Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacientů v nemocnicích po zavedení poplatků neubylo

Zatímco lékárníci si v prvních dvou týdnech nového roku mohli klidně v pracovní době přečíst knížku, protože jim obchod kvůli strachu lidí z nových cen léků a z poplatků zel prázdnotou, lékaři v nemocnicích a na pohotovostech si neoddechli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orinka3

takže ty řečičky o zneužívání pohotovost

byly lživé, co? Pochybuju, že na pohotovost v noci přijde pacient jen tak z rozmaru. Je to jenom jedno z mnoha opatření, aby se z lidí vytřískaly peníze:-/

0/0
15.1.2008 10:22

vovov

Svinstvo

Z článku: Onkologicky nemocné děti u nás leží v poslední fázi nemoci běžně i půl roku. Ročně jich u nás zemře 120. A my pak musíme jít za rodiči a říct: Je nám to líto, ale účet dělá za každý měsíc 1 800 korun," popisuje ředitel Motola Miloslav Ludvík. ......... To víte, to je humanita po ODS-ácku: Hrabat, hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat,  hrabat, hrabat, hrabat, ... za každou cenu!

0/0
15.1.2008 3:03

Voyager999

Re: Svinstvo

Tohle je teda tezka debilita. Od rudeho lempla ale cekat neco normalniho ale nelze. Na zapade s temito poplatky a vubec celou lecbou automaticky pocitaji, pac je to investice do zdravi ditete a ty lidi nedelaji zadarmo!!! Ruda svine ale bude hrat na city, ze na to nekdo nema. Z povlu jako ty je mi na bliti...:-©:-©:-©(Y)Rv

0/0
15.1.2008 10:36

Žokej Balabán

Mgr. Cikrt a MUDr. Julínek

 Po přečtení posledních vět článku je zřejmé, že nás tito dva pánové posunují hodně na východ místo do civilizované Evrepy!!! Asi je vzor Indie? :-(

0/0
14.1.2008 23:32

rene1879

Čtěte Britské listy!

Čtěte Britské listy! Vydává je pan Čulík, český emigrant žijící ve Skotsku (údajně volič konzervativců). Tyto noviny stojí o několik stupňů nad vším co vychází v ČR, Najdete tam vše, o čem autocenzura českých novinářů nedovolí psát. R^

0/0
14.1.2008 17:47

doktor_bota

Re: Čtěte Britské listy!

Pan Čulík je prolhaný levicový spratek. Hezký večer.

0/0
14.1.2008 18:12

vovov

Re: Re: Čtěte Britské listy!

Toto jsou argumenty pravicových spratků --- nadávky, nadávky, nadávky ---- na víc se jejich vymyté mozečky nezmohou !!

0/0
15.1.2008 3:04

Voyager999

Re: Re: Re: Čtěte Britské listy!

Ty vymytej bolsevickej mozecku zdechni, povl jako ty nikdo v CR nepotrebuje..:-©

0/0
15.1.2008 10:38

Hrustic

Re: Čtěte Britské listy!

Blisty jsou na bliti ... Kdysi jsem tam parkrat neco videl a mirne receno me to vytacelo. Navic je znemoznena (nebo aspon v te dobe byla) verejna diskuze pod clanky Rv

Hele rene, kolik je ti let, ze dokazes neco tak infantilne obdivovat ? 8-o 

Nebo jsi z tech co povazuji emigranty bez vyjimky za zarive hrdiny? :-P A ten Svejnar, to je konik .... ;-);-)

0/0
14.1.2008 19:57

Fidel Castro v plne sile

Re: Čtěte Britské listy!

ničemu nelze bezmezně věřit:-)ale rozhodně důvěřuji více Blistům, než idnes nebo právu...čtu je každý den, protože jiné zprávy ze světa v češtině nejsou:-)

0/0
14.1.2008 20:03

rene1879

Poplatky jinde:

V ČR je systém poplatků, který pacienta finančně zatěžuje nejvíc v Evropě. V Německu platí chronicky nemocný pacient maximálně 1% z ročního příjmu /například náš důchodce s 8000 měsíčně by takto platil maximálně 960 korun za rok za všechny poplatky. Chronicky nemocný je třeba pacient s vysokým tlakem nebo cukrovkou, atd. čili vlastně každý důchodce. Ostatní platí maximálně 2%. D+ti neplatí, za nemocnici maximálně za 28 dnů, obvoďákovi 40 euro ročně, bez ohledu na návštěvy, ten je odvede pojišťovně.

