Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti považují přednost chodců před tramvajemi za nesmysl

Více než dvacet metrů vláčel chodce pod tramvají řidič Antonín Dub. Teprve poté se mu podařilo soupravu zastavit. Přestože jel předepsanou rychlostí, střetu už nezabránil. Muž, který mu nečekaně vkročil před vůz, jako zázrakem vyvázl jen s odřeninami a pohmožděninami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kaplanvogo

cinky cink

Nejezdím lokalkou, natož ji tak řídit. Ale ten, kdo uplatňuje právo chodců před tramvaji, tak tomu doporučuji vlézt na přechod před přijíždějící tramvaj. Pak ať se začne modlit, neboť ani bůh není tak velký debil jak ten, kdo to preferuje,neboť není v moci nikoho zastavit rozjeté tuny železa na pár metrech.(Y);-O;-D

0/0
30.1.2008 2:06

Sendyman

Re: cinky cink

;-D:-);-D

0/0
30.1.2008 8:51

pvl1

Zastavit tramvaj je jednoduché

jen to trvá dlouho.

0/0
30.1.2008 0:22

Sendyman

Zkusím závěrku

5. Kov na kov je větší průser, než guma na asfalt ( ale ne vždy, ale modří už vědí:-P)

6. Čelisťové brzdy tramvaj používá v podstatě k blokaci zastavení ( každopádně se, na rozdíl o názoru jednoho chytrolína, spouštějí automaticky  při rychlost cca 8 km/h a jediné, co s tím můžete dělat je, že je můžete odblokovat, když se chcete rozjet...).

7. Elektromagnetické brzdy (nouzové) působí až asi tak od rychlosti 10-15km/h. Ne, že před tím ne, pomůžou. Ale lidi začnou padat až při té rychlosti 10km/h. A za to vám ručím...

Nejspíš jsem spoustu rozumných bodů vynechal, tak mi to promiňte. Nejsem kompjůtr.

Takže, jak jsem tady četl: zrušit tramvaje (nejlépe všichni vlastní vrtulník) a v nejhorším se plazit pěšky... (Zelená síla!!!;-D;-D

0/0
29.1.2008 23:33

kolacos

Re: Zkusím závěrku

ty zase zvanis nesmysly vid , jedna blbost pod druhou (Y)(Y)

0/0
29.1.2008 23:35

Sendyman

Re: Re: Zkusím závěrku

Tak mi to vyvraťte vy jedna Ubohosti na druhou...

0/0
30.1.2008 1:36

Sendyman

Hodně blábolů, málo zkušeností

Toto téma je mi blízké (z obou stran), tak se pokusím udělat resumé:

1. Debily najdete všude

2. Kdo nikdy neřídil tramvaj, nikdy nepochopí, jak může být někdy těžké tu mrchu zastavit (sranda je v tom, že tam platí absolutně jiné zákonitosti, než u aut, potažmo autobusů. Tam, kde je jeden v pohodě, druhý je v průseru. A naopak).

3. S tramvají neuhneš, nezbývá, než dvojnásobně předvídat (+ zvonit, není-li zbytí).

4.. Zkoušky na tramvaj jsou náročnější, než na "řidičák" ( Normální řidičák + psychotesty (mnohým bych je doporučoval) + interní předpisy + znalost VŠECH zastávek ve městě. A přiznejte, třeba v Praze je to zase průser...) To be continued...

0/0
29.1.2008 23:21

7009

Vídeňská úmluva

Expertní komise asi nezná ani neví o teto úmluvě ,protože už zákon č. 361/2000 Sb tuto úmluvu porušuje. !

0/0
29.1.2008 19:58

Sendyman

Howgh!!!

Ahoj lidi. Koho toto téma zajímá, přečte si pozorně celou diskuzi, aby nevytrhával věci z kontextu. Koho ne, ten urychleně zmizí v zájmu svého dobra.

