se lyší tehdejší prostředky ...

Ano, i když v době starého Egyptu se ještě žádné i/y nepsalo ;)

Jinak psal jsem příspěvek přesně v tomto duchu ..

0/0
25.2.2008 11:15

Heralik3

Re: V čem se lyší tehdejší prostředky ...

někteří i dle zákona o teplé vodě že?

0/0
25.2.2008 10:47

inedible

Re: V čem se lyší tehdejší prostředky ...

ty vole, veno! ty chyby rvou oci! ;-)

0/0
25.2.2008 11:01

vena.m

Re: Re: V čem se lyší tehdejší prostředky ...

Ano, i mně to rve oči ;)

0/0
25.2.2008 11:14

kozak52

ať žije KSČ !!!

:-)

0/0
25.2.2008 10:02

osvetitel

Historici,politicti pozorovatele i prosti lide

Dodnes nedovedou pochopit jak bylo mozne,ze ceskoslovensky stalinismus mohl dosahnout takovych hlubin podlosti a nicemnosti! Lidska mysl stoji posud v uzasu  nad poctem veznenych a popravenych.Ceskoslovenske statni soudy v jednom udobi vynaseli tolik rozsudku smrti,ze kati takovemu tempu nemohli stacit!V roce 1952 bylo v republice 330 vezeni a 107 taboru nucene prace.Jak se mohlo podarit presadit nejhorsi rysy bolsevickeho komunismu do v podstate evropske a kulturni ceskoslovenske spolecnosti?

0/0
25.2.2008 9:49

osvetitel

Re: Historici,politicti pozorovatele i prosti lide

Uz slysim Navratila ze to oni nic a vsechno Jalta a Amici!;-)

0/0
25.2.2008 9:51

Atol

Re: Historici,politicti pozorovatele i prosti lide

V historii se občas na logiku nedá spolehnout. Mezi oběma válkami byli Němci jedním z nejvzdělanějších a "nejkulturnějších" evropských národů a jak je dokázal zblbnout jeden nedoučený malíř pokojů. Nad tím také zůstává rozum stát. Proč by tedy Češi měli tvořit vyjímku?

0/0
25.2.2008 10:27

karelvesely

-

Tupec Paroubek si myslí, že bude vládnout s komunistama a že on bude šéf. Prdlajs, využijou ho a pak odkopnou :-/ Dobře mu tak....:-©Rv

0/0
25.2.2008 9:48

whocares

Ano, soudruh Randák tu má svů velký vzor

:-/:-©;-€;-O(Y)Rv

0/0
25.2.2008 9:45

horduch

Filip

včera na Primě ,"bylo to zcela legální a podle zákonů z roku 1923 a proto se nemáme se za co omlouvat ",nástup komunistů je zcela evidentní ,jen nepoučitelní hlupáci  jim to žerou . Jak to je o tom lapání ptáčka a mazání medu kolem huby ?

0/0
25.2.2008 9:40

vena.m

Re: Filip

Ono, když se na to podíváš na druhou stranu, tak stejné prostředky, ovšem ne tak koordinované používali i demokratické strany .. také je zajímalo, co se děje v komunist. táboru ...

stejně tak, všechny strany tyto metody používají dodnes .. jen se jim dnes říká lobbisti, tajné schůzky atd. A je skoro normální, že jsou přeběhlící a uplácení poslanci .. takže se nic nezměnilo, jen to tehdá lépe uměli komunisté ...

průšvih je spíš to, co se dělo poté ...

0/0
25.2.2008 9:50

Heralik3

Re: Re: Filip

Kecáš jak Paroubek, kterej by rád vyhlasoval cosi o prebehlicich, ovsem problem ma jen a pouze on, jemu utíka kde kdo.

Komunisti byli, jsou a budou ´prasata, Filip je zlodej a lhář, Grebeníček vrah a zbytek povl. A Socani se k nim milovyma krokama približujou:-(

0/0
25.2.2008 10:40

drevak_patlak

Re: Re: Filip

To ano, informace budou vládnout světu vždycky. Špióni, rozvědky i kontrarozvědky se uplatní v každém režimu. Tady jde spíš o to, že kromě těchto špiónů využívala KSČ i oficiální sílu v zemi, tedy Stb. SNB byla v komunistických rukou prakticky hned po jejím vzniku a také pracovala prakticky jen pro KSČ. A to zákonné ani ústavní rozhodně nebylo.

0/0
25.2.2008 10:56





Najdete na iDNES.cz