Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Armáda má obstavený majetek za miliardy

Vypadá to jako hodně špatný vtip, ale není. Mnohamiliardový majetek armády v září obstavil soudní exekutor. Vojsko s majetkem nemůže hospodařit, prodávat ho či převádět nepotřebné nemovitosti. Měsíční ztráty jdou kvůli exekuci do milionů. Na počátku přitom stála faktura za 1 601 Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rossiny

Konečně

konečně došlo i na státní instituci - vždyť se to tu děje pořád, ale dokud se to týkalo jen soukromých osob nebo firem, nic se nedělo. Třeba to donutí patřičná místa konečně změnit ten nepovedený zákon o exekucích a dočkáme se toho, že ani komukoliv nebudou moci zabavit jeho majetek, když bude mít dlužníka třeba v podnájmu.

0/0
10.12.2007 7:36

MHHH

A kde je chyba?

Kdyz nekteri pravnici upozornovali, ze zakon o soudnich exekutorech je spatny, tak tehdejsi sef legislativni rady vlady Bures tvrdil, ze se to vyhodnocuje a uvidi se. A uz to vidime!!!! Takovych pripadu se stava spoustu a vede to k opravdu nedozirnym skodam u ruznych subjektu. Doufam, ze uz konecne nekdo rekne, ze exekutor musi ctit urcita pravidla, ktere mu budou zakonem konecne stanoveny!

0/0
8.12.2007 17:04

vulvul

Ajaj

Na úředníky zařehtal úřední šiml, jak vtipné...

0/0
8.12.2007 10:17

erdoes2

Zvlastni zeme...

...kde u soudu vitezi dluznici (napr. CSSD), soud ztraci dokumenty a nevinny musi platit soudni vylohy... Jen nevim, ktery nazev je nejprilehavejsi: Kocourkov, Absurdistan, Babanova republika...? Rv:-©

0/0
8.12.2007 3:54

morbidni_kreten

Re: Zvlastni zeme...

co takhle USA?jo...aha, tenhle název už má jedna část země, která má největší státní dluh na světě vuči bankám, ztrácí dokumenty nebo je přímo bez zkrupulí ničí/CIA, FBI..stovky případů/, mučení mají skoro v ustavě a justiční omyly toho "pružného" amerického soudnictví jsou na denním pořádku...

:-P

0/0
8.12.2007 6:38

Josefprav

Tohle je jenom bordel

A všechno, co tady diskutující z toho vyvozují je neskutečná blbost. ;-D;-D;-D 

0/0
7.12.2007 23:09

pehlad

Nikdo jěště nezastřelil žádnýho exekutora????

To se divím,práva maj dle svého uvážení a zodpovědnost žádná,navíc exekucí si vydělávají miliony,ale ne pro věřitele ale do svých kapes.(Y)

0/0
7.12.2007 21:48

Josefprav

Re: Nikdo jěště nezastřelil žádnýho exekutora????

Tak je zrušíme. Nebude se nikomu nic platit. Nikdo se nebude nikoho bát. Soudci jsou taky k ničemu a tak je taky zrušíme. ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.12.2007 23:08

vypsanafixa

mafie vladne

Smysl této taškařice může být dvojí: Buď jde o to odlákat pozornost od mafianizace moci v České republice nebo chce tato politicky-policejně-soudní mafie vytvořit dojem, že právo u nás funguje spravedlivě, padni komu padni. Není tomu tak však a vězení jsou plná nevinných osob, které příliš dlouho váhaly uplatit ty správné lidi nebo které se nepodařilo zlikvidovat politicky a bylo třeba to udělat jinak. Už je to tu skoro jako v Americe: Nemáš vzdělání, nemáš penize, nemáš konexe, nemáš správný původ či barvu pleti = jseš mrtvej nebo aspoň zavřenej.

0/0
7.12.2007 21:08

Josefprav

Re: mafie vladne

??

0/0
7.12.2007 23:08

erdoes2

Re Totalni blabol...

..avsak roztomily pro zasmani.. ;-D;-D;-D

0/0
8.12.2007 3:57

abvgd

Realitou...

Realitou tohoto statu je tupost obecna. Narod, volici svine, ktere na nej se..., zaslouzi zit v prasecine. FP uz sdelila, ze radar smontovan u Slavkova a bude vyzkousen v lednu. Jen ceske "sdelovaci prostredky" poslusne drzi hubu a pisou o Cunikovi, miliardach a vymenenych holkach. Sislavy ministr mezi tim zvasta, ze "ceka", a plebs soutezi v nenavisti ke komunistum;-D

0/0
7.12.2007 16:47

[eT]

Hehe, soudruzi se potkali s realitou tohoto

státu. Co dodat, že?

