Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změříme vás z neoznačeného auta, pohrozil pirátům šéf dopraváků

Řidiči sledují, zda u kraje silnice nečíhá zaparkovaný policejní vůz s radarem. Všimnou si ale motocyklu, který je sleduje, policisty s ručním radarem nebo neoznačeného vozu s hlídkou? Právě takové kontroly slibuje na silnicích šéf dopravní policie Martin Červíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ozzy_BLS

Měřící místa

Už jste někdy viděli policii aby měřila na nějakém opravdu nebezpečném, nepřehledném úseku? Např. u školy??? NE!!! Protože na těchto úsecích téměř nikdo neriskuje. Policie měří na úsecích rovných, bezpečných a přehledných. Proč? Protože tam to budou lidi samozřejmě víc "pálit". A to znamená vyšší výnosy z pokut. Dopravní policie ČR je dokonale fungující firma na vybírání pokut. !

Např. pražská Jižní spojka. Relativně kvalitní povrch, přehlednost. A je tam 80 km/h, a to se ještě divím. Proč tam není 130 km/h??? Protože tam spoustu lidí 130 jezdí a tim pádem se můžou vybírat pokuty. Kdyby tam těch 130 bylo, tak by už nic nevybrali... DOPRAVNÍ POLICIE MĚ SERE!!! ;-O

0/0
1.2.2008 18:22

hormon

o co tu jde

bezpečnost, vysoká rychlost, zklidňování dopravy, agresivita řidičů  - co je to za kecy?

Tady jde přece o něco úplně jiného :

MAXIMALIZACE ZISKU A MINIMALIZACE NÁKLADŮ Z VÝBĚRU POKUT

0/0
28.1.2008 12:28

tmf

blb

Změříme vás z neoznačeného autaVejvar jistý, plán pokut splněn, doporučují se místa na výjezdu z obce nebo těsně za cedulí, v obci třeba v průmyslových zónách nebo v dlouhých prolukách. Ještě při zastavení zkontrolovat lékárničku, to je také hodně nebezpečné.

0/0
27.1.2008 21:41

frankie51

Co je podle Červíčka nepřiměřená rychlost?

To je přece něco jiného, než maximálně povolená.Tam, kde je pro někoho nepřiměřená rychlost 50, je pro jiného 80 ještě přiměřená. Větší problém je nesprávný způsob jízdy. To musí ale policajti jít příkladem. Zatím to tak zdaleka není a oni si myslí, že jsou mistři světa. Dopadne to tak, že kamery s radary budou namontovány na kdejakém sloupu.

0/0
26.1.2008 9:47

pecuchet

Souhlasím,

ať mne změří z neoznačeného auta, ale ať to udělají na místě,které má z hlediska dopravy, resp. bezpečnosti nějaký smysl. Ať zkrátka nečíhají na místech, kde je naprosto bezpečný provoz a měří jen proto, aby vybrali co nejvíc pokut. Jestli se řada řidičů chová jako hulváti, tak podobné postupy policajtů mi nepřijdou o nic lepší.

0/0
20.1.2008 14:23

dick from redaction on 6 letters

Tohle je k nicemu!!!

Pokud chce, aby lidi jezdili slusne(klidne i rychle), tak si to ti lidi musi sami uvedomit. Tyhle mereni jsou k nicemu,k chytnou par zoufalcu a je po vsem. Udelal bych to tak, ze bych tyhle kontroly omezil na minimum, ale za kazdou nehodu zpusobenou vysokou rychlosti, ci neprizpusobeni stavu vozovky automaticky bral ridicak treba na rok az 10 let, vcetne mastne pokuty a samozrejme skodu nechat zatahnout vinika, nikoliv pojistovnu, ktera by tyhle castky potom musela po vinicich vymahat. Takhle postupovat u kazdeho podobneho jednani. Treba za zabiti cloveka brat ridicak na dosmrti(prokazana vina ridice) a podobne. Par lidi by prislo o ridicak, par lidi by to neprezilo, ale vysledek za par let by byl takovej, ze by lidi konecne zacali jezdit normalne(ten zbytek kterym zustal ridicak)...R^

0/0
19.1.2008 14:50

Azazel333

Re: Tohle je k nicemu!!!

