Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zraněný kojenec nebyl při nehodě na dálnici v autosedačce

Tříměsíční děvčátko bojuje v dětské fakultní nemocnici v Brně už od pátku o život. Jeho matka se na dálnici D1 u Měřína plně nevěnovala řízení a zezadu narazila do cisterny s benzínem. Policie nyní zjistila, že navíc dítě neměla v autosedačce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wendolene

ASi se nechala inspirovat Britney Spears?

Lide v Cr by meli povinne davat deti do autosedacky, mela by o tom byt vetsi osveta, ze je to opravdu nebezpecne bez ni. A policie by mela davat pokuty tem rodicum,kteri to nedelaji. Tucne pokuty, aby si to rozmysleli.

0/0
13.2.2008 0:06

Rebby

Re: ASi se nechala inspirovat Britney Spears?

Myslis, ze kdyz je k tomu nedotlaci starost o vlastni dite, tak pokuta ano?

0/0
13.2.2008 0:11

Wendolene

Re: Re: ASi se nechala inspirovat Britney Spears?

Myslim, ze nekteri lide by uvazovali dvakrat , kdyz by jim hrozila pokuta. Je to stejne s pasy v aute atd. Ja ziji v zahranici, kde je naprosto bezne mit autosedacku a nutne, je to prisne kontrolovano. Mela by byt vetsi osveta v CR, v nekterych vecech jsou Cesi kupodivu pozadu.

0/0
13.2.2008 0:16

kalifkaca

Souhlasim, matka ma piliny misto mozku

Ziju v USA a jedna z mala pozitivnich veci v tomto ohledu je, ze vas tady nepusti z porodnice, dokud se nekdo nedojde podivat, ze mate v aute namontovanou sedacku. Samozrejme, v Cechach se da z porodnice odjet i metrem nebou autobusem, ale caste to neni.

Bohuzel vyber sedacek v Cechach je porad nedostacujici. Nenasla jsem pro meho syna sedacku s peti uchytnimi body a nevim jestli jsou, ale nenarazila jsem na sedacku se zakladnou, ktera se namontuje do auta a sedacka se do ni jednoduse zacvakava.

0/0
12.2.2008 23:36

Železobetonová Krysa

Re: Souhlasim, matka ma piliny misto mozku

Nepustí z porodnice dokud se někdo nedojde podívat :-).. .a pak ses probudilo viď ? ;-D;-D;-D

0/0
12.2.2008 23:39

bluetake

Proc musi neustale doplacet na blbost rodicu bezbranne dite?

Proc musi neustale doplacet na blbost rodicu bezbranne dite? Denne vidim spoustu lidi, kteri se nepoutaji ,a nepoutaji ani sve deti. A neustale se vymlouvaji, ze nemaji na sedacku penize...Probuh, co muze byt vetsi prioritou pro kazdeho, nez zdravi a bezpecnost vlastnich deti ? Koukam, ze pro mnohe takove kravy je ale vetsi prioritou novy mobil a kozacky.... takovym lidem bych dite odejmul a zavrel je nejmene na 3 roky do kriminalu.....

0/0
12.2.2008 12:33

Roumen

Re: Proc musi neustale doplacet na blbost rodicu bezbranne d

Tomu se rika evoluce. Tenhle poddruh se nesrovnal s technickym vyvojem a postupne vymre...

0/0
12.2.2008 14:15

Pan Navratil

--

Právě proto, že je dítě bezbranné. No a tím odejmutím bys tomu děcku asi fakt prospěl.

0/0
12.2.2008 14:30

pakoss

Klíčová zpráva dne........!?!?

Z Idnes se postupně stává bulvár nejhrubšího zrna.......!

0/0
12.2.2008 11:58

jenicek25

Re: Klíčová zpráva dne........!?!?

Davam ti pet minut a Tvuj prispevek bude smazan. Ono, za pravdu se kazdy zlobi;-)

0/0
12.2.2008 12:00

ppelc

Re: Klíčová zpráva dne........!?!?

Myslim, ze toto je mnohem dulezitejsi zprava, nez volba presindenta. Sakove budou saskovat. Postrasit lidi, aby deti nevozili nepripoutane na predni sedacce, je mnohem  zasadnejsi.

0/0
12.2.2008 12:30

Martin_cer

Re: Re: Klíčová zpráva dne........!?!?

