Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé šetří na poplatcích. Kupují léky bez receptu

Zavedení poplatků u lékařů má už po měsíci jasný výsledek: lidé více kupují bez receptu volně prodejné léky. Nevyplatí se jim dát 30 korun doktorovi za předpis a stejnou částku zaplatit i v lékárně. Chytré by to nebylo hlavně u léků, za které bez receptu dají třeba jen devět korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vanislav

Myslim si, ze nejvetsi problem je v tom,

ze za komancu nam bylo vstepovano do hlavy ze lekarska pece musi byt zdarma. Dnesni clovek se pripojisti, zaplati si urazove pojisteni mozna i pojisteni pro neschopnost splacet....ale drive takove moznosti nebyli a vetsina starsi lidi ted tak nak pozaduje od statu at se o ne postara...

0/0
1.2.2008 15:31

Josefaprav

Re: Myslim si, ze nejvetsi problem je v tom,

Já mám životní pojistku se spořením u ČSOB, úrazové pojištění také u ČSOB a velice výhodné (33.000 Kč zaplatit, ČSOB si ho zhodnocuje a z úroků si bere na pojistku, v roce 2011 mi skončí a dostanu zpět 33.000 Kč + něco málo zhodnocení) a penzijní pojištění, původně u CreditSusse, dnes AXA. V největší nouzi mohu snížit životní pojistku z 1.000 Kč na 500 Kč (1tis.Kč bylo výhodných pro odpis z daňového základu v době zaměstnání). Nechci od státu nic víc ani méně, než mi poskytoval dosud. Chápu, že teď už bych měla být zticha a těšit se ze solidárnosti ostatních, ale....

0/0
1.2.2008 16:09

Vanislav

Re: Re: Myslim si, ze nejvetsi problem je v tom,

no a kde je tedy problem? Vadi vam regulacni poplatek? nebo to ze na nej doplatite i kdyz lekarskou peci nezneuzivate? Mate jina reseni situace kdy mame nejvetsi pocet navstev lekare v Evrope?

0/0
1.2.2008 16:12

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Myslim si, ze nejvetsi problem je v tom,

mno ... jedna možnost by tu byla  ... kdybys zesnul ...:-P

0/0
1.2.2008 19:56

Pan Navratil

Josefo

nerad bych se vás dotknul, ale cítíte se být osobou, která je práce schopná?

0/0
1.2.2008 15:23

Vanislav

Re: Josefo

zrovna jsem chtel napsat to same :)

0/0
1.2.2008 15:27

Josefaprav

Re: Josefo

Ano, duševně i fyzicky, ale jsou období, kdy mně nemoci omezují.

0/0
1.2.2008 15:27

Vanislav

Re: Re: Josefo

je smutne ze jste nemocna, ale co jako cekate od statu? Pokud jste na tom doopravdy spatne muzete pozadat o pomoc v hmotne nouzi......nebo treba prestat platit internet a mate na pripojisteni :)

0/0
1.2.2008 15:29

Pan Navratil

Re: Re: Josefo

Což je zvláštní, asi máte těžké formy, protože astma ani epilepsie vás pravidelně omezovat nemusí, pokud jste kompenzována a dodržujete životosprávu, no a diabetes de facto taky ne. Spíš bych ale čekal, že jako specialista si budete užívat nadprůměrnou penzi, abych si přiznal.

0/0
1.2.2008 15:32

Josefaprav

Re: Re: Re: Josefo

Na penzi si nestěžuji, je lehce nadprůměrná a vloni jsem s ní slušně vyšla. Letos je těžší, ale ne katastrofální. Jen nechápu co na mně je třeba regulovat. Vzhledem k tomu, že musím každý měsíc na kontrolu k několika specialistům, kteří mi podle výsledků upravují dávkování a sami si mně na kontrolu zvou. Pro Paralen jsem si u doktora nikdy nebyla a zbytečně ho neobtěžuji.

Pane Vanislave, pracovala jsem u firmy, která staví, udržuje a opravuje dálkové mikrovlnné spoje. Já jsem prováděla výpočty převýšení tras na modelu Totem a jejich návrh. Od firmy mám WiFi připojení za 80 Kč měsíčně.

0/0
1.2.2008 16:01

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Josefo

kdyz se kaci les letaji trisky. Vy mozna lekarkou peci nezneuzivate, ale statistika hovori jasne.

