Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici ODS podepsali petici, kterou iniciují extremisté

Několik politiků ODS se podepsalo pod výzvu, mezi jejímiž signatáři figurují i někteří představitelé české ultrapravice. Poslanci se ztotožnili s výzvou volající po obraně hodnot, jako je národ, tradiční rodina a rozdělení rolí mezi mužem a ženou. Že za peticí stojí extremisté, prý nevěděli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alein

S petici se da souhlasit

Tak jsem si to přečetl a musím říci, že s tím souhlasím. I když je vidět, že to psali nábožensky zaměření lidé. To co tam píší o extrémizmu je pravda, vždyť média označí za extrémistu snad každého konzervativního Čecha. Lidi v tom potom vidí neonacizmus i když je to naprostá hloupost. To by museli být neonacisté půlka národa. Ale asi proto slovo extrémizmus novináři používají.Je to v podstatě kladivo na čarodějnice, jen se podívejte na reakce poslanců za ODS. Málem že se nepotento...

0/0
9.1.2008 1:50

captain cook

Re: S petici se da souhlasit

Ze je rada bodu prijatelna vetsine lidi, neznamena to, ze by se kvuli nim mela schvalit petice jako jeden celek. V tom je jadro pudla a vysvetluje to, proc tahle petice byla vydana tak, jak byla...je to v podstate jeden velky Trojsky kun. V jeho nevinnem zabaleni se maji dostat dovnitr body obsahujici kontroverzni a extremisticke nazory.

0/0
9.1.2008 5:32

Kosta262

TOHLE někdo podepsal???

Vždyť je ta petice nicneříkající. Už její úvod je tlachání o ničem a jediné co z něj vyplývá je, že EU je špatná a buduje jakousi, blíže nedefinovanou, ideologii.

Nevšiml jsem si, že by EU rozbíjela rodiny a vůbec mi nevadí termín "extrémismus". Ono to totiž vypadá, že bychom si neměli všímat skandujících komunistů a neonacistů, dokud oficiálně nepřekročí zákon. S tím nesouhlasím.

A k vyjádření podepsaných politiků a jejich koleginí: Nechápu proč by u nás měl nějaký zákon zakazovat ženám práci v dolech. Jestli se nějaké ženě zachce rubat uhlí, určitěbych jí v tom nebránil. Také jsem si nevšiml, že by se petice jakkoliv zmiňovala o byrokracii v EU. :-/

0/0
8.1.2008 18:01

Monstrum Anonymič Anonymov

Jsme kolonie

;-)Co Nejvyšší Sovět...pardon EU nařídí, to ČR udělá

0/0
8.1.2008 17:52

Podloženej Paroubek

co je na tom špatného?

nakonec jenom to, že tu petici, kterou může pdepsat každý, podepsalo mj. i několik extrémistů. Proto celý ten humbuk;-D

0/0
8.1.2008 17:26

Kosta262

Re: co je na tom špatného?

Souhlasím, ale udivuje mě, že zrovna poslancům/poslankyním ODS vadí výraz "extrémismus" a mají pocit, že EU rozbíjí rodiny a zneužívá církve.

0/0
8.1.2008 18:09

Podloženej Paroubek

novinářský sajrajt

svazáčtí novináři pitomí, tu petici neiniciují extremisti....

0/0
8.1.2008 17:23

Podloženej Paroubek

Re: novinářský sajrajt

iniciátorem je Institut svatého Josefa

0/0
8.1.2008 17:24

ajembest

Také jsem podepsal

a nepřipadám si jako nějaký extrémista. ;-)

0/0
8.1.2008 13:42

Ulrich

Re: Také jsem podepsal

Takže si např,. myslíš, že: EU rozbíjí rodinu, EU zakazuje ženám chovat se žensky, EU zakazuje pěstování národní kultury, národ a vlast jsou klíčové pro utváření lidské osobnosti..... Opravdu?

0/0
8.1.2008 13:48

ajembest

Re: Re: Také jsem podepsal

Myslím, že správnější slovo je potlačuje.

