Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezávislost Kosova vzbudila nadšení i odpor

Vyhlášení nezávislosti Kosova vyvolalo ve světě rozdílné reakce. Albánie a Irsko okamžitě přislíbily bývalé srbské provincii rychlé uznání. Rusko odtržení Kosova odsoudilo a vyzvalo ke svolání schůzky Rady bezpečnosti OSN. Evropská unie, NATO a Německo žádají zachování klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

adlienne

Proc rika Klaus ne?

Proc se Vaclav Klaus stavi proti jednostrannemu vyhlaseni nezavislosti? Nebyl to prave on, kdo vehementne prosazoval rozdeleni Ceskoslovenska a na nejaky kompromis nebyl ochoten pristoupit?... 

0/0
20.2.2008 11:41

Pan Navratil

---

Protože rozdělení ČSFR nebylo jednostranné, to snad chápete.

0/0
20.2.2008 12:01

Sayonar

Záhada

Jen je záhadou, jak se z UCK, do nedávna označovanou jako teroristická organizace obchodující s drogami, stala přes noc osvobozenecká armáda ;-D Zřejmě nějaké hromadné osvícení

0/0
19.2.2008 9:41

sasky04

bez názoru

Sice to není diskuse o české politické scéně, ale čeští politici napříč politickým spektrem opět ukázali, že nemají vlastní názor. Až jak rozhodne velký bratr EU. Co to je za lidi??? Sice s názorem(resp. důvody pro tento názor) p. Klause nesouhlasím, ale alespoň má názor. Navíc mě docela překvapuje, že celá EU, NATO apod. neví, jak se k odtržení Kosova postaví. Však se o tom vědělo dávno dopředu- od roku 2006, stejně jako o tom, že Srbům se to líbit nebude. Jaktože takovéto instituce (státy, EU, NATO, OSN) nemají připravený žádný scénář? Klasicky se budou několik dnů(týdnů, měsíců) dohadovat a stejně se nedohodnou. Je mi z toho zle, jak jsou tyhle instituce úplně k ničemu.:-/

0/0
18.2.2008 12:38

Júlinek šíšal

soužky a souzi

myslíte, že bude mít Česko s Kosovem bezvízový styk?  :-)

0/0
18.2.2008 11:02

Dr. Fe1

Je ještě mezi voliči ODS někdo .........

...... kdo neuzná že je Vondra šmejd ? ! Šmejd kterej pro lezení do pr.ele američanům je schopen zradit a podrazit kohokoliv ? Voliči všech ostatních stran to vědí už dlouho, po tomhle mnichovanství snad prohlédne i rozumnější část odesáků.

0/0
18.2.2008 9:58

nonick

Re: Je ještě mezi voliči ODS někdo .........

Inu: koho chleba jíš, toho píseň zpívej...a pro Sašu to platí dvojnásob...:-©

0/0
18.2.2008 10:14

fext

závazky

"Za klíčový (...) považuje ČR závazek zajištění demokratického a multietnického Kosova, včetně ochrany kulturních a historických památek, práv menšin, vytváření podmínek pro návrat uprchlíků, stejně jako uznání role mezinárodního společenství v Kosovu v nadcházejícím období při implementaci Ahtisaariho plánu,"

To je skvělý, už jsem klidný. Takže až začnou naši kamarádi muslimové čistit SVÉ Kosovo od těch bídných Srbů, tak to vyřešíme nějakou ostrou protestní nótou, nebo vyjádříme znepokojení nad situací v Kosovu a vybídneme OBĚ strany, aby zachovaly klid, nebo cože to ještě děláváme v takových případech? Jo málem jsem zapomněl, pošleme tam humanitární pomoc kterou předáme do rukou zákonné Kosovské vlády, například bychom jim mohli nabídnout ty vyřazené samopaly vzor 58 a střelivo.

Jinak nemůžu si pomoct, ale rád bych věděl, na čem bude založen Kosovký státní rozpočet a Kosovská ekonomika, už je pro tento účel vyčleněn dostatek financí z rozpočtu EU?