0/0
7.12.2007 16:43

petrisch

řešení

ýe si stím lámete hlavu, řešení je jednoduché. tak nějak se cinnkne jirkovi nebo dneska mirkovi a on zařídí, že to někdo promine. co si furt děláte hlavu.

0/0
7.12.2007 15:37

tx999

rozum mi zustava stat

Mohl by mi prosim nekdo, kdo se v teto problematice vyzna vysvetlit, jakym pravem muze exekutor obstavit kvuli 5000(plus jeste asi jeho odmeny) majetek v takoveto vysi? Vzdyt exekutori snad maji pravomoc obstavit i ucet a strhavat penize z nej (napriklad kdyz vymahaji penize po lidech, kteri nesplaceji spotrebitelske uvery). Proc tedy jednoduse nestrhl z prislusneho konta urcitou sumu a hotovo?

prece snad musi byt nejaky ustanoveni, ze se smi obstavit majetek v primerene hodnote. Nebo si proste exekutor muze delat, co je mu libo a nenese za to naprosto zadnou zodpovednost?

ja bych ocekaval, ze v pripade neadekvatniho zasahu, by mel take uhradit pripadne skody, ktere by timto zasahem vznikly..

a nebo to bylo nejak jinak a novinari si upravili pravdu k obrazu svemu?

0/0
7.12.2007 15:07

wcbaba

Re: rozum mi zustava stat

Podle zákona si prakticky exekutor může dělat co chce a nenese za to zodpovědnost. Stačí sledovat kauzy kde neoprávněně exekucí postižené fyzické nebo i právnické osoby se domáhají náhrady.

0/0
7.12.2007 15:42

nevericitoomas

Jakýpak bordel? Jaký zlý exekutoři?

Někdo někde systémově prolobuje špatný zákon s dírama (proč asi?) A někdo třeba úplně jiný přijde na to,že tam ta díra je a ty prachy si tudy vynosí. Říká se tomu  tunel. U té armády to prostě snad nemůže být  ani šlendrián, ani nepochopitelná lemplovitost, ale záměr nějaké party kamarádů. Nejsem si jist, že za to vše mohou právě tito "kamarádi", kteří oním tunelem cestují a stěhují si tudy "legálně" nabyté prachy, ale ti kteří ten tunel postavili a zaplatili. Asi 80 % hlasů v každých volbách dostanou strany, v kterých se  o těchto  tunelech dost ví a zákony nechávají tak jak jsou. Tak že si za to můžeme velmi zhruba  z 80 % my sami.

0/0
7.12.2007 14:24

barbudo

Takže shrnuto ...

... soud rozhodl o tom, že AČR má zaplatit soudní výlohy po té, co protistrana shledala chybu a stáhla žalobu ...

... AČR se oprávněně odvolala a soud odvolání ztratil. Nedošlo tedy k dalšímu jednání a soud dal věc exekutorovi ...

... hezká ukázka práce soudů ...

... připomíná mi to, když jsem před lety zastupoval paní, která byla odsouzena v nepřítomnosti i když se vždy řádně hlásila k přechodnému i trvalému pobytu a v bydlišti se zdržovala ...

... protistrana jí vystavila fakturu, tu nedoručila, napočítala si za léta penále a dala to k soudu orazítkovat ...

0/0
7.12.2007 12:31

CortaCircuito

Re: Takže shrnuto ...

Takže okomentováno....

.... nahradit náklady řízení může být uloženo žalovanému i když žalobce bere žalobu zpět ... záleží na spoustě okolností a v článku není nic konkrétního k tomu

... AČR se oprávněně odvolala... jak víte že oprávněně ... co se týká ztraceného odvolání... právní oddělení ministerstva obrany čítá rozhodně hromadu právníků (chůpu že se sice často nabírají studenti bez praxe ...ale...) takže by se asi mělo umět bránit... prostředky na to jsou a jsou dost jasné...

... soud dal věc exekutorovi ... a co měl dělat? když to věřitel navrhl a měl pravomocný rozsudek ? ... nechápu nač narážíte

... chudák paní... dostala se z toho aspoň ? podle toho co říkáte, by ji z toho dostal i člověk s opuhým "zdravým rozumem" ... na to skoro ani nepotřebovala právníka.

