Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíc cizích bojovníků v Iráku je z Libye a Saúdské Arábie

Většina zahraničních ozbrojenců bojujících v Iráku proti americkým jednotkám pochází ze Saúdské Arábie a Libye. Tedy ze zemí, které Spojené státy považují za spojence v boji s terorismem. Napsal to list The New York Times s odvoláním na vysoké americké vojenské představitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilát

muslimove

jsou nebezpecni pro civilizovany svet  :-/

0/0
23.11.2007 23:00

Júlínek šíšal

Mandelson varuje Čínu

http://www.denik.cz/kratce/160330.html  :-P

 

0/0
23.11.2007 18:50

barbudo

Nadpis lže tentokrát mimořádně ...

... asi 100x ...

0/0
23.11.2007 18:43

Fidel.je.zpatky

...

Roli sovětské "Říše zla" převzali pro neokonzervativce islámští extremistéAle jak ukázaly předchozí části tohoto filmu, neokonzervativci sovětskou hrozbu zkreslili a přehnali. Vytvořili obraz mezinárodní sítě zla, řízené z Moskvy, která usilovala o ovládnutí světa. Přitom byl Sovětský svaz v posledním tažení, rozkládal se zevnitř.

Nyní učinili neokonzervativci totéž s islámskými extremisty. Vzali selhávající hnutí, které přišlo o masovou podporu, a začali ho budovat v obraz vlivné organizace, zosobnění zla, kterou řídil z centra bin Ladin, ze svého doupěte v Afghánistánu. Učinili to, protože to vyhovovali jejich vizi jedinečného úkolu Spojených států, jímž je vést po celém světě epickou válku proti silám zla.

0/0
23.11.2007 12:39

Fidel.je.zpatky

Re: ...

Vincent Canistraro, odborník CIA na terorismus: "Neokonzervativci využili pojmu, který si rozvinuli v době konfrontace se Sovětským svazem, tj. 'sovětský komunismus byl zosobněním zla. Chtěl se zmocnit naší země, našeho lidu, našich školních tříd, naší společnosti. Absolutně to přehnali, a pak to aplikovali na novou hrozbu. Využili téhož kulturního harampádí. Tvrdili, že existuje tajná organizace, že je ta organizace zosobněním zla, že chce infiltrovat naše školy, chce ovládnout naši společnost, chce, aby naše ženy musely nosit závoje. A protože víme, že je to zosobnění zla, zabijme to, problém přestane existovat."

0/0
23.11.2007 12:39

Júlínek šíšal

Re: Re: ...

Ty jsi ten, který se veřejně hlásí ke zločinné komunistické ideologii?  ;-€

 

0/0
23.11.2007 18:01

duhastrecht

To vůbec není důležité,

stejně jako nejsou důležité v Irácké Republice přítomné Iránské Islámské Revoluční Gardy:naši bolševici je všechny prohlásí za "hrdinný irácký odboj",  teroristické bomby vybuchující na iráckých tržištích a ve školách prohlásí za "boj proti okupantům" a chycené teroristy za "nevinné" a "mučené" chudinky.

Přeji Iráčanům, Američanům a ostatním spojencům v boji s alkajdistickou sběří mnoho úspěchů.

0/0
23.11.2007 12:15

Júlinek šíšal

Re: To vůbec není důležité,

nojo ... ale to přeješ těm skutečným anebo těm loutkovým? ;-D

0/0
23.11.2007 12:21

ELAPHURUS

Amíci,

budete bombardovat své kamarády Saúdy ?

0/0
23.11.2007 12:11

Júlinek šíšal

Re: Amíci,

... voni se v tom rozhodujou podle toho, jsou-li saudi doma anebo venku ...