0/0
18.2.2008 9:24

nonick

Podraz EU! Na jedné straně plky EU o sjednocování Evropy

a na straně druhé podpora nacionalistických snah o vytvoření etnicky "čistého" státu...a to pod vedením kosovské mafie! :-© Kdo bude další? Kurdové? Baskové? Nebo přímo v srdci EU - Valoni? :-© Rv

0/0
18.2.2008 8:42

adlienne

Re: Podraz EU! Na jedné straně plky EU o sjednocování Evropy

Proc mluvis o etnicky cistem statu, kdyz cisty neni (srbska mensina) a zatim se prezentuje jako solidarni? (srbska mensina) sjednocovani Evropy a vznik narodnich statu spolu v konfliktu nejsou...R^

0/0
20.2.2008 11:52

Mnichov_1938 = Brusel_2008

Je naprosto signifikantní, ...

... že nezávislost Kosova nejvíce prosazují vedle Německa zase Anglie a Francie.:-©

0/0
18.2.2008 8:38

0608

Re: Je naprosto signifikantní, ...

To je přece jasné mají s tím letitou zkušenost už z právě avizovaného Mnichova :-©

0/0
18.2.2008 9:23

slobodna Srbija

zbabela ceska vlada a dalsi zlocinci

se chysta uznat nezavisle Kosovo,a jde proti nasim slovanskym bratrum. Chysta se uznat II Mnichov. Zejmena zradci naroda VONDRA A SCHWARZENBERG si pocitani velmi nechytne, neberou v potaz stanovisko parlamentu CR ani nazor vetsiny obyvatel CR.

SRBSKO ma plne pravo nasadit armadu za ucelem zajisteni integrity srbskeho uzemi aochrany srbskeho obyvatelstva.

STOP DIKTATU USA, GB, NEMECKA A FRANCIE, zemi, ktere mimo jine ve 30 letech podporovali Hitlera. Zemi, ktere se podileli na zlocineckem bombardovani Jugoslavie v nedavne dobe.

0/0
18.2.2008 8:06

barbudo

Albánci mají Albánii ...

... evropská větev Al Kajdy - UCK má Kosovo ...

0/0
18.2.2008 7:04

captain cook

Re: Albánci mají Albánii ...

otazka je, barbarosso, slavis nebo ronis slzy???

0/0
18.2.2008 7:24

barbudo

Re: Re: Albánci mají Albánii ...

... konstatuji ...

... američané legalizovali základnu svých teroristů v Evropě ...

0/0
18.2.2008 7:26

captain cook

Re: Re: Re: Albánci mají Albánii ...

Ja vim, ze vsechno rad hazis na Amiky, nasazujes jim psi hlavy...v tomto pripade to zdaleka neni jen vina Amiku samotnych ....podivej se kolik statu EU je pripraveno ted udelat totez a svym podpisem to stvrdit...dost pravdepodobne i CR.....:-/

0/0
18.2.2008 7:34

barbudo

Re: Re: Re: Re: Albánci mají Albánii ...

... jistěže, zrádci se najdou všude ...

... když to někdo platí ...

0/0
18.2.2008 7:44

Jamato

Petice

Petice: www.thepetitionsite.com/petition/905791187 R^[>-]

0/0
18.2.2008 1:49

gazu

Nic neni cernobile

V Srbsku jsem pracovne stravil za posledni rok nejaky dva mesice a musim rict, ze argumentum Srbu dost dobre rozumim. V ty provincii citej koreny svoji civilizace, OSN jim v ramci ukonceni nepokoju prislibilo, ze Kosovo zustane soucasti Srbska.

Naprosto nicemu odtrzeni Kosova nepomuze, jen se z Kosova stane opravdu svobodne misto pro mafiany, kteri tam maj zakladnu pro transfer drog z asie a zbrani do asie a zemi podporujicich terorismus.

Dal je dulezite brat v uvahu to, ze by pripadne rychle uznani ze strany vyspelych zemi bylo precedentem pro dalsi separatisty mj.Spanelska, Recka, Ruska a Irska.

Ja rozhodne nejsem nezavislej, mam Srby rad, ale urcite bych panum diplomatum vazit sva nejblizsi rozhodnuti, protoze to co udelaji ted bude mit dalekosahle dopady. Osobne bych byl radsi, kdyby Rada bezpecnosti jednoznacne nezavislost odmitla a to nejen prostrednictvim Ruskeho veta.

0/0
17.2.2008 23:00

2mmmm

Re: Nic neni cernobile

R^

0/0
17.2.2008 23:42

marte

je to obrovský omyl...

ať je přiřaděj k albánii. Ale jen albánskou část...

