Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Můžete za srážky na přejezdech, tvrdí inspektoři. Dráhy nesouhlasí

Nehody na železničních přejezdech se každý rok počítají na stovky, jejich oběti o řád níž. Jen za loňský rok zemřelo při 288 srážkách s vlakem 45 lidí. Zatímco tehdy šly všechny případy na vrub řidičů, letos inspektoři hned čtyřikrát mluví o spoluodpovědnosti Českých drah. A firma to nerada slyší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

crook.crook

20. 12. 2007 9:30
co tu vubec resite?

Proc by meli hasici vubec neco resit? Od ceho je tu ta 112 ? Jen dalsi pytel uredniku navic? telefon - na prejezdu je prekazka..na 112...draho zastavto - draha nic tecka..Hasic je od toho aby hasil a zamezil dalsim lidskym ztratam a ne zjistovat kam to ma vlastne vubec volat..od toho tu ma prave snad ten dispecink ne?

0 0
možnosti

Si0

20. 12. 2007 10:42
Re: co tu vubec resite?

V principu máte pravdu, ale když je na spadnutí malér, tak jsou všichni povinni dělat všechno, aby mu zabránili.

0 0
možnosti

dislektik-idnes si na mě zasedla

20. 12. 2007 8:33
říkat ČD že za něco může je stejné jako říkat Klausovi

ří říká nesmysly ;-D;-D

0 0
možnosti

JanictooN

20. 12. 2007 6:21
přejezdy

Dráhy taky na přejezdy pěkně kašlou, znám jich pár, kde rozhodně není vidět na 350 m, nejsou na nich závory, jen světla a u těch jsem bílé světlo, které by mělo informovat o funkčnosti systému ještě nikdy neviděl blikat. Jezdím přes ně velmi nerad, nezbývá než důvěřovat, že to funguje, protože zastavit tak, aby bylo vidět nelze, to už máte část vozu v dráze  : ((

0 0
možnosti

Amper77

20. 12. 2007 7:47
Re: přejezdy

Požadovaná vzdálenost, na kterou "je vidět vlak" odvisí od traťové rychlosti a typu zabezpečení přejezdu. Takže např na trati s traťovou rychlostí 60 km hod a přejezd zajištěný jen křížema je to tuším 250 m. Na trati s s vyšší rychlosti to je více, na přejezdech zabezpečených světelným zařízením nebo závorama je to méně. Navíc se jedná o normu, podle které jsou budovány nové přejezdy a mnoho starších jí nevyhovuje (v obloucích). Takže stanovisko ČD pravděpodobně vychází z toho, že na přejezdu jsou světla, takže nemusí být dodržena nejvyšší vzdálenost normy nebo že přejezd byl zhotoven podle dříve platné normy.

To jen, aby všichni neměřili 350 m od přejezdu.:-)

0 0
možnosti

Amper77

20. 12. 2007 0:50
Závěry DI jsou v rozporu s textem článku -(dicr.cz)

Ono nic není černobílé, a stejně tak v těch 4 případech byly některé pochybení či systémové  nedostatky na straně ČD, ale i třeba policie a hasičů. Drážní inspekce ovšem PČR nebo HZS neprověřují a inspekce ministerstva vnitra se tak jako DI nemedializuje. A mám pocit, že DI v poslední době s ČD spíše válčí. 

Každopádně i  DI ve svých závěrečných zprávách  v prvých dvou případech označuje za bezprostřední příčinu porušení ustanovení § 22 odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb, tedy auto na přejezdu v době jízdy vlaku. U prvého případu komunikační nesrovnalosti neuvádí ani v dalších příčinách. Poslední 2 případy dosud nemá uzavřené.

Z čeho autor článků čerpal, navíc tak tendenčně až lživě? Odpovězte si sami.

0 0
možnosti

vver440re powering

20. 12. 2007 0:43
bych to vyřešil jednoduše

jako chodce na přechodech-auto má přednost. že vlak zastavuje na cca 800 metrech sem snad nebudem tahat. Dráhy to zaříděj tak, aby se vlak zastavil na 3 metrech. Funguje to u chodců, tak proč ne u vlaků:-)ty dvě pindy jsou toho důkaz(neživoucí):-)

0 0
možnosti

Mitchell

19. 12. 2007 23:36
Čí je to vina?

Ač ony 4 případy jsou vcelku zřejmé a zavinění za strany ČD je pravděpodobné, pořád je to silný nepoměr 4 : 284. Pořád to mluví o tom, že spousta lidí se u přejezdu a na něm chová jako smyslů zbavení.