0/0
1.2.2008 16:05

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Josefo

Když já té statistice moc nevěřím. U nás ještě nejsou soukromá sanatoria a rodinní lékaři tak rozšířeni jako na západ od hranic. Je otázka, zda ty statistiky jsou ve všech parametrech srovnatelné. Uvědomte si, že český lékař eviduje každé zaklepání na dveře ordinace, aby dostal body od ZP. Nevíme jak je to jinde. Co když do statistiky evidují jen ošetření na pokladnu a ošetření, která si pacient hradí jsou věcí lékaře, které nevykazuje. Pak by statistika byla pro nás nepříznivá. Jak už jsem jednou psala, statistika je věda o přesném součtu nepřesných čísel a té bych nepřikládala velkou váhu, pouze jako vodítko, ale ne srovnání dvou různých systémů. Chlapci, loučím se, jiná práce nepočká. Buďte hodně zdrávi!

0/0
1.2.2008 16:17

Mak76

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Josefo

Souhrnná reakce na vaše příspěvky... Jak jsem pochopil, jste vážně nemocná, nepracujete a jste v plném invalidním důchodu. Nezávidím vám to a vůbec vám to nepřeju... ALE - uvědomujete si, že vás tato společnost živí? Že vám umožňuje žít i přes to, že už jí nic nedáváte. Místo vděčnosti tu remcáte nad poplatky a doplatky, na nichž teď za rok zaplatíte méně než v minulých letech, pokud budete využívat možností jaké máte - především při výběru léků. Pokud nemůžete z lékařského hlediska brát levnější lék, potom vám to lékař na receptu vyznačí a do limitu se započítá lék dražší... Copak opravdu nechápete, že právě vám tyto změny pomohou? Nebo jste fakt tak hloupá, že tomu nerozumíte...???

0/0
1.2.2008 19:05

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Josefo

Maku, nic jste nepochopil, jen jste si do mně také bouchnul. Nejsem v invalidním důchodu, je mi 62 let a jsem ve starobním důchodu. Pracovala jsem do 60ti let a pracovala bych dále, ale když mi lékař při vstupní prohlídce napíše všechny chronické choroby, nikdo mně nechce zaměstnat.

Já tomu rozumím lépe než vy. Ano, nemohu užívat levnější léky, protože obsahují malou dávku účinné látky a některé jako pojivo mastek na který jsem alergická. Proto užívám to, co je jediné možné. Jenže tady je ten háček. Aby se doplatek za lék započítával do limitu, musel by ho lékař na receptu uznačit "NEZAMĚŇOVAT". V tom případě ZP tento doplatek započítá do limitu ordinace lékaře. Pokud limit překročí, zaplatí citelnou pokutu, při opakování s ním rozváže ZP smlouvu. Lékař mi odmítá léky označit, protože si nechává limit pro své známé. Na to Julínek ve své reformě zapomněl. Podívej se na web MZ na lék Detralex a uvidíš, že je jediný ve skupině bez náhrady a přesto se do limitu nepočítá, cena 315,15 Kč.

0/0
1.2.2008 21:04

Mak76

A o tohle šlo...

Doufám, že těch 170 miliónů ušetřených za Ibalginy a Paraleny pomůže těm, co naši solidaritu opravdu potřebují. R^R^R^

0/0
1.2.2008 13:41

Josefaprav

Re: A o tohle šlo...

Ano, pojišťovny si postaví další pobočku, management pojišťovny si vyplatí odměny za to jak dobře zvládnul reformu zdravotnictví a potřební pacienti budou prosit o podporu a sbírku na své léčení.

0/0
1.2.2008 14:38

Pan Navratil

Re: Re: A o tohle šlo...

To je samozřejmě nesmyslné tvrzení. Pojišťovny mají strukturu výdajů určenou zákonem.

0/0
1.2.2008 14:46

Josefaprav

Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Nesmysl je tato reforma! Nejprve se měly malé ZP sloučit, privatizovat, snížit počet úředníků, udělat průhledné a jednoduché hospodaření ZP, zrušit zbytečné komise a podkomise na ministerstvu, vytvořit osobní účty s možností připojištění na kvalitnější náhrady a léčbu a pak už by nebylo třeba zatěžovat chronicky nemocné.