0/0
14.1.2008 17:32

rene1879

Re: Poplatky jinde:

Poplatky ve Španělsku viz.: http://blisty.cz/2008/1/14/art38288.html

0/0
14.1.2008 17:34

rene1879

Re: Re: Poplatky jinde:

úryvek z článku Dariny Martykánové:" Trestuhodné zavádění poplatků u lékaře je provládními novináři

předkládáno občanům a občankám jako nezbytný krok, navíc zcela běžný ve

vyspělých zemích. "

0/0
14.1.2008 17:36

rene1879

Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Chtěla bych přijít se svou troškou do mlýna a popsat fungování

zdravotnictví španělského, v němž se u lékaře žádné poplatky neplatí a

péče je hrazena ze sociálního-zdravotního pojištění, které platí

pracující lidé.

0/0
14.1.2008 17:38

rene1879

Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Předem bych chtěla zdůraznit, že podle kritérií všeobecné dostupnosti,

ale i úspěšnosti léčby (rakovina, atd.) se španělské zdravotnictví řadí

mezi pět nejlepších zdravotních systémů na světě. Za lékařským

ošetřením sem přijíždějí lidé z Velké Británie, ale i z některých

skandinávských zemí.

0/0
14.1.2008 17:38

rene1879

Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Zdravotní péče, s výjimkou zubaře, je bezplatné pro všechny lidi,

včetně cizinců bez povolení k pobytu a osob bez prostředků, jako jsou

např. bezdomovci.

0/0
14.1.2008 17:39

rene1879

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Lidé, kteří pracují, včetně cizinců s dlouhodobým a trvalým pobytem,

stejně jako důchodci, jsou povinni hradit ze své mzdy, výdělku či

důchodu určitou částku jakožto zdravotní-sociální pojištění, které jde

do rukou nikoli pojišťoven, ale přímo státu.

0/0
14.1.2008 17:40

rene1879

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Za to se jim dostává zdravotní péče. Ostatní lidé (studenti, lidé bez

prostředků, děti atd.) neplatí nic a mají právo na stejnou péči jako

pracující.

0/0
14.1.2008 17:41

rene1879

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

Vzhledem k tomu, že peníze z pojištění jdou přímo státu, který zároveň

provozuje zdravotnická zařízení (pro upřesnění: neprovozuje je ústřední

aparát státu, ale vlády autonomních oblastí), má stát kontrolu nad

vynaloženými penězi, a lékaři jakožto státní zaměstnanci nemusejí honit

body a povzbuzovat tak pacienty k plýtvání prostředky.

0/0
14.1.2008 17:42

vovov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poplatky jinde:

A proč by to u nás také nemohlo jít tak, jak ve vyspělých demokratických západních zemích? "Proč musí být naším vzorem zaostalejší postkomunistické země? ....... Protože krédem mocipánů z ODS je: Hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat, hrabat,  ..... a pořád mají málo!

0/0
15.1.2008 3:09

dislektik-idnes si na mě zasedla

toto si jen hlupák mohl myslet že někde ubude krom peněženek

!!;-D

0/0
14.1.2008 17:25

Tyranosaurus Rex

nechapu reseni

Problem: duchodci se chodi vykecavat k doktorovi a zdrzuji ostatni

Reseni: snizit pocet vykecavacu, zavest poplatek 30,-  jen duchodcum, protoze deti a bezni zamestnanci tezko chodi k doktorovi na pokec

Lepsi reseni:

Vsichni plati plnou vysi lekarske pece. S dokladem pak dojdou na svoji zdrav. pojistovnu, ktera jim to proplati. Na konci roku vyuctovani od zdrav. pojistovany.

Tak budou vsichni vedet kolik, co stoji. Zmizi podivne platby pojistoven za cerne duse, ktere si doktori pisi, nebo u nichz vykazuji fiktivni navstevy a ukony.

0/0
14.1.2008 16:54

roddie

Re: nechapu reseni

No, zkus to zavést. Spadnu na kole, těžký úraz hlavy, podezření na krvácení, CT, nějaké rentgeny, ošetření, šití, zaplatím, dostanu účet na 16 tisíc, skočím s tím na pojišťovnu a tam mi to proplatěj. Ha. Ha.

0/0
14.1.2008 16:58

Pan Navratil

Re: Re: nechapu reseni

Místo dovolené na marodění by byla potřeba na dovolenou na vyřizování na pojišťovně + neplacené volno pro výkon trestu, až bych tam někoho roztrhnul vejpůl.