0/0
17.2.2008 22:43

hnusná poslanecká imunita

Jsem hrdý na našeho presidenta

a stydím se za ministra zahraničí

0/0
17.2.2008 22:30

Nantes

Vlastní názor

Vy rozumbradové, co tu apelujete na potřebu radikálního vlastního názoru ČR, vůbec nevíte, o čem je řeč... jsem v Bělehradu a až na radikální paka na obou stranách vám nikdo rozumný neřekne, co je vlastně správné... svoji pravdu mají Albánci i Srbové, ČR by udělala tu největší pitomost, kdyby teď měla jasně podporovat jednu stranu... je to o tom hledat spolu s EU a NATO rozumné a klidné řešení

0/0
17.2.2008 21:54

VentreSaintGrisII

Re: Vlastní názor

A ty v tom Bělehradu děláš co? Sekretářku mise EU nejspíš....:-/

0/0
17.2.2008 22:32

Fordy

analogie

takze, kdyz mexicani prelezou hranice do kalifornie a bude jich dost, tak muzou vyhlasit nezavislost na USA??Rv

0/0
17.2.2008 21:47

Nantes

Re: analogie

Hloupá analogie... Kosované v Kosovu byli vždycky a bylo jich tam dost... já vím... Mexičanů v Kalifornii je taky dost, ale je hloupost mluvit o "přelézání hranic"

0/0
17.2.2008 21:57

Dennys

Re: Re: analogie

Omyl. Kosovanů albánského původu "přibylo" v Kosovu za války díky vyvražďování Srbů. Albánci bojovali vˇřadách SS - např. divise Skanderbeg určená k vyhlazování civilního obyvatelstva. Jo ten dějepis.:-)

0/0
17.2.2008 23:14

captain cook

Re: Re: analogie

mas naprostou pravdu, kdyz pises "Kosované v Kosovu byli vždycky a bylo jich tam dost..".;-D;-)..to proto, ze kazdy kdo se tam narodil je Kosovan.....otazkou je k jakemu etniku patri vsichni ti Kosovane o nichz mluvis

Jak uz pise kolega nade mnou, mel by se podivat na dejepis, kdo tam kdy byl a jak se etnicka smes behem poslednich dvou generaci menila...a proc.

0/0
18.2.2008 7:31

mysak_25

Zaručená práva srbů

http://www.youtube.com/watch?v=frDP8SEtA0Y

0/0
17.2.2008 21:18

Ahaman

Chtěl bych vidět,

jak by se ta naše slavná diplomacie vyjadřovala, kdyby chtěli Maďaři odtrhnout jižní Slovensko. Asi by se taky schovala do EU.:-P

0/0
17.2.2008 20:55

parad-a

Re: Chtěl bych vidět,

bohužel to už by bylo a sai bude kafe bratrů Slováků, možná že to nebude dlouho trvat - příklady táhnou

0/0
17.2.2008 20:59

Brainwashington

A, je tu konflikt uvnitř NATO!

Situace žádá radikální klidné vojenské řešení! Srbská armáda a Četnici musí ovládnout a navrátit suverenitu nepřítelem dočasně obsazenému území Kosova. Je předpoklad, že některé státy NATO Srbskou armádu podpoří. Jednáním mezi Albanií a Srbskem pomocí prostředníka by část úzrmí mahla přejít pod albánskou zprávu s hlavním městem Prištinou. Na toto území se přestěhuje muslimské obyvatelstvo. Srbské obyvatelstvo a ostatní etnika se přestěhují do srbské zóny. Analogie - vyhlášení nezávislosti Imdie a vznik nezávislého Pakistanu. Tímto řešení sice každý něco ztratí, ale vyřeší se konflikt i do budoucna! ;-(  A to vše pokojně podle vzoru UCK.

0/0
17.2.2008 20:53

gazu

Re: A, je tu konflikt uvnitř NATO!