0/0
8.1.2008 14:29

Ulrich

Re: Re: Re: Také jsem podepsal

A jak?... Podívej, Brusel není bez hříchu, ale autoři petice nechtějí svobodu. Naopak.

0/0
8.1.2008 14:36

ajembest

Re: Re: Re: Re: Také jsem podepsal

Nesouhlasím s tvým pohledem ale respektuji ho, protože ho dokážeš prezentovat slušnou formou.

Prosazování různých afirmačních zákonů a předpisů pro mě není prohlubování svobody.

0/0
8.1.2008 15:12

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Také jsem podepsal

kdo ti potlačuje rodinu a vlast? O bezobsažném výrazu národ nemluvě. Kdo tě nutí žít s mužem místo se ženou "v bezpohlavní společnosti" atd atd. Prostě jen extremistické bláboly, ale napsané tak, aby na první pohled nachytaly i jinak neextremistické omezence, což se jim u jmenovaných poslanců ODS povedlo.

0/0
8.1.2008 14:43

ajembest

Re: Re: Re: Re: Také jsem podepsal

Co je pro tebe bezobsažným výrazem, může být pro jiného hodnotou.

Myslím si, že nerespektuješ názory druhých, v prosazování svých názorů upadáš lehce do fanatismu a  za své názory vydáváš jen to, co do tvé hlavy nasypal systém.

0/0
8.1.2008 15:17

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Re: Re: Také jsem podepsal

jo tak systém..... zatímco vy, cválající na plavých ořích... ochránci národa a jeho svatých tradic.... zaručeně svobodného ducha, kterým tedy skutečně do hlavy nikdo nic nenasypal.... Je to prostě jen vaše snaha se legitimizovat. A naštěstí to pořád naráží a slibuji ti, že narážet bude.

0/0
8.1.2008 15:20

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Re: Re: Také jsem podepsal

jenže ty jsi neodpověděl, asi víš proč a místo toho se zaštiťuješ bezobsažnou, nebo taky bezbřehou floskulí o hodnotách jako zaříkadlu

0/0
8.1.2008 15:33

ajembest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Také jsem podepsal

Forma diskuze musí odpovídat formátu média. Odpovídat se tady dá pouze na zcela konkrétní otázky. Jistě uznáš, že na pár řádcích, které formát diskuze umožňuje nelze nějaká témata široce rozebírat.

Také zcela jistě chápeš, že naše osobní hodnoty se mohou vzhledem k odlišné výchově, věku nebo zkušenostem a znalostem lišit.;-) 

0/0
8.1.2008 15:40

PetroleumLampoIdorablo

Re: Také jsem podepsal

jenom si je podpořil,

ale jasně, myslel jsi to dobře...

0/0
8.1.2008 15:34

unbelieving dog999

Hmm, kdyz jsou ti extremisti tak nebezpecni, ze

ani nemuzou podepisovat, ci iniciovat petice zamerene na aktualni problemy, tak proc je teda nevyvrazdit?? Slovo narod je vpodstate sproste slovo atd. No, hlavne, ze rudi extremisti se muzou v klidu smat v PS a volit si bez problemu prezidenta...:-©

0/0
8.1.2008 13:39

captain cook

poslankyne Paralova a Dundackova

se mely vzdat sveho mista v Parlamentu, prenechat to nejakym chlapum a odejit do domacnosti hned jak podepsaly petici:-P

Ktera zenska silne veri v odlisnost zenskych a muzskych roli, ta nema nic co delat v Parlamentu. Pro takove slepice je  misto v kuchyni.

0/0
8.1.2008 13:16

nonick

Re: poslankyne Paralova a Dundackova

Nejenom tyhle dvě - ale i těch 198 ostatních!

0/0
8.1.2008 13:17

honza2007

co je na tom prohášení špatného?

- Uznávám rodinu, založenou na manželském svazku muže a ženy, za základní výraz lidské sounáležitosti a odmítám snahy o její demontáž.

- Uznávám nestejnost a komplementaritu muže a ženy a odmítám shora řízený program bezpohlavní společnosti.

- Uznávám výsostné právo rodičů na hodnotovou výchovu potomků v souladu s přirozenými mravními normami a odmítám snahy o ideologizaci školních výchovně-vzdělávacích programů.