A ten, koho to zajímá, vcelku záhy zjistí, kdo o tématu něco ví a kdo o něm nemá ani páru (a tím víc řve). A já se vrátím a se mnou přijde zákon (o ABSOLUTNÍM PRÁVU CHODCŮ). A teď beru čubinu, jdeme na procházku a stavíme se na 1 malé. Ahoj!!!

0/0
29.1.2008 18:36

prasák

nesmysl

Já považuji za nesmysl přednost chodců před auty.

0/0
29.1.2008 18:20

_m-

Nejen experti

0/0
29.1.2008 17:56

Mirco1

Hezká mediální kauza...

... návrh padnul v ministetrské komisi, neměl tam potřebnou podporu a tudíž nebude prosazován, ale tady se z toho dělá pěkná mediální akce a už se tu "houfují" dopravci proti špatnému zákonu. Ach ta virtuální realita :D

0/0
29.1.2008 12:24

Júlinek šíšal

Re: Hezká mediální kauza...

....tys v ní ještě chyběl ...;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
29.1.2008 12:41

mafra_fan

a platí to i pro

důchodce?;-)

0/0
29.1.2008 11:38

Júlinek šíšal

Re: a platí to i pro

nemusíš se tu předvádět, všem je jasný, že zase hodláš vraždit ...

0/0
29.1.2008 11:44

Rendík

zase kravina

Teď už jen čekám,kdo přijde s návrhem,že chodec na přejezdu má absolutní přednost před  vlaky nákladní a osobní dopravy.To bude strojvedoucích za mřížemi.

0/0
29.1.2008 11:30

Kleki Petra

Re: zase kravina

...a prejtu!;-D

0/0
29.1.2008 11:31

Júlinek šíšal

Re: zase kravina

mno ... míval ... pokud přejezd byl průjezdnýa průchodný dle zákona ...proto také býval upravený, udržovaný a se šraňkama přes celou šíři ...:-P

0/0
29.1.2008 11:43

Júlinek šíšal

souzi a soušky,

jest tu jeden právně závažný důvod, proč chodci by měli mít přednost kdekoliv před čímkoliv jiným  ... nedělali řidičák a tudíž by jim nic takového nebzlo možné zabavovat  ... leda občanství, ale proti tomu by sousední země určitě vehementně namítaly  ....

0/0
29.1.2008 11:27

Sendyman

Re: souzi a soušky,

Sorry, ale jám mám "řidičák" na několik druhů vozidel, včetně tanku, ale taky jsem občas chodec. Ale protože vím, jak je těžké některá tato vozidla ukočírovat, tak se, jako chodec, nechovám jako debil...

0/0
29.1.2008 17:44

Mitchell

Skvělý návrh.

A ještě bych tam doplnil absolutní přednost chodců před vozidly s právem přednostní jízdy. To bude sranda, až budou pitomí pubescenti skákat před kola houkajícím sanitkám a hasičským cisternám. ;-D

0/0
29.1.2008 11:09

_m-

Re: Skvělý návrh.

To dělají už teď , k tomu zákona netřeba.

0/0
29.1.2008 17:57

JetMeresjev

chodci ne - duchodci ano

Dal bych prednost pouze jedne casti chodcu - a to duchodcum. Pohybuji se o poznani pomaleji nez ostatni. K rozliseni bych pouzil oranzove cepice, pripadne s majackem. 8-o;-D

0/0
29.1.2008 10:53

Pan Navratil

.

Vzhledem k charakteru trakce je takovéto nařízení absurdní a jde naprosto proti myšlence MHD. Neexistuje jediný racionální argument, který by toto mohl podporovat.

0/0
29.1.2008 10:52

JetMeresjev

Re: .

a nemyslite kolego Navratile, ze by to byla prave vzhledem k charakteru 'trakce' nebyvala atrakce ? ;-D

0/0
29.1.2008 10:55

36903690

Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

přesto se řehtám nad nesmyslností tohoto návrhu.  Prostě když jsem malej a slabej musím být ostražitej.