Tak to se budu klidne hadat. Volba prezidenta je mnohem dulezitejsi nez to, ze nekde nejaky Ferda vyletel z auta kvuli kra*e matce. Jo, je mi lito toho prcka, ale pro matku je to adekvatni trest. Za blbost se plati. !

0/0
13.2.2008 8:27

objektiv 81

Re: Klíčová zpráva dne........!?!?

Tentokrát souhlasím se Železným. Nikdo tě nenutí klikat na černou kroniku;-D

0/0
12.2.2008 21:45

neverest

žádnou basu a žádný odejmutí

Takhle to vypadá často. Někdo jinej pyká za blbost druhých. Přesto bych tu paní netrestal vězením ani odejmutím dítěte. Naordinoval bych jí veřejně prospěšné práce, třeba aby o tom co udělala mluvila na školeních řidičů anebo třeba s novináři, aby si lidi uvědomili, že se to MŮŽE STÁT I JIM. A odejmout jí dítě je IMHO taky blbost, největší trest pro ni bude, že se o to děcko bude muset starat a pořád mít před očima ty trvalý následky, bez kterejch se to na tuti neobejde. ;-(;-(;-(

0/0
12.2.2008 11:54

jura-jx2

chudák dítě

v sobotu kdo jel kolem 10tý na závodní dráze pro motorkáře Dubá -Mělník, mohl potkat 3 idioty v Porsche, Lambu a kdovíčem. To co tam předváděli, nemělo chybu. Mě zachránilo vymetení krajnice, když přede mnou předjížděli auto. Předjížděl jeden , řikám si, to v poho stihne, když druhej, byl jsem si jistej, že taky, ale když za nima ještě vidim to Lambo, zakrejt si voči a čekat, co se stane, měl jsem ten krám jak odrazovej můstek.:-) svině jedny zákeřnýRv(Y)  

0/0
12.2.2008 11:39

jenicek25

Re: chudák dítě

Mit neco vyssiho a tezsiho typu AUDI Q7, Mercedes ML nebo Mitsibishi Pajero,  nebo spis jeste vetsiho, idealne Tatru tak bych to chtelo neuhnout. Chlapec by si rychle rozmyslel kam to posle, nez si urazi svoji vymastenou makovici o moji predni napravu. V ty Tatre by to clovek mozna ani necitil, a bylo by o debila min. (Y)

0/0
12.2.2008 11:59

jura-jx2

Re: Re: chudák dítě

jj, jenže já mám ochcávku a v ní byli dva synci. Manželku nepočítám.

0/0
12.2.2008 12:06

kraxna

Tak nevím ,co je horší

Jestli na silnici potkat normálního šoféra s 0,5 promile zbytkového,nebo něco takového,i když dle zákona střízlivého a příčetného....8-o

0/0
12.2.2008 11:36

jura-jx2

Re: Tak nevím ,co je horší

mě můžeš potkat i se dvěma promilema. Jsem jak beránek;-)

0/0
12.2.2008 11:41

neverest

Re: Re: Tak nevím ,co je horší

nejsi beránek. jsi V.Ů.L Rv

0/0
12.2.2008 11:55

jenicek25

Re: Re: Tak nevím ,co je horší

Te nekde potkat na silnici se dvema promilema, tak Te umlatim heverem, blbe.

0/0
12.2.2008 12:01

jura-jx2

Re: Re: Re: Tak nevím ,co je horší

8-o ale já chodim takhle pěšky z hospy(Y)

0/0
12.2.2008 12:07

Fi-5

Chudak holcicka a krava matka

Kdyz jsem vybiral sedacku pro moji malou, sel sem na ADAC, zjistil, ze jedna vyhrala test 3x za sebou a nebylo o cem. Doma sem byl za uchyla (hlavne tchyne a tchan), ale mam klid.

Starsi vetsinou melou neco ve smyslu, ze oni jezdili bez sedacek a taky to prezili. Kdyz jsem je tu a tam vozil autem, hrozne se divili, proc se maji po meste vzadu poutat a meli spoustu kecu, tak sem stal a cekal az se bud pripoutaji, nebo vystoupi. Uz si zvykli, ale trvalo to.

