Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo: Pokuta 30 tisíc za řidičák nehrozí

Lidem, kteří si do konce roku nevymění starý řidičský průkaz, už nejspíš nehrozí pokuta 30 tisíc korun. O vysokém trestu se zmiňovalo donedávna ministerstvo dopravy. Nyní obrátilo a tvrdí, že se lidé tak tvrdé pokuty už bát nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gandalf007

Další zdroj úplatků

Od Policie ČR je to sice klasicky alibistický přístup, ale v tomto případě s ním plně souhlasím, protože zatímco oni mají rozptyl sankce od pouhé domluvy po nějaké cca. 2000 Kč na místě, pokud předají přestupek do správního řízení je pokuta 1500-2500 Kč jistá, takže se z toho teoreticky nikdo nevykroutí. Ale jen teoreticky, protože když se dnes kupčí s udělenými body a jejich "umazaváním", proč by měl být problém s ridičáky ... :-)

0/0
11.12.2007 14:36

Si0

Re: Další zdroj úplatků

Nechápu, proč by si měl vyměňovat řidičák někdo, kdo vůbec nejezdí a nadto ho už dávno ztratil. Takovýmu můžou ouřady škrabat záda.Rv

0/0
12.12.2007 8:52

killy

Mě nějak nebere..... ????

Bude leden a třeba bych neměl novej řidičák...   Tak bych nejezdil  až do doby, než budu mít novej.  No a ? Čím bych se de jure provinil, aby mě někdo pokutoval ? Řidičák není průkaz totožnosti ! Za to, že nemám platnej pas, zbrojní pas atd.,mě přece taky nikdo pokutovat nebude !!!

0/0
11.12.2007 9:36

hiro_nakamura

Re: Mě nějak nebere..... ????

za to ze nemas platne zbrojni 'pas' te opravdu nikdo pokutovat nebude... jestlize bys ale nahodou mel neplatnej zbrojni prukaz a mel na nej nejakou zbran (byť treba zamcenou v trezoru) tak dostanes paragraf na nedovoleny ozbrojovani...

0/0
11.12.2007 11:19

Deleter

Re: Mě nějak nebere..... ????

Však také pokuta není za neplatný doklad, nýbrž za porušení zákona.

0/0
11.12.2007 12:14

Zmuda

Re: Re: Mě nějak nebere..... ????

..to je ono,to beru...porušil jsem zákon tím,že jsem se opovážil neuposlechout zákon,který má jediný cíl. A to ukázat všem plebejcům,jakou moc má stát a potažmo státní úředník. Nebo je to snad jinak ??

0/0
11.12.2007 13:32

Gandalf007

Re: Re: Re: Mě nějak nebere..... ????

Když se Ti nějaký zákon nelíbí, obrať se s důvěrou na "svého zákonodárce". Ať žije funkční demokracie ala ČR... :-)

0/0
11.12.2007 14:39

Deleter

Re: Re: Re: Mě nějak nebere..... ????

To já nevím, zákon přijali volení zástupci občanů.

0/0
11.12.2007 14:46

Lanta2004

Já fakt žasnu

takže jako se vším - ti,kteří se zachovali svědomitě a vyměnili si řidičák včas(já už na jaře) se red můžou cítit jak blbci,protože ti lajdáci,kteří na vše kašlou si vyřvou opět  ústupky - proč být příště svědomitý?:-/Rv

0/0
11.12.2007 9:26

Zmuda

Re: Já fakt žasnu

.....hlupáček se ozval...;-D...

Copak je možné za toto pokutovat ? Pokud bude někdo řídit s propadlým řidičákem,prosím...ale pokuta za to,že jsem si nezařídil výměnu v termínu,který určil stát ? Proč,když neřídím ? ....;-D... Apropó...kdo si to vyřval ?