0/0
23.11.2007 12:23

mtis

Re: Amíci,

Nebombardovat, počkat až se vrátí zpátky za syrské hranice .... pak ...;-);-);-)

0/0
23.11.2007 12:32

ajembest

No, řekl bych

že to individum co si říká mtis jako obvykle neví která bije, takže jeho reakce na příspěvky osvětlující vznik neokonzervatismu a islámského radikalismu mě nepřekvapují. :-)

0/0
23.11.2007 12:01

mtis

Re: No, řekl bych

To ve tvém podání skoro vypadá, jako bych někde na nějaký takový příspěvek reagoval ... se mi zdá, že někdo tady skutečně mimo je, ale já to nebudu....  ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 12:31

Fidel.je.zpatky

Re: Re: No, řekl bych

ty ani nevíš na co reaguješ? to celkem dost vysvětluje;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 12:38

mtis

Re: Re: Re: No, řekl bych

Chápu, že jsi zmatený, frustrovaný rozhozený, ale já reagoval ze vašich kydů pouze na tento příspěvek:

Re: Re: ... (PetroleumLampoIdorablo, mail, 23.11.2007 09:02 ) nevhodný příspěvek? | vlákno | reagovat

samozřejmě, že všechno, co se ti nelíbí je bolševizmus, vítej soudruhu

Zbytek mě nijak nezaujal. Yejména Zejména ty ji nepřekonal své meze ... :-)

0/0
23.11.2007 12:49

mtis

Re: Re: Re: No, řekl bych

Ale klidně se zase přepni na ajembesta nebo na Petrolea..... ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 12:50

Fidel.je.zpatky

ale blbečku

Petroleum (mtis,

cit: "Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského REVOLUCIONÁŘE Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI. "

Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského REVOLUCIONÁŘE Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI. "

To neni komunistický názor levicového revolucionáře? Proč se s Fidelem stydíte za to, že hlásáte revoluci proti Západu a jeho hodnotám?

0/0
23.11.2007 13:41

Júlinek šíšal

stejně ale víme,

že podle amíků nejvíce cizích bojovníků je z iraq ... pak amíků a údajných koaličních spojenců ... a pak teprve z dalších států ...:-P

0/0
23.11.2007 11:58

Pan Navratil

Mno,

taky jich je tam hodně z USA.;-)

0/0
23.11.2007 10:05

Pan Navratil

Re: Mno,

jé sorry, už mě předešli...

0/0
23.11.2007 10:07

Fidel Castro v plne sile

Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

Qutb nebyl sám. Tou dobou žil v Chicagu jiný muž, který sdílel tytéž obavy ohledně ničivých sil individualismu v USA. Byl to nepříliš známý politický filozof na univerzitě v Chicago. Avšak i jeho myšlenky měly nabýt neobyčejného vlivu. Staly se určující filozofií neokonzervativního hnutí, které nyní dominuje americké vládě.

Tento muž se jmenoval Leo Strauss. Strauss byl tajemná postava. Odmítal se nechat filmovat, odmítal poskytovat interviewy. Věnoval svůj čas tomu, že si vytvořil loajální skupinu studentů. Učil je, že prosperující liberální společnost, v níž žijí, obsahuje sémě vlastního zániku. Argumentoval, že západní liberalismus vede k nihilismu a nakonec nebude schopen se ani definovat, ani ubránit. Šlo podle něho o vývoj, který ničí všechno obdivuhodné na lidských bytostech a proměňuje je v zakrslá zvířata, uspokojovaná nebezpečným životem, v němž nic není pravda a všechno je povoleno.

0/0
23.11.2007 9:43

Fidel Castro v plne sile

Re: Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

Strauss byl přesvědčen, že liberální pojem individuální svobody vede lidi k tomu, že nakonec zpochybní všechno. Všechny hodnoty, všechny morální pravdy. Namísto toho se lidé nechají vést svými vlastními sobeckými touhami. To hrozilo, že sdílené hodnoty, které vedou k soudržnosti společnosti, budou zničeny.