0/0
7.12.2007 12:41

CortaCircuito

Re: Re: Takže shrnuto ...

Krom toho... zcela určitě má ministerstvo obrany v záloze velkou renomovanou mezinárodní advokátní kancelář, která ho z toho přece elegantně (a draze) vyseká...

nevidím tedy jediný důvod pohoršovat se pod tendenčním článkem... :)

0/0
7.12.2007 12:43

barbudo

Re: Re: Takže shrnuto ...

... pokud protistrana udělala chybu, sama to uznala a sama žalobu stáhla, je dosti nepravděpodobné, že by AČR měla hradit soudní výlohy oprávněně ...

... AČR se bránit nemohla, protože žádné jednání nebylo, stejně jako u zmiňované paní. Věc proběhlo bez toho, aby cokoli tušila ...

... dal exekutorovi ... dal exekutorovi vymáhání svých soudních výloh (dle svého rozsudku, po zahození odvolání pravomocného)  ...

... ta paní vyhrála po čtyřech letech souzení ...

0/0
7.12.2007 12:58

bobron

Re: Re: Re: Takže shrnuto ...

O tom zda nekdo neco vedel nebo ne se nema moc smyslu bavit, kdyz nevidime konkretni spis. Vse je otazka dorucovani pisemnosti a z vlastni praxe vim, ze ceska posta (resp mnoho jejich zamestnancu) nema v tomto ciste svedomi.

Toto je ale tema na uplne samostatnou diskuzi.

0/0
7.12.2007 13:19

barbudo

Re: Re: Takže shrnuto ...

... pokud protistrana udělala chybu, sama to uznala a sama žalobu stáhla, je dosti nepravděpodobné, že by AČR měla hradit soudní výlohy oprávněně ...

... AČR se bránit nemohla, protože žádné jednání nebylo, stejně jako u zmiňované paní. Věc proběhlo bez toho, aby cokoli tušila ...

... dal exekutorovi ... dal exekutorovi vymáhání svých soudních výloh (dle svého rozsudku, po zahození odvolání pravomocného)  ...

... ta paní vyhrála po čtyřech letech souzení ...

0/0
7.12.2007 13:05

CortaCircuito

Re: Re: Re: Takže shrnuto ...

Eh.. to nemá cenu..1)nevíme o tom dost, aby se daly dělat kategorické závěry

2) AČR se bránit mohla a může.. i proti ztracenému odvolání se dá bránit ... právníků mají dost na to, aby to vyřešili a jestli to nezvládají tak by je AČR měla vyměnit za nějaké co to zvládají

3) náklady řízení mají obvykle nějakého "věřitele", který by to měl navrhnout... a i v tomhle stádiu se může účelně bránit...

4) gratulujeme té paní... holt takové věci se stávají a ne ojediněle ale co ? dopadlo to jak mělo ne ?

5) navíc nechápu ty milionové škody co armádě vznikají... běžný provoz mají neomezen, "mimořádné záležitosti" holt budou muset počkat... a co je tak mimořádného v běhu? Normálně se to dělá tak, že se složí na určený účet částka i s nákladama, oznámí se ten účet exekutorovi ať si ho třeba postihne a dál se funugje relativně normálně (jediný problém jsou yt nemovitosti... ale to dost pochybuju, že armáda je teď nějak aktivně potřebuje prodávat nebo jinak zatěžovat...). Zbytečný humbuk kolem.

0/0
7.12.2007 13:13

Josefaprav

Re: Re: Re: Re: Takže shrnuto ...

Právě, že jde o ty nemovitosti. MO ČR uzavřelo dohodu o předání nemovitostí obcím a teď je nemůže předat, resp. teď zjistilo, že jsou exekucí blokovány. O peníze přijdou obce, které mohly na pronájmu převedených objektů vydělávat a armáda, která musí z rozpočtu platit ostrahu objektů a to není levná záležitost. Přála bych Vám vidět ty škody na majetku, když letectvo opustilo letiště v Bechyni a 5 let takový rozsáhlý komplex střežila četa vojáků. Ty miliony co tam musely natéci, aby bylo možno areál alespoň z 1/4 používat jsme zaplatili všichni.

0/0
7.12.2007 13:39

Radek1979

Re: Takže shrnuto ...