0/0
29.1.2008 10:00

Moje lepší JÁ

Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Jaký je rozdíl mezi srážkou s autobusem a srážkou s tramvají? Obecně žádný, pokud jim tam skočíš aniž by to mohli nějak očekávat. A přesto před autobudem máš absolutní přednost. Mnozí řidiči autobusů, jedoucí jako náhradní spoj za tramvaj se chovají jako tramvaj, když jedou v dráze, kde jinde bežně jede tramvaj. A teď babo raď chodci - má přednost a nebo nemá přednost? Je to autobus a nebo tramvaj? Přejede ho a nebo nepřejede? Není to tak jednoduché - inteligentní člověk se rozhlédne, než vstoupí do vozovky a to i v případě, že chce použít přechod. Inteligentní a obezřetný člověk se rozhlédne, než vstoupí na přechod, a to i v případě, že má zelenou. Budou-li lidi tupý a budou skákat na přechody bez rozmyšlení a dokud budou veškeří řidiči (nejen tramvají) bezohlední, nebude na silnicích bezpečno.

Ono kdyby "řidič" tramvaje přišel o papíry za to, že naboural do něčeho/někoho, tak by takových případů taky ubylo. Ale bylo bylo by to nefér vůči těm, kteří opravdu nemohli srážce předejít.

0/0
29.1.2008 10:13

Kleki Petra

Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

1. autobus váží méně,

2. autobus má možnost měnit směr.

0/0
29.1.2008 10:16

Moje lepší JÁ

Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

ad1) To že autobus váží méně nezaručuje, že tě nesešrotuje mnohem více.

ad2) Né vždy má možnost měnit směr jízdy.

Nepochopil jsi pointu mého příspěvku. Chtěl jsem tím pouze naznačit, že když skočím nerozvážně pod autobus, dopadnu podobně, jako když skočím nerozvážně pod tramvaj.

0/0
29.1.2008 10:22

killy

No, ale přesně to je popsaný ....

... v § 54, odst.3. příslušného zákona. Tak proč by se před něj mělo vůbec skákat ? 

0/0
29.1.2008 10:27

barkuka

Re: Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

První o koze a druhý naštěstí o voze.

0/0
29.1.2008 10:32

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Reagoval jsem jen na část příspěvku. Přednost chodců před autobusy prostě není tak nelogická, jako před tramvají. A mimochodem, mohli bychom do výčtu zařadit i Tatry s pískem, případně kamiony.

Z vlastní zkušenosti mohu ovšem na druhou stranu potvrdit, že chodec je mnohdy vůl. I já sám.

0/0
29.1.2008 10:36

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Autobus nemá světlost podvozku 60 mm a obvykle nezpůsobí přehmoždění.

0/0
29.1.2008 10:48

Sendyman

Re: Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Ve Vašem případě to fakt přijde nastejno. Aniž bych popíral fyzikální zákony....

Už Vám to jede!!!!

0/0
29.1.2008 21:48

Mitchell

Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

O jaké absolutní přčdnosti to mluvíš? O tom blábolu, co pustili novináři do světa před nabytím účinnosti zákona 361/2000 a pak se to několik dalších let snažili uvést na pravou míru?

0/0
29.1.2008 11:04

Sendyman

Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Vážený pane "Vaše lepší JÁ" ( v tom případě se děsím, jak vypadá to Vaše horší...). Opět Jste se dopustil blábolu, jak už jsem níže podotýkal. Ani před autem, ani před autobusem, nemá chodec ABSOLUTNÍ přednost. Je povinen se rozhlédnout a zhodnotit, může-li bezpečně vstoupit na přechod.

Jinak je milé, že na rozdíl od Vašich předešlých příspěvků připouštíte, že ne za všechno může řidič tramvaje a připouštíte, že i mezi ostatními řidiči i chodci mohou být "magoři".

To je od Vás velmi milé a naznačuje to u Vás určitý vývoj k lepšímu.

Což je velmi pozitivní, jen tak dál...

0/0
29.1.2008 17:41

demon3

Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Absolutní přednost neexistuje a řidič tramvaje (mimochodem zkoušky jsou mnohem přísnější než na autobus a neprojde jimi 8 z 10 uchazečů) může v případě zaviněné nehody taky přijít o papíry (a to je ještě ten mírnější postih...).