0/0
14.1.2008 17:01

roddie

Re: Re: Re: nechapu reseni

To jo, když by ti tam řekli, že CT pravděpodobně nebylo nutné, že stačil rentgen a že to prošetří a za měsíc ti dají vědět ;-D Anebo že to můžete vyřídit hned, ale těch 10 litrů za CT neproplatí. ;-D;-D

0/0
14.1.2008 17:03

Tyranosaurus Rex

Re: Re: Re: Re: nechapu reseni

Ano, máte pravdu. Zatímce teď se nikdo na nic neptá a pojišťovna vyplatí. Ach jo. Škoda slov.

0/0
14.1.2008 20:09

Kantar

Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Na víkend mně skolila chřipka. Než bych šel pro neschopenku, radši jsem si vzal dovolenou, abych kolem sebe neprskal bacily. Kde to sakra jsme? (Y)

0/0
14.1.2008 16:26

roddie

Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Tak to jsme dopadli stejně, od čtvrtka jsem doma s chřipkou a na dovolené (ještě že mi jí zůstaly mraky z loňska). Je pravda, že aplikací "první 3 dny bez náhrady" vylili z vaničky i to dítě. Sice se teď nevyplatí některým lidem, jako je třeba švára, hodit se den dva marod, ale poctiví lidé jako já na to dojedou, protože si vyčerpaj část dovolené na nemoci.

btw 5 let zdravý jak řípa a teď, po novým roce, dobře mi tak.

0/0
14.1.2008 16:43

Performer

Re: Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Sie sind eni Simulant! ;-D

0/0
14.1.2008 16:52

roddie

Re: Re: Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Jo, chlapče, moji chřípu na tebe! :-)

0/0
14.1.2008 16:55

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

A to je takový problém mít finanční rezervu pro případ chřipky?

0/0
14.1.2008 16:57

roddie

Re: Re: Re: Re: Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Já nemám problém s penězma, ale díky svému platu za ty tři dny, kdy opravdu ležím nemocnej (a jsem na tom stejně jako ten, co simuluje) přijdu o 3000. Není to pro mě nějaká tragická rána, ale prostě to jsou peníze.

0/0
14.1.2008 17:02

Pan Navratil

.

Proč byste měl marodit za peníze?

0/0
14.1.2008 16:57

roddie

Re: .

No, podle této logiky, když nabourám, budu mít těžký úraz s tříměsíční pracovní neschopností, tak se se mnou manželka rozvede, dítě mi umře hlady a já se zastřelím, protože budu tři měsíce bez příjmu. Proč bych měl přece marodit za peníze.

Chápu, že stát chce ušetřit a zároveň nějak zamezit zneužívání nemocenské. Ale lidi, co třeba opakovaně trpí nějakou nemocí, co je nutí častěji zůstávat doma, jsou potom odepsaní, přijdou o polovinu platu, tak to už mohou rovnou zůstat na sociálce. Těžko říct, jak to nastavit, aby se to lemplům nevyplatilo a pracovití na to nedopláceli.

0/0
14.1.2008 17:08

Josef7

Re: Marodit zadarmo? Kde to jsme?

Jak to má ale udělat taková učitelka, která nemá v době vyučování na dovolenou nárok ????

0/0
14.1.2008 19:02

kolacos

no to by me zajimali jak chteji tahat penize od pribuznych

pacientu kteri zemreli, pribuzni totiz nenesou odpovednost za neci dluhy ne ? pokud je naseka plnoleta osoba je to jeho problem ne pribuznych;-)R^

0/0
14.1.2008 15:45

Prase Bobík

Re: no to by me zajimali jak chteji tahat penize od pribuzny

Nechci tě zklamat, ale dluhy jsou součástí dědictví po zemřelém:-P

0/0
14.1.2008 16:05

_Aleister_

Re: Re: no to by me zajimali jak chteji tahat penize od pribuzny

které můžeš odmítnout;; pokud ti odkáže byt na vinohradech, takže ti rohlíkovné z nemocnice za 10.000 může být u (Y);-)

0/0
14.1.2008 16:09

Prase Bobík

Re: Re: Re: no to by me zajimali jak chteji tahat penize od

to já vím, že můžeš odmítnout. Ale odmítnout můžeš jen dědictví jako celek.. Nemůžeš nechat dluhy státu a inkasovat majetek, což zřejmě pan Kolacos nechápe...

0/0
14.1.2008 16:12

_Aleister_

Re: Re: Re: Re: no to by me zajimali jak chteji tahat penize od

je mi ho líto, nikdo mu nic neodkázal, nemá s tím zkušenosti...

