Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí přiznal u soudu vinu za tragickou nehodu v Čerčanech

Soud v Benešově začal řešit tragickou srážku vlaků v Čerčanech z loňského července. Zahynul při ní strojvedoucí. Žaloba z nehody viní výpravčího, signalistu a strojvedoucího rychlíku, který narazil do stojícího osobního vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

150-022-2

Nejasnost

Další nehoda, kdy k tomu přišel strojvedoucí jak slepý k houslím. Přivolávačku neměl z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení, ale jen z toho důvodu, že jel z nesprávný koleje, u který není návěstidlo a fíra se řídí návěstidlem ze správný, kde lze postavit jen přivolávačka. V případě jízdy po správný koleji by návěstidlo šlo postavit na zelenou, i když je obsazená kolej, strojvedoucí by z toho byl úplně venku. Další věc, poté, co se rozjel, jel výběhem několik set metrů rychlostí do 30 km/h, rychlost začal zvyšovat až potom, co mu výpravčí řekl "rychlíku 633, na odjezdu máš volno". Samozřemě se najdou diletanti, kteří začnou tvrdit, že tato informace neruší přivolávačku, výpravčí nepřebírá zodpovědnost, zodpovědnost má pořád fíra. Takže milý výpravčí, příště radši seďte na zadku a nikam nevolejte. Do doby této nehody nikdo (kromě přechytralých pisálků na diskuzích) moc netušil, jak to teda vlastně je. Jede se na přivolávačku, výpravčí zavolá, že mám volno, tak jedu.

0/0
14.2.2008 19:08

150-022-2

Nejasnost 2

Do této nehody běžná praxe, takhle reaguje většina strojvedoucích. Kolikrát za kariéru byl strojvedoucí upozorněn, že přivolávací návěst neruší ani pokyn výpravčího? Samozřejmě, že ani jednou. On to totiž nikdo pořádně nevěděl, to až po týdnech vyšetřování a hrabání se v přehledných předpisech chytrý fanfuláci přišli na tuto teorii. Hlavně, že třikrát dostal -500 Kč za to, že zapomněl vestu, nebo si vzal modrý boty místo černejch.

0/0
14.2.2008 19:09

vigoth

Re: Nejasnost 2

Dobrej názor,mi mluví od srdce

0/0
14.2.2008 20:23

vigoth

Re: Nejasnost

Přivolávací ná věst u vjezd. n. v první řadě znamená jet podle rozhledových poměrů , a to znamená jet takovou rychlostí,aby vlak , nebo posunový díl zastavil na vzdálenost na kterou má přehled-to evidentně strojvedoucí nerespektoval.

0/0
14.2.2008 20:22

vigoth

Re: Nejasnost

Přečti si znova a nejlíp vícekrát předpis D2 než začneš zase kecat nesmysly-vy znáte jen červená-zelená-žlutá- a s bílou a modrou vám pomáhají ti v tom oranžovým

0/0
14.2.2008 20:51

150-022-2

Re: Re: Nejasnost

Ty si nemusíš číst předpis psaný krví, stačí si pamatovat pár věcí. 1, nestavět projíždějícímu rychlíku na obsazenou kolej 2, sedět na zadku a držet pysk, nesnažit se volat fírovi "máš tam volno, tak jeď". A  jinak jsi tam zapomněl žlutej a zelenej pruh, někdy i dva.

0/0
14.2.2008 22:20

vigoth

Re: Re: Re: Nejasnost

Žlutý a zelelený pruhy označují-signalizují indikátor rychlosti max. do 100 km.rychlosti -zopakuj si předpis D2 než někohoho sejmeš ve stanici bez dopr. posunu!!!

0/0
15.2.2008 22:31

Warťan

Re: Re: Re: Re: Nejasnost

Chlapi, tak se nehádejte. Já věřím, že jste oba profíci a nemusím se vlakem bát jezdit!:-) Jo a díky za informace!