0/0
20.1.2008 13:29

Azazel333

Re: Tohle je k nicemu!!!

Nesouhlasím, není možné trestat, až když se něco stane - to už bývá většinou pozdě.. zejména pro to, že většina nebezpečných řidičů si myslí, že jsou mistři svět a "jim se přeci nic stát nemůže".

Osobně bych byl pro automatické měření rychlosti každých několik kilometrů, nebo lépe rovnou zabudované v autech... za první měsíc by se to všechno zaplatilo a druhý měsíc už by všichni ti co jim zbyly řidičáky jezdili podle předpisů...

0/0
20.1.2008 13:30

Radek1979

Re: Re: Tohle je k nicemu!!!

no bezva, už si někdy řídil? V pátek někdy komel osmé večer, tma jak v pr/deli, lilo... mě a celou kolonu předjížděl týpek devadesátkou? protože kolona nejel víc než sedmdesát. On viděl uplný prd, muselo se mu uhejbat do krajnice, předjížděl přez plnou čáru, odbočovací pruhy, šrafování, ale jo jen devadesátkou tak vlastně v pohodě. Jo ale takle si nedat bacha a vesnicí v noci projet 60sátkou to by byl průser... Ještě že tam sedí lidi jako ty, o dění na silnici ví jen z vyprávění a to je vše :-/.

0/0
21.1.2008 7:27

D.a.r.k

Umazávání bodů školením

Počítáte s tím, že by si lidé body umazávali účastí na školení, výcviku bezpečné jízdy?

Tato možnost už existuje nyní. My se snažíme, aby to v budoucnosti nebyla jen možnost, ale i určitá povinnost.

Mám dotaz. Nevíte někdo jak to s těma školeníma a mazáním bodů je? To je nějaká novinka ne? Vím, že to tak je v zahraničí ale u nás?

0/0
19.1.2008 14:40

CuoreSportivo

Zaměřte se na svou práci

Červíček chce změnit osobu blízkou - proč to byli právě policisté a plitici, kteří jako první tohoto instrumentu začali využívat. Proč se chce zaměřit na neoznačená auta, když policajti sami jezdí v neoznačených autech. Proč měří rychlost převážně na úsecích, kde je jistota, že byverou peníze a ne na úsecích, kde hrozí skutečné nebezpečí. Můj názor - měli by jste se zaměřit především na kvalitu a způsob výkonu své práce. :-©

0/0
19.1.2008 9:21

darmo

Povolená rychlost

Policie se snaží budovat povědomí, že nejvážnější příčinou nehod je překročení povolené rychlosti, protože tento přestupek se jí nejlépe daří odhalovat.

Kéž by byly stejně měřitelné a postižitelné i další řidičské prohřešky.

Kdo hodně jezdí, přesně ví, o čem píšu...

0/0
18.1.2008 22:54

Jintaj

Výstižný názor na rychlost

JUDr. Sokol napsal v jednom článku svůj názor na omezování rychlosti (mimo obec) pomocí předpisů. Sice toho pána moc nemusím, ale pod tohle se klidně podepíšu:

"Rychlostní limit je podle mne jen šidítko pro občanstvo znepokojené počtem dopravních nehod. Když nemohu donutit řidiče, aby nedělali chyby a v důsledku toho nebourali, tak alespoň budou povinně jezdit pomalu. Asi to moc nepomůže, ale taky to neuškodí a je vidět, že se něco děje."

Sám bych to nenapsal lépe...[>-]Rv

0/0
18.1.2008 20:44

rozhod

Re: Výstižný názor na rychlost

RvRv???? Trochu si to budeš muset srovnat v makovici.

0/0
18.1.2008 21:35

kolacos

Re: Výstižný názor na rychlost

no a tohle dela jednoho z nejdrazsich pravniku v CR a byl to ministr , je videt ze to muze delat kazdy vul ;-D;-DR^

0/0
18.1.2008 21:40

darmo

Re: Výstižný názor na rychlost

Najezdím desítky tisíc kilometrů ročně a přes celkové zklidnění řidičů, kromě notorických "závodníků" pozoruji, že naproti tomu bohužel stoupá počet řidičů, kteří se sice snaží jezdit podle pravidel a ohleduplně, ale jezdit prostě neumějí. Vyjíždí jedním kolem ze svého pruhu, přestože jsou metr od krajnice, neznají pravidlo zipu, neumí odhadovat vzdálenosti a rychlosti ostatních vozidel atd.