Zdravim, ta paní měla stejný problémy jako si je užíváme my nyní, nedaly by se poskytnout nějaký info jak ona v této věci postupovala? Předem díky.

0/0
7.12.2007 13:42

DaveQStone2

njn jsme v Kocourkove

0/0
7.12.2007 12:17

brop

Právo a právníci

Cosi shnilého je ve státě českém a nejen v něm. Základní problém je, že právníci ( většina zúčastněných v případu ) si to vykládají tak, aby z toho měli vlastní prospěch a nikoli, aby něco vyřešili. My ostatní to jenom platíme a právníci se nám smějí co jsme za pitomce a už vůbec nejde o právo.Rv;-(

0/0
7.12.2007 12:12

yapa1

Re: Právo a právníci

Pan si plete pravo a spravedlnost. A to jeste asi spravedlnost podle svych predstav,ze?

0/0
7.12.2007 12:14

bobron

Re: Re: Právo a právníci

Tez mam ten dojem.

0/0
7.12.2007 12:16

kion1

Re: Právo a právníci

Jak říkám stačí používat zdravý rozum!!!Pak by právníci atd.neměli co dělat:-)

0/0
7.12.2007 12:16

yapa1

Re: Re: Právo a právníci

Ano. Ta absolutní hodnota. Zdravý. Selský. Český (zbýv dodat) . A k tomu ROZUM.  To mi necim zavani. Werich mel o tech blbcich obrovskou pravdu.

0/0
7.12.2007 12:19

kion1

Re: Re: Re: Právo a právníci

Zřejmě pan Werich myslel lidi Vám podobné;-)

0/0
7.12.2007 12:20

mi22

Re: Re: Právo a právníci

myslíš? nemalá část práce právníků je způsobena tím že si lidé myslí že jim stačí používat zdravý rozum

0/0
7.12.2007 12:19

kion1

Re: Právo a právníci

Tenle článek plně vystihuje význam slova absurdní!!!

Souhlasím s Vámi[>-][>-][>-]

0/0
7.12.2007 12:18

yapa1

Re: Re: Právo a právníci

A čo vy si kefalin predstavujete pod takovym sluvkom absurdne?

0/0
7.12.2007 12:20

kion1

Re: Právo a právníci

Tenhle článek plně vystihuje význam slova absurdní!!!

Souhlasím s Vámi[>-][>-][>-]

0/0
7.12.2007 12:19

yapa1

PRAVDA

VAZENI PRISPEVATELE, KDYZ HAZIM NA NEKOHO SPINU,TAK SI ASPON NEJDRIV ZJISTIM,CO JE PRAVDY NA TOM,CO TY H-DA NOVINARSKY NAPISOU. TAKZE PRO NEINFORMOVANE,COZ JSOU VSICHNI:

§ 44 ods. 7 e.r. rika, ze povinny nesmi po doruceni exekuce nakladat se svym majetkem. Rika se tomu gen. inhibirorium a vznika automaticky, aby povinny nemohl poskodit veritele jeste vice nez dosud. Exekutor jeho vznik nijak neovlivni. Naopak je povinen usneseni o narizeni exekuce povinnemu dorucit. Kdyby exekutor Mika (spravne Dalimil a ne Daniel) chtel postihnout majetek armady dal musel by vydat ex. prikaz na nevomivtosti, ale ten by mel tak cca 100 str a tezko by to kvuli takove pohledavce delal.

Kdyby Armada CR misto reci tu pohledavku dnes zaplatila urcite by ji exekutor Mika ukoncil, ale to bylo nebylo o cem psat a na co nadavat.

0/0
7.12.2007 11:53

yapa1

Re: PRAVDA

Za preklepy se omlouvam, ale kontext je snad pochopitelny.

0/0
7.12.2007 11:54

mi22

Re: Re: PRAVDA

pokud by armáda dnes tu pohledávku zaplatila musela by platit i náklady exeku, protože pochybuji že dotyčný exekutor to dělá jako charitu. kromě toho se, podle uvedených informací, jedná o neoprávněnou pohledávku.

0/0
7.12.2007 11:58

bobron

Re: Re: Re: PRAVDA

Pravda. Ale exekutorovi neprislusi rozhodovat o opravnenosti pohledavky. Od toho je soud.

V okamziku, kdy exekutor od soudu obdrzi usneseni o narizeni exekuce je ze zakona povinen je dorucit povinnemu a na katastralni urad (mimo jine), ktery znemozni k datu doruceni usneseni povinnemu jakekoli nakladani s nemovitostmi.