Jeden příklad - přejezd ve Vyškově na Nouzce. Ještě před pár lety tam byl tak strašný rozhled, že bylo lepší zastavit (či téměř zastavit) před přejezdem. Došlo tam k několika velmi tragickým nehodám. Nerad jsem tudy jezdil, ale někdy přece. Občas se mi stalo, že řidič auta za mnou mohutně blikal dálkovými světly, ať nezdržuji. Jednou se stalo, že jsem zastavil, rozsvítila se červená světla a vzápětí projel rychlík. Tak jsem se jen vyklonil z okénka a na toho za sebou zavolal: "A měl bys po spěchu." Pak jsem odjel a zastavil asi o kilometr dál u nemocnice. Onen pán zastavil vedle mě (do nemocnice nešel, jel za mnou

schválně) a ptal se, jak jsem to věděl.

..........

pokračování

0 0
možnosti

Mitchell

19. 12. 2007 23:41
Re: Čí je to vina?

A já mu na to řekl: "Nevěděl, předpokládal jsem, že se to stát prostě může. A hlavně nerad přetlačuju osobním autem lokomotivu, to je blbej sport. Nemluvě o tom, že pár

smrtelných nehod už tam bylo." Pán už se zmohl jenom na: "Dík a promiň,

jsem vůl," nastoupil do auta a odjel.

Kdyby se někdo ptal, co tím chtěl básník říci, tak tohle - nejedu na

přejezd, pokud si nejsem stoprocentně jistý, že na něj vjet můžu.

0 0
možnosti

Ludek_II

19. 12. 2007 23:20
Otazka zni

Narazi vlaky do aut, nebo auta do vlaku ? :-P;-)

V okamziku kolize na prejezdu - ktera strana je tam, kde nema byt ? Ma vlak nejake navesti, ktere ji zakazuji vjezd na prejezd pokud je tam auto ? ;-D

0 0
možnosti

happy4ever

19. 12. 2007 22:31
neschopnost na všech stranách

neschopná policie a neschopní hasiči (volající pokladním),ale hlavně o důvod víc,proč to hodit na čd...

0 0
možnosti

Amper77

19. 12. 2007 22:43
Re: neschopnost na všech stranách

A taky neschopní novináři. viz:Příběh druhý.....ihned vyrazili hasiči. Okamžitě volali na příslušnou železniční

stanici, aby výpravčí vypnul proud v trolejích a zastavil provoz ...

Nevolali. Na žádnou stanici nevolali, ač měli.Páni novináři. Přečtěte si svoje původní zprávy na něž máte odkaz, nebo rovnou zprávu DI. (dicr.cz). Nevím jestli pospícháte, že děláte takovéto chyby nebo záměrně lžete.

0 0
možnosti

jamming

19. 12. 2007 22:27
MUZOU SI ZA TO LIDI SAMI

ten prvni pripad je jasna chyba toho deb*la co tam nechal schvalne tu Audinu. ostatni jsem necetl.

ale z vetsiny pripadu si za to lidi proste muzou sami. chranenej, nechranenej kdyz vidim koleje, sem opatrnej. videl jsem na vlastni oci lidi, chodce i auta jak jeli na cervenou a objizdeli/podchazeli zavory. do doby nez jsem to videl, jsem si myslel ze to jsou kecy, ale ne. takze dobre jim tak  a zadne slitovani. to je naprosta demence tech lidi. stejne jako se producirovat na dalnici. jak rika jedno prislovi, za blbost se plati.

0 0
možnosti

good_luck!

20. 12. 2007 14:10
Re: MUZOU SI ZA TO LIDI SAMI

Já to kdysi zkusil, nádhrerne přehled, přejezd v polích, já na kole jedoucí na rybník.... Když si vzpomenu, jak rychle byl ten vlak na přejezdu (a profičel mi za zády....), ještě dnes, po 20ti? letech mi naskakuje husí kůže....

Já to tedy vyzkoušel a od těch dob jsem velmi, velmi opatrný...

Na druhou stranu, nic dráhy neomlouvá za to, v jakém jsou přejezdy stavu. Bílé světlo jsem neviděl už x let na nějakém přejezdu fungovat (až do zdejší info Ampera77 jsem se domníval, že jsou zrušené....), na přejezdu v Ponětovicích pro "funkčnost systému" závory raději zrušili - vždy se čekalo, až se sjede více aut a "kolegové" závory zvednou, protože spuštění bylo poslední, co zvládly.. atd, vedlejší ponětovický přejezd - rozhled 50 m je jedině, že stojíte půlkou auta v přejezdu atd.

Však taky na těchto přejezdech je každý rok min. 1 smrťák a 2 - 3 další nehody....;-€

0 0
možnosti

happy4ever

19. 12. 2007 21:36
můžou bejt rádi

Jo a řidiči můžou bejt rádi,že čd v případě zavinění nehody po nich tvrdě nejde a soudně nevymáhá poplatky za zpoždění a náhradní autobusy.

0 0
možnosti

WIFI

20. 12. 2007 8:09
Re: můžou bejt rádi

což je určitě chyba. Pokud budou někdy ČD soukromé, tak se této praxe určitě dočkáme. Na druhou stranu nejdou tyto náklady z povinného ručení viníka ? Pokud ne, ptám se proč a proč se pojišťovna nezaplatí a pak po viníkovi nevymáhá

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!