Diskuze

Pilot Air France zalarmoval kvůli poruše ruzyňské letiště

Na letišti v Ruzyni odpoledne přistálo letadlo Airbus A321 společnosti Air France, které letělo na pravidelné lince z Paříže do Prahy. Kapitán dispečerům po dosednutí stroje ohlásil závadu na jednom z motorů a požádal o nouzové přistání. Letiště mělo pohotovost. Nikomu z cestujících se nic nestalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

sigenius

8. 1. 2008 10:19
Prosím autora, aby nedělal ze čtenářů blbce.

"...Krátce před patnáctou hodinou, bezprostředně po přistání, ohlásil pilot dispečerům závadu a žádal o nouzové přistání - slovy odborníků požádal o aktivaci bezpečnostního systému letiště...."

Nejsem odborník, ale chápu, co je to aktivace bezpečnopstního systému letiště. Naproti tomu jen laik-blbec by žádal o nouzové přistání po přistání.

0 0
možnosti
JF

conoco1

8. 1. 2008 9:57
to je zas poctenicko

Pene Eichler, prectou si to po sobe nez to vydaj.

Co to je za vetu: Kapitán dispečerům po dosednutí stroje ohlásil závadu na jednom z motorů a požádal o nouzové přistání. ??????????????????? Bud jste nevidel nikdy letadlo nebo jste asi strasne chlastal.

0 0
možnosti
MP

Vipeeer

8. 1. 2008 9:46
Přistání

Myslím, že v tom měla prsty Al-Kajdá.

0 0
možnosti
PD

LazyFatMan

8. 1. 2008 9:18
No to musel být zmatený po vystřízlivění

Opilý pasažér se tehdy domáhal změny trasy z Moskvy do Ženevy. Místo ve vysněné Káhiře skončil v české vazbě.

Chtěl do Káhiry, pilota nasměroval do Ženevy a z vopice se probral v Praze...

0 0
možnosti
H

helman

8. 1. 2008 8:58
Překlad

Text článku potřebuje překlad. Zmatené jsou nejen pojmy ale i časová souslednost. Stalo se: Pilot během přistávání (po dosednutí na plochu) zjistil závadu na pumpě (že se asi nebude moci vrátit do Paříže v té době neřešil). Tato závada mu mohla zkomplikovat přistávací manévr a proto požádal o aktivaci bezpečnostního systému letiště. Tento systém se ovšem aktivuje také v případě poruchy ještě před přistáním. V tomto případě bych ale  slova nouzové přistání nepoužil, zbytečně matou. (pozn.: o aktivaci bezpečnostního systému se opravdu žádá, jiné slovo se nepoužívá). Jak se ukázalo, přistávací manévr dopadl dobře, takže žádné prostředky systému (hasičské vozy apod.) nebylo nutno použít. A teprve následně se řešil problém, že díky závadě  nemůže letadlo odletět zpět do Paříže. Normálně se letadlo zkontroluje, doplní palivo, catering apod. a na otočku frčí zpátky.ˇCož v tomto případě nebylo možné.

Autorovi článku bych doporučil, aby na sobě pracoval a nebo ať si najde jiné povolání. 

0 0
možnosti
TT

pytlas

8. 1. 2008 16:12
Re: Překlad

R^  A není sám. Nějak to iDnes, ale i tištěné MFDnes upadá. Dobrou "peckou" byla nedávno popiska pod fotkou v MFDnes, na které Ind vleče velké poleno. Už to nedokážu citovat na 100%, ale bylo tam cca toto: muž nese dříví na hranici, na které budou spalovat POZŮSTALÉ. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JK

babacek

8. 1. 2008 7:22
Pilot Air France ,,,,

Autor to popisuje jako by právě tohle letiště bylo tím jediným kde nouzově přistávají letadla.  ;-D

0 0
možnosti
P

p.sp.

7. 1. 2008 23:29
...

Nedoporučoval bych řadě z vás chodit např k jazykovým zkouškám, kde je součástí testu "porozumění psanému textu"...asi by vás vyhodili....;-D

0 0
možnosti
JJ

Sporadany_obcan

8. 1. 2008 0:18
Re: ...

No fajn, tak schválně...Aby to celé, co se v článku píše, mělo logiku, je za "normální přistání" považováno až to, že letadlo, dorazí ke stojánce a je posléze konstatováno, že je schopno následného odletu. Pokud tomu tak NENI, jednalo se o nouzové přistání, ačkoli v té době, kdy se na to, že šlo o nouzové přistání, přišlo, jsou pasažéři toho letu s nouzovým přistáním už dávno někde doma nebo v hotelu a vůbec nic takového netuší a ani nemohli tušit...;-)

0 0
možnosti
PH

Larrax

7. 1. 2008 22:27
Vstyk ... k zemi ... vstyk ... k zemi

..... bezprostředně po přistání, ohlásil pilot dispečerům závadu a žádal o nouzové přistání .... takže přistát, zjistit závadu,  rychle zase do vzduchu a řádně požádat o nouzové přistání

0 0
možnosti
P

p.sp.

7. 1. 2008 22:18
...

pro všechny, co se diví nouzovému přistání po přistání. Přečtěte si to celé a pozorně, je to vysvětlené. "nouzové přistání" znamená v terminologii letiště aktivaci bezpečnostního systému a je jedno, jestli to je před samotným fyzickým přistáním nebo po něm. Čili pilot přistál a když jel po runwayi nahlásil "nouzové přistání", tj ohlásil závadu a nestandartní technický stav.

0 0
možnosti
PH

Larrax

7. 1. 2008 22:30
Re: ...

No jo ale proč přistál v Ruzyni, když letěl do Paříže ?? Asi tu závadu zjistil ještě před tím, než přistál, ne ? Jinak by se nevracel přece .... ;-) ať je to jak chce, je to napsáno špatně

0 0
možnosti
KK

Karel42

7. 1. 2008 22:10
Skvele

Pokud se v Evrope v leteckem provozu resi pouze takoveto banality, pak to znamena, ze letani je skutecne asi velmi bezpecne a panuje v nem poradek. Kdyz si clovek vezme celkovy objem provozu, tak je to opravdu uspech. Dobra prace!

0 0
možnosti