Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha slíbila osm nových tramvajových tras

Ještě před čtvrtstoletím se nad pražskými tramvajemi stahovaly mraky. Hrozilo, že je z ulic vytlačí podzemní dráha. Nyní je možná čeká velká budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wiki5

To nemuzou zvladnout

to je neuveritelnych 1,5km za rok;-D

0/0
29.11.2007 17:29

dislektik-idnes si na mě zasedla

METRO,TRAMVAJE,OLYMPIÁDA, no Béme

tak trochu megaloman co ;-D;-D;-D

0/0
28.11.2007 16:18

________________________________

cikáni v tramvaji

Když čte člověk ledabyle a moc rychle, přejede očima text "Cinkání tramvají" a hned myslí na kapsáře v dopravním prostředku.

0/0
28.11.2007 14:25

FrantaKibyc

Kouřová clona

A proč taky nenapíšete o chystané likvidaci Dopravního podniku a jeho totálním rozprodeji? Myslíte, že to by veřejnost nezajímalo?

0/0
28.11.2007 12:13

Sagita

Re: Kouřová clona

Novináře nechává megatunelážní duo Bém-Dvořák v klidu, ale z toho podniku za chvíli nic nezůstane.

0/0
28.11.2007 16:37

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Kouřová clona

mě to teda nezajímá !

0/0
28.11.2007 16:39

Sagita

Re: Kouřová clona

To nejsou rozprodeje ale rozdeje, ředitelé jednotlivých provozoven mají příkaz k outscoringu na předem stanovené soukromé firmy, jedou v tom všichni hlavouni z magistrátu, socani i modří komouši.

0/0
28.11.2007 16:40

gcc file.c -o output -lm

No jo

Nejak si pak Dvorak to zdrazeni oduvodnit musi. Ted se to krasne posloucha, ale skoda, ze si na tenhle clanek nikdo nevzpomene za tech deset let, aby mu s nim moh zamavat pred oblicejem a vrazit mu pohlavek! Rv

0/0
28.11.2007 11:35

Performer

trolebusíky

Místo smrdutých busů a drncavých tramvají by byly nejlepší velkokapacitní trolejbusíky!!!  R^:-)X

0/0
28.11.2007 11:25

________________________________

Re: trolebusíky

Ano, ano! Oproti tramvajím daleko nižší hluk. Odpadá kolejový svršek. Trolejbus může mít vyhrazený pruh využitelný pro záchranný systém, při objíždění apod. Žádné komplikace při traťových výlukách atd. Tramvaj patří historicky do první republiky.

0/0
28.11.2007 14:33

Pan Navratil

Re: Re: trolebusíky

Trolejbusy mají výrazně nižší kapacitu, než tramvaje a intenzivně ničí silnice. K velkokapacitní přepravě se nehodí, ale mají své využití.

0/0
29.11.2007 20:30

pppqqq

Re: Re: trolebusíky

Na moderně postavených tramvajových tratích s hlukem není žádný problém. U tramvaje odpadá nutnost nákladně udržovat asfaltovou silnici. Tramvaj má vyhrazený pruh obvykle vždy, trolejbus jej sice může mít také, ale v podstatě vždy jej kvůli automobilové lobby nemá. Tramvaj má nižší provozní náklady, je výrazně kapacitnější a tedy ekologičtější. Má nižší nároky na kvalifikaci řidičů, je bezpečnější.

0/0
30.11.2007 14:19

Brouk Pytlík654

zdražíme

Megalomanské plány bez koncepce jsou skvělé. Měli bychom ale ještě víc zdražit jízdné, ať je z čeho utrácet!

0/0
28.11.2007 9:58

Andyon

geniální, hlavně ta Radlická

kam tramvaje jezdily, než je ta samá Praha zrušila a posunula zastávku do Laurové. Tak teď zase zpět... levá ruka neví, co dělá pravá. A my to platíme:-©

0/0
28.11.2007 9:49

quenya

Re: geniální, hlavně ta Radlická

Jenže tam byla původně jednokolejná nevyhovující trať v úzké zástavbě, ale je fakt, že bolševici na tý "nový"čtyřproudý silnici s tramvají nepočítali a ani ji nedotáhli do konce....

0/0
28.11.2007 9:51

marte

rozumný a levnější řešení

nežli linky metra ;-DR^V[>-]

0/0
28.11.2007 9:36

HankaS

Radlická

"Už letos v srpnu začalo město stavět trať v Radlicích, kde se začne jezdit příští podzim.

Lidem tak odpadnou vypjaté chvilky v tramvajích na ucpané Radlické."

Mohl by mi někdo prosím vysvětlit tuto logickou úvahu? Já to nějak nechápu.

0/0
28.11.2007 9:33

quenya

Re: Radlická

Podle mne jsou vysvětlení dvě - buď jde o záměnu slůvka " tramvaj" za "auto" anebo , vzhledem k mé zkušenosti s popojíždění Radlickou,bude prostě nová trať , která až tak moc nebude kolidovat s automobilovým provozem,čemuž ale nevěřím, protože se staví v horní části, nikoliv ve staré zástavbě,kde to zůstane stejný , nemluvě o tom, že stejně se musí koleje dostat na smyčku před ČSOB, tudíž přes jeden pruh silnice. Takže za a) je spáš správně.:-)

0/0
28.11.2007 9:49

honza2007

Re: Radlická

no to je jasný, kolony aut se posunou po Radlický výš a tady už bude jen jedna stojící řada aut...;-D

0/0
28.11.2007 10:01

Grossak

Re: Radlická

Redaktor myslel dnešní problémy TRAM mezi Laurovou a Andělem, protože TRAM jsou při jízdě do centra zdržovány v koloně aut v Radlické před křiž. se ul. Za Ženskými domovy. Auta zde mají totiž vyznačený řadicí pruh pro směr přímo na kolejích. Navíc tramvaj jedoucí vpravo nemá na semaforu volno společně s vozidly stojícími ve stejném pruhu pro směr přímo. V případě, že jsou zde kolony, tramvaj se zdrží v místě několik minut. Pokud nedojde k úpravě dopravního režimu v místě, a to vyloučení provozu IAD z kolejí + případně osazení podélného dělícího prahu podél kolejového tělesa, zavedení preference tramvají na semaforu a případně i zřízení vyhrazeného pruhu na kolejích pro BUS MHD, zdržení tramvají zde zůstane stejné jako dnes. Výstavbou tratě k Radlické se lidem cestujícím z Radlic na Aděl pouze umožní zvolit variantní trasu. Jet tramvají na konečnou Radlická a odtud metrem na Anděl. To je ovšem dopravně nesmysl, protože je to jeden přestup navíc a k tomu několikanásobně delší trasa...

0/0
28.11.2007 16:25





Najdete na iDNES.cz