Lidi, nenechte se uchlacholit a doprejte aspon detem nejvyssi mozne bezpeci! Vzdyt za nic nemuzou a budete si to pak dosmrti vycitat. A nejde jen o to, jestli sedacku ano, nebo ne. To, co vidim prodavat po hypermarketech to je zoufalost. Nekomu staci mit nejakou sedacku aby nedostali pokutu.

Tu nanu bych taky zavrel az zcerna, zabiti / ublizeni na zdravi z nedbalosti to je MINIMALNE! Dal by ji mohli prisit jeste zanedbani povinne pece.

Hodne stesti ty holcicce, a jestli to prezije tak nejake rozumejsi rodice.

0/0
12.2.2008 11:11

roddie

Re: Chudak holcicka a krava matka

Každý rodič, který má rád svoje dítě a nemá v hlavě jenom piliny, má sedačku a dítě do ní poutá. Pokud to nedělá, buď svoje dítě rád nemá, na jeho životě mu nezáleží nebo má v hlavě naděláno.

Ale bude to pořád stejné: tisíckrát ročně vidí v bedně naturalisticky, jak to dopadne, když nejsou připoutaní, nejsou v sedačkách, když chlastaj za volantem, když agresivně jezdí ... nestačí těla vystřelená z auta a rozmazaná o zem, nestačí auto omotané kolem stromu, nestačí děcko se zlomeným vazem na přední desce. Lidé jsou nepoučitelní, JIM se to toiž nemůže stát. Pak ale ať nesou následky.

0/0
12.2.2008 11:18

redi

Re: Chudak holcicka a krava matka

Pravda, jezdili jsme s dětma bez sedaček, páč tu nebyly. A i když je dnes mnohem větší provoz a větší a rychlejší auta než tenkrát, tak si stejně dnes nedovedu představit, jak jsme to dělali.

0/0
12.2.2008 12:43

balines

Dopředu raději ne

Dítě na sedadle spolujezdce být může, ale podmínkou je autosedačka a deaktivovaný airbag.

Já osobně jsem to nedělala - právě kvůli tomu, aby mě dítě nerozptylovalo při řízení. To pak má člověk tendenci řešit dudlíky, lahvičky a ťuťu-ňuňu... Dítě jsem zkrátka narvala do sedačky za své sedadlo, aby na něj vůbec neviděla.  A i když si jde prcek uřvat hlavu, neotáčet se - ale v případě nutnosti zastavit!

Jen poznámka na okraj: To bylo řečí, když se zavádělo povinné používání sedaček. Zajímalo by mě, zda ti chytrolíni stále trvají na své pravdě.

0/0
12.2.2008 10:54

BrumlajiciCmelak

Re: Dopředu raději ne

No, ačkoliv když někoho vezu, tak trvám na tom aby byl připoutaný, až budu mít dítě tak první co pořídím bude dětská sedačka, tak zavedení povinných autosedaček ve stávající úpravě nepovažuju za šťastné. Pokud potřebuju např. jednou za rok odvézt kamarádku a jejího mladšího bratra, tak mi připadá poněkud neadekvátní kupovat kvůli tomu sedačku. Je to podobné jako v taxíku, ale ty mají vyjímku (ptám se proč ... taxikáři děti vozí určitě řádově častěji než já . . . ) :-/ . I když chápu, že se v této zemi nachází řada debiIú co by prostě své děti či sebe nepřipoutala, prostě proto že mají vlastní názor :-©.

0/0
12.2.2008 11:01

balines

Re: Re: Dopředu raději ne

U mě v autě je buď cizí dítě v sedačce, nebo zkrátka jede dopravou. Totéž platí o mých dětech v cizích autech. Náhoda je blbec - někdy stačí pár kilometrů k tomu, aby se stalo neštěstí.

Kdysi jsem z času na čas vozila nemotorizovanou kamarádku s dítětem. Nekompromisně jsem trvala na tom, že si musí koupit autosedačku. Já osobně to řeším několika sedačkami. 2 máme doma, 2 u rodičů. Ty pak různě přehazujeme mezi vozidly vlastními, služebními či auty rodiny podle toho, kdo právě jede.

Větším dětem stačí podsedák, který se dá pořídit kolem 5-6 stovek (v bazaru i levněji). Podsedák je lehký, skladný, vleze se do větší igelitky a není problém jej vzít s sebou, když vím, že mě poveze někdo cizí.