0/0
11.12.2007 9:53

Sara13

Re: Re: Já fakt žasnu

Hlupáček? No, spíš působíte jako "hlupáček" vy. Promiňte. Naprosto souhlasím s tím, že se zase ukázalo, že v našem státě nemusíte nic, ono to nakonec stejně nějak dopadne. Naše vláda stále řeší, jestli nejsou postihy moc přísné, jestli bodový systém neměl být mírnější a na silnicích jezdí pořád "hovada". Jenže bohužel, na Čechy platí jen bič. Takže pokud nebudou mít vidinu nějakého opravdu tvrdého postihu, tak budou na zákony vesměs kašlat. ;-(

0/0
11.12.2007 10:21

inedible

Re: Re: Re: Já fakt žasnu

jestli na tebe plati bic, tak se bicuj a nech nas ostatni ZIT bez BUZERACE!

0/0
11.12.2007 11:51

pvl1

Na kohokoliv platí bič.

Jenže v česku už mají 5-ti metrové biče, ale není kdo by s nimi mával. Tak to spraví tím, že pořídí 10-ti metrové, ale zase to nebude pomáhat.

0/0
11.12.2007 13:55

pvl1

Re: Re: Re: Já fakt žasnu

Trest má být přiměřený přestupku. Je papír s jiným obrázkem tak nebezpečný přestupek? I když by řídil s propadlým - platnost mu neskončila, ukončil ji pčedčasně stát. Ne proto, že by změnil podmínky pro vydání kvůli bezpečnosti na silnicích, jen kvůli formě. Na proškolení a schopnosti řidiče se žádné další nároky nekladou.

Takže opět jen buzerace. Nepřiměřené tresty za kraviny, protože alespoň na něčem vyberou pokuty, když an silnici to neumějí.

0/0
11.12.2007 14:00

Warhead_bia :P

mno

kez by se podobne postavili i k pokutam za rychlost mimo mesto ;-D

0/0
11.12.2007 9:12

Mak1

Takže jako obvykle -

kdo si vyměnil řidičák bude za blbce. A ty chytří, co se na to v/y/s/r/a/l/i jsou v pohodě .....:-©

0/0
11.12.2007 8:39

doktor_bota

Re: Takže jako obvykle -

Když tě chytí s prošlým řidičákem, tak ti ho seberou a dál nejedeš a myslím, že rozhodně nebudeš v pohodě.

0/0
11.12.2007 9:07

zrzavej

Spíš se divím

že na ty výměny a omezenou platnost ŘP se nepřistoupilo již dříve.. OP měl a má také omezenou dobu platnosti a prodlužoval se dříve jen tehdy, když si byl člověk podoben s fotografií ve svých dokladech.. Takto se alespoň podobizna na dokladech jednou za 10 let aktualizuje.. Do změny ŘP jsem měl také růžovou knížečku a v ní foto ze 17 let a neřekl bych, že by se tento doklad dal použít jako náhradní doklad totožnosti, když si na něm člověk není dvakrát podobný..

0/0
11.12.2007 8:36

carpcarp

ŠIKANA

Stát mění lidem řidičáky, které mají vyznačenou delší dobu platnosti. O nějakých pokutách tedy nemůže být ani řeči, natož o desetitisícových pokutách. To se nám pak takky může přihodit, že zrušej  "občanky" a kdo si ji do zítřka nestihne vyměnit, zaplati 50000 pokuty. To už státu nestačí, že nás sdírá nejrůznějšími daněmi, odvody a poplatky? To nás ještě bude šikanovat pokutami? :-©

0/0
11.12.2007 8:13

__XXXX___

Re: ŠIKANA

Tady se nejedná o zrušení dokladu ze dne na den. Už před dvěma lety sis měl ŘP vyměnit, ale vláda to prodloužila...

0/0
11.12.2007 8:17

Zmuda

Re: Re: ŠIKANA

..a proč si ho měl vyměnit,když kupříkladu,má platnost za rok 2008 ? Ha ? Proč teda měl ?!?. Je to šikana !!