Ale podle Strausse existoval způsob, jak tomu zabránit. Politikové musejí začít šířit vlivné a inspirující mýty, jimž by všichni uvěřili. Tyto mýty budou falešné, ale to nevadí: budou to nezbytné iluze.

Jedním z těchto mýtů je náboženství. Jiným je mýtus národa. A v Americe to byl i mýtus, že má tato země jedinečné poslání, že je jejím úkolem bojovat proti silám zla na celém světě.

0/0
23.11.2007 9:43

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

Výrazem tohoto mýtu se pro Strausse stal jeho oblíbený televizní pořad: Gunsmoke (Kouř z revolveru). Strauss byl velkým fanouškem americké televize. Televizní pořad Gunsmoke byl podle něho velmi významný, protože ukazoval konflikt mezi dobrem a zlem, a to bezprostředně názorným způsobem. Hrdina měl bílý klobouk a dokázal tasit rychleji než zloduch. A hrdina vítězil. A jeho hodnoty byly jasné. A to je Amerika. "Zvítězíme nad zlem, které se nás snaží zničit."

Druhým oblíbeným pořadem Leo Strausse byl Perry Mason. Ten byl zase podle něho metaforou toho, jak se ve společnosti musí chovat elita. Na veřejnosti musejí intelektuálové šířit mýty, kterých je zapotřebí, má-li být Amerika zachráněna před rozkladem. Soukromě v ně věřit nemusejí.

0/0
23.11.2007 9:44

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: Re: Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

Perry Mason je nesmírně ctnostný a inteligentní hrdina, který využívá své vysoké inteligence k tomu, aby zachránil své klienty před nebezpečím. Ale je možné, že nás vodí za nos. Protože je chytřejší, než jsme my. Říká skutečně pravdu? Možná je jeho klient vinen...? Ale to je vedlejší - vítězí!

0/0
23.11.2007 9:44

Notorius.Maximus

Re: Re: Re: Re: Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

Nemohl byste sem dávat pouze odkazy? Zaplavováním prostoru těmito výlepy ničíte diskusi. Pokud vám ovšem nejde jenom o to, ostatní "utlouct" kvantitou. 

0/0
23.11.2007 10:55

Fidel.je.zpatky

Re: Re: Re: Re: Re: Leo Strauss a "nebezpečí individualismu"

ne...pokecáš o tom?:-)

0/0
23.11.2007 10:56

mtis

Petroleum

cit: "Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského REVOLUCIONÁŘE Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI. "

Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského REVOLUCIONÁŘE Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI. "

To neni komunistický názor levicového revolucionáře? Proč se s Fidelem stydíte za to, že hlásáte revoluci proti Západu a jeho hodnotám? ;-D

0/0
23.11.2007 9:06

PetroleumLampoIdorablo

Re: Petroleum

o jakých že to hodnotách mluvíš? O svatém právu na cizí majetek?

0/0
23.11.2007 9:08

mtis

Re: Re: Petroleum

Netuším o čem to meleš, ale vyjádřil jsi přesvědčení, že jsem soudruh, protože všude vidím soudruhy, tak jsem ti zkopíroval pro tvůj ochablý zrak to, nač jsem reagoval. Tím končím, tvá Máňa. ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 9:13

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Petroleum

kež by to byla pravda

melu asi o tom: každý, kdo má jiný názor je u tebe komunista, v lepším případě levičák a to je přesně černobílé jednoduché vidění nejznámější u bolševiků a Bushe

0/0
23.11.2007 9:27

mtis

Re: Re: Re: Re: Petroleum

Takže pokud se si někdo dá jako nick Fidel  Castro, lepí tady seriály z Blistů, odvolává se na egyptského revolucionáře ... tak to podle tvého názoru zřejmě ukazuje, že dotyčný je pravicový liberál, že? :-):-):-)