Jen poznámka na závěr: Jak byste chtěl kontrolovat, zde dotyčný vozí dítě pravidelně nebo příležitostně?

0/0
12.2.2008 11:22

mpixel

budou tu zase další takové zprávy

lidi jsou totiž nepoučitelní dokud se něco nestane jim. Každý druhý den někdo zahyne, znova a znova, a každý si myslí že se jemu nic stát nemůže.

0/0
12.2.2008 10:33

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Tomu špuntovi držím palce,

a tu "mámu" bych zavřel až zčerná, kvůli její blbosti co nosí v blonďatý palici trpí nevinej mrňous.

0/0
12.2.2008 10:28

mpixel

Re: Tomu špuntovi držím palce,

já myslím že ta máma je vytrestaná víc než dost. Jestli to dítě bude postižený, tak se o něj celý život bude muset starat a vzpomínat na tu jedinou minutu svého života, co mu říkala ťuťu ňuňu a dívala se na něj jak je milé, když nedodržela bezpečnou vzdálenost před cisternou.

0/0
12.2.2008 10:36

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Re: Tomu špuntovi držím palce,

Jako to dítě bych ti odpověděl. " Na tu pozdní lítost, ti maminko pěkně serrru."

0/0
12.2.2008 10:43

roddie

Re: Re: Tomu špuntovi držím palce,

...za cisternou. Ale ono je to vytrestání jak kdy. Hodně záleží na tom, kolik matce je. Mladé matky (kolem dvacítky) z toho ještě nemají rozum, jsou nezodpovědné, po roce se z toho vykřešou a zapomenou. Ale matky po třicítce takovéto události berou velmi těžce a často se z toho nedostanou.

Hlavně ať to přežije (a ve zdraví, jinak raději snad ani ne) to malý.

0/0
12.2.2008 10:43

mutantmutant

novinka

to je mi novinka. ve zprávách to bylo už ten den co se ta nehoda stala včetně záběrů toho pytle nebo co to bylo. idnes RvRv

0/0
12.2.2008 10:26

Smil

idnes

už není co bejvala, pořád jen mažou nebo ruší diskuze.

0/0
12.2.2008 10:23

jenicek25

Vypatlana zenska

Boze, jak nekdo muze byt takovy kreten. Nechat lezet male dite na sedacce, bez jakehokoliv zajisteni,na dalnici pri tak vysokych rychlostech, navic na sedacce s airbagem, to je opravdu vrchol lidske debility. Zenskou by meli zavrit a dite ji sebrat a nikdy uz nedat zpatky, kdyz nevi co nim. Hlavne aby se prcek z toho vylizal:-(

0/0
12.2.2008 10:22

roddie

__

Mám jednu známou, která jezdila po městě s děckem vedle sedačky, protože jemu se do sedačky nechtělo. A že po městě se nemůže nic stát. Jenže to je také naprostý omyl. To, že se ve městě jezdí pomaleji neznamená, že je riziko nižší! I bouračka v 50-tikkm rychlosti by způsobila průlet děcka k palubní desce s polámáním kdovíčeho a nemluvě o tom, že ve městě je sice pomalejší ale daleko hustější provoz a desítky bouraček denně v každém městě jsou toho důkazem.

Já jsem byl nekompromisní, nejdřív děcko nechtělo, ale pak si zvyklo a teď skáče do sedačky samo a rádo. Za děti jsou zodpovědní rodiče a podle toho by se měli také chovat.

0/0
12.2.2008 10:17

Bonelord

Hlavne ho ta blbka dala na sedadlo spolujezdce pred airbag!

Takze to dite rozmasiroval prave ten airbag.Rv

0/0
12.2.2008 10:02

anžto

na sedadle spolujezdce?

tak to je fakt záhul....no matka je potrestána tím jak to dopadlo, snad to holčička přežije:(

0/0
12.2.2008 9:54

roddie

Re: na sedadle spolujezdce?

Potrestána možná ano, pokud byla ale mladá, tak bude chvíli na práškách a pak jí to bude fuk (zkušenost). Dal bych jí uhradit veškeré operace a následnou léčbu, nemluvě o zdravotních komplikacích do budoucna. Potom by jí možná pořáně docvaklo, jak nezodpovědně se chovala.