0/0
11.12.2007 8:29

Deleter

Re: Re: Re: ŠIKANA

Protože ti to nařizuje zákon.

0/0
11.12.2007 12:15

__XXXX___

Mno

A ve světě motorů jsem četl, že se chytají řidičáky na zkoušku. To zase přibude výměn ;-D

0/0
11.12.2007 8:11

Dědeček Vševěd

Re: Mno

Bane, takové řidičáky se NECHYTAJÍ ! ;-D  ;-) :-P 

0/0
11.12.2007 8:23

MYSAKSTUART

KOCOURKOV

Podle mě pokud někdo bude řídit auto s propadlým=neplatným  řidičákem, to je jako by rpostě řidičák neměl. To znamená jízda bez dokladů. A tam se flastrovat může. Vůbec bych se s nikým nebavil, bylo na to dost času, že jsou statisíce lidí v tomhle státě neschopný, nechávají všechno na poslední chvíli a pak se na to nakonec opět vys.....ou, za tuhle blbost si můžou jenom sami. Ať mi nikdo neříká, že za celou dobu, po kterou se o výměně řidičáků píše, tito pablbla neměli nikdy aspoň hodinu na to, zajít si tuhle formální záležitost vyřídit. Co se mě týče, já bych je vyflastroval, až by se z toho pos....li.  Pokud je daný nějaký termín, a nejsou u něj výjimky, tak snad platí pro všechny ne?;-€;-€

0/0
11.12.2007 7:14

DDT074

Re: KOCOURKOV

Muzu se zeptat kdo mu vydal ridicak? - Byl to stat? Ma ridicak na sobe vyznacenou platnost? NE? Ja bych rekl, ze zadny doklad vydant statem, ktery neni vystaven na urcitou dobu, nemuze propadnout. Duvody pro vytmenu jsou vicemene pochybne a jde jen o to aby lide zaplatili spravne kolky a poplatky. Jizda se starym ridicakem totiz nepredstavuje zadne riziko vuci jizde s ridicakem novym.

0/0
11.12.2007 7:21

DDT074

Re: Re: KOCOURKOV

opravy - vydany, vymenu

0/0
11.12.2007 7:22

Fuck_the_people

Re: Re: KOCOURKOV

Důvod pro výměnu je jednoduchý - sladit doklady s EU. O výměně se vědělo dlouho, při možnosti se objednat na výměnu přes net se doby výrazně zkrátily. A když je někdo lajdák, ať si tu pokutu zaplatí. Když někdo si může vyměnit papíry v termínu a nějakej flink se na to vykašle, kdo je u toho ten špatnej? Ten kdo si je vymění? A to proč? Proč se snažíte obhajovat ty, kteří na tu výměnu kašlou? Je to snad v pořádku? Není. Z vaší reakce mám ale pocit, že jste jeden z nich.

0/0
11.12.2007 7:30

zrzavej

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Asi je jeden z nich

0/0
11.12.2007 7:35

DDT074

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Ja vim jaky je oficialni duvod. Jenze za oficialnim duvodem se vetsinou skryva duvod prozaictejsi - penize. Ano o vymene se pise dlouho a co? Kdyz je nekdo lajdak? Jak jsem psal  ridicak je doklad vydany statem ktery nema omezenou platnost. Tezko muzete trestat lidi kdyz si nechteji doklad vymenit. Jaky je duvod pro cloveka ktery nepojede za hranice? Nas policista preci doklad pozna. Dalo by se rict, ze kdo nebude mit novy doklad nesmi na nej vycestovat.

A k me osobe - ja ma doklady vymenene jiz od ledna 2007 -a duvodem byla kradez dokladu:-/.