- Uznávám hodnotu právního státu a principu presumpce neviny a odmítám jakékoli pokusy o porušení tohoto principu i snahy vnést do české legislativy vágní, právně irelevantní termíny, např. „extrémismus“.

- Uznávám hodnotu národa a vlasti jako konstitutivní prvek utváření lidské osobnosti a odmítám se rozplynout v tavícím kotlíku vykořeněného kosmopolitismu.

0/0
8.1.2008 12:58

honza2007

Re: co je na tom prohášení špatného?

pokračování:

Uznávám hodnotu autentického náboženství a odmítám jeho řízené odstraňování z veřejného života, ale také jeho zneužívání pro nenáboženské cíle.

- Uznávám západní, anticko-křesťanské kořeny naší tradiční kultury a odmítám její účelové „úpravy“ v duchu tzv. politické korektnosti.

- Uznávám relativní hodnotu různých lidských kultur a odmítám snahy o jejich umělou nivelizaci za účelem utvoření jediného multikulturního "světového názoru".

- Uznávám nedotknutelnost soukromého vlastnictví a odmítám snahy o zpochybnění této nedotknutelnosti.

0/0
8.1.2008 12:59

Chlupaty Knedlik

Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

spatneho na nem neni nic...a to je ten nejvetsi prusvih a panika, ktera ovladne levicakou multikulti pakaz

0/0
8.1.2008 13:06

honza2007

Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

dík ;-D R^

0/0
8.1.2008 13:10

Ulrich

Re: co je na tom prohášení špatného?

Co je na tom špatného? Podívej, je to demagogie. V podstatě ta petice hlásá xenofobii. Dělá to tak, že brojí proti toleranci a svobodě, a k tomu přidá pár jasně konsenzuálních věcí. Říká, že lidé jsou rozděleni do pohlaví a národů a jejich míchání je nesprávné. Žádají svobodu bránit ženám dělat "mužské" věci a stěhovat se do jiné země.

0/0
8.1.2008 13:13

honza2007

Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

ale to je pravda...;-O

0/0
8.1.2008 13:16

Ulrich

Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Co je pravda?

0/0
8.1.2008 13:17

honza2007

Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

například prolínání kultur. Znám dost případů, kdy špatně dopadly kulturně smíšené svazky, neznám ani jeden, kdy dopadly dobře...;-)

0/0
8.1.2008 13:20

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Chceš snad říci, že bys rád zakázal národnostně smíšená manželství.? Neboj se to říci. Já tě nekousnu. Jsem svobodomyslný. Jen upozorňuji, že tento zákaz byl jedním z klíčových bodů takzvanmých Norimberských zákonů.

0/0
8.1.2008 13:24

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

nezakázal, to ne. Je to demokratiký přístup každého. Ale stojím si za tím, že nejsou vhodný. Každá kultura má svojí tradici, chování atp. a málokdy jde toto dohromady... ;-)

0/0
8.1.2008 13:29

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

A co to má společného s tou peticí? Zakazuje snad EU národnostně homogenní manželství?

0/0
8.1.2008 13:30

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

začals o tom ty ;-)

0/0
8.1.2008 13:32

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Ne, začala to ta petice. O co jim jde? Podle mě o etnicky čistý stát, čili třeba o omezení svobody stěhovat se a vzít si cizince.

0/0
8.1.2008 13:34

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

A zakazuje tato petice něco? :-P

0/0
8.1.2008 13:34

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Podle mě petice volá po etnicky čistém státě nacistické povahy.

0/0
8.1.2008 13:39

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

A jak se tváříš třeba na manželství (svazku, partnerství) muže s mužem...na možnost, aby vychovávali děti? Ach jo...Tvá svobodomyslnost brzy skončí na nařízeních Evropské unie zakazujících cokoliv zakazovat a na kvótách eurokomisařů nařizujících cokoliv komukoliv. Ale buď dál svobodomyslný - zatím můžeš...;-)

0/0
8.1.2008 13:32

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Především nevidím nic špatného na tom, když člověk žije s tím, koho miluje bez ohledu na jeho národnost a pohlaví. Registrované partnertsví podporuji. Jinak souhlasím, že Brusel svobodu omezuje. To nic nemění na podstatě té petice. Ta není pro svobodu, nýbrž proti ní.

