Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi udělali na Američany dojem, sami si příliš nevěří

Udělali jste na nás dojem, říkají Američané zástupcům českých firem. Češi jsou naopak v hodnocení zvláštního semináře o možném zapojení českých firem a institucí do budování protiraketového systému zdrženlivější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grospic

jo polákům taky naslibovali

hory doly když si vemou F16 a jakmile je dostali šmitec.Navíc na co radar Irák měl problém za války v zálivu aby jeho rakety doletěly do izraele a najednou má írán rakety s dlouhým doletem to snad leda že by jim je prodali američani

0/0
18.1.2008 15:47

ELAPHURUS

Američany

nepotřebujeme. Jen turisty

0/0
18.1.2008 13:24

gary_g

to erodoes2 a klv

Anyway hezky jsem si pokecal, mozna mame kazdy jiny pohled na svet a na tuto konkretni vec, ale rozhodne lepsi takova debata, nez zadna. Asi Vas nepresvedcim o svem pohledu a vy mne asi o Vasem take ne. Ale prinos to ma, urcite si neco z toho odnesu a doufam ze Vy take.

Peknej vikend [>-]

0/0
18.1.2008 12:53

klv

Re: to erodoes2 a klv

nápodobně :-)

0/0
18.1.2008 12:57

erdoes2

Re: to erodoes2 a klv

..as well. :-)[>-]

0/0
18.1.2008 13:33

Dezider Šiška Múčka

Možná to bude i v tom,

že Američané napovrch superlativy a pozitivním přístupem k životu nešetří. I když ve skutečnosti si myslí něco méně happy.

0/0
18.1.2008 11:43

Blanka z Bejrůtu

Re: Možná to bude i v tom,

Jo aneb nahoře huj, dole fuj ;-)R^

0/0
18.1.2008 11:52

klv

Re: Možná to bude i v tom,

formálně ano, ovšem někdy dokáží velmi tvrdě říkat pravdu či vlastní názor do očí,

ale nakonec je to tak velká země a tak různorodá že nelze paušalizovat

0/0
18.1.2008 11:53

pinguone

..co muzeme nabidnout ...

..nastavenou dlan na uplatek, vybudovani prijezdove komunikace a oploceni pozemku..;-D

0/0
18.1.2008 11:37

kolacos

Re: ..co muzeme nabidnout ...

a to je ti malo??? ;-)

0/0
18.1.2008 11:37

klv

Re: ..co muzeme nabidnout ...

je ovšem smutné že máš takové mínění o českých firmách, no asi proto tu nežiješ

0/0
18.1.2008 11:38

pinguone

Re: Re: ..co muzeme nabidnout ...

.. :-/  si myslis ,ze si amik pusti nekoho do loznice... prosim Te zeptej se nekoho , jak to dopadlo v pardubicke Tesle .. nebo v Tatrovce...:-P radar je nekde ve skladu  uz fertig a potrebujou to jen  dat na betonovej podes a to je vsechno.. a uz se jich nezbavime ,i kdyz se to nasim detem nebude libit.. sundej ty ruzovy brejle.. jsem v doliku  dost casto na to  ,abych byl dost v obraze..;-)

0/0
18.1.2008 11:42

klv

Re: Re: Re: ..co muzeme nabidnout ...

samozřejmě že nepustí, a byl by hlupák kdyby to dělal, vždy v obchodě jednají tak aby si vymohli co nejvíc výhod, a nevidím v tom nic špatného, a pokud se chováš stejně k nim akceptují to a dokonce si toho váží, taková je aspoň moje zkušenost,

radar není ve skladu ale na ostrovech,

a zase stejný přístup :-/, je jen na nás zda si do smlouvy dáme podmínku kdy radar u nás končí a za jakých podmínek,

0/0
18.1.2008 11:48

pinguone

Re: Re: Re: Re: ..co muzeme nabidnout ...

..ja ho tady nechci..;-)   a nemusim cekat na deti , az mi to vomlatej vo hubu.. a  ta atrapa na Marschalovejch ostrovech , ,jako bude rozebrana a prevezena k nam... no tak to ji vobcas budou muset pustit.. aby se neco namerilo...  ja tuchci ani Rusa ,ani  Amis.. to jsme fakt tak zdegenerovany ,ze si meumime vladnout sami..8-o   me je dulezitejsi obrana proti  narustu kriminality ,nez nejaky iransky vohrozeni.... a vubec upadek moralky me strasi vic ,nez rakety co prodavaj Rusaci , by se jich vyhodne zbavili...