Ano, hodně lidí jezdí bezohledně a podílí se na moc ošklivých nehodách, ale rychlost samotná opravdu není příčina žádné nehody. Tou je vždycky nějaká chyba řidiče nebo technická závada. A nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky je jedna z možných chyb.

0/0
18.1.2008 22:50

BrumlajiciCmelak

To je ten chobot

který tvrdí, že má dávat tramvaj na přechodu přednost chodci? Napíšeme si vlastní zákony, pro nás jednoduché, bez ohledu na zdravý rozum a nějaké vyblblé zákony fyziky? Budete měřit rychlost, v jedné větě dodáváte že v 50 % za to může nepřiměřená rychlost... a v kolika % to byla rychlost vyšší než předepsaná? Není to o tom, že je to jednoduchý důvod pro fízly?

A co třeba myšlenka, že nesmyslně přísný postih (0 tolerance k překročení rychlosti a pod.) Pouze zvyšuje v řidičích stres,  sledování radarů v okolí a tím pádem i pokles soustředění na řízení a vzrůst nehodovosti? Vím, příliš složitá úvaha. Napíšeme zákon že všichni se musí plně soustředit na řízení a je po problému!

:-/:-/

0/0
18.1.2008 20:08

cejkis

A pokuty z % svého přijmu a ne fixní sazby

!

0/0
18.1.2008 19:28

prasák

Re: A pokuty z % svého přijmu a ne fixní sazby

Hele, já nebudu platit takové pálky. ;-DRv

0/0
18.1.2008 19:29

cejkis

Re: Re: A pokuty z % svého přijmu a ne fixní sazby

Právě, že lidé pro které jsou stávající pokuty směšné peníze se chovají jako prasta

0/0
18.1.2008 19:32

cejkis

Konečně...neoznačená auta

Ještě kontrolovat včasné dávání blinkrů, odstupů a ne jen kontrolovat rychlsot ....

0/0
18.1.2008 19:24

prasák

Re: Konečně...neoznačená auta

Zapomněl jsi na lékárničku a vzorek.

0/0
18.1.2008 19:25

cejkis

Re: Re: Konečně...neoznačená auta

to dělají teď a je to o ničem

0/0
18.1.2008 19:26

Mitchell

Re: Re: Konečně...neoznačená auta

Buzerace za lékárničku je blbost. Ale pokud jsi vzorkem myslel dezén pneumatik, tak za to bych flastroval a bral techničáky na fleku.

0/0
18.1.2008 21:25

prasák

no a co

No a co, já mám vozidlo také neoznačené. ;-D(Y)

0/0
18.1.2008 19:22

Trent-R

...

Chytrákům kteří hovoří o policejním státě bych doporučil menší retrospektivu do 20. století

0/0
18.1.2008 19:03

l e o

Re: ...

system je stejny poslednich, minimalne, 5000 let - absolutne zadna zmena, tak o co ti jde??? :-/

0/0
18.1.2008 19:15

pujcovnaprivesu

Česká Republika je

policejní stát.Kam se člověk podívá,tak nás všude špehují kamery.

0/0
18.1.2008 17:40

Yaroukh

Re: Česká Republika je

1) já jsem tomu rád

2) o významu slovního spojení "policejní stát" nevíš nic

0/0
18.1.2008 18:36

modrá šlápota

Re: Re: Česká Republika je

USA

0/0
18.1.2008 18:47

l e o

Re: Česká Republika je

a bude hure diky zjurvenym politikum...prijedte se nekdo podivat sem do londyna, aby jste videli co vas v te demongracii ceka... Rv

0/0
18.1.2008 19:17

honzajaka

Dobrý

by bylo kdyby začal takhle stát vydělávat na svůj vnitřní dluh, to by bylo splaceno za půl roku