0/0
15.2.2008 22:45

vigoth

Re: Re: Re: Re: Re: Nejasnost

Přesně tak , jak řekl klasik -prasne ti cévka v hlavě , a budeš potom tahat nohu za sebou:;-(

0/0
15.2.2008 22:51

Warťan

prosím upřesnění

Potom tady něco nechápu... Pokud tedy mohl strojvedoucí jet skutečně těch maximálně 40 km/h, proč by měl za nehodu nést zodpovědnost. Zřejmě s výpravčím komunikoval ohledně toho zdržení a ten mu potom jakoby na rozloučení zavolal, že má volno, rozsvítila se přivolávačka, tak nastavil 40 km/h, bohužel neviděl za zatáčku.

Vina by mohla být snad jen tím, že měl zřejmě jet na rozhled (i to je tuším v předpisech k přivolávačce) a do té zatáčky jet méně, než směl.

No a tradiční generálování po bitvě ze strany soudních znalců "mohl, kdyby, tak by..." je zcestné a hádal bych se ohledně těch 46 km/h. 

Co takhle rozdílný průměr kol vzniklý sjetím? Tachometr mohl ukazovat 46 a přitom lokomotiva mohla jet ve skutečnosti i 38 km/h...

 Snímač rychlosti pro automat je umístěný na stejné nápravě, jako pro rychloměr, nebo je jinde, případně pro každé stanoviště jiný?

0/0
14.2.2008 12:32

150-022-2

Re: prosím upřesnění

Na přivolávačku musí jet hlavně tak, aby zastavil před stojícími vozidly, před překážkou, atd. Když je mlha a oblouk, může to znamenat jet 5 -10 km/h. Kór s takovým nákladem 2500 tun. Automatická regulace rychlosti funguje velice přesně, že by to přehnala o 6 km/h, jsem ještě neviděl, naše automatika je přesná na 0,5 km/h, i ten krám na pendolinu (ne automat, ale tempomat) to nepřešvihne víc než o 3 km/h. Směrodatná je rychlost na rychloměru, jestli ukazoval 40 a skutečnost byla 38 nebo 42, je jedno, důležitý je to, co bylo na rychloměru , tam bohužel prý bylo 46 km/h.

0/0
14.2.2008 19:15

vigoth

Re: prosím upřesnění

Nikdy neříkej, že měl rychlost 40 když bliká přivolávací návěst na hl. náv. nad ní svítí červená

0/0
14.2.2008 20:30

aleale

popisek roku

zleva v bílém svetru Cikánek -v bílem saku Urban - v černém obleku docela vpravo Papež :-)

0/0
14.2.2008 8:29

philby

strojvedoucí?!

Proboha co je tohle za výmluvy. Pokud má na vjezdu PŘIVOLÁVAČKU (to je ta blikající bílá), musí jet nejenže max. 30 km/h, ale navíc S POHOTOVOSTÍ ZASTAVIT před překážkou, tj. "dávat bacha". Kdyby TOTO dodržel, mohl před tou žabí hubou zastavit nebo max. ťuknout. Nějaký kec "výpravčí volal že je kolej volná", je nesmysl. Musí se vždy řídit návěstí, a ta mu přikazovala rychlost 30 PLUS pohotovost zastavit. Podle mě je vina tak ze 3/4 na něm, tu 1/4 dávám výpraskčímu.

0/0
13.2.2008 18:49

JPNB

Re: strojvedoucí?!

Trošku přesněji na PN se muže jet v obvodu výměn až 40Km/hod. S pohotovstí zastavit znamená zastavit před stojícími případně stejným směrem jedoucími kolejovýmy vozidly případně před jinou překážkou. Podstatný podíl má výpravčí a signalista a velký kus i strojvedoucí.

0/0
13.2.2008 19:48

vigoth

Re: Re: strojvedoucí?!

Maximálně 40km/hod,ale podle rozhledových poměrů a to je první a absolutní zásada (ovšem oni nevědí co to znamená- strojv.)

0/0
14.2.2008 21:25

vigoth

Re: strojvedoucí?!

Přesně tak a veškerý hory trsky se zaznamenávají-tzn. výmluvy jsou zbytečný

0/0
14.2.2008 20:26

vigoth

Re: Re: strojvedoucí?!

Omluva - hovory-mám to vícero v debatách

0/0
14.2.2008 20:27





Najdete na iDNES.cz