0/0
18.1.2008 11:55

klv

Re: Re: Re: Re: Re: ..co muzeme nabidnout ...

atrapa, ty máš nějakou povědomost o tom že je to atrapa, nebo jen tak plácáš, nemám rád tyhle emotivní argumenty, děti omlátí o hubu, jsme degenerovaní, neumíme si vládnout apd, nemají s realitou nic společného a jsou založeny jen na emocích, a rozhodovat o budoucnosti za pomocí emocí dopadne vždy špatně, nejlepší by bylo samozřejmě všechny prachy které jdou na zbraně použít pro lidi, jenže to je utopie a nikdy v historii neplatila a je mi líto ani platit nebude, takže se podívej na svět realisticky a díky tomu jakou má relevantví sílu ČR je pro ni nezbytností být s někým ve spojenectví, což je holý fakt

0/0
18.1.2008 12:05

Blanka z Bejrůtu

Věřit si

znamená v tomhle případě dělat amíkům kašpárky :-©

0/0
18.1.2008 10:52

klv

Re: Věřit si

klasický přístup člověka s nulovým sebevědomím

0/0
18.1.2008 10:55

Blanka z Bejrůtu

Re: Re: Věřit si

co má sebevědomí společeného s okupací našeho území ?

0/0
18.1.2008 11:27

pinguone

Re: Re: Re: Věřit si

R^

0/0
18.1.2008 11:35

klv

Re: Re: Re: Re: Věřit si

a hele tučňák ;-D

0/0
18.1.2008 11:37

pinguone

Re: Re: Re: Re: Re: Věřit si

;-D.. jako ,ze bude sranda...

0/0
18.1.2008 11:43

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit si

ne, proč?

měla by být ?

0/0
18.1.2008 11:49

pinguone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit si

..ze se tlemis , na celou zubni protezu...:-P

0/0
18.1.2008 11:57

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věřit si

dobře, byl by jsi raději kdybych tě uvítal takto ;-€

0/0
18.1.2008 12:06

klv

Re: Re: Re: Věřit si

nevím, pokud vím Rusové už tu nejsou, a pokud máš na mysli těch 200 lidí obsluhy z nichž většina ani neví kterou stranou puška střílí je to poněkud legrační argument a opět svědčí o mizivém sebevědomí, pokud bychom si myslel že taková jednotka může okupovat naše uzemí svěřil bych obranu naší země Švýcarské gardě

0/0
18.1.2008 11:36

Pan Navratil

Mno,

oni totiž Američané chválou zrovna nešetří, respektive zkuste na návštěvě u amíků na večeři říct, že to "nebylo špatný." ;-D

0/0
18.1.2008 10:40

klv

Re: Mno,

a což takoví Japonci, ;-D ti ti řeknou že to bylo vynikající i když to vzápětí na toaletě vrátí do mísy, ovšem pokud se týká obchodu na nějakou měkkost u jedněch či druhých nenarazíš a dostaneš velmi tvrdě pocítit co děláš špatně, i když ve slušném podání

0/0
18.1.2008 10:45

kolacos

tak co taky uz mu rikate domacky radarek ??

;-D;-DR^

0/0
18.1.2008 10:38

honzajaka

Asi

jednali o akreditaci českých prostitutek, jestli s nimi budou moct (Y) a:-P, nic jiného asi američané od nás chtít nebudou

0/0
18.1.2008 9:34

drevorubec

to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

Ne, v širším kontextu dějin se nestydím a za svým názorem si stojím.

Kde byly západní spojenci, když jsme potřebovali pomoci? Prodali nás Hitlerovi v Mnichově 1938. Nebo Jalta 1945? Tam nás jak opotřebovanou děvku prodali Stalinovi. Slabý a možná i slaboduchý Beneš nás zbavil zbytku národní hrdosti a udělal z nás dobytek se skloněnou hlavou.