0/0
18.1.2008 17:28

Kakarel

náhled

ČERVÍČKU, moc se na nás tady nevytahuj víš že ,,odejití,, na tvém fleku jsou častá a hlavně za tohoto olomouckého ,,odborníka,,! Radši zaplať policajtům ať jsou vidět na silnicích ale bez zbytečné buzerace k nám, slušným šoférům. Buďte ,,metři,, radši na opilce za volantem a bacha na úplatné policajty! Tak jim přidej ať už neberou úplatky, nebo se z toho zblázní!;-D;-D

0/0
18.1.2008 17:19

darmo

Re: náhled

Co máš proti opilcům za volantem? 83% nehod způsobují střízliví řidiči. Copak to číslo nikoho neděsí??? ;-D

0/0
18.1.2008 22:56

__XXXX___

No to je mi tedy novinka

Že by policajti přišli na to, že nemusí jezdit měřit rychlost v bílém označeném policejním autě, aby je každej poznal?:-)[>-]R^

0/0
18.1.2008 15:26

Johny007

Kontrola a postih ano, ale...

ne jen veci, ktere jsou pro policii jednoduche, jako je rychlost nebo parkovani. Stani na zcela nesmyslne stopce ma pro prislusniky take neodolatelne kouzlo. Nepatrim zrovna k tem, kteri by vzdy dodrzovali rychlost, o to vic asi vnimam ridice, kteri maji zpetne ci bocni zrcatko pouze na paradu a pred odbocenim do jineho pruhu se ani neobtezuji do nich podivat. Beznym jevem je taky jizda v levem pruhu i kdyz siroko daleko neni jedine auto, ktere by bylo treba predjizdet.

0/0
18.1.2008 14:31

Johny007

Re: Kontrola a postih ano, ale...

A kdyz po minute jizdy za takovym exotem na nej zablikam nebo zatroubim, jeste se rozciluje. Nevidel jsem nikdy za cely svuj zivot, ze by policie nekoho zastavila za takovy prestupek. Tam, kde jsou pruhy tri je povazovana jizda v uplne pravem zrejme za ponizujici, jinak si jeho nevyuzivani vysvetlit nedokazi. Samostatnou kapitolou je projizdeni na cervenou, ale zde snad aspon uz pracuji kamery. A ve meste by se provoz urcite trochu uvolnil, kdyby policii konecne napadlo trestat i vjeti do krizovatky, kterou nemohu v ramci zelene opustit. Urcite by pak mohly projet auta z druheho smeru...

0/0
18.1.2008 14:32

Collins1001

Re: Re: Kontrola a postih ano, ale...

ani nevite jak mi hovorite z duse!!!! Popsal jste presne priklady kdy se mohu vzteknout!!!!!

0/0
18.1.2008 15:37

Revi

Re: Re: Kontrola a postih ano, ale...

ano samozřejmě .. postihovat vše ... tady v Brně je přímo pokyn zaměřovat sehlavně na průjezdy na červenou ... leč ouha ... spousta řidičů si zvykla křičet že nesouhlasí s přestupkem (kolikrát i před tím než je jim konkretni přestupek sdělen) ... a když policista pak má psát oznámení do správní ho řízení, tak začne i uvažovat co konkrétní správní orgán s takovým oznámením udělá :-( 

0/0
18.1.2008 17:20

Johny007

Re: Re: Re: Kontrola a postih ano, ale...

At si krici, policiste jsou vetsinou dva, kdyz se oba shodnou, ze projel na cervenou, tak ve spravnim rizeni dostane pokutu a je vyrizeno. Proc by meli premyslet o tom, co s tim spravni organ udela, jejich praci je zaznamenat prestupek vsemi moznymi zpusoby. Jen by se policajti nemeli zamerovat na konkretni prestupek, ale na vsechny ktere kolem sebe vidi. Nechapu zpusob prace, kdy se vyhlasi, dnes se bude pokutovat prujezd na cervenou, zitra rychlost a pozitri prechazeni mimo prechod...

0/0
18.1.2008 17:31

FrantaKibyc

Přestupek nebo trestný čin?