Takze exekutor si nemuze vybirat a, ktere nemovisti budou postizeny.

0/0
7.12.2007 12:05

Zelenej Raul

Re: PRAVDA

Tebe baví platit za cizí chyby?

0/0
7.12.2007 11:58

yapa1

Re: Re: PRAVDA

Nikoliv za cizi, ale zjevne za vlastni. A uz na zakladce nam jeden starej kantor vtloukal do hlavy, ze za blbost se plati. Do dneska si to pamatuju a dycky kdyz neco podelam, tak si to reknu, zaplatim a jedu dal.

0/0
7.12.2007 12:17

koga

Re: PRAVDA

jsme sice možná neinformovaní, vlastně se ani v tom bordelu nechci vyznat, který hraje do ruky gaunerům, ale na rozdíl od právní mluvy používáme selský rozum. Pokud se vám zdá normální a logické, byť právně v pořádku, obstavit kvůli 5 tisicím, defacto ale kvůli neoprávněným  1603 Kč a následným chybám někoho jiného,  obstavit  majetek na miliardy, tak  není co dodat.

Je tady ale jiná otázka, je exekuce je povinná? Myslím že ne. Kdyby dotyčná exekutorksá guma použila mozek, tak tenhle kšeft nebere. Pokud se ovšem nepotřebovala zviditelnit.(Y);-O

0/0
7.12.2007 11:58

fcmasakr

Re: Re: PRAVDA

Exekutor prakticky nemůže odmítnout provedení exekuce. Pokud je soudem na návrh oprávněného jmenován - musí konat.

0/0
7.12.2007 12:06

yapa1

Re: Re: PRAVDA

Tak jeste male info: Navrh na exekuci podava veritel, tzv. opravneny. Exekuci narizuje soud. A ano exekutor je podle zakona povinen cinit i bez navrhu ukony smerujici k jejimu provedeni. Exekutor neni opravnen zkoumat opravnenost nebo neopravnenost exekuce. Proste je povinen provadet. Samozrejme, ze nemuze provadet zdarma a stat ho nijak nesanuje, ale kdo z Vas by chtel chodit zadarmo nebo jeste lepe na sve naklady do prace?

Ministerstvo obryny se v pripade neoprvnene exekuce muze hojit na opravnenem nebo na statu, ktery mu zpetne uhradi i ty naklady exekuce, ktere musel zaplatit.

Proste vsichni musi dodrzovat pravomocne rozsudky. Dokonce i armada. Jen nevim jak by to bylo pri soupisu MV. Co by policie musela nasadit za asistenci, aby zlomila odpor vojska :-)

0/0
7.12.2007 12:06

bobron

Re: Re: PRAVDA

Ano jste neinformovany a selsky rozum Vam radi spatne.

Exekutor si ksefty nevybira. Exekutor je povinen vest exekuci, kterou soud naridi bez ohledu na to zda se mu to libi nebo ne.

0/0
7.12.2007 12:08

yapa1

Re: Re: PRAVDA

No asi byste se mel JUDr. Miky zeptat. On Vam to jiste rad vysvetli:-) Myslim, ze zadny exekutor se v dnesni prevracene dobe nechce zviditelnovat, resp. vubec byt viden. Dost, ze zastituje cinnost exekutorskeho uradu svym jmenem zatimco lumpove typu Profidebt a spol se schovavaji za s.r.o.

0/0
7.12.2007 12:10

kion1

Re: Re: PRAVDA

Souhlas.Stačí používat zdravý rozum[>-][>-][>-]

jenže to se tohle v tomle chlívě nenosí!!!

0/0
7.12.2007 12:14

mi22

Re: PRAVDA

S tím § 44odst. 7 máte samozřejmě pravdu. Problémje že v článku je uvedeno neprávní "obstavení majetku" bez vysvětlení co tím chtěl básník říct, ale opravdu to může být postup podle §44/7. Ale k tomu "obstavení" mělo dojít v září a mě se nezdá že by nebyl exekutor schopen od té doby zjistit číslo účtu a vydat ex. příkaz na přikázání pohledávky.

A hlavní problém já vidím v tom původním rozhodnutí soudu, kterým byla přiznána náhrada nákladů neúspěšnému žalobci, o ztraceném odvolání nemluvě.

0/0
7.12.2007 12:10





Najdete na iDNES.cz