Co se týče radaru, není to jen "pronájem zahrádky". Bavíme se o vojenském zařízení, které nikdo nepotřebuje pro obranu. Způsob útoku, proti kterému mám bránit, je stejně pravděpodobný jako pád meteoritu na Tvoji osvícenou hlavu. Jeho účel je jen rozdělit svět a zvýšit napětí. Radar nepomůže zmenšit riziko terorismu ani lokálních válek. na to se musí zcela jinak. ;-O

0/0
18.1.2008 9:14

klv

Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

někdo snad tvrdé že účelem radaru je zmenšit riziko terorismu či lokálních válek ?

takový účel ani mít nemůže

a prodej Stalinovi na Jaltě je také oblíbená demagogie, nebylo tomu tak a okolnosti jednání na Jaltě o tom samozřejmě svědčí,

0/0
18.1.2008 9:21

drevorubec

Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

2 dotazy: co Mnichov - Tam to taky bylo jinak?

Doopravdy si myslíte, že ten systém, jak je navržený, může účinně sestřelovat rakety?

..... vtírá se mi do mysli otázka, čí rakety asi? Irán na balistické rakety nemá prostředky a pokud "někdo" nebude vyvolávat napětí , které donutí Rusko znovu viditelně zbrojit, tak nemají ambice. Proč má někdo zájem, aby byla Evropa oddělená od Ruska?

0/0
18.1.2008 9:29

klv

Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

o Mnichovu jak jsi si určitě všiml jsem nemluvil, a již za války ho Velká Británie slovy Churchila odsoudila a posléze od smlouvy odstopila posléze i Francie, ale nic to nezmění že Mnichov byl výsledkem nesmyslného ustupování Hitlerovi, že to byla chyba poznali spojenci hodně tvrdě

čí raketa ? nevím nejsem jasnovidec ale jak praví klasik "předem varován, lépe vyzbrojen" a myslet si že dnešní situace je i situace budoucí může jen naiva, právě na příkladu Mnichova je vidět že ústupky tomu kdo o ně nestojí jsou cestou do pekel

doopravdy si myslím že může sestřelovat balistické hlavice, mimochodem jíž to několikráte dokázal

0/0
18.1.2008 9:44

erdoes2

Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podsta

Presne. Dekuji. :-)R^

0/0
18.1.2008 10:04

Pan Navratil

Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

No, Írán má poměrně slušnou zásobu balistických nosičů, i když, pravda, s tím dosahem to zatím není příliš slavné.

0/0
18.1.2008 11:10

gary_g

Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

Rozdeleni sfery vlivu, Ti nepripada jako obchod ?? Byla to proste domluveni rozdeleni povalecne koristi, co jeste tomu ma vic nasvedcovat, treba umely posun hranic a podobne ??

Souhlasim s nazorem, zadna raketova mocnost si nedovoli pouzit balistickou strelu proti Evrope, USA nebo Rusku... pripominam ze tato obrana, tak jak je koncipovana dokaze zastavit pouze jednotky balistickych strel v sestupne fazi, s tim ze jedna nosna raketa dokaze nest takovych strel nekolik. Takze s vystrelenim napr dvou nosnych raket uz si takova obrana neporadi. Takze proti komu to je ?? Proti Iranu ? nebo Syrii, nebo komu ?? Proberte se. Copak je povazujete za sebevrahy ? Ze by jen tak vyslali jednu raketu ? Nesmysl, oni zadnou valku nechteji, maji se relativne dobre a urcite by to nevymenili za osud treba Iraku.

0/0
18.1.2008 9:42

klv

Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

nejen v sestupné ale i v sestupné, to je podstatný rozdíl, a její smysl není jen v tom že dokáže hlavici eliminovat ale i v tom že existuje

0/0
18.1.2008 9:46

gary_g

Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o podstatu věci

Precti si o tom neco, raketa vystoupa do stratosfery behem nekolika minut, zadna raketa ji v tu dobu nedokaze dohonit, navic neni problem v teto letove fazi naprogramovat nejake drobne manevry, ci lehke zmeny smeru, takze az kdyz se rozpadne a jednotlive hlavice ktere zaujmou presny smer na urceny cil, tak teprve v teto fazi se daji sestrelit.... takze si prizname ze neni priliz ucina, ale proste ji tu chceme...  ale proc ?? Opravdu se budeme citit bezpecneji, proti virtualnimu nepriteli, nebo nam toi prinese tak vyhodne offsetove programy (jako treba Gripeny) Nebo co ? Pojdme se radeji zamerit na mezi lidske a mezi nabozenske dialogy, zacit se navzajem respektovat a ne se porad obvinovat, kdo koho chce napadnot... kdo jiny nez maly stat si muze takovy postoj dovolit. [>-]

0/0
18.1.2008 9:57

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

Ale protiraketovy system bude pracovat redundantne, zadnou raketu "honit" nebude..Chtelo by to, aby sis o tom neco precetl a nejlepe v originale! :-).