Jsou věci, které člověk předvídat nemůže, ale jsou jiné, které člověk, který má rád svoje dítě, nikdy neudělá. A jedno z takových je nepřipoutání do sedačky. A jestli byla tak hloupá, že si neuvědomila následky? Pak by následky měla pořádně pocítit.

0/0
12.2.2008 9:59

kratz

Re: na sedadle spolujezdce?

Na sedadle spolujezdce se dite dat muze. Obcas ho tam vozim taky. Podminkou je ale vypnuty airbag a detska sedacka.

Statisticky asi vyjdou zadni sedadla jako bezpecnejsi. Ale zrovna v tomto pripade (podle toho jak auto po nehode vypadalo) by detska sedacka + vypnuty airbag  zrejme zajistily, ze by dite bylo uplne v poradku.

0/0
12.2.2008 10:07

anžto

Re: Re: na sedadle spolujezdce?

jenže ona ho tam jen tak položila, to by udělala líp kdyby ho položila aspoň dozadu když už tu sedačku nepoužila

0/0
12.2.2008 10:09

roddie

Re: Re: na sedadle spolujezdce?

Je to hodně pravděpodobný. Brácha byl svědkem bouračky na dálnici na výpadovce, baba s Ochcávkou to krosila jak závodník, ještě si říkal, že jede jak magor, no a pár vteřin a byla venku z dálnice, několikrát se otočila přes střechu. Tak tam utíkal a ona měla vzadu v sedačce děcko, které sice řvalo, ale nic mu nebylo a jí skoro také ne. Kdyby v sedačce nebylo, má ho na kousky rozmazaný po kabině.

0/0
12.2.2008 10:12

roddie

__

Kdyby to byl jediný případ ... kolik bylo matce? Znám jiný případ, mladá matka, dvouleté dítě jen tak navolno vzadu, bouračka, děcko mrtvé. Nechápu, opravdu vteřinu nechápu, jak je možné, že matka, která má ráda svoje dítě (nebo by aspoň měla více než cokoli jiného) ho nemá v sedačce. Taková banalita jako ho připásat a snižuji možnost úrazu na minimum. Lidé mají statisíce na auto, ale nemají 3 tisíce na sedačku??? Je mi z toho na blití. Když není zodpovědnost za život, který se nemůže bránit, přirozená, doufám, že to nezodpovědné matce objasní soud při obvinění ze zanedbání péče a neúmyslného zabití.

0/0
12.2.2008 9:49

djdave2

Re: __

kdyz na nej nemaj tak proc ho aspon nepripoutaj, lepsi priduseny na pasu nez nekde rozpleskly ...

0/0
12.2.2008 13:10

Z-S

Policie nyni zjistila

no to byl tedy fofr. To jako overovali zda se sedacka nevysublimovala, kdyz ji v aute nenasli hned po nehode?

0/0
12.2.2008 9:47

hbf

Re: Policie nyni zjistila

Ona ta sedačka v tom autě klidně mohla být, ale madamme si dala děcko k sobě, aby ho měla při ruce, až bude řvát, nebo tak něco. Soukromě bych si tipnul, že havarovala právě proto, že krom řízení řešila ještě dudlík, lahvičku s mlíkem a chrastítko ...

0/0
12.2.2008 9:51

roddie

Re: Re: Policie nyni zjistila

Taky bych řekl. Je jasný, že děcko vzdau není úplně to ořechový, ale z vlastní zkušenosti vím, že takhle malý děcko při tom monotónním zvuku auta a houpání za pár minut usne. Navíc - sedačka se po vypnutí airbagů, dá v protisměru umístit i na přední sedadlo.

Je to absolutní nezodpovědnost, už při nárazu nějakých 40 km/h to děcko okamžitě narazí na přední desku a minimálně si něco zlomí, pokud to nebude rovnou páteř! Prostě mi to hlava nebere, hloupost některých lidí je nezměrná.

0/0
12.2.2008 10:03

Vanislav

Re: Re: Re: Policie nyni zjistila

Jak neni to pravy orechovy? Tak fracek rve, no a co? Lepsi kdyz si dite poradne zarve nez kdyz se ti potom rozmazne o airbag. Zenskou bych nechal zaplatit vylohy na leceni a vzal ji ridicak. Tupost lidi nezna mezi. Radsi dite prizabiju, ale hlavne ze se mu na predni sedacce libi a nekrici :-©

0/0
12.2.2008 10:23





Najdete na iDNES.cz