Pokud bude na ridicaku vzdy uvedena platnost nemam problem s vymenou, ale pokud stat vyda doklady a pa roce je zacne menit s tim ze lide musi platit kolky a to pod vyhruzkou pokuty - tak neco v poradku neni. A jestli chcete rict ze slovem sladeni RP s EU - tak treba v Recku zcela urcite takoveto stejne karticky nemaji.

0/0
11.12.2007 7:37

DDT074

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

ja mam.., po -- ;-( cist to po sobe - je des;-D

0/0
11.12.2007 7:41

zrzavej

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

Jsem si doklady měnil hned začátkem roku 2006 dobrovolně.. jsem se na to v prvním termínu také vybodnul (ale hnedle při další příležitosti jsem to napravil), takže vím o čem píši.. je to o osobním bordelu lidí.. Jinak na v¨nových dokladech (OP, ŘP, pas) je již doba platnosti vyznačena, takže před skončením  doby platnosti je bude třeba vyměnit.. pokud stát změní dobu platnosti dokladů a bude třeba je vyměnit znovu, udělá to, jako to udělal teď - výměna dokladu byla zdarma (Vy jste měl tu smůlu, že jste kvůli krádeži musel zaplatit nějaký správní poplatek - zda se něco platí  nevím, protože jsem doklady nikdy neztratil, ani mi nebyly zcizeny)

0/0
11.12.2007 7:48

mattonka

Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

platí se 50,-

0/0
11.12.2007 8:12

zrzavej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

platí se kulový.. výměna je zdarma..

0/0
11.12.2007 8:37

mattonka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

nemyslím když se mění starý za nový, ale když se řidičák ztratí nebo když ho ukradnou.

0/0
11.12.2007 9:37

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

Nevím jak při ztrátě, ale při odcizení je výměna zdarma.

0/0
11.12.2007 22:43

Petrius

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

V podstatě s vámi souhlasím s tím, že jde o jeden ze způsobů, jak z lidí dostat další peníze.

Na druhou stranu si myslím, že (BOHUŽEL) pokud stát vydá jakýkoli doklad, pak má (BOHUŽEL) právo také platnost tohoto dokladu ukončit a nařídit jeho výměnu za jiný.

K pokutám: podle názoru jednoho velmi renomovaného právníka v oboru dopravy, pokud si člověk ŘP nevymění, tak ho po Novém roce čeká v případě, že pojede autem a někdo ho chytne, POUZE pokuta za jízdu bez řidičského průkazu (tj. ekvivalent jízdy bez osvědčení o TP). Jde o to, že v kartě řidiče máme každý založenou informaci o řidičském oprávnění a to si policie může ověřit na místě. A řidičský průkaz je pouze doklad o získání tohoto řidičského oprávnění.

0/0
11.12.2007 9:48

blastula

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Prober se! Nejsi státní úředník?EU nic takového nepožaduje a klidně nechává dobíhat staré řidičáky- buď doživotně nebo podle jejich původní platnosti a nikomu to nevadí.Jenom tady jsme vždycky papežštější než papež a ještě místní blbé nápady musíme svádět na někoho jiného.

Přesně stejný bordel vypukne až téhle vlně výměny doběhne za 10 let platnost.;-€

0/0
11.12.2007 8:14

zrzavej

Re: Re: KOCOURKOV

Doba platnosti byla změněna zákonem.. Porušování zákona je trestné.. A výměna byla zdarma..

ŘP měly být vyměněny původně do konce roku 2005, benevolentní stát protáhl dobu výměny o dva roky.. Je to málo?.. NE.. Jen lidi v tomto státě jsou bordeláři..

0/0
11.12.2007 7:34

DDT074

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Takze pokud zitra vlada zmeni zakonem platnost novych RP tak budem pod pohruzkou pokut zase menit? Kde je logika ??

0/0
11.12.2007 7:39

zrzavej

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

logika v tom není, ale je to nařízení vlády - zde dokonce upraveno zákonem.. a jak je známo, porušování zákona je trestné..