0/0
8.1.2008 13:38

nonick

Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Třeba to, že lidé, hlásající v "demokratické společnosti" své názory, které nejsou dostatečně "politicky korektní" jsou označeni za extremisty, zastrašováni či umlčeni - i za cenu vraždy, jako v případě Pima Fortuyna...to je pravda. 

0/0
8.1.2008 13:24

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

V tomto bodě s peticí víceméně souhlasím. Svoboda slova je skutečně omezována a pranic se mi to nelíbí. Na druhé straně ti, kdo tuto svobodu požadují, ji mají v úmyslu omezit. A Pim Fortuyn? Brusel ho přece zavraždit nedal.... ani jeho vraždu neschvaloval. To je taky taková hezká nacistická demagogie.

0/0
8.1.2008 13:29

nonick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Pro tebe je to nacistická demagogie...Pro mě je to politická vražda...

0/0
8.1.2008 13:34

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Asi ho zabil někdo z levice nebo přistěhovalci. Politická vražda to je. Ale dávat ji do souvislosti s politikou EU je demagogie.

0/0
8.1.2008 13:41

honza2007

Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

nicméně si to pořádně přečti a nepřidávej si k tomu nic, co tam není...;-)

0/0
8.1.2008 13:17

Ulrich

Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Já jsem to četl. Petice je šikovně formulovaná. V řadě bodů říká věci všeobecně přijatelné, které ovšem vesměs nejsou v žádném rozporu s politikou Unie. Dále ovšem říká i věci, které jsou základem nacionalismu. Jde zejména o bod hlásající "konstitutivní úlohu národa a vlasti....". To je vyložený, ale vyložený nacistický blábol. Kromě toho jako celek vyzniví text tak, že požaduje svobodu zakazovat svobodné jednání.

0/0
8.1.2008 13:22

honza2007

Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

to je tvůj názor?

0/0
8.1.2008 13:30

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: co je na tom prohášení špatného?

Napsal jsem, co si o ptetici myslím. Jde o umně sestavený text, jehož záměrem je vytvořit platformu, díky níž by nacisté mohli využívat podpory běžných, slušných lidí.

0/0
8.1.2008 13:32

Ulrich

Trik nacistů

Jde o klasický psychologický trik. T textu petice je po právu odmítán tazvaný zákaz diskriminace, který je brutálním zásahem do osobních svobod lidí ( svobody vybrat si, s kým uzavřu s mlouvu a s kým ne, koho přijmu jako zaměstnance, koho akceptuji jako hosta ve své restauraci atd. ). Kromě toho je ale v petici i řada věcí, které jsou zcekla iracionální, útočí na neexstujícího nepřítele a především asociujují nacionalismus. Mám na mysli pasáž o konstitutivní úloze národní identity a vlasti při utváření lidské osobnosti nebo odmítání multikulturalismu. V Evropské unii nikdo nepotlačuje identitu národů a strašák multikulturalismu jsou demagogické bláboly. Unie dává svobodu pěstovat libovolnou kulturu. To je v pořádku. Nacisté by to chtěli změnit. Prosazují národní ( etnicky čistý ) stát a pro tuto myšlenku chtějí získat běžné, slušné občany podobnými triky jako je ta petice. Hlupák, kdo to poděpíše.

0/0
8.1.2008 12:55

nonick

Re: Trik nacistů

Strašák multikulturalismu jsou demagogické bláboly - jde o klasický psychologický trik.

0/0
8.1.2008 13:13

Ahaman

Re: Trik nacistů

Tohle je ale stupidita. Tak běž vyprávět všem těm demokraticky smýšlejícím lidem, kteří to, jistě po zralé úvaze, podepsali, že jsou vlastně všichni nacisté a nezapomeň je obvinit z 60 let starých zločinů.:-)

0/0
8.1.2008 18:10





Najdete na iDNES.cz