R^R^

0/0
17.2.2008 23:02

kvathron

Je to alibismus

od statu v EU a USA. Okolni staty moc dobre vedi co delaji(neuznani) protoze proste tu pakaz znaji. Vubec nechapu postoj USA (teda chapu) ale z pohledu prikladu "demokracie" nerozumim jejich postoji. Je ocividne,ze tam vladnou mafie a ruzne gangy a tohle chteji zlegalizovat???? Na jednu stranu preji srbum aby je proste smetli pomoci army ale na druhou stranu je jasne,jak by to dopadlo. jiste,na prvni pohled spatne rozhodnuti (voj. zasah) ale udelali by evrope medvedi sluzbu.ted si vemte,ze tenhleten ksindl se dostane do EU a NATO,to je proste silene.;-O:-©

0/0
17.2.2008 20:52

Hulibert

když jsme teď v schengenu

a Kosovo neuznáme a třeba Němci jo, tak Kosovan přijede do Německa, co jeho papíry uznává, a pak pojede k nám, kde jeho papíry neuznáváme, a bude se tu beztrestně pohybovat? Kontroly na hranicích možná měly zůstat 8-o

0/0
17.2.2008 20:47

VentreSaintGrisII

to je taky hnus....

Jak budem čekat na postoj EU?! ¨To se neumíme vyjádřit až na Klause sami?

0/0
17.2.2008 20:27

objektiv 81

Okolní balkánské státy neuznají Kosovo...

Neuznají jejích pasy. Kam kos. Albánci budou cestovat? Do Albánie? Řecko, Srbsko, Černá Hora, Bulharsko a Rumunsko neuznají nezávislé Kosovo a tudíž ani jejich dokumenty! Makedonci to udělají jen kvůli menš. Albáncům. Takže kos. Albánci můžou cestovat do dvou zemí - Albánie a Makedonie;-D;-D;-D. Na letenky drtivá většina obyvatel nemá:-P. A stejně by museli letet oklikou přes Albánii... Srbsko jim vypne elektřinu:-P plyn... Ten stát nemá budoucnost. Jdu večeřet. Švandy už bylo dost-:)

0/0
17.2.2008 20:24

kolacos

Re: Okolní balkánské státy neuznají Kosovo...

jen se neboj eu tam narve dostatek penez :-/;-D

0/0
17.2.2008 20:31

Karelur

česká "diplomacie"

Jestli si někdo myslí , že tento stát je tu právě pro tyto požadavky : "zajištění demokratického a multietnického Kosova, včetně ochrany kulturních a historických památek, práv menšin, vytváření podmínek pro návrat uprchlíků" , tak asi posledních 10 let prospal nebo strávil na Marsu.:-(

0/0
17.2.2008 20:22

killy

Postrádám tu příspěvek ....

..toho moravskýho nácka, kterým odpoledne oblažoval diskuze na netu. ;-D;-D;-D

0/0
17.2.2008 19:52

Kylchap

Pravda a láska zvítězily!

z Konečně demokratičtí Albánci se osvobodili od totalitních Srbů.

0/0
17.2.2008 19:23

hnusná poslanecká imunita

Re: Pravda a láska zvítězily!

Bohužel, tvoje trefná parodie na Havla je v teto situaci nemístná 

0/0
17.2.2008 20:53

Pontius_PiIatus

kosovsti albanci maji svuj styat , jmenuje se Albanie

ani srbove nejsou schopni odhadnout kolik populace se soucasneho Kosova tvori albansti immigranti. eco jako slovensti cikani v cechach;-)

0/0
17.2.2008 19:23

Ico

Re: kosovsti albanci maji svuj styat , jmenuje se Albanie

Prečo slovenskí? Sú v Česku, tak sú Vaši, opatrujte ich dobre...

0/0
17.2.2008 21:20

kralicekxx

Evropa

Evropa se "rozšiřuje",myslím že je to přirozený vývoj,Kosovo k tomuto kroku směřovalo už leta. Jen doufám že se region v devadesátých letech poučil a násilí a armády zůstanou v kasárnách

0/0
17.2.2008 18:51

barbudo

Re: Evropa

... ardmády v kasárnách a hrdlořezové v ulicích ...

0/0
17.2.2008 19:32

BenediktSpinoza

fakt skvely

:-) takze predposledni krok k rozkladu EU byl ucinen, ted jeste to Turecko a jsme tam kde predtim:-PRv

0/0
17.2.2008 18:42

duhastrecht

Ono

s tím Kosovem to zase není až taková sranda, ale ta náááádhernááááá předtsva, že by se Evropská Unie na nich rozhádala, půlka ano,půlka ne,;-D;-D;-D alespoň by EU také dostalo svůj díl za svoji vinu na rozpoutání Jugoválky a jejím průběhu.  

0/0
17.2.2008 18:29

pekelně nakrknuté neutrino

Vyhlásí nezávislost i Chánov?

;-D

0/0
17.2.2008 18:11





Najdete na iDNES.cz