Myslím, že určitá a záměrná porušení pravidel by se měla posuzovat rovnou jako trestný čin obecného ohrožení, protože jaký je rozdíl, když někdo jede po městě 120 a smete  na přechodu chodce, co neměl šanci utéct, a tím, když mělo to prase kliku, že na přechodu zrovna nikdo nebyl. To stejné třeba předjíždění na nepřehledném úseku. Je směšné, když vědomé ohrožení jiných životů se nazývá přestupek, stejně jako třeba špatné parkování.

0/0
18.1.2008 13:30

CZMiki

Re: Re: Re: pomalou SMRT v kolone

Za demenci, ale ta zase není trestná :)

0/0
18.1.2008 13:23

grrrr....

a nám půjde o zpomalení dopravy...

Pro člověka, který jezdí autem akorát na nákup to problém nebude a lidi co jsou dennodenně za volantem upřímně lituji. Co takhle plynulost dopravy. V Americe, když někdo záměrně brání plynulosti dopravy je na místě pokutován. Co to takhle zavést u nás. To by se asi spoustu tatíků s kulichem na hlavě divilo. Nejsem pro to aby lidi jezdili neúměrně rychle, ale tohle je druhý extrém. A to co dělají na cestách některé přelostlé děti nebudu ani komentovat.

0/0
18.1.2008 13:01

modrá šlápota

Re: a nám půjde o zpomalení dopravy...

Kolik že je v Émerice povolená rychlost???;-D;-D

0/0
18.1.2008 13:21

Pilat

Re: Re: a nám půjde o zpomalení dopravy...

v nekterych statech neni limit, ticket za pomalou jizdu muzes dostat jen na dalnici. Jinak v Ontariu je nejvice nehod na krizovatkach, nerespektovani svetel. ale zamereni jsou polisi hlavne na rychlou jizdu, tam je radarova evidence a pokuticka jista. ;-D 

0/0
18.1.2008 13:26

kutil01

Re: a nám půjde o zpomalení dopravy...

V USA se sice jezdí pomalu, ale silnice jsou tam ve městech 5-7proudé. Takže v obytných čtvrtích se jezdí 30km/h, ale na nejbližší dálnici je do 500metrů a tam se jezdí 70mil (112km/h). mimo město se na dálnicich jezdí do 100mil/hod (160km/h).

Klidně budu v ČR jezdil po dálnici 130km/h, pokud touto rychlostí skutečně dálnice pojede. Ale pokud tam někdo pojede 90km/h a celou ji zbrzdí, tak se mi to líbit nebude. Totéž platí i pro silnice. Pokud se na nich bude jezdit 90km/h, tak je to v pohodě, ale táhnout se za kamiónem, který jede 50km/h, to mě nebaví.

0/0
18.1.2008 14:05

(db)

Re: Re: a nám půjde o zpomalení dopravy...

no nevím kamíón a jet 50? kde jsi. když jedu ve městě kde je 50 těsně přes tak se ti většina kamionu tlačí na prdel. To samé i na dvouproudovce ve městě kde je 70

0/0
18.1.2008 20:46

Mitchell

Re: Re: Re: a nám půjde o zpomalení dopravy...

Jj, to miluju. Před obcí předjedu kamion a za cedulí ho mám 10 metrů za zadním nárazníkem. Pak mám strach před přechodem pro chodce i jen přibrzdit.

0/0
18.1.2008 21:34

zdeseny obcan

obchodníci se smrtí

Tim ze budou policie provozovat vyber jako lukrativni zivnost se situace na silnicich nezlepsi. Nekteri se s novou dani smiri, spousta zacne podplacet (pamatujete jeste na to jak se nadelovaly modre knizky?). Tech skutecne rizikovych ridicu si nikdo ani nevsimne - je jich malo, identifikace trva dlouho a vyber taky nic moc - a pocet mrtvych, zranenych a nehod dal vesele poroste.

0/0
18.1.2008 12:57

Flyer01

hnus...

ano, taže je to stále a jen o buzeraci a o výdělku pro policii..místo toho aby se zaměřili na místa kde jsou těžké dopravní nehody, na to aby se dodžoval bezpečný odstup od vozidla předemnou a podobně..;-€

0/0
18.1.2008 12:55





Najdete na iDNES.cz