0/0
14.1.2008 16:14

roddie

Re: no to by me zajimali jak chteji tahat penize od pribuzny

Pokud dítě není plnoleté, platí za něj samozřejmě rodiče. A je si samozřejmě také nutné uvědomit, že těch 1800 je směšná částka proti tomu, co skutečně stojí pobyt onkologicky nemocného pacienta v nemocnici. Kdyby zůstal doma, nejen, že by nedostal takovou péči, ale minimálně jeden z rodičů by musel o něj pečovat, nevydělávat, dostal by jen pečovatelský příspěvek a to je rozhodně větší ztráta než 1800.

Problém je spíš etický.

Ale jak jsem předpokládal skuhrové, co žehrali na platby ještě předtím, než byly zmlkli, kdo potřebuje ošetření, ten stejně přijde a kdo chodil do nemocnice opruzovat, ten už tam nechodí. Každej šáša má dnes u ucha mobil, denně provolá 50 kaček a 30 korun za jedno ošetření za měsíc nemá? To snad ne...

0/0
14.1.2008 16:06

sageorg

Nemoci.......

si nevybírají a na nějaký poplatky ohledy neberou.Opravdu zvláštní zjištění.To zřejmě tajtrdlíci "Tomášové" nepředpokládali.(Y) 

0/0
14.1.2008 15:34

_Aleister_

Re: Nemoci.......

no, na pohotovosti se dostaví i lidé s modřinou od golfového míčku, se zarostlým nehtem, s prošlým očkováním a kašlem, pokud si nezavolají RZ rovnou... zřejmě to s tou chudobou národa českého nebude tak horké...

0/0
14.1.2008 16:11

roddie

Re: Re: Nemoci.......

Jistěže není. Taky nepatřím k nejbohatším, ale blbě žvanit a kritizovat věci, které ještě nevstoupily v platnost, strašit platbami a argumentovat zahraničními platbami vytrhnutými z kontextu, to je snad už v naší zemi klišé. Někteří důchodci jsou možná chudáci, ale když vidím, jak jim vyloupí barák a oni maj zašitých 250 litrů v matraci, asi na tom také nebudou tak špatně. Ale nadávají svorně všichni.

0/0
14.1.2008 16:24

barbudo

A co na to trh?

... bývalo zvykem, že obvoďáci předepisovali důchodcům léky na 14 dní ...

... pokud teď budou předepisovat na týten, vyplatí se jim to ...

... pokud má v databázi nějakých 800 důchodců, 600 z nich jsou chronici na práškách ...

... pokud je bude zvát jako dřív, vydělá 600*2*30 = 36 000 Kč ...

... pokud přejde do režimu 1xtýdně, vydělá dalších 36 000 ... a to se vyplatí ...

0/0
14.1.2008 15:28

roddie

Re: A co na to trh?

Nesmysl. Pokud neprovede doktor důchodci kompletní vyšetření a to u chronicky nemocných důchodců neprovádí, jen předepíše další balení léku, důchodce nic neplatí, jen 30 Kč za položku na receptu, z toho ale doktor nic nemá. Nemá tedy žádný důvod předepisovat místo na měsíc na týden ...

0/0
14.1.2008 16:09

barbudo

Re: Re: A co na to trh?

... hmm ... takže poplatek není za návštěvu, ale jen za vybrané kódy?

... a za které?

... a jak to pacient může ovlivnit a kde se to dozví?

... a lékárna se s panem doktorem nerozdělí jako obvykle?

0/0
14.1.2008 16:22

roddie

Re: Re: Re: A co na to trh?

Barbudo, odkážu tě na stránky např. vzp (http://www.vzp.cz/cms/internet/cz/Klienti/Zdravotni/regulacni-poplatky/navod.pdf), odkud si můžeš volně stáhnout informační brožurku, ve kterém je velmi podrobně popsáno, za co, kdy a kolik se platí a za co se neplatí, vč. kódů a troufám si říct, že je to srozumitelné i pro pacienta. Nebo existují různé další přehledné výcucy, případně přímo metodický pokyn (http://uo.hospital.cz/news/Metodika_MZ.doc), ten je také srozumitelný a podrobný.

0/0
14.1.2008 16:39

barbudo

Re: Re: Re: Re: A co na to trh?

... nenene ... súdruch Lulínek povedali, že výjimky jsou nepřípustné....

... proto musejí platit i novorozenci a pitvanci ...

0/0
14.1.2008 18:14

_Aleister_

Re: A co na to trh?

roddie má pravdu, předsedo... takže lepší objekt na útok je Roman z ČEZu...

0/0
14.1.2008 16:12





Najdete na iDNES.cz