0/0
18.1.2008 10:06

gary_g

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

Ted nevim jestli jsi to co jsem napsal opravdu cetl... ano ja jsem psal ze zadnou raketu honit nebude, tyto antirakety pouzivaji svou mechanickou silu k zasahu konzistentne leticiho cile, coz ovsem jde az v pripade kdy tento cil nema moznost manevrovat, cti mezi radky. dokud raketa leti, tak tuto moznost teoreticky ma... takze az po rozpadu kdy za pomoci gravitace jednotlive hlavice padaji na urceny cil je lze s veti pravdepodobnosti zasahnout... a co se tyka redundance, takkde jeste tyto antirakety budou ?? redundantne ?? V kazde zemi ? Nebo jen na kazdem kontinentu ?? Urcite jich bude dost ?? Nebo jen vyhodnoti cil a zameri tu ci ty co by mely zasahnout prioritni cile (tedy neco v USA) a zbytek proste pardon.

0/0
18.1.2008 10:21

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy,

Psal jste prece, ze "zadna raketa ji v tu dobu nedokaze dohonit", takovy zamer vsak ani system nema. Redundance spociva ve variete prostredku i lokalit. Unika mi, proc podsouvate expertnim tymum vsech 26 clenskych zemi NATO, ktere zamer schvalily, ze neprohledly vami predpokladany podvod USA, ze by mel system vybrat ke zniceni jen raktey, ktere by  "mely zasahnout prioritni cile (tedy neco v USA) a zbytek proste pardon". Rv:-(

0/0
18.1.2008 10:31

gary_g

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy,

Puvodni koncepce byla postavena na obranu USA, bez dohody s NATO ci EU. Pokud se koncepce predela, zjistime ze umisteni radaru v CR a raket v Polsku je na obranu Evropy ne priliz strategicka poloha, tato poloha byla urcena vzhledem k obrane primarne USA. Pokud NATO spolecne s USA predelaji tuto koncepci na obranu Evropy a USA nevidim duvod s tim nesouhlasit, nicmene v pripade ze s takovou obranou bude souhlasit i Rusko... takze uz jsme u systemu celosvetove obrany, takova ktera by chranila rekneme vyspely svet pred rezimy ktere by teoreticky meli zajem skodit ostatnim. Pak ano... jsem pro, jen stale rikam u me za barakem to nechci, postavte to na Saharu, na SIbir, do Pacifiku, do Gronska, na Antarktidu, rozmistete to vsude po svete, udelajte velikou ucinou sit na neobydlenych mistech, redundantne jak bude potreba.... a nebo ty penize pouzijte ucineji...

0/0
18.1.2008 10:44

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o

Ale vsech 26 statu NATO uz zamer vybudovat protiraketovy obranny system schvalilo s tim, ze ta "nase" a "polska" cast bude jeho soucasti. Samozrejme, takovy system nelze postavit ze dne na den, ale postupne. Takze ta nase a polska cast budou prvnimi kroky ke schvalenemu cili. ...  Rusko samo uz davno vyspely radarovy system, ktery je schopen monitorovat vzdusny prostor cele Evropy (vcetne vzdaleneho Spanelska) na ruznych urovnich podrobnosti, ma, navic, nas system neni prehledovy, az do okamziku odpaleni utocne rakety vubec nebude nic vysilat, ani monitorovat.  Odpor Ruska je tedy spis politicky, je to protest proti ztraceni moci nad uzemim sveho byvaleho bolsevickeho imperia, ktere se zhroutilo... Navic Rusko ma takovy arzenal utocnych prostredku, ze nejakych 10 polskych antiraket je proti nemu usmevnou detskou hrackou. ;-D