0/0
1.2.2008 14:52

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Regulační poplatky chronicky nemocným ulehčují, což to nechápate?

0/0
1.2.2008 14:57

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Nechápu! Mám tři chronické nemoci a od 1.1. to mám těžší. Ani u lékaře lidí neubylo, ale naopak. Prostě jsme takoví sociální a cítíme se svým lékařem a proto mu nosíme almužničky, aby nám dlouho vydržel.

0/0
1.2.2008 15:01

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

tezsi? V cem?

0/0
1.2.2008 15:02

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Boha jeho, vždyť to znáte už zpaměti. Vyšší doplatky za léky, regulační poplatky u lékaře a v lékárně (mj. také vás v lékárně obsluhuje prodavačka z drogerie?), stále častější epileptické záchvaty, zvyšování dávek léků, které se nepočítají do limitu....

0/0
1.2.2008 15:12

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Jasně, Julínek může za vaši epilepsii.

 Mimochodem, obsluhuje-li vás prodavačka z drogerie, jste si jistá, že chodíte do lékárny? Neberete třeba prášky na praní?

Že berete léky, které se nepočítají do limitu JE JENOM VAŠE BLBOST, milá dámo.

0/0
1.2.2008 15:16

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Pane Navrátile, demencí ještě netrpím. Podejte si s Vanislavem ruce a společně jděte do (Y)

0/0
1.2.2008 15:20

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

muzete prosim odovedet proc neberete leky ktere se do limitu zapocitavaji cele? U kazdeho leku je mozno si vybrat z nekolika nahradnich variant.

0/0
1.2.2008 15:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Netrpíte? Nejsem si jist. Proč platíte více, než musíte? Respektive klidně si plaťte,ale proč si pak stěžujete?

0/0
1.2.2008 15:22

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

a proc neberete leky ktere se zapocitavaji do limitu cele? To u vsech mate nezadouci ucinky? Btw. lekarnik rozhodne neni prodavas z drogerie. Co se tyce leku a jejich slozeni ma mnohem vetsi prehled nez lekar ktery vam lek predepisuje.

0/0
1.2.2008 15:19

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Jestli to nechápete, tak si udělejte přestávku a přečtěte si diskusi, dvakrát se opakovat nebudu. Ano, ta ženská, která vydává léky, do konce roku 2007 pracovala 10 let jako prodavačka v drogerii. Proto jsem si v lékárně nekoupila desinfekci na diabetickou nohu, mohla by mi nabídnout Savo. Dezinfekce jako dezinfekce, že?

0/0
1.2.2008 15:25

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

pokud si myslite, ze vase lekarnice nema dostatecnou kvalifikaci nebo ze vam rika hlouposti tak na ni podejte stiznost. Na otazku proc neberete lek ktery je plne zapocitavan jste jeste neodpovedela.

0/0
1.2.2008 15:28

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

nechape, to je nakej tupej provokater. Muzes se tu s ni bavit celej den, vysvetloval jak ches a stejne zejtra zacne stejnou pisnicku

0/0
1.2.2008 15:02

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Zatím mně provokujete tupostí vy! Proč bych měla zítra psát něco jiného, když se nic k lepšímu nezmění? To se mám radostí rozplývat nad tím, že jsem na tom hůře?

0/0
1.2.2008 15:15

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Když jste blbá, tak si to nejspíš zasloužíte.;-D

0/0
1.2.2008 15:16

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A o tohle šlo...

Beru zpět, pardón.

0/0
1.2.2008 16:31

Vanislav

2orionka

kdyz jsi dlouhodobe nemocna a tvrdis, ze nemas 300Kc na pripojisteni, proc si nenajdes lepsi praci?

0/0
1.2.2008 13:14

orinka3

Re: 2orionka

Nemám vysokou demagogickou, těžko se dnes uplatním.

0/0
1.2.2008 13:15

Vanislav

Re: Re: 2orionka

tak to je skvely argument. A jake vzdelani mate? Umite jazyk? Na pc? Napadlo vas zlepsi si kvalifikaci? Pokud jste na tom doopravdy spatne mate moznost zadat o podporu v hmotne nouzi...popripade muzete vyuzit novinku a vyhlasit osobni bankrot :) To ze nemate 300/kc mesic na pripojisteni je jen a jen vase chyba. Budto na lepsi pracovni misto nemate a v tom pripade si nestezujte ze nemate penize, nebo jste lina a opet plati ze si nemate stezovat.