Tvoje příspěvky v téhle diskuzi jsou teda skutečně perly... :-©

0/0
29.1.2008 17:42

Sendyman

Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Ufffff, konečně zase někdo z mála, kdo o tomto tématu taky něco ví a neplácá jen odposlouchané báchorky. Díky.

0/0
29.1.2008 18:02

demon3

Re: Re: Re: Re: Jsem chodec a nevlastním tramvaj.

Není zač... ;-)

0/0
29.1.2008 18:34

__XXXX___

Já taky

a to nejsem expert:-P

0/0
29.1.2008 9:10

mikd

tramvaje

abychom se nehádali, nejlepší bude zrušit tramvaje ;-)

0/0
29.1.2008 8:51

yrral

zvonek není brzda

Kdyby tramvajáci při brždění používali místo zvonku brzdy, tak by zastavit stihli.

0/0
29.1.2008 8:36

barkuka

Re: zvonek není brzda

Vážený!

Používání zvonku je přímo povinností, která vyplývá z příslušného vnitropodnikového předpisu D 1/2. Neni to rozhodně žádný rozmar řidiče, jak se většina lidí mylně domnívá. Takže uvádějte fakta a jenom fakta a ne přiblblé neprofesionální názory a postřehy. 

0/0
29.1.2008 10:38

JetMeresjev

Re: Re: zvonek není brzda

to ja bych zvonil porad, moc se mi to libi. :-) Chtel bych se stat ridicem tramvaje - tedy az schvali prednost chodcu ;-D

0/0
29.1.2008 10:59

Sendyman

Re: Re: Re: zvonek není brzda

Chápu, že ve Vašem případě je to sranda, ale nedá mi to. Povinností řidiče při rozjezdu (např ze zastávky) je 2x cinknout. A je to opodstatněné: Vy se rozjedete (podotýkám, že tramvaj je podstatně méně hlučnější, než kterékoliv motorově spalovací vozidlo) vtom Vám tam někdo vlítne, Vy to zamáznete a máte 150 lidí na hrbu a téměř stejně tolik žalob pro ublížení na zdraví. A když si to svištíte 50km/h třeba po Plzeňské (to je v souladu s předpisy, není-li místní úpravou stanoveno jinak) a vjede Vám tam na 80m auto a stojí na kolejích, tak Vám nezbyde nic jiného, než zvonit (samozřejmě přitom také brzdíte, ale víte, že to neubrzdíte) a doufat, že se vzpamatuje a vypadne, jinak bude průser...

0/0
29.1.2008 17:56

Sendyman

Re: Re: Re: Re: zvonek není brzda

A navíc nás učili, že zvonek je poloviční brzda. A je to pravda.

0/0
29.1.2008 17:57

demon3

Re: zvonek není brzda

To není úplně přesné.

V případě aktivace nouzové brzdy totiž automaticky zvoní i zvonek, takže v podstatě platí rovnice nouzová brzda = zvonek. ;-)

0/0
29.1.2008 17:45

Sendyman

Re: Re: zvonek není brzda

Toto také není úplně přesné. Zvonek se zapojí, pokud zmáčknete tlačítko nouzové brzdy na panelu. Ale pokud ji aktivujete nohou, tj. prošlápnutím pedálu až na podlahu, tak nezvoní.

0/0
29.1.2008 17:59

demon3

Re: Re: Re: zvonek není brzda

Ale jistě, proto je tam to "v podstatě".

Samozřejmě jsem měl na mysli tlačítko MM... ;-)

0/0
29.1.2008 18:33

Sendyman

Re: Re: Re: Re: zvonek není brzda

Neznaje NETových zkratek, ptám se Vás, zcela vážně (už jsem starší ročník, víte?), co je to MM. Já znám akorát mm a to bylo "maštěno máslem". ;-)

0/0
29.1.2008 22:08





Najdete na iDNES.cz