0/0
18.1.2008 11:26

gary_g

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o

Uz jsem to psal podobne, je preci jasne ze Rusko haji sve zajmy v oblasti a nepodsouval bych jim nejake bolsevicke duvody. Jde o politicko ekonomicke zajmy, jsem pro vetsi ekonomickou i politickou integraci Ruska, potrebujeme silne a zdrave Rusko, stejne jako Cinu a dokonce i Iran, ktery ma proste hodne ropy. Pokud tyto zeme budeme stavet do role nekoho kdo nas ohrozuje, tak oni z te situace budou vychazet. pokud je budeme repektovat, povede to k uspesne integraci Islamskeho a naseho sveta. Politicky, ale hlavne ekonomicky. Prvni krok neni obrana, ale napr. prijeti Turecka do EU a v tomto duchu je potreba pokracovat uz dnes je vlastne vetsina Islamkych statu pro hlubsi spolupraci se svetem. Egypt a jeho turismus, podobny potencial ma Turecko, ropne velmoci, jako Saudi a Emiraty a do budoucna i Iran a snad i Irak, nakonec budou vsichni tezit z obchodu a turismu a nebiude duvod po nekom strilet... a terorismus ? Tyto zeme pak budou mit sami zajem na jeho potlaceni !!!

0/0
18.1.2008 11:44

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re:

Jak jsm uz psal, to je opet jen pohled zvenci. Jejich svata kniha k ponizovani, unosum, vrazdeni a muceni jinovercu vyzyva, to je prosty fakt ktery vi kazdy, kdo ji cetl. Nespecifikuje vsak presne, proti komu se tyto prostredky maji pouzit. Proto je zcela snadne lidi jakkoli zmanipulovat. Existuji internatni skoly, kde deti (napr. sirotky z prirodnich katastrof apod.) od malicka vychovavaji jako "kamikadze" a pro jejich absolventy je smrt za domnelou bozi vuli nejvyssi cti. Mezi cilene prostredky patri i populacni expanze ("zvitezime vaginami nasich zen")..Kdybyste mluvil s dostatecnym mnozstvim lidi nejruznejsich spolecenskych urovni, vedel byste, ze maji zcela "vymyte mozky", ze nejsou pristupni jakekoli diskusi, protoze veri, ze jedine oni maji jediny spravny nazor. Neni se ostatne cemu divit, pri intenzite "ideologickeho skoleni" provadeneho  5x denne a od malicka vysledek jiny ani byt nemuze... 

0/0
18.1.2008 11:56

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

jen by změnil mechanickou sílu na kinetickou energii, je to přece jen trochu rozdíl, ale reakce byla na tuto tvoji větu ( Precti si o tom neco, raketa vystoupa do stratosfery behem nekolika minut, zadna raketa ji v tu dobu nedokaze dohonit)

redudancí máš na mysli použití nadbytečného množství antiraket či hlavic ? kde ještě antirakety budou nevím, zpokud vím v Evropě zatím jen v Polsku, jestli k systému v dubnu přistoupí NATO možná i jinde ale to jsou jen spekulace

ale pokud jsem pochopil ptáš se jak bude systém volit cíle ? to samozřejmě nevím, jeho kapacita je samozřejmě omezená a má sloužit k přesně stanovenému cíli, eliminovat jednu nebo několik raket letících na cíle v západní Evropě či do USA, na velký hromadný úder tento systém samozřejmě nestačí

0/0
18.1.2008 10:35

gary_g

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

Ano souhlasim s tim  co pises... a to je proste proc mam nazor ze to tady nechci, ne v teto politicke situaci. Souhlas Ruska je dle maho nazoru primarni, po jeho souhlasu se da bavit o celosvetove obrane, koncepcne tak postavene.... protoze Rusko to stale vnima jako hrozbu. Pokud by se budovala obrana celosvetova, neni duvod mit tyto prvky v mistech  relativne hustym osidlenim.

0/0
18.1.2008 10:52

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

souhlas Ruska ? zeptám se tě tedy proč Rusko neprostetuje proti radaru na Marschalových ostrovech, v Gronsku na Aljašce ve Velké Británii, proč jim auzgerecht vadí radar v Česku

0/0
18.1.2008 10:59

gary_g

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re: Nejde o dojmy, jde o po

Ja Ti reknu proc... haji sve strategicke zajmy v oblasti, ale take navrhli umistit tento radar na jejich uzemi, vzdyt preci pokud v Rusku nevidime nepritele a ta obrana neni proti nemu, tak proc ho nevyuzit jako spojence ?

0/0
18.1.2008 11:25

erdoes2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to erdoes2 - Re:

Ale rozhovory o moznostech spoluprace v oblasti protiraketove obrany prece (mezi Ruskem a USA) na expertni urovni probihaji, presto, ze nad puvodnim ruskym navrhem nepanovala shoda.

0/0
18.1.2008 11:30





Najdete na iDNES.cz