0/0
23.11.2007 12:34

Fidel Castro v plne sile

Re: Petroleum

to je islámskej pohled na věc ty blbe;-D;-D...výše máš neokons pohled na věc ty blbe;-D;-D

0/0
23.11.2007 9:45

mtis

Re: Re: Petroleum

Samozřejmě, islámský pohled na Západ, který je prakticky totžný s komunistickým stanoviskem, která hlásáš, ty. Tvrdil jsem něco jiného, popleto? :-):-):-)

0/0
23.11.2007 12:36

Fidel Castro v plne sile

Re: Petroleum

Strauss byl přesvědčen, že liberální pojem individuální svobody vede lidi k tomu, že nakonec zpochybní všechno. Všechny hodnoty, všechny morální pravdy. Namísto toho se lidé nechají vést svými vlastními sobeckými touhami. To hrozilo, že sdílené hodnoty, které vedou k soudržnosti společnosti, budou zničeny.

Ale podle Strausse existoval způsob, jak tomu zabránit. Politikové musejí začít šířit vlivné a inspirující mýty, jimž by všichni uvěřili. Tyto mýty budou falešné, ale to nevadí: budou to nezbytné iluze.

Jedním z těchto mýtů je náboženství. Jiným je mýtus národa. A v Americe to byl i mýtus, že má tato země jedinečné poslání, že je jejím úkolem bojovat proti silám zla na celém světě. ;-D;-D;-)

0/0
23.11.2007 9:46

briza

No tohle?

Tak ne ze Syrie a Iranu? :-( Tak to je blby.

0/0
23.11.2007 9:06

mtis

Re: No tohle?

No nevím, víš co je na tom zvláštní? Že se houfují zrovínka u syrských hranic. ;-);-);-)

Asi proto, aby se cestou z té hnusně protilidkoprávní SA a Libye trochu zotavili v dosahu nějakého mírumilovného a demokratiského režimu? :-):-):-)

0/0
23.11.2007 9:11

Fidel Castro v plne sile

to samé si mysleli islamisté...holt neokons a islamisté vždy

V případě islámců také vznikl z boje v Afghánistánu také jeden velký mýtus. Že to byli právě oni, kteří porazili Sovětský svaz. Islámci začali být přesvědčeni, že toto velké vítězství vyvolá revoluci, která proběhne celým arabským světem a svrhne arabské režimy. Ale stejně jako v případě neokonzervativců, tento sen byl založen na iluzi.

Gilles Kepel: „Islámci byli přesvědčeni, že byli klíčovým nástrojem v boji proti sovětské armádě v Afghánistánu. Nechtěli si připomínat, že bez amerického vojenského výcviku a americké vojenské pomoci nemohli dokázat ničeho a také, že Sověty vyhnali Afghánci, nikoliv arabští džihadisté, kteří ve skutečnosti vůbec nebojovali. Byli vycvičeni, ale nebojovali. Ale mýtus tvrdil, že zvítězili v této válce právě džihádští islámisté, že to byl triumf džihádu. Tento mýtus se stal nesmírně vlivným a stal se mobilizující silou pro islámce po celém světě.“

0/0
23.11.2007 8:23

Fidel Castro v plne sile

Melvin Goodman, odborník CIA na Sovětský svaz:

„Snad největším mýtem amerického politického diskursu v současnosti je přesvědčení, že to, co udělala americká vláda, způsobilo rozklad Sovětského svazu. Sovětský svaz se rozložil jako domek z karet, protože to byl domek z karet. Prohnil zevnitř. Ekonomika byla prohnilá. Politický proces byl prohnilý. Vláda tam ústřední vláda, které už mimo Moskvu nikdo nevěřil. Vládl všude absolutní cynismus v celém systému vlády. Neexistovala občanská společnost. Avšak pracovníci Reaganovy vlády tvrdí, že Afghánistán vedl k pádu samotného Sovětského svazu, k pádu berlínské zdi v roce 1989 a k rozkladu východoevropského impéria. My v CIA jsme poukazovali na to, že to je absolutní fantazie. Avšak Spojené státy uvěřily svým vlastním mýtům a vlastním fantastickým vizím. Staly se obětí vlastních lží.“ ;-D nic nového...bububu . Saddám