0/0
1.2.2008 13:28

orinka3

Re: Re: Re: 2orionka

no vždyť říkám výše...

0/0
1.2.2008 13:30

Vanislav

Re: Re: Re: Re: 2orionka

pani, presne co predvadite je demagogie. Vzdelani nemate, jste lina si zlepsi kvalifikaci a vydavate svoji neschopnost za chybu jinych.

0/0
1.2.2008 13:36

orinka3

Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

Nevím, co předvádím já, ale to, co předvádíš ty, je čistokrevná čtvrtodenní zimnice. Až doteď jsem si ji nedokázala přestavit. Děkuji.

0/0
1.2.2008 13:39

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

nemam strpeni s lidma co obvinuji z maleho platu ostatni a ne sebe. Uplatnit se nemuzes protoze jsi bez vzdelani. Napravto, ale nenadavej me ze jsem demagog.

0/0
1.2.2008 13:50

freak2

Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

jasně chytráku, tohle je opravdu častý argument lidí, co za podpory rodičů v klídku vystudovali, pak ještě dostali zásyp na zařízení vlastního života ..., hochu, každej neměl takový štěstí a po tom co si konečně zařídil život a vychoval děcka už na nějaký vzdělávání prostě nemá - o nějakým stěhování za prací ani nemluvím.(Y)

0/0
1.2.2008 13:44

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

a nemelo by to byt nahodou naopak?  Nejdirv se zabezpecit a pak vyhovavat deti? Nebo vam prijde normalni poridit si rodinu kdyz na ni nejsem financne pripraven? Btw. od 19 bydlim ve vlasnim byte, od 15 mam pravidelny prijem a posledni penize co mi rodice davali bylo kapesny. Vystudoval jsem na studentskou pujcku kterou jeste splacim. Hlupacky jako ty miluju. Zenska nahore si stezuje ze je porad nemocna. Proc asi? ze by proto ze ji je tri tejdny spatne a jeste nebyla u lekare? Nebo proto ze tri tejdny s nemoci chodi do prace? Proc se nepripojist? Penize by se ji bohate vratili.

0/0
1.2.2008 13:48

orinka3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

Ty už ses z té diskuze úplně pomátl. NIKDE netvrdím, že jsem pořád nemocná, já jsem nemocná tři týdny s virózou, to sis s někým spletl. Otevři si okno a pivo!!!

0/0
1.2.2008 13:54

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

a tri tydny vam pripada malo :) navic podle vaseho vyjadreni ze mate vyzkouseno ze vam par dni nestaci vypliva, ze jste nemocna casteji. Paklize jste tri tydny za rok na neschopence urcite to vasi financni situaci nijak vazne neohrozi. Btw. alkohol piju tak maximalne na silvestra a oslavy narozenin.

0/0
1.2.2008 13:58

orinka3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

Ha! Máš tam hrubku jako hrom. Okamžitě si doplň vzdělání! Jinak chválím, že jsi abstinent, doufám, že k tomu nejsi navíc ještě i katolík?!

0/0
1.2.2008 14:01

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

ano, cesky pravopis je v teto debate to nejdulezitejsi. Nak jste jeste neodpovedela co delate proto aby jste na alespon zakladni pripojisteni mela.

0/0
1.2.2008 14:07

orinka3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

když mně se nechce.

0/0
1.2.2008 14:08

Vanislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

no a to je co? To je vase chyba. Me se taky nechce platit dane a musim. Taky se mi nechce v pondeli do prace a musim. Taky se mi nechce chodit na ockovani a musim. Kazdy sveho stesti strujce. Tvrdite ze nemate penize, je jen a jen na vas aby jste si je sehnala. Nikdo jiny za vas vase potize resit nebude.

0/0
1.2.2008 15:05

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

Posledně jste psal, že to vyřeší rodina. To už neplatí?

0/0
1.2.2008 15:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 2orionka

Předpokládám, že když tady orinka tak bečí, že se na ni rodina zřejmě právem vykašlala.

0/0
1.2.2008 15:19





Najdete na iDNES.cz