0/0
11.12.2007 7:49

__XXXX___

Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

Přesně tak. Co jsme si zvolili, to máme..:-©

0/0
11.12.2007 8:16

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

to by mě zajímalo, koho jste volil(a)? Komunisty, proto se vám to nelíbí? Zákon schválila vláda ČSSD + KDU-ČSL + US, dnes je u vlády ODS + KDU-ČSL + SZ.  Takže mi logicky zbývají ti jediní "nenamočení" ;-D

0/0
11.12.2007 8:43

MYSAKSTUART

Re: Re: KOCOURKOV

Jednou je daný, že od 1.1.08 platí nový typ řidičských průkazů a je hotovo. Starý typ řidičáku samozřejmě propadá z důvodu nového zákona, ve kterém je to výslovně uvedeno. A zákony by měly platit pro všechny. Jinak, co se týče kolků a poplatků, jsi na omylu, výměna řidičáku nic nestojí, žádný kolky ani poplatky neplatíš. Já z toho taky nejsem unesenej, že se každou chvíli mění nějaký doklady, ale když už se vyměnit mají, tak je prostě vyměním. Aspoň si ušetřím následný nepříjemný problémy.

0/0
11.12.2007 7:39

DDT074

Re: Re: Re: KOCOURKOV

JA nezpochybnuji to ze je to dane a treba i zakonem. Mne ale udivuje, kdyz se nekdo divy nad tim proc lide s vymenou otaleji. Treba ja si nechal minuly rok delat novy pas - stary mi mel propadnout. Takze jsem zaplatil 400,- a dostal novy pas. Za tyden  jsem se dozvedel ze tento novy pas bude mit zkracenou platnost a ja si budu muset nechat udelat pas novy.

Takze duvody normalniho cloveka, aby si nechal vymenit ridicak jsou nulove. Vyhruzka pokuty?? Pochybne. Mne osobne by se vice libilo kdyby se reklo : mate stary RP nemuzete do zahranici vyjet autem ani jej tam ridit. U nas si jezdit muzete nebot nasi policiste tento RP dokazi overit. Duvod pro trest zde opravdu neshledavam.

0/0
11.12.2007 7:45

MYSAKSTUART

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

Věřím, že co se týče toho pasu, to je k nas.....ní. Ale co se týče řidičáků, si myslím, že není dost dobře možný mít tady dva nebo i víc typů řidičáků a s jedním vyjíždět do ciziny a s jiným ne. Ostatní země taky nechtějí řešit problémy, který by jim vznikly, když by jim tam přijel někdo s našim starým řidičákem. Kontroly na hranicích nebudou, takže se tam dostane pak úplně každý.

0/0
11.12.2007 8:01

DDT074

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Ohledne kolku - ja jsem kolek platil - ovsem ma vymena souvisela s kradezi dokladu - takze zde byl asi jiny postup. V normalni vymene se mozna neplati.

0/0
11.12.2007 7:48

EvzenG

Re: Re: KOCOURKOV

Ty jsi dobrý demagog.

To jako můžu dnes platit penězma z předminulého století? Vydal je stát, není na nich napsána doba platnosti tak budou platit již doživotně? Jdi si natáhnout budík, snad tě probere ze snění

0/0
11.12.2007 10:15

DDT074

Re: Re: Re: KOCOURKOV

Demagog jste vy - pokud budete mit penize z minuleho stoleti - take dostanete pokutu? Zde je totiz pokuta za to ze jsem nevymenil a ne ze jedu s nevymenenym RP. Ergo - nemusim jezdit, ale ridicak si vymenit musim :-)

0/0
11.12.2007 10:22

Zajdee

Re: Re: Re: Re: KOCOURKOV

Ten ridicak si vymenit nemusite. Muzete se ho dobrovolne vzdat, kdyz nechcete jezdit :-)

0/0
11.12.2007 14:34





Najdete na iDNES.cz