0/0
23.11.2007 8:19

Fidel Castro v plne sile

Extremisté do Afghánistánu

Avšak potom, v roce 1985, začala do Afghánistánu přicházet nová síla, která začala zpochybňovat Azamův přístup. Byli to extremní, radikální islámci, kteří začali být propouštěni z vězení v celém arabském světě a deportováni do Afghánistánu.

Bearden, pracovník CIA: „A pak, velmi nenápadně, většina arabských zemí, začala vyprázdňovat svá vězení a posílat své islámské extremisty do svaté války v Afghánistánu. Arabské vlády doufaly, že tam budou zavražděni. Mnoho z nich byli lidé z Egypta, kteří nebyli popraveni po Sadatově zavraždění, ale byli do toho atentátu zataženi a byli ve vězení. A tak jeli.“

Jedním z nejmocnějších těchto nových příchozích byl Ayman Zawahiri. Byl to šéf radikální frakce z Egypta, jménem Islámský džihád. Zawahiri byl přesvědčen, že právě oni, nikoliv umírnění islámisté, jsou ti praví, islámisté.

0/0
23.11.2007 8:13

Fidel Castro v plne sile

...

Zawahiri: „My jsme tu! My jsme tu! Pravá islámská fronta! Jsme tady! Pravá islámská fronta! Pravá islámská opozice! Proti sionistům! Jsme tady! Pravá islámská fronta! Proti sionismu, komunismu a imperialismu!“

Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského revolucionáře Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že liberální filozofie západních společností ochromuje mysl muslimů, protože osvobozuje nejsobečtější rysy lidské přirozenosti.

0/0
23.11.2007 8:11

mtis

Re: ...

Hele, jako bych četl ty tvoje bolševické blitky. ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 8:15

Fidel Castro v plne sile

Re: Re: ...

Gorbačov: „Bez spolupráce Ruska a USA vznikne v Afghánistánu extremní režim“;-D

0/0
23.11.2007 8:17

mtis

Re: Re: Re: ...

Matka Murphyová: "Bez spolupráce Ruska a USA vznikne v Rusku znovu extrémní režim." ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 8:51

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: ...

samozřejmě, že všechno, co se ti nelíbí je bolševizmus, vítej soudruhu

0/0
23.11.2007 9:02

mtis

Re: Re: Re: ...

Ayman Zawahiri byl stoupencem egyptského REVOLUCIONÁŘE Sayyida Qutba, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI.

, který byl popraven v roce 1966. Jak ukázal náš film minulý týden, Qutb byl přesvědčen, že LIBERÁLNÍ FILOZOFIE ZÁPADNÍCH SPOLEČNOSTÍ ochromuje mysl muslimů, protože OSVOBOZUJE NEJSOBEČTĚJŠÍ RYSY LIDSKÉ PŘIROZENOSTI. ;-D;-D;-D

0/0
23.11.2007 9:07

Fidel Castro v plne sile

fajn...každá ruka, bomba dobrá

:-)R^R^

0/0
23.11.2007 7:52

Hrdý Budžes

Preju ti stastnou cestu az do mista odpaleni, pokud to bude

.

0/0
23.11.2007 8:04

Hrdý Budžes

dost daleko odtud. :-)

0/0
23.11.2007 8:05

Fidel Castro v plne sile

Re: dost daleko odtud. :-)

ty si v Iráku?:-)

0/0
23.11.2007 8:06

Hrdý Budžes

Re: Re: dost daleko odtud. :-)

Ne, mam na to lidi, posilam tam tvoje emigranty.

0/0
23.11.2007 8:10





